Oh ja ik wil ook nog bij de groep op facebook!
ik zag dat Irene me al wel had toegevoegd maar zag de groep nog niet voorbij komen. Of ik ben blind, dat is ook mogelijk
Ik blijf denk ik gewoon op beide plekken feedback geven, al kopieer is misschien wat ik eerder op facebook zeg hierheen en vice versa. Ik vind het lezen van andermans commentaar op iemand anders z'n foto namelijk ook heel interessant.
Weer verder met de laatste feedback voor week 2! Wil er nog even bij vermelden dat ik nog echt geen pro ben en je foto’s beoordeel puur uit hobby standpunt. Ik hoop dat we er beide wat van leren.
TeSzZz: Ontzettend leuke foto, krijg zin om met de hond mee te spelen haha!
RianC: Intense blik, door de uitsnede nog intenser. Ik had het model misschien net een beetje lichtjes aangestipt hier en daar met foundation voor bijv. de kleur onder haar ogen (of dicht achteraf bewerkt in photoshop) maar misschien is dit ‚rauwe’ juist je bedoeling geweest.
CrazyIris: Ik zie een beetje ruis op je achtergrond, verder is de bloem wel mooi scherp. Als de stengel precies uit de hoek kwam had het helemaal af geweest. Maar dat is al gezegd zie ik nu.
Ylvy: Binnen oefenen is zeker goed. Deze foto zou ik iets oplichten en er een klein tikje ruisreductie overheen halen. Het ene oogje is nu namelijk net te donker. Je mist ook nét het puntje van zijn oortje! Verder wel een leuke foto, lekker liggen 
Hanna_94: Ik vind hem erg mooi, die manen en het wolkje adem van het paard dragen bij aan de winterse sfeer. Jammer van de draadjes, je zou kunnen proberen of het lukt om die de volgende keer wat weg te werken. Je kleuren vind ik super mooi.
G_entle: Ik vind hem net niet lekker kijken, waarschijnlijk door de donkere partij aan de rechterkant. Volgende keer qua uitsnede misschien ook iets meer neus of oor meenemen.
Ash_: Indd groot verschil in kwaliteit met Facebook! Vorige keer had ik het meeste al gezegd geloof ik. Al met al een goeie foto qua compositie. Goeie kijkruimte!
LOVESUSHI: Ik mis wat scherpte, wat jammer is bij zo’n teder momentje tussen moeder en kind.
Iejoor: Goed moment iejoor! Met een iets snellere sluitertijd zoals Magda zegt had hij misschien net wat beter geweest. Mooie kleuren!
Nefertarie: Mooi paardje, ik had je uitsnede denk ik juist precies de andere kant op gedaan. Ze kijkt naar de kant van de foto waar nu het minste ruimte is.
caaramel: Het lijkt een beetje grauw en de vignettering maakt de foto daarom wat somber, alsof er iets is gebeurd met die kleine pony.
Gub: Niets op aan te merken. Is gewoon een mooie foto!
Toydoll Ik vind je vuurwerk foto erg mooi zo, lijkt net of het uit het huis komt haha. Je rijfoto vind ik niet zo heel bijzonder, weel mooi scherp! Foto lijkt ook een beetje scheef.
Bumblehorse: Ik vind de foto wel sprekend. Om ruiter en paard scherp te krijgen moet je misschien een hoger f getal gebruiken.
Carolaaxxxx: Ik zou wat lager zijn gegaan in positie, zodat het model er wat meer op kwam - nu heb je weiland boven haar hoofd wat een beetje afleid. Misschien voor het model de tip om haar kin iets meer naar voren te steken op foto’s, dan komt haar kaaklijn wat mooier uit.
SharonPlugge: Inderdaad een mooie warme foto. Niets op aan te merken 
Niene87: Leuk met die lichtval. Goeie oefening geweest denk ik zo!
Joeluna: Binnenbakselen blijft gewoon ontzettend lastig, zeker als je geen lichtsterke lens hebt. De scherpte lijkt op de hindernis te liggen ipv het paard, je zou het paard kunnen ‚volgen’ met je camera (knopje half ingedrukt voor de focus) en dan op het moment de foto te maken? Een hoger f getal zorgt natuurlijk ook voor meer scherpte maar daar is de binnenbak bijna altijd veel te donker voor. Het is echt per hal verschillend hoe ‚slecht’ de lichtomstandigheden zijn helaas 
Deetjeeuh schreef:Diegene met dat elfje, dat is een ontzettend goed idee! Je brengt me op ideeen haha.
Dat was ik! Ja mijn handen begonnen te jeuken om er een soort fairytail bewerking bij te maken hahaha. 
Robin_Rikkie schreef:En dat hij inderdaad net een fractie eerder genomen had moeten worden klopt ook, dit is echt mijn struikelpunt, op het goede moment een foto maken. Als iemand hier nog tips voor heeft?
Dit is een gevoel wat je moet ontwikkelen denk ik. Ik heb het ook niet altijd goed nog. Als je het moment ziet ben je eigenlijk al te laat.. snap je wat ik bedoel? Je ziet hem door je zoeker en drukt dan pas op de knop - eigenlijk een fractie te laat. Je/we (
) moeten dus leren anticiperen. Dat is erg lastig. Tip van slowmotion filmpjes is erg handig!