[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 08:59

Gracezellaa schreef:
verography schreef:
Maar dit is dus alleen Facebook commentaar en foto's die daar niet staan neem je dan niet mee?

Ik denk dat bedoeld word de feedback van facebook.
Niet iedereen is lid van de facebook groep.
Dus als alleen de feedback van facebook gegeven word(cpoiëren/plakken) dan vallen de niet leden daar tussen uit en krijgen helemaal geen feedback.......
Was mij opgevallen omdat ik geen lid ben en er hier en daar dus ook niet tussen sta.

Verosjaak

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:16

Dat dacht ik dus ook Quartel, zeker als je aan het begin van de week de lijst afwerkt (en ik postte op dag 1 of 2 al wat) viel dat op. voor mij is FB gewoon Facebook :P dus een misunderstanding kan het ook nog zijn, maar ik ha dezelfde gedachte als quartel dat het de feedback gekopieerd van FB is.

Overigens het laatste beetje Feedback van mij voor WK 2 en dan heb ik wel alle pagina's maar niet iedereen gehad, soms is het ook voor mij lastig om ergens feedback op te geven. Ben je deze week niet meegenomen, dan gebeurd dat volgende week wel weer :) .

EskeGirl: wat een prachtig oog is het, mooie kleuren in het oog. Ik zou daar het idee bij krijgen om alleen van die kleur een foto te maken (ik weet niet hoe dat werkt met macro etc) maar dat is het idee wat ik ervan krijg. Verder vind ik de foto wat onfortuinlijk. De scherpte zit net onder je oog en verder is de foto imo niet spannend genoeg.

jilinda: Leuke foto zo, mooie uitsnede en mooie nabewerking. Geeft zo’n artistieke sfeer wat wel hoort bij een muzikant.

Jessica_1998: Ik vind het een erg donkere foto en het standpunt niet goed. Ga wat meer door je knieën of ga er bij liggen om neus tot neus te komen met de hond (ik heb ooit exact zo’n zelfde foto gemaakt van mijn oma’s chichu en toen de camera op de vloer gelegd voor de foto. Verder is de foto te donker, speel wat met de balans tussen belichting en contrast.

_Patriciaa: Dit vind ik echtt een toffe foto! De poes had wat meer ruimte bij zijn hals mogen hebben aan de rechterkant, maar dan had je weer ingeleverd op de weerspiegeling. Goed idee en fijn uitgewerkt!

NESCAFE: Ja mooi! echt, kan hier niet meer van maken. Wat een mooie sfeervolle foto!

MyHu: Ik vind niet dat de foto te donker is en kleur mist. Wat wel mist is scherpte en jammer dat er een balk achter de foto loopt. Gooi regels uit het raam, gebruik ze als richtlijnen en meer niet :) .

crazy_horses: Leuke foto, goed idee, mooie achtergrond. Alleen mis ik een belichtingsstuk aan de linkerkant, die is nu erg donker waardoor de oogjes dof worden. Probeer altijd het onderwerp aan twee kanten te belichten, als zet je er een bureaulampje neer :) .

femmelz: zeker een apart idee, maa rook ik vind de foto net niet. Het onderwerp is wazig terwijl daar de aandacht naartoe getrokken wordt door het licht. En aan de rechterkant zie ik nog iets van een deur, wat mij afleidt. Succes.

Deetjeeuh: Lekker DOF!! Ik kan niet zeggen of de paddestoel echt scherp is, zo’n klein onderwerp in een grote foto, maar ik vind het een geweldige foto zo!

Ingvild: Hahaha lekkere blik. Probeer wel na te bewerken als n je kleur na te kijken (hij is hier niet helemaal wit, maar neigt meer naar geel/groenig. Je contrast en brightness zijn basis onderdelen voor een foto. Speel daar eens mee. En om even te zeuren had ik graag bij het oor iets meer ruimte gezien.

Robin_Rikkie: voor jou eigenlijk hetzelfde als hierboven, speel met helderheid, contrast en kleurcorrectie. Ik heb vaak in een binnenbak gefotografeerd en de foto wordt er echt beter van na een basisbewerking. Ja door het oplichten ontstaat er vaak ruis, maar dat is ook wel een beetje het lot van indoorfotografie zonder een goede full frame camera.

Mb_foto: Tof, tof en tof! Wat een kick plaat. Ik vind het grappig dat hier het standpunt iets hoger licht, maar de kat je wel nors aanstaart, prachtige scherpte op het hoofd (fijn een haarloze kat, kan de camera goed op scherp stellen) alleen let op je rechterbovenhoek. Hier zitten grijze vlekken in de foto.

sorsie: Sorry, geen aardige commentaar maar deze foto had ik linea recta de prullenbak ingegooid. Het hoofd is helemaal onscherp.

Revanches: Haha lekker bakkie. Tja gewoon een goede foto, goede belichting fijne scherpte etc!

Jacobeho: Mooie foto hoor, het blad lijkt wel van een katoenentstof gemaakt (komt denk ik door de ruis) maar wel een hele mooie foto, fijne compositie en mooie belichting in de mond van de bloem!

tesseke: Heerlijke foto, dit bedoel ik nou als ik het heb over spelen met belichting, contrast en kleur!

Ylvy: ook bij jou schrijf ik, speel in de nabewerking met kleur, helderheid en contrast (je kan dat ook in je camera uitvogelen, maar soms kom je gewoon niet tot de werkelijkheid en moet het in de nabewerking).

Ash_: de hond is onscherp, je scherpte punt zit meer linksonder bij de haren. Volgens mij is dit ook bewegingsonscherpte dus het kan zijn dat de hond net op stond en je sluitertijd niet snel genoeg was of dat je zelf een onverwachte beweging maakte.

LOVESUSHI: en hier haal ik alles over onscherpte weer onderuit want ondanks dat er weinig scherpte zit (behalve ook hier bij de linkeronderzoek) is het plaat van een foto. Dit is ook echt zo’n moment om te pakken en dan moet je ook niet zo streng zijn voor jezelf. Kleuren zijn prachtig. Wat je in het vervolg kan doen is je diafragma groter zetten (dus F getal omhoog bedoel ik dan) zo heb je meet kans op een goede scherpte omdat het een groter oppervlakte beslaat.

joeluna: Er bestaat geen tip om in iedere donkere binnenbak goed te fotograferen want dat lukt namelijk nooit. Sommige bakken hebben net de juiste belichting in combinatie met dakramen waar zonlicht door heen komt (dat zijn de fijne binnenbakken voor fotografen) en dan heb je alleen de TL-verlichting die voor het oog voldoende belicht, maar voor de camera niet. Ik kan alleen maar zeggen, leg je erbij neer. Dat is de beperking van de camera.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:18

Kan kloppen indd, er stond heel veel wind, de hond zelf bleef wel op de plek ik denk dat het indd in mijn beweging zit waardoor die onscherp is geworden. Ik moet mijn sluitertijd dus hoger zetten om dit te voorkomen? Ga dit as Zaterdag gelijk oefenen :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:33

Van Hilly is het niet enkel feedback op facebook, want mijn foto staat niet op facebook maar heeft ze wel commentaar op gegeven ;)
Bedankt iedereen voor het commentaar! Fijn om te horen dat jullie hem wel allemaal goed vinden, terwijl ik er mijn twijfels over had :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:37

Eentje uit de oude doos voor mij! Ik weet gewoon nu al dat ik deze week geen tijd ga krijgen (huis gekocht, vloer/keuken/meubels alles deze week). Daarom ben ik er ook mooi vroeg bij want ik ga dat absoluut vergeten.

Afbeelding

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:43

vanmiddag ga ik proberen een paar feedbacks te geven!
Sorry heb het echt mega druk druk :(

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:12

Hier alvast een deel feedback voor week 2;

Agossie; Wauw, mooi portret. Jammer van die vouwtjes in het doek. Leuk dat de hond op datzelfde doek ligt.
Ash; Stoer portret met een hele mooie DOF. Hij lijkt wat onscherp?
Asselruiter; Heb je die nou in een roos gelegd? Wat een leuk idee.
Astor; Wauw, mooie kleurkeuze, knalt er uit!
Babel; Ik kan je foto niet zien, ook niet in je verzamelplek?
Bellatrix; Leuke uitsnede, aan de bovenkant wat ruimte open laten, mooi in combinatie met het naar boven kijken. Ik vind het contrast wat hoog.
Billionache; Bijna grafisch plaatje zo, grappig.
Binky; Wat een grappige foto. Precies scherp waar het scherp moet zijn.
Brechtjee; Scherpte netjes op het lontje. Het beeld vind ik niet heel boeiend om naar te kijken, misschien wordt de foto wat spannender als je een paar kaarsen bij elkaar zet?
Bumblehorse; Je hebt de foto iets schuin genomen, waardoor het lijkt of het paard wat overbouwd is. Als je de camera iets de andere kant op draait creëer je meer het beeld van een paard dat ‘de berg oploopt’.
Caaramel; Leuke foto, mooi dat je een laag standpunt hebt gekozen. Ik vind de achtergrond een beetje rommelig.
Calice; Wat een lieve foto. De rand schaduw van je flitser vind ik wel storend in het beeld.
Je kan dat makkelijk voorkomen door wat verder van de muur af te gaan staan.
Cathyenbeau; Hele mooie DOF en goede compositie. Netjes!
Carolaaxxxx; Net portret met een mooie vervaagde achtergrond.
Crazy_horses; Schattige foto. De linker cavia valt door zijn donkere kleur een beetje in het niet. Misschien kan je daar wat licht toevoegen met een reflectiescherm of een invulflitsje.
CrazyIris; Nette foto, mooi ook dat het strijklicht de haartjes van de steel meepakt.
Crazymel; Originele foto, zo zie je een kattenfoto niet vaak. Van mij mag de scherpte een fractie meer naar voren, zodat de buitenooghoek ook net wat meer scherpte heeft.
Dandy200; Gezellig warm plaatje.
Deetjeeuh; Gaaf! Het onscherpe groen er voor en achter lijkt er zelfs naast te liggen, mooie omlijsting, je onderwerp springt er echt uit. Super plaatje, daar zou je een mooie serie van kunnen maken.
_Elke; Ik zou wel iets meer in het gezicht willen kijken, hij draait nu net te ver weg.
EskeGirl; Leuke uitsnede. Misschien ook mooi als de wimpertjes aan de bovenkant ook iets mee scherpte krijgen.
Fellow; Ah, schattig!
Femmelz; Probeer je model eens een kwart slag te draaien, zodat je de contour van het gezicht ziet.
G_entle; Probeer eens het licht van de zijkant te laten komen, of een iets ander standpunt te kiezen.
Glenstorm; Nette foto, altijd lastig in een binnenbak.
Gracezellaa; Mooi gespeeld met je scherptediepte. In dit geval vind ik de twee onscherpe blaadjes op de voorgrond net een tikje storend, omdat ze in het midden van het beeld zitten.
Gub; Wauw, heel mooi. Gave uitsnede, mooie DOF, en fijne nabewerking. Top!
Hanna_94; Oh, mooi lichtje! Jammer van de draadjes op de achtergrond.
Heavenslove; Mooie macro, felle kleuren.
Hilly200; Mooie foto, misschien iets meer licht op de potloden, die zijn in dit geval wel een belangrijk deel van de foto.
Horserider22; Mooi portretje en goed gekozen standpunt. Jammer dat je net de uiteinden van de voorpootjes mist.
Iejoorr; Leuk dat je voor een wat langere sluitertijd hebt gekozen, hierdoor heb je een mooi kleurverloop.
Ingvild; Mooie compositie! Een beetje geelzweem op de foto?
Irene96; Ja gaaf! Mooie kleuren en fijne belichting.
It_is_me; Mooi! Nette compositie.
Ismy; Gaaf portret, lensbaby is geen makkelijk lensje om mee te werken.

De rest komt later deze week. :)

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:23

Week 3

Afbeelding

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:34

Wie was het ook al weer die upload via google+ ? Ik heb ook een google account maar hoe krijg je dan een foto geupload?
Kun je daar ook verzamelen? Ik heb mijn week 3 klaar staan maar wil niet meer via de boktupload doen ik dat niet meer goed genoeg vind...

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:36

Kanzi schreef:
Asselruiter; Heb je die nou in een roos gelegd? Wat een leuk idee.

Ja :D

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:42

Mag ik nog in de FB groep? Ik had je wel al toegevoegd Irene :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:11

_Elke schreef:
Wie was het ook al weer die upload via google+ ? Ik heb ook een google account maar hoe krijg je dan een foto geupload?
Kun je daar ook verzamelen? Ik heb mijn week 3 klaar staan maar wil niet meer via de boktupload doen ik dat niet meer goed genoeg vind...

Ik :)
Je hebt een Google+ profiel? Dan heb je een soort nieuwsoverzicht net als bij Facebook staan als je Google+ opstart toch? Dan zit er links een uitklapmenu met het kopje 'foto's'. Daar klik je op en ik heb bijv mijn mobiel gesynchroniseerd met Google dus bij mij staan daar dan allemaal telefoonfoto's enzo, ik weet dus niet hoe dat er bij jou uitziet. Maar goed daar kun je dus foto's toevoegen en inderdaad albums maken zodat je kunt verzamelen.
Als je een iets specifiekere uitleg wilt moet je me even een PB sturen dan ga ik voor je achter de computer zitten om het wat beter te omschrijven.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:15

Oh haha dan wat het gewoon een foutje van mij.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:30

Tnx showtime.ik ga het onderzoeken! :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:31

Oh ja ik wil ook nog bij de groep op facebook! *\o/* ik zag dat Irene me al wel had toegevoegd maar zag de groep nog niet voorbij komen. Of ik ben blind, dat is ook mogelijk :')
Ik blijf denk ik gewoon op beide plekken feedback geven, al kopieer is misschien wat ik eerder op facebook zeg hierheen en vice versa. Ik vind het lezen van andermans commentaar op iemand anders z'n foto namelijk ook heel interessant. :j

Weer verder met de laatste feedback voor week 2! Wil er nog even bij vermelden dat ik nog echt geen pro ben en je foto’s beoordeel puur uit hobby standpunt. Ik hoop dat we er beide wat van leren.

TeSzZz: Ontzettend leuke foto, krijg zin om met de hond mee te spelen haha!

RianC: Intense blik, door de uitsnede nog intenser. Ik had het model misschien net een beetje lichtjes aangestipt hier en daar met foundation voor bijv. de kleur onder haar ogen (of dicht achteraf bewerkt in photoshop) maar misschien is dit ‚rauwe’ juist je bedoeling geweest.

CrazyIris: Ik zie een beetje ruis op je achtergrond, verder is de bloem wel mooi scherp. Als de stengel precies uit de hoek kwam had het helemaal af geweest. Maar dat is al gezegd zie ik nu.

Ylvy: Binnen oefenen is zeker goed. Deze foto zou ik iets oplichten en er een klein tikje ruisreductie overheen halen. Het ene oogje is nu namelijk net te donker. Je mist ook nét het puntje van zijn oortje! Verder wel een leuke foto, lekker liggen <3

Hanna_94: Ik vind hem erg mooi, die manen en het wolkje adem van het paard dragen bij aan de winterse sfeer. Jammer van de draadjes, je zou kunnen proberen of het lukt om die de volgende keer wat weg te werken. Je kleuren vind ik super mooi.

G_entle: Ik vind hem net niet lekker kijken, waarschijnlijk door de donkere partij aan de rechterkant. Volgende keer qua uitsnede misschien ook iets meer neus of oor meenemen.

Ash_: Indd groot verschil in kwaliteit met Facebook! Vorige keer had ik het meeste al gezegd geloof ik. Al met al een goeie foto qua compositie. Goeie kijkruimte!

LOVESUSHI: Ik mis wat scherpte, wat jammer is bij zo’n teder momentje tussen moeder en kind.

Iejoor: Goed moment iejoor! Met een iets snellere sluitertijd zoals Magda zegt had hij misschien net wat beter geweest. Mooie kleuren!

Nefertarie: Mooi paardje, ik had je uitsnede denk ik juist precies de andere kant op gedaan. Ze kijkt naar de kant van de foto waar nu het minste ruimte is.

caaramel: Het lijkt een beetje grauw en de vignettering maakt de foto daarom wat somber, alsof er iets is gebeurd met die kleine pony.

Gub: Niets op aan te merken. Is gewoon een mooie foto!

Toydoll Ik vind je vuurwerk foto erg mooi zo, lijkt net of het uit het huis komt haha. Je rijfoto vind ik niet zo heel bijzonder, weel mooi scherp! Foto lijkt ook een beetje scheef.

Bumblehorse: Ik vind de foto wel sprekend. Om ruiter en paard scherp te krijgen moet je misschien een hoger f getal gebruiken.

Carolaaxxxx: Ik zou wat lager zijn gegaan in positie, zodat het model er wat meer op kwam - nu heb je weiland boven haar hoofd wat een beetje afleid. Misschien voor het model de tip om haar kin iets meer naar voren te steken op foto’s, dan komt haar kaaklijn wat mooier uit.

SharonPlugge: Inderdaad een mooie warme foto. Niets op aan te merken :)

Niene87: Leuk met die lichtval. Goeie oefening geweest denk ik zo!

Joeluna: Binnenbakselen blijft gewoon ontzettend lastig, zeker als je geen lichtsterke lens hebt. De scherpte lijkt op de hindernis te liggen ipv het paard, je zou het paard kunnen ‚volgen’ met je camera (knopje half ingedrukt voor de focus) en dan op het moment de foto te maken? Een hoger f getal zorgt natuurlijk ook voor meer scherpte maar daar is de binnenbak bijna altijd veel te donker voor. Het is echt per hal verschillend hoe ‚slecht’ de lichtomstandigheden zijn helaas :(

Deetjeeuh schreef:
Diegene met dat elfje, dat is een ontzettend goed idee! Je brengt me op ideeen haha.

Dat was ik! Ja mijn handen begonnen te jeuken om er een soort fairytail bewerking bij te maken hahaha. :+

Robin_Rikkie schreef:
En dat hij inderdaad net een fractie eerder genomen had moeten worden klopt ook, dit is echt mijn struikelpunt, op het goede moment een foto maken. Als iemand hier nog tips voor heeft?

Dit is een gevoel wat je moet ontwikkelen denk ik. Ik heb het ook niet altijd goed nog. Als je het moment ziet ben je eigenlijk al te laat.. snap je wat ik bedoel? Je ziet hem door je zoeker en drukt dan pas op de knop - eigenlijk een fractie te laat. Je/we ( :+ ) moeten dus leren anticiperen. Dat is erg lastig. Tip van slowmotion filmpjes is erg handig!

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:46

Mijn week 3:
Afbeelding

Door het weer niet buiten kunnen fotograferen dus maar een beeldje thuis op de foto gezet, vind hem niet heel bijzonder of iets maar ach :+

Mijn feedback van week 2 komt er ook aan

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:49

Ik bedoelde inderdaad gewoon feedback, geen facebook. Excuus voor de verwarring.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:13

Nou dit was me de bevalling wel maar ik heb hier een hele stapel commentaar. Het is me niet gelukt om voor iedereen commentaar te leveren, zal volgende week harder mijn best doen!

Ik besef dat ik erg streng en bot over kom soms, maar ik heb letterlijk genoteerd wat ik van de foto vind, zonder er doekjes om te winden. Voel je niet persoonlijk aangevallen en vraag me gerust naar uitleg als je het niet met me eens bent.
Vind het vooral erg leuk om te zien hoe we allemaal een passie voor fotografie hebben maar allemaal veel verschillende onderwerpen fotograferen.

Thanks voor alle foto's en alle moeite die iedereen hier in steekt. Dit topic is inspiratie en plezier en heb echt veel geleerd door enkel al naar jullie foto's te kijken.

Agossie
Nette foto, leuke blik ook van de hond. Op de een of andere manier "pakt" de foto me niet zo, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Denk dat de hond er meer uit gesprongen zou hebben bij een wat rustigere achtergrond, een andere kleur ook.

Ash_
Lekkere foto! Hond kijkt lekker alert, maakt me bijna nieuwsgierig waar hij naar kijkt. Vind de compositie ook goed, ondanks dat zijn rechter schouder er niet helemaal op staat denk ik dat ik deze foto niet anders zou willen zien.

Asselruiter
Mooi scherp, mooi compositie ook. Vind dat de kreukels in de stof wel wat afleiden van de ring. Misschien was het mooier geweest als de stof wat vlakker was.

Astor
Super, mooie kleuren, mooie achtergrond, prachtig model ook. Als ik echt ga mieren neuken knijpt ze een beetje met haar linker oog. Verder, top!

Bellatrix
Waren zijn ogen echt zo groen? Zie namelijk een randje in het rechteroog waar de kleur over gaat? Knappe kat, leuke attente blik ook. Had wel graag iets meer licht op de kat gezien ipv op de achtergrond.

Billionache
Moeilijk om hier wat van te zeggen. Ik begrijp je punt, de sneeuw en bladeren kunnen onwijs mooi zijn, maar de foto is wat saai. Ik denk dat de foto beter en interessanter zou zijn uit een andere hoek, en als het licht er op valt. Dus misschien volgende keer wachten op beter licht, vanuit een andere hoek en zien hoe je dan de diepte van de bladeren en de sneeuw eruit naar voren kunt brengen

Binky
Leuk moment, vind de compositie wat minder "spannend". Misschien eens op je hurken gaan, denk dat de foto tof was geweest als deze recht van voren gemaakt was, maar kan me voorstellen dat je daar op zo'n moment ook de tijd niet voor hebt. Jammer dat hij wat donker is, waardoor details van de kat weg vallen.

Brechtjee
Moelijk om wat over deze foto te zeggen. Ik vind ten eerste de diepte in de kaars mooi, de schaduwen van de wax net achter de vlam. Misschien had je wat met sluitertijd kunnen spelen om het vlammetje te laten "dansen". Of wat meer met de DOF kunnen spelen, dan was de foto denk ik wat interessanter geweest.

Bumblehorse
Prima rijfoto. Wellicht had je horizon een klein beetje rechter kunnen maken, dan lijkt het alsof het paard iets meer bergop loopt. Op mijn scherm is de foto wel wat donker, er had van mij best wat meer licht in gemogen, maar dat kan aan mn scherm liggen.

Caaramel
Jammer dat de Shettie de andere kant op kijkt. Doordat er geen ogen echt te zien zijn spreekt de foto voor mij niet zo. Verder zou het hier denk ik mooi zijn geweest om met een lage Fstop te werken, zodat de achtergrond mooi wazig geweest was.

Calice
Wat heerlijk schattig zeg! Wellicht had hij zijn handen plat op haar buik kunnen leggen voor nog wat meer gevoel. Met haar handen erbij had het nog wat intiemer geweest denk ik, nu is het van haar kant wat "statisch". Maar toffe plaat, vertelt een mooi verhaal!
Vind hem wel wat vlak in zwart wit, misschien kan je een beetje met de zwart wit tinten spelen om hem wat meer diepte te geven?

Cathyenbeau
Jaaa tof! Hier kan ik enthousiast van worden haha. Mooie DOF ook. De achtergrond ziet er mooi groen uit, wellicht had die ook mooi geweest als gehele achtergrond, dus iets minder van de steen op de voorgrond?

Carolaaxxxx
Erg fijne foto, kan me voorstellen dat je hier als klant heel tevreden mee bent. Lekkere spontane lach ook, kijkt fijn weg!

Crazy_horses
Superschattig! Ietsje meer licht in het gezicht van de linker cavia had wel mooi geweest, verder top plaat!

CrazyIris
Strakke bloemenplaat, mooie DOF ook.

Crazymel
Persoonlijk vind ik deze foto iets te veel gekropt/ingezoomd, ik had iets meer van het gezicht van de kat willen zien, met wat meer scherpte in het gezicht. Idee is wel tof, vind de achtergrond ook mooi met de lichte kat.

Dandy200
Mooi sfeertje, jammer dat er wat scherpte mist

Deetjeeuh Weet niet zo goed waar ik hier naar kijk. Er is wat teveel gaande in de foto om echt mijn aandacht te trekken. De kleuren zijn mooi en de DOF mooi zacht, mijn aandacht wordt naar het midden getrokken maar dan wordt ik wat teleurgesteld omdat wat ik daar zie me niet heel erg aanspreekt.

_Elke
Leuke kerel om naar te kijken haha. Vind de blik ook wel leuk, iets tussen verlegen en mysterieus in, maar denk dat je die beter iets meer van de zijkant had kunnen vastleggen. Ik denk dat de foto wat sterker was geweest als je iets meer kon zien van zijn gezichtsuitdrukking. Verder had ik zelf de moedervlek weg gewerkt, nu ik hem eenmaal heb gezien blijft mn oog daar heen gaan.

Eskegirl
Mooi oog! Prachtige kleur. Jammer van de oneffenheden in de huid, Photoshop werkt die makkelijk weg! Misschien even tutorial zoeken op YouTube en wat mee spelen? Is een leuke manier om bij te leren vind ik altijd!

Fellow
Lieve baby <3. Mooi zacht op dat kleedje. De achtergrond is niet helemaal netjes weg gewerkt, wat jammer is. Ik zie een waas boven de baby?

Femmelz
Ik zie net iets te weinig van het model om de foto echt mooi te vinden. Het idee is tof, maar misschien had je de lamp iets anders kunnen plaatsen voor een beter effect?

G_entle
Jammer van de schaduwen rond het oog, daardoor spreekt de foto niet zo. Zelf vind ik de uitsnijding niet zo mooi, ik zie liever het hele hoofd, of als je inzoomt net boven de ogen en dan naar beneden, zodat de ogen dus in het bovenste deel van de foto zitten. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak, maar wellicht heb je er wat aan!

Glenstorm
Toffe foto! Misschien iets meer van de sprong erop zetten de volgende keer? Verder niks mis mee.

Gracezellaa het blaadje op de voorgrond zit recht voor het onderwerp in het midden, dat leidt mij enorm af. Ik had denk ik wat meer ingezoomd op een van de bladeren, om het licht in de druppels mooi vast te leggen

Gub
Sterke, heldere blik. Dame die stevig in haar schoenen staat, maar ergens ook kwetsbaar is. Als je de foto zo bedoelt hebt dan komt hij bij mij goed over! Fijn plaatje, mooi ook door het contrast tussen de scherpte in haar ogen en de zachtheid rond haar mond.

Hanna_94
Prachtig licht, in de manen en rond de adem. Zou graag zulke foto's van mijn paard hebben! (Paard is ook een lekker ding trouwens, wat een heerlijke bos manen!)

Heavenslove
GE-WEL-DIG. Dit zou ik zo aan de muur hangen. Niet zo'n standaard bloem foto, maar wel te zien wat het is als je even verder kijkt. Kan wel naar de kleuren blijven kijken.

HIlly200
Stoor me een klein beetje aan de streep in het midden, waar komt die vandaan? Mooi licht wel, misschien iets meer inzoomen op het kaarsje zelf zodat de omgeving weg valt?

Horserider22
Leuk contrast tussen zebra print en hond! Jammer dat de foto wat wazig is, heb je al wat geprobeerd in Lightroom of Photoshop? Die waas moet je daar wel weg kunnen krijgen? Misschien is het tof als je een foto op deze stoel maakt waar je enkel de stoel als achtergrond ziet, zodat de afleiding linksboven wegvalt? Denk dat de hond er dan nog meer uit springt!

Iejoorr Ik vind het echt heel moeilijk om iets over vuurwerk foto's te zeggen, omdat ze me over het algemeen weinig doen. Vind de compositie wel erg mooi overigens!

Ingvild
Lekkere compositie, kijk hier graag naar. Van mij had de foto wel wat lichter gemogen, hij is erg donker op mn scherm maar dat kan ook aan mij liggen?

Irene96
Ik heb niet zoveel met zelfportretten, vind het denk ik vooral eng om het zelf eens te proberen maar door je website en foto's ben ik nu toch wel erg benieuwd en denk dat ik het deze week wellicht eens ga proberen.
That said; ik vind het onwijs tof hoe je gevoelens te pakken krijgt in je foto's. Ook in deze foto straalt het zoveel uit! Ga daar zelf eens hard aan werken, want ik kijk voor mn gevoel altijd hetzelfde op foto's haha. Ik zeg altijd, er is een reden dat ik achter de camera sta; zodat ik er niet voor hoef. Maar wie weet kruip ik deze week dankzij jou uit mn schulp!

It_is_me
MOOI! Lekkere maan foto, mysterieus en mooie diepte, mooi scherp ook :)

Ismy
Super licht voor een portret. Echt onwijs mooi! Heb de foto opgeslagen als inspiratie :) Hoe heb je haar handen zo vaag gekregen, lange sluitertijd of achteraf in PS ofzo?

Jacobeho
Dat licht door de bloemblaadjes heen vind ik erg mooi. Ik had de compositie net iets anders willen zien, maar hoe kan ik zo even niet zeggen. Wellicht het hart van de bloem nog iets verder in de foto, zodat de groene steel je echt de foto in "leidt"

Jespri
Mooi idee, maar je compositie spreekt me niet heel erg aan. Wellicht was het mooier geweest om door de knieën te gaan en de boom iets meer voor de zon te krijgen?

Jessica1998
Je foto is wat donker, ik denk dat hij met wat meer licht al beter over zou komen, maar nogmaals, dat kan ook aan mijn scherm liggen! Ik zou zelf echt op de grond gaan liggen, met mijn lens recht voor de neus van de hond, om de hond er goed op te krijgen, maar over het algemeen is een slapende hond niet een heel spannend onderwerp. Wellicht volgende keer wat koekjes in de hand om de aandacht te trekken?

JewEmm
Tof licht, mooi contrast in de foto ook. Knap hoe je een gebouw er mooi op krijgt, heb daar zelf altijd veel moeite mee!

Jilinda
Mooie bewerking en goede compositie. Misschien als je het model (of was je dat zelf?) echt wat muziek laat spelen, zodat ze er wat meer in komt, dat je dan iets meer gevoel in het gezicht kunt vastleggen? Nu lijkt het een beetje alsof de gitaar voor de foto enkel wordt vastgehouden.

Joeluna
Het lijkt erop dat paard en ruiter niet helemaal scherp zijn? Maar ik weet hoe moeilijk het is om dat goed te krijgen, zeker in een binnenbak! Jammer van de drukke achtergrond, wellicht was het beter bij een andere hindernis te fotograferen, waar de achtergrond wat rustiger was? Nu leidt het wat af van paard en ruiter.

Jolijnn
Tof idee, jammer dat je erg moeilijk kunt zien wat het is. Misschien dat de schaakstukken (heb ik het goed?) er met een klein beetje tegenlicht wat meer uit hadden gesprongen?

Jooproo
Mooi glooiend strand, maar wat vliegt er in vredesnaam door de lucht :+ Vind het landschap mooi, maar dat UFO ding voegt voor mij weinig toe ;)

Joysieee
Jaaa tof! Leuk gedaan! Jammer dat de oren van t zwarte paard er net af vallen, verder erg leuk en creatief gedaan!

Kanzi
Interessant en mysterieus, hoewel het licht wel een beetje pijn doet aan mn ogen (kan door mn kater komen ;) ) Misschien ietsje minder overbelicht dan dat hij nu is?

_Kiki_
Hmmm en ik had al zo'n trek! Als dit een menu foto zou zijn dan zou ik wel weten wat ik zou bestellen! Leuke compositie, lekker eten! *rent naar koelkast*

Killyen
Mooie, krachtige blik en mooie zwart wit bewerking. Goed gedaan ook met je vissige, je doet me hier een beetje aan mn buurjongen denken haha.

KimdeGroot94
Mooi moment van focus bij zowel mens als paard. Wellicht had je zwart wit bewerking iets lichter gekund? Een heel klein beetje maar, dat had ik denk ik iets mooier gevonden.

Kimmetjee04
Het idee is tof en de foto is mooi, ik zou alleen iets meer emotie willen zien in de foto en iets minder geposeerd. Maar zeker geen slechte foto hoor!

k_m
Ziet er wat te geposeerd uit voor mij. Krijg het idee dat de spullen en persoon daar neergezet zijn voor de foto. De foto zelf is qua belichting, compositie en scherpte niet slecht, maar het verhaal erachter is me niet helemaal duidelijk

LauraBloem
Mooi! Jammer dat die vogel niet even de andere kant op kon vliegen, maar das een kleinigheidje. Weet niet zo goed wat ik van de crop vind, ben wel benieuwd hoe de gehele foto was?

Laurajoy15
Absoluut mijn favoriete foto deze week. De manier waarop het licht op haar handen en haar valt, de sierlijke, elegante lijn van haar armen en vingers. Hier mag je trots op zijn!

Leonyr
Tof tof tof. Hou wel van foto's die je een paar keer doen kijken. En hier kan ik echt wel vaker naar kijken. Heb m nu een paar keer voorbij zien komen in het bijlezen en scrollen en hij blijft mn aandacht trekken.

LinSa
Haha tonnetje rond <3 wat een toffe sheet. Mooi licht in de manen en op het oog. Lekker dromerige blik ook. Niks op aan te merken!

Lovesushi
Jouw boktnaam is geweldig :')
Buiten dat om, ik vind je foto erg mooi. Mooi moment, fijne rustige achtergrond, fijn kleurgebruik en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik blijf kijken naar de snorharen van mams en baby die elkaar kruizen <3

Magda_90
Krijg spontaan zin in een kop thee. Mooie foto en schaduwen. Jammer van het handvat van het kopje, had het er liever of helemaal op, of helemaal af gezien denk ik. Ondanks dat toch een fijne foto!

Manonfleur
Deze foto doet me weinig. De DOF is mooi, het onderwerp op de voorgrond springt er mooi uit, maar is zo'n saai onderwerp dat het me niets doet. Als het een mooie bloem was geweest, dan was het al heel anders geweest!

MarBri
Een van mn favoriete foto's deze week. Prachtig zacht licht, veel karakter in de blik van de kat en prachtige ogen die er echt uitknallen. Hier zou ik graag eens wat meer mee oefenen!

Mariett
Fijn zwart wit plaatje :) Misschien was het mooier geweest als je de ören van de haflinger er nog net op had staan?

marijepagter
Ik zou deze hond zo opvreten en hou normaal helemaal niet van kleine hondjes. Goed gedaan dus! Mooie bewerking ook!

MarijeR
Nederlandse vogels <3 Mussen zie ik hier niet, dus leuk om te zien haha.
Toffe foto, de vogel komt er mooi uit, takje trekt mijn aandacht juist naar de vogel toe. Goed gedaan en prachtige DOF.

Marit
Door jouw foto mis ik NL nu even! mooi helder, gave weerspiegeling en het contrast met de lucht vind ik erg mooi. Kijk hier heel graag naar!

MB_foto
Tof licht, mooie achtergrond en warme kleuren. Vind het alleen jammer dat je logo wat grof en groot is, het leidt wat af.

Sicayes
Prachtige maan, ben hier echt van onder de indruk. Was ik maar zo goed met het samenvoegen van foto's in PS!

Taarse
Moest even zoeken waar de foto echt scherp was, misschien was het iets mooier als de hele bel scherp was? Verder vind ik hem mooi, mooie kleur ook.

Suuszels
Mooi plaatje en achtergrond, maar ik had de achtergrond liever wat zachter gezien, had je de mogelijkheid om wat aan je DOF te doen? Nu leidt de drukke achtergrond wat af.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:21

Babel schreef:
MarijeR
Nederlandse vogels <3 Mussen zie ik hier niet, dus leuk om te zien haha.
Toffe foto, de vogel komt er mooi uit, takje trekt mijn aandacht juist naar de vogel toe. Goed gedaan en prachtige DOF.

Dank je!
Ik heb ook nog zat Zuid Afrikaanse vogeltjes op de laptop staan :P
Mocht ik een week geen tijd hebben om te fotograferen zet ik er daar wel eentje van in het topic.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:54

Babel schreef:
Asselruiter
Mooi scherp, mooi compositie ook. Vind dat de kreukels in de stof wel wat afleiden van de ring. Misschien was het mooier geweest als de stof wat vlakker was.

Dank je wel voor je feedback! De ring ligt niet op stof, maar in een roos ;)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 13:59

Haha dat meen je niet, ben ik nou echt zo blind :') *gaat terug kijken*

Snap niet dat ik dat niet gelijk zag! Mooi idee! Misschien iets doen aan je scherpte diepte, zodat de roos was zachter en vager is?

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:09

Babel schreef:
Haha dat meen je niet, ben ik nou echt zo blind :') *gaat terug kijken*
Snap niet dat ik dat niet gelijk zag! Mooi idee! Misschien iets doen aan je scherpte diepte, zodat de roos was zachter en vager is?

Hm ja.. Maar heb ook veel contrast toegevoegd, misschien daarmee. Dank je wel voor je FB!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:13

Ik ben bezig met Feedback, maar ik wil dan ook meteen de hele lijst erop gooien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:39

Verography,
Dankjewel! :D

Kanzi
Jij ook bedankt voor de leuke feedback! Hoe bedoel je de serie, 3 foto's naast elkaar als 1 foto? Want ik heb inderdaad meerdere foto's gemaakt van de paddenstoel. :j Deze zijn hier te vinden. :))

Sicayes
Ik vind het echt een leuk idee! Ik ga eens kijken of ik er wat van kan maken, heb je zelf zulke voorbeelden/ideeen voor de uitvoering? Je mag me ook pb'en. :j

Babel schreef:
Deetjeeuh Weet niet zo goed waar ik hier naar kijk. Er is wat teveel gaande in de foto om echt mijn aandacht te trekken. De kleuren zijn mooi en de DOF mooi zacht, mijn aandacht wordt naar het midden getrokken maar dan wordt ik wat teleurgesteld omdat wat ik daar zie me niet heel erg aanspreekt.

Uit interesse, waarom weet je niet waar je naar kijkt? Wat trekt je aandacht buiten de paddenstoel en het takje erbij, dat je vind dat er teveel gaande is?
Persoonlijk vind ik namelijk dat er weinig gaande is in de foto, maar ik sta open voor andere invalshoeken! Daar is het topic voor. Over het gedeelte van aanspreken, is dat een kwestie van smaak, dat het je niet aanspreekt?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:50

Week 3
HDR foto van het strand en de storm van afgelopen week. Bestaande uit 5 verschillende foto's en die samengevoegd in 1. Daardoor zie je de wind ook in de bomen.

Afbeelding

Nikon D7100
Nikon 20mm f/2.8 AF-D
f/22
1/50 seconden
ISO 100