[FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 15:58

Goof: Heerlijke plaat, prachtig dat roze randje.
calice: Mooie bloesem! De foto zelf is wat standaard maar wel mooie kleuren.
Tweede foto vind ik daarentegen echt heel leuk! :)
SalliBalli: Nette foto's maar let op de schaduwen, die storen toch wel.
Fry: Je foto's zijn iets te donker, de kleuren zijn te flets. Met een bewerkingsprogramma kun je veel meer uit je foto's halen (en als je die niet hebt kun je online bewerken bij bijvoorbeeld http://www.fotoaanpassen.nl/ of http://pixlr.com/) Succes!
SalliBalli: Eerste foto zegt me niet zoveel maar de tweede is mooi!
Jolandaa_: Wat een schatje zeg! Foto's zijn net als bij Fry te donker dat is jammer!
ardo_iggy: Stoere actiefoto! Jammer van die paal rechts.

Foto's van afgelopen weekend, Evelijn met Kafka.
Afbeelding

Afbeelding

Marit

Re: [FOTO] Verzameltopic voor fotografen part 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:01

Die tweede vind ik heel fijn kijken! Die eerste vind ik helemaal niks, sorry!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:08

ardo-iggy, is dit op Slabroek? Wel een gave actie foto..
Loontje: ik vind de 1e foto niet prettig om naar te kijken, 2e wel :)

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:09

Dit was inderdaad op de Slabroekse paardendagen.

Hier iets bewerkt en bij gesneden.

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:43

Grappig, ik vind de eerste foto van Loontje juist wel geweldig en de 2e juist minder spannend :D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:46

Persoonlijk vind ik de eerste ook niet erg spannend.

Paard en mens vallen voor mij te weinig op in de omgeving hadden meer kleur kunnen hebben om er uit te springen.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:13

Ardo_iggy
Wauw!

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:32

ardo_iggy: Zo issie beter ja ;)

Zelf vond ik de eerste ook wel iets hebben :) En wat vinden jullie van deze 2 dan?
Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:29

Ik vind die eerste van je serie niet zo fijn wegkijken Loontje. Te licht denk ik, misschien ook te weinig contrast terwijl de omgeving juist weer druk is. Het plaatje is het voor mij gewoon niet denk ik. De tweede vind ik geweldig. Speels, kijkt fijn weg. Prettige sfeer.
Van je tweede serie vind ik beide fijn wegkijken maar vind ik bij de eerste erg jammer dat de voorhoeven wegvallen van de foto (of eigenlijk de voorhoef).
De tweede vind ik leuk :j

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:10

Puppy spam :D :D

Afbeelding

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:42

Poging gedaan tot het fotograferen van mensen :D

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal vanavond of morgen even een bijleespost maken !

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 16:56

Ik lees aldoor mee, maar zal nu ook maar weer een x reageren.

SalliBalli, die laatste twee foto's vind ik erg mooi :j

ardo_iggy ik vind de eerste versie mooier. De tweede versie vind ik er heel afgeknipt uitzien. Er zit te weinig ruimte bij de hoofden van de voorste welsh. Bloempot stoorde mij in dat opzicht minder.

Loontje, vind bij je eerste foto het onderwerp ook net iets te veel wegvallen in de omgeving, anders was ie heel geslaagd geweest. Tweede foto kijkt het paard een beetje geschrokken, vooral z'n oog stoort me. Tweede serie vind ik daarentegen wel zeer geslaagd :)

Astor, heerlijke die jonge beesies tussen de bloempjes !

JNSW, bij de eerste foto oogt het gezicht bij mij niet scherp. Tweede foto vind ik wel een fijne foto!

Ik heb eindelijk ook maar weer eens mn camera gepakt dus hierbij ook wat van mij
Ik heb wat geprobeert met de kleuren te spelen, maar hij werd te flets of te donker helaas.
Afbeelding
origineel: http://farm8.staticflickr.com/7329/8723 ... 149b_z.jpg

En deze:
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:52

Ik denk dat ik hier ook maar weer gezellig mee ga kletsen, een HK-topic houd ik nooit bij door de drukte met school namelijk. :o

Voor diegene die mij nog niet kennen, ik ben Magda, 22 jaar en wonend in Leeuwarden. Ik fotografeer hobbymatig dieren, natuur, creatief en portret (http://www.makwafotos.nl) en vooral nu met dit mooie weer ben ik graag met de camera buiten. Maar tevens is dat een uitdaging want school laat het vaak niet toe, ik troost mij maar met het feit dat ik over 7 weken zomervakantie heb. :Y)

Zal ik dan maar meteen beginnen met het beoordelen van de foto's? Diversen heb ik al eerder gezien in FK-topics of [FK] [FOTO] Verzameltopic: Picture of the week! Deel I, als ik dan al op iemand elders gereageerd heb, dan sla ik die over goed? Hetzelfde commentaar op twee plaatsen heeft niet veel zin nou. :+

Loontje_: Wat leg jij een prachtige sfeer in je foto's, complimenten! Bij deze http://i258.photobucket.com/albums/hh26 ... f2d8e4.jpg had ik persoonlijk aan de onderkant alleen wat meer ruimte gewild, nu is het wat krapjes daar.

ardo_iggy: dat is een mooie actiefoto, rechts alleen een beetje krap voor het gevoel.

Astor: Wat een prachtige foto! Heerlijk zo met die scherptediepte en de kleuren!

JNSW: Bij de eerste foto vind ik haar wat te licht in het gezicht, nu ziet ze er erg bleek uit namelijk. Bij de tweede had ik haar wellicht iets meer naar rechts geplaatst, maar dat is een smaakkwestie. Voor de rest vind ik ze mooi om naar te kijken.

Peer_hvj: Ondanks je eigen kritiek, vind ik de eerste niet slecht hoor in zijn geheel. Daarentegen heb ik bij de tweede weer niets helaas.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:02

Astor, die pup <3

Vandaag aanwezig geweest toen de paarden weer het land op gingen, wat een feest is dat altijd :D

Afbeelding

Afbeelding

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:08

Blije koppies! Mooie foto's! Die onderste is leuk met die paardjes erachter! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:10

Prachtige foto's inderdaad, de blijheid straalt er vanaf!

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:30

Mooie foto's komen er weer voorbij +:)+

Afbeelding

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:35

Een mooie teddybeer nog zeg! Dat zijn mooie warme foto's. Als minpuntje heb ik dat het te grote halster een beetje afbreuk doet op het geheel.

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:39

Klopt helaas.. pony was voor een fotomeeting smorgens gewassen maar omdat ie nog dik in de vacht zat kwam ie aardig nat aan. We dachten nog ow jee wordt dat wel wat met foto's maken.. vind ze op zich best gelukt en ja het halster was helaas wat te groot. Maar toch vond ik zijn manen en de achtergrond wel leuk geworden op de foto.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:42

Aan de manen en de achtergrond stoor ik mij absoluut niet, dat is leuk geworden op de foto's inderdaad. Overigens zie ik nu pas op de tweede foto dat je daar niet zo netjes weggewerkt hebt, het is nog aardig zichtbaar namelijk (rechtsonder van de pony).

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:55

Ik meld me aan! :) ben begonnen op p45. Heb sommigen overgeslagen (oa bloemenfoto's) omdat ik geen idee had om hierover te oordelen :=

@Astor : wauw wat een gruwelijk gave foto's maak jij <3 Mooi scherp!
@DideH : vind ze niet heel bijzonder maar je bent zeker op de goede weg :j blijven oefenen!
@dancer : persoonlijk vind ik de kleuren niet erg aanspreken maar wel een leuk diertje! is het een shet? :)
@lifaya : volg je topics vaak al :D vind je foto's heel erg leuk! wat voor materiaal heb je?
@Jorinda : mooi scherp, vooral bij het oog! :j had hem alleen anders bijgesneden!
@Channiiiej : je bent al erg goed op weg maar ik mis bij jou af en toe nog wat scherpte en imo zijn de kleuren vaak wat 'vaal'. Of dat kan gewoon aan m'n computerscherm liggen :=
@Fair : wat een lieve foto :+: had graag wat meer scherptediepte gezien!
@Loontje_ : tjeeeeemig wat heb jij een leuke stijl! heerlijk om naar te kijken :))
@SalliBalli : heel mooi! Bij je sepia foto's vind ik het effect bij de eerste passen, maar bij de tweede weer helemaal niet... die laatste foto's van die kleine pony zijn superschattig :D
@Goof : leuke foto's. had de tweede zelf net iets meer bijgesneden :)

Na heeeel lange tijd vandaag nog eens de camera mee op pad genomen... vriendin ging met d'r hond in het park wandelen dus ideaal om nog eens wat met m'n Nikon te spelen. Merk nu achteraf dat m'n ISO erg hoog stond dus de foto's missen vaak wat scherpte, helaas... :)

Afbeelding Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:00

Hierbij ook mijn twee foto's voor vandaag:

Afbeelding Afbeelding

Joycebunny, ik vind dat er wat te weinig contrast in je foto's zit waardoor ze wat flauw zijn. Qua compositie vind ik ze erg leuk!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:41

@Joyce De sfeer is mooi vastgelegd in je foto's :D Bij die tweede zit ik een beetje te kijken naar het linker oog, net dat stukje riet wat net een beetje voor dat oog zit.
@Magda Gaaf zo met die mier en die spinnenwebben erbij :D Vind t alleen bij de tweede een beetje veel 'loze' ruimte lijken, maar dat kan ook aan mij liggen. Op mini laptop zijn foto's altijd te groot voor mijn scherm :+

Met dit vieze weer maar een wat foto's uitgepluist die ik in de afgelopen weken heb gemaakt, heb wat lopen experimenteren met bloemen fotografie met mijn kit lens. Weet niet wat ik ervan moet vinden, ben er nog een beetje sceptisch over.

1. Afbeelding

2. Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:45

DideH, mooie foto's en doordat de achtergrond mooie donker is, staan de bloemen mooi in beeld :)

Magda, Leuke foto's. Vooral de eerste, een lichte maar aparte achtergrond zo :D

SalliBalli, mooie foto's (dat halster, toevallig van Peerkeruitersport weg? O:) )

Suus, niet erg speciale foto's, maar ik vind het wel goed dat je precies eraan hebt gedacht om ruimte voor het paard te nemen, zodat je ziet welke kant die opgaat :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:52