[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 17:07

Bagheera_206 schreef:
Had niet gezien dat er ook een 75-300mm bij zat. Qua bereik wel goed voor bij de paardjes, maar mijn voorkeur zou naar de Canon EF-S 55-250mm IS II uitgaan voor bij de paardjes.

Ik heb net even uitgeteld en de body met standaardlens kost 319, de lens die jij zegt 169. Dat is samen dus 488!
Voor die paar euro meer dan de set denk ik dat ik ze dan maar best apart kan bestellen!

k_m

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:12

Ben nu toch aan het twijfelen, de canon 1100d met standaarlens en 55-250mm zoomlens erbij.
Of de canon 600d, enkel met standaardlens en dan sparen voor de 55-250 erbij te kopen.

Zit er heel veel verschil tussen de 1100 en de 600?

En hoeveel foto's kunnen er ongeveer op een Sandisk van 16GB? Alvast bedankt!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:02

Voor wie twijfelt over de Canon 650d; ik heb hem in de aanbieding, zie mijn advertenties.

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 23:31

Hallo allemaal,
Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen, eventueel tweedehands, zo rond de 500 euro.
Ikzelf heb weinig ervaring met spiegelreflexcamera's, dus niet een al te ingewikkelde camera. Er is wel iemand aanwezig met een spiegelreflexcamera die mij wil en kan helpen, en misschien neem ik nog wel een cursus oid.
Wat ik vooral wil is foto's maken van allerlei dingen, maar voornamelijk dieren, paarden.

Wat raden jullie mij aan? En eventueel welke lenzen erbij?

Alvast bedankt! :D

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 10:56

Ik heb de D3100 is niet ingewikkeld en aangezien je paarden wilt fotograferen zou ik de 70 -300 mm lens nemen. Ik ben daar erg tevreden over.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:06

k_m schreef:
Ben nu toch aan het twijfelen, de canon 1100d met standaarlens en 55-250mm zoomlens erbij.
Of de canon 600d, enkel met standaardlens en dan sparen voor de 55-250 erbij te kopen.

Geen idee hoeveel foto's erop kunnen, volgens mij in ieder geval wel 200, alleen jpg. Maar dat is heel afhankelijk van hoeveel je het schermpje gebruikt en wat je verder met je camera doet. En als je opslaat in jpg en raw is het weer de helft verwacht ik. Als je even zoekt op gebruiksaanwijzing canon eos 600d, dan staat het daar wel in. Vast ook wel van de 1100 te vinden.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:56

cillusion schreef:
k_m schreef:

Geen idee hoeveel foto's erop kunnen, volgens mij in ieder geval wel 200, alleen jpg. Maar dat is heel afhankelijk van hoeveel je het schermpje gebruikt en wat je verder met je camera doet. En als je opslaat in jpg en raw is het weer de helft verwacht ik. Als je even zoekt op gebruiksaanwijzing canon eos 600d, dan staat het daar wel in. Vast ook wel van de 1100 te vinden.

update: op mijn sdkaart van 16 gb staan nu zo'n 500 foto's zag ik net,.... nog beschikbaar 11,4 GB van de 14,8 beschikbare GB's! Of te wel; een kaartje is meer dan genoeg; ware het niet dat het wel veilig is om een 2e kaartje mee te hebben van een paar GB als reserve, als je je kaart vergeten bent of hij het niet doet...!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 08:52

cillusion schreef:
k_m schreef:

Sorry, even een stomme opmerking; schermpje heeft natuurlijk niets met kaart te maken!

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:40

k_m schreef:

16 GB kan je toch al rekenen op 2000 foto's in JPG hoor, RAW weet ik niet.
Het is ook afhankelijk van welk toestel hoeveel foto's er op kunnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:32

jesra schreef:
Hallo allemaal,
Ik wil graag een spiegelreflexcamera kopen, eventueel tweedehands, zo rond de 500 euro.
Ikzelf heb weinig ervaring met spiegelreflexcamera's, dus niet een al te ingewikkelde camera. Er is wel iemand aanwezig met een spiegelreflexcamera die mij wil en kan helpen, en misschien neem ik nog wel een cursus oid.
Wat ik vooral wil is foto's maken van allerlei dingen, maar voornamelijk dieren, paarden.

Maar wat ben je dan van plan in de tijd?
Als je serieus van plan bent om leuke foto's te maken, zou ik me iets minder laten afschrikken door "ingewikkelde" camera's.

Even vanuit mijn Canon-visie (andere merken hebben ongetwijfeld iets vergelijkbaars) heb ik gekozen voor een middenklasse camera. Leuk aan alle kanten instelbaar, zonder dat je meteen verdwaald in de opties. Ik hoor van diverse kanten dat mensen die lager ingestapt zijn, na verloop van (korte) tijd vastliepen op de beperkingen in instelmogelijkheden.

Het is dus een beetje het punt of je jezelf de fotografiekunst in rap tempo eigen wil maken (dan zou ik voor een middenklasse gaan) of dat je op je gemakkie alles wil verkennen. In het laatste geval zou je een lager gepositioneerde camera kunnen kiezen, die je dan na enkele jaren inruilt op een middenklasse (of niet, natuurlijk :D )
Zet voor jezelf goed op een rijtje wat je belangrijk vindt en zoek daar een passende camera bij. Ben hierbij niet te bang om eisen te stellen. Tweedehands is er leuk spul te koop voor hele nette prijzen. Laa je in eerste instantie adviseren door mensen uit je omgeving die weten waar ze het over hebben.

Waar ik heel blij mee was, was dat ik de kans kreeg om een middenklasse en een (semi)prof naast elkaar te proberen (Canon 7D en 5D) en hoewel ik nog steeds een 1Ds ambieer, ben ik blij met m'n middenklassertje :D

Oh, en voor degenen die nu denken: wat heeft die malloot te melden: ik stam nog uit het chemische tijdperk van voor de autofocus (Minolta X500, XD5 en XD7) en heb van daaruit de overstap naar Canon digitaal gemaakt, met de optie om m'n oude Minoltalenzen te kunnen blijven gebruiken middels een verloopje.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 15:58

ikke schreef:
jesra schreef:
Hallo allemaal,

Maar wat ben je dan van plan in de tijd?
Als je serieus van plan bent om leuke foto's te maken, zou ik me iets minder laten afschrikken door "ingewikkelde" camera's.

Even vanuit mijn Canon-visie (andere merken hebben ongetwijfeld iets vergelijkbaars) heb ik gekozen voor een middenklasse camera. Leuk aan alle kanten instelbaar, zonder dat je meteen verdwaald in de opties. Ik hoor van diverse kanten dat mensen die lager ingestapt zijn, na verloop van (korte) tijd vastliepen op de beperkingen in instelmogelijkheden.

Dat probleem heb ik nu dus ook :Y)

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:17

Merk je bijvoorbeeld met de D3100 ook echt dat het minder is als een middenklasse camera? Ik hoorde laatst ook dat je met een andere lens meer kunt, en dat lenzen minder belangrijk zijn als de body..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 16:33

jesra schreef:
Merk je bijvoorbeeld met de D3100 ook echt dat het minder is als een middenklasse camera? Ik hoorde laatst ook dat je met een andere lens meer kunt, en dat lenzen minder belangrijk zijn als de body..

Over Nikon durf ik wat minder te zeggen; weinig ervaring mee, maar van de "lagere" Canons weet ik dat ze vaak een iets kleinere (minder pixels) sensor hebben en dat de rekencapaciteit van de body kleiner/trager is.
Lenzen zijn in zoverre belangrijk dat een groot deel van de prijs uiteindelijk bepaald wordt door het glas en opties als image stabilisation (IS bij Canon).
Voorbeeldje: Canon EF 70-200 F4, 600 euro; 70-200 F2.8, 1200 euro Dat prijsverschil zit 'm puur in de hoeveelheid glas. Hoe lager het F-getal, hoe meer glas er in een lens zit.
Het prijsverschil met IS (400 om 1000 euro) zit deels in het glas, deels in het feit dat de 2.8 mark II van een volgende generatie is. De voorloper was iets van 1800 euro. Die tikte ik bij toeval op de kop, enkele weken geleden; ben er erg wijs mee :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:15

Hier maar een reactie plaatsen...

Wie kan mij helpen met het vinden van een geschikte camera?
Waar letten jullie op bij het aanschaffen van jullie camera, welke merken bij voorkeur?

Ik zoek een camera die allereerst niet te duur is (2000 is echt veel te duur voor mij), voor 'beginners' is en die bewegend beeld (paarden) makkelijk en snel vast kan leggen. Ik wil met deze camera in principe alleen mijn eigen paarden fotograferen en zo nu en dan eens een museum doen voor school... Eventueel dat ik de lens kan vervangen voor een betere/andere in de toekomst.

Maar ik weet echt totaal niet waar ik moet beginnen met zoeken...

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:09

Hee

Ik ben opzoek naar een camera om als hobby te fotograferen. Het hoofddoel is foto's voor het bedrijf van mijn vader. Het hoeft/mag dus ook geen dure te zijn, het liefst niet boven de 6-700

Zelf zat ik te denken aan een spiegelreflex camera (waarom?, geen flauw idee :P)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:20

Hoihoi !

Ik ben momenteel in het bezit van een canon 1100D nu wil ik graag een andere body.
Is de 40D een goede vooruitgang die terug te zien zal zijn in mijn werk?

Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:05

xWouter schreef:
Hoihoi !

Ik ben momenteel in het bezit van een canon 1100D nu wil ik graag een andere body.
Is de 40D een goede vooruitgang die terug te zien zal zijn in mijn werk?

Groetjes

http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... R/EOS_40D/
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Fi ... EOS_1100D/

Kijk maar wat de verschillen zijn. Op basis van de specs zou ik nog eens kritisch achter m'n oor krabben.
Bedenk dat de 40D alweer enkele jaren oud is en dat de techniek op dat vlak niet stil staat. Op zich is de 40D wel gemaakt voor het serieuzere werk (zie specs van de body), maar de foto-specs zijn niet echt beter (lees: de 1100D is jonger en heeft latere techniek aan boord)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:27

Bedankt !!
Als ik dat zo bekijk kan ik dus beter doorsparen voor een 70D?

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:36

Nikon D3200, een aanrader?

Voor hobby & werk (geen fotograaf ofzo, dus simpele foto's)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:39

melvinrandy schreef:
Nikon D3200, een aanrader?

Voor hobby & werk (geen fotograaf ofzo, dus simpele foto's)

Yes, alle voordelen van een DSLR gestopt in een klein jasje gemaakt voor hanteerbaarheid en eenvoud. Wellicht niet zo uitgebreid als een duurdere middenklasse variant, maar de vraag is natuurlijk of je het echt nodig hebt gezien je doel. Houd 'm eens vast in de winkel en probeer wat uit, laat daar je keuze vanaf hangen. Mocht je de bediening niet fijn vinden, dan kun je altijd nog de Canon instappers proberen.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:31

En een lens, hoe moet ik dat zien?

Als ik dingen van dichtbij wil fotograferen, welke lens heb ik dan nodig? (en van ver, bijvoorbeeld reeën, welke dan?)

Standaard lens die ik bij de D3200 zie is een 18-55 mm vgm

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:35

xWouter schreef:
Bedankt !!

Yep, of je kijkt voor een D5 mIII of 7D. Die zijn ondertussen ook 2e hands wel te vinden.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:43

ikke schreef:
xWouter schreef:
Bedankt !!

Yep, of je kijkt voor een D5 mIII of 7D. Die zijn ondertussen ook 2e hands wel te vinden.

Dankje !
Wat is bokt toch handig :j

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:13

Als je voor het eerst een camera koopt, is een tweedehands dan een aanrader of niet? Iemand had me dit al voorgesteld maar ik weet allereerst niet eens welke ik zou moeten kopen.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:34

Waar is een 18-55 lens goed voor?
En een 70-300?