[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:54

Week #08

Afbeelding

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:05

Week #08

Afbeelding

Niobe

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:14

Bedankt voor de feedback allemaal!!!

week 8
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:16

Lonneke :+: <3

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:19

Week 8
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:28

Week 8!

Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:43

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:44

Bij deze ook mijn week 8, had gehoopt op een mooie ochtendlucht maar om 8 uur was alles toch niet zo spannend meer. Toen later op de middag maar buiten gespeeld met wat licht en niet geheel ontevreden.

Afbeelding
De scherpte komt hier wel minder goed naar voren dan gehoopt, het rechterkafje (dat naar links gebogen staat) is helemaal scherp maar heb dat idee niet helemaal via deze uploadsite. Heb hem al wel geresized in photoshop zelf en ik heb nog steeds problemen met mijn Flickr-account dus dan toch maar zo.

Nog bedankt voor de feedback op mijn vorige foto, fijn dat jullie de kleuren van het eten niet storend vonden!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:52

Afbeelding
Mijn week 8, vandaag een meeting gehad :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:07

Week 8
Afbeelding
In plaats van schattige veulentjes ;) , Kruger NP, Zuid Afrika.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:16

Ik had vorige week foto's gemaakt met iemand anders' camera en die wilde ik insturen maar heb ze nog niet gekregen. Vandaar 2 oude foto's..

Week 7

Afbeelding

Week 8

Afbeelding

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:41

Op de valreep via mijn telefoon, hoop dat 'ie hem goed upload :o
Week 8
Afbeelding

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:22

Week 8 :)

Mijn lieve verzorgpony Annie <3

Afbeelding

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:36

Deze week heb ik enkele foto's gemaakt. Ik kon niet goed kiezen welke ik de beste vond, dus ik heb hier diegenen geplaatst waarvan ik me afvraag wat de rest ervan vindt.

Week 7
Afbeelding
Het lijkt alsof er hier veel ruis op zit. Ik lightroom is dit niet, dus ik vraag me wel af hoe dit komt :(

Week 8
Afbeelding

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:51

Week 8:
Ben er zelf niet tevreden over. Oortje en pootje is niet scherp.
Afbeelding

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:52

Week 8
Afbeelding

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 00:01

De samenvatting van week 8 - 2016:

Agossie verzamelt hier
Appelstroop verzamelt hier
Asselruiter
Athelas verzamelt hier
_Balou verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
Biebz verzamelt hier
caaramel
Calice
CastaMickey
CrazyIris verzamelt hier
Deetjeeuh
Eefsel2109
EskeGirl
Fem verzamelt hier
FristiLover
GerdjeHoran verzamelt hier
Gub
hamsterfan
horserider22
horsesm verzamelt hier
Ingvild
IsaCalixa verzamelt hier
ismy
Jespri verzamelt hier
JewEmm verzamelt hier
joeluna verzamelt hier
Joysieee
kirsten4 verzamelt hier
k_m
louiisaa verzamelt hier
Luckyy80
Lynn85 verzamelt hier
Maaaarije
magda_90 verzamelt hier
Mariett verzamelt hier
MarijeR verzamelt hier
Marjoow verzamelt hier
Megane
Moirin
Murosh verzamelt hier
myxlea
NESCAFE verzamelt hier
Neverland
Niobe verzamelt hier
peca verzamelt hier
pradadaan
Revanches
Sanne_com
Shiloh verzamelt hier
Sicayes verzamelt hier
S_imonee
Stumper_
Tigress hier
Tivara
xMaxxiee verzamelt hier
xmichxrocky verzamelt hier
xniieeenke
_xrose

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:59

*sorry, ik quotte de lijst wat niet de bedoeling was*
Laatst bijgewerkt door xniieeenke op 29-02-16 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:37

Het is niet de bedoeling dat je zelf iets an de lijst veranderd of toevoegt Nienke...
Dan moet je even Agossie een pb sturen.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:39

Sorry! Ik dacht dat dat hier gezegd moest worden, maar na 2x zeggen dat er overheen gelezen was en dan dacht ik pas het zelf even aan, maar ik zal de post wijzigen en even PB'en.

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:43

Week 9
Ben er lekker vroeg bij haha. :)
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:14

Ik heb week 9 ook klaar nu. Voor mijn doen even helemaal iets anders dan normaal:

Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:44

Feedback week 8: Ik geef de feedback vanuit de lijst, dus ik kan niet jullie omschrijvingen erbij lezen. Ik heb dus puur feedback gegeven op wat ik zag.

Agossie: Heel mooi, vooral ook de scherpte in de ogen! Het enige wat ik er nog op aan zou kunnen merken is dat het gordijn (?) gebroken wit is en net wat het zwart-wit sfeertje doorbreekt.
Appelstroop: De scherpte ligt naar mijn zin niet op de juiste plek(ken). Het ligt nu links op het takje en op het middelste knopje.
Ik had liever het middelste knopje én het rechterknopje scherp gezien :)
Asselruiter: Ik ben niet enthousiast over de zwart-wit omzetting, hij is vrij vlak.
Verder stoor ik mij een beetje aan de schaduwen van de takken in de gezichten van de tweede staande meiden, vooral die rechtse.
Athelas: Mooie zwart-wit omzetting. Ik houd van dit soort composities. Ik had het nog net interessanter gevonden als er iets aan het einde van de weg had gestaan waar je aandacht door de weg naartoe werd geleid.
_Balou: Heel erg gave foto. Om nog een klein beetje te muggenziften, van mij had het focus echt op de ogen mogen liggen, hij ligt nu meer op de neus.
Bellatrix: Mooi! De horizon lijkt alleen wat scheef.
Biebz: Op basis van persoonlijke smaak vind ik het absoluut geen mooie foto.. :o Het model kijkt erg "stoned" uit haar ogen (wat mij een moment opname lijkt).
Ik vind, dat als je zo'n foto maakt, dan moet alles kloppen, want het is zo'n close-up.
Verder lijkt haar huid op de foto erg 'pixelig'.. Ik ga er namelijk niet vanuit dat haar huid er zo uit ziet of wel ?
caaramel: Ik mis een hoop details waardoor de foto mij absoluut niet verteld wat jij waarschijnlijk wilde vertellen. Ik vermoed dat het low-key moest zijn, maar ook bij low-key kun je er voor zorgen dat de details niet verloren gaan.
Calice: Hele mooie foto, prachtige kleuren. Redelijk wat ruis, dat vind ik overigens niet storend op je kindje, maar wel op de achtergrond. Dat zou ik mogelijk wat vervagen in Photoshop.
CastaMickey: De foto mist scherpte. Het lijkt erop dat je wel op het juiste punt hebt scherpgesteld, maar er lijkt een 'blur' op te liggen. Dit kan wijzen op: 1) een te lange sluitertijd of 2) je hebt bewogen.
CrazyIris: Interessante plaat, waar ik langer naar blijf kijken..
Deetjeeuh: Leuke foto, maar ik vind 'm niet zó bijzonder. Wat ik ook jammer vind, is de schaduw op het hoofd van het paard.
Eefsel2109: Hele mooie foto, erg mysterieus!
EskeGirl: De foto is wat te oranje. Verder zou het waterhoentje/meerkoet er van mij wat meer uit mogen springen, deze valt nu wat weg.
FristiLover: Lekkere lente plaat, krijg al helemaal zin in de lente!
GerdjeHoran: Mooie foto, mooie scherpte op het oog en het paard komt mooi uit ondanks dat het zwart op zwart is.
Persoonlijk zou ik er voor gekozen hebben om het halster af te doen. Nu leidt het erg af.
Gub: Prachtige lucht, prachtig de structuur van het gebroken ijs op het water. Maakt de foto erg interessant om naar te kijken :) !
hamsterfan: Hele gave foto, de vogel past perfect in het plaatje qua kleur en omgeving. Hele dromerige sfeer door kleurgebruik.
horserider22: Ik vermoed dat met een spannendere compositie de foto al een stuk interessanter zou worden. Nu is hij wat 'simpeltjes'. Ik zou persoonlijk ook, bij zo'n compositie, het hele paard scherp, of in ieder geval ook de borst/schouder, willen zien.
horsesm: er ligt een oranje gloed over je foto, ik snap dat het met de zonsondergang te maken zal hebben, maar het is net té oranje naar mijn idee. Verder geldt ook voor jou dat de compositie wel wat spannender zou kunnen.
Ingvild: Erg leuke compositie en het idee is ook erg leuk. Maar technisch zitten er veel minpuntjes zoals de ruis, de witbalans.
IsaCalixa: Mooie foto, verder niets op aan te merken.
ismy: Hele gave foto! Verder niets op aan te merken.
Jespri: Leuk idee! Food-fotografie is nog best interessant hé!
JewEmm: Kijk, eens een keer een paardenfoto vanuit een ander standpunt, leuk! De scherpte ligt precies op de juiste plaats! Super!
joeluna: Leuke foto! Had van mij net iets lichter gemogen.
Joysieee: Erg leuk idee! Echter stoor ik mij een beetje aan het labeltje. Die had ik toch even eraf gehaald of weggewerkt. En de foto oogt erg oranje, ondanks dat het natuurlijk door de zon komt den de kleur van de haflinger. Maar hij is toch té oranje. Misschien had ik zelfs wel de hele rechterarm + teugels weggewerkt, dat maakt 'm nog sterker.
kirsten4: De foto mist scherpte, contrast en de belichting is niet goed. De foto is erg grauw en donker hierdoor.
k_m: Gave, dromerige foto. Ik dacht eerst: waar kijk ik toch naar, maar dat maakt dat je langer naar een foto kijkt.
louiisaa: Leuke foto, ik denk dat ik de foto wat had gecropt. Verder zou ik ook geprobeerd hebben om wat te corrigeren op de schaduw op de linkerkant van het paard.
Luckyy80:Leuke foto, prima scherptediepte. Maar de compositie/standpunt had ik waarschijnlijk anders gekozen.
Lynn85: Gave kleuren en perspectief. Waarschijnlijk had ik wel gekozen voor iets meer ruimte naast de wieken, of juist gekozen voor een open kader, maar nu is het net wat krap gekaderd.
maaaarije: Hele leuke foto! Misschien had ik er voor gekozen om net iets meer kistje(?) op de foto te zetten. Zodat je duidelijker ziet waar de kat nou precies in/op ligt.
Magda_90 Zelfs met een telefoon kun je hele mooie foto's maken. Erg leuke compositie.
Mariett: Leuke foto. Persoonlijk zie ik altijd graag wat meer oog. Maar verder niets op aan te merken.
MarijeR: Zoals gewoonlijk weer een prachtige foto! Heel erg mooie compositie en prachtige interactie tussen kleintje en de grote.
Marjoow: Lekker spontane foto! Leuk!
Megane: Mooie foto, mooie kleuren!
Moirin: Interessante foto. Het enige waar ik mij een beetje aan stoor is het feit dat er een kleedje onder ligt die ophoudt en er dan een andere ondergrond te zien is. Had liever een en dezelfde ondergrond gezien.
Murosh: Leuk idee, er mist echter wat scherpte. Of misschien had je beter voor een iets kleiner diafragma kunnen kiezen.
myxlea: Hele mooie foto. Gave compositie, mooie kijkrichting. Prachtige kleuren ook nog eens! :)
NESCAFE: Hele gave low-key foto. Het minimale licht maakt de foto heel spannend en interessant om naar te kijken.
Neverland: Mooie bloem, maar ook bij jou foto mis ik scherpte. Ik had liever iets meer scherpte gezien.
Niobe: zoals ik al zei, hele gave foto Lonneke :) !
peca: Je zei het zelf al, ook ik had de focus liever op de ballen van de gewichten gezien :)
Verder wel een interessante compositie. Het heeft als het ware echt een opbouw/loopt trapsgewijs.
Pradadaan:Mooie foto, maar ik had er persoonlijk voor gekozen om er een staande/verticale foto van te maken. Nu is er te veel omgeving die 'niets' verteld en te veel afleid van het onderwerp.
Revanches: Prachtig! Meer kan ik niet zeggen. Ik hoop dat ik zelf zaterdag ook zulke prachtige foto's kan maken!
Sanne_com Gave foto! Prachtig 'vintage' effect ook door het licht. De ruis stoort mij hierdoor helemaal niet.
Shiloh: Mooie bokeh, de linkerkant van het hoofdje van de vogel had wat mij betreft wel lichter gemogen. Die valt nu een beetje weg.
Sicayes: Hele schattige, lieve, donzige, knuffelbare foto. Inderdaad, het scherptepunt ligt iets te laag.
S_imonee: Coole foto! Verder niet zoveel op aan te merken.
Stumper_: Hele gave, mooie, dromerige foto. Prachtig!
Tigress: Mooie scherpte/diepte. Compositie is in ieder geval niet standaard, maar persoonlijk vind ik het net niet mooi.
Tivara: Gave foto. Heeft iets onheilspellends door de manier van zwart-wit omzetting.
xMaxxiee: Hele mooie foto. Ik houd van bloesem.. Kan niet wachten tot ik hier meer bloesem ga zien!
xmichxrocky: Hele interessante foto. Oog mooi scherp.
xniieeenke: Leuke foto, maar niet zo heel erg bijzonder qua compositie.
_xrose: Leuke foto. Ik mis echter wat contrast/ helderheid. Het beestje valt nu echt weg in de achtergrond.
Misschien kun je nog even kijken naar de belichting en het contrast en de helderheid wat aanpassen. :)

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:02

Fem dt kan kloppen! Het is namelijk een wassen beeld :') had weinig te zeggen over hoe ze stond.
Maar bedankt voor de feedback!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 15:17

Fem bedankt voor de feedback. De oranje gloed heeft ze altijd als de zon schijnt zo ziet ze er altijd uit in de zon :') het is gewoon een rare pony :')