[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoviManoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:10

Lang hier niet geweest, maar ik ga ook proberen te taxeren, ben er slecht in, dus als je vind dat je het niet eens bent gewoon zeggen! ik taxeer op puur de shoot, zonder nabestelling erbij :P

EmmyJoycee; heel mooi! 25 euro?
MaricoGraphy; jammer dat het maar 2 fotos zijn, kan niet echt beoordelen zo.
booster; gaaff!! 30 euro!
Strasshorse, de kwaliteit is slecht, weet niet of het aan mij licht of aan het uploaden, wel ontzettend leuke fotos, 30 euro.
Strasshorse; leuk! voor 7.50 inc een afdrukje op 10x15 misschien?

En dan mijn eigen foto's ben heel erg benieuwd, heel veel mensen vinden dat ik (veel) te weinig vraag _O- Dus ben benieuwd! kwaliteit is erg achteruit gegaan door uploaden..
Richt me vooral op kinder fotografie &famillie shoots, maar ook honden, paarden en loveshoots doe ik veel !
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

Keell94

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 22:26

JoviManoe: komt door het verkleinen en uploaden helaas, kwaliteit op origieel is gelukkig een stuk beter. ook heb ik helaas nog geen spiegelreflex

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 10:49

JoviManoe: Ik vind dat je mooie foto's maakt, maar ze ogen een beetje dof. Ik had ze liever wat bewerkt gezien qua lichtinval. Voor nu €15,-

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 11:25

Ik wil binnenkort ook eens wat laten zien maar ga eerst maar eens beginnen met taxeren:

Taxeren doe ik alleen voor de fotoshoot, zonder nabestellingen etc erbij. Heb verder helemaal geen ervaring met taxeren dus sorry alvast als het niet goed is ;)

Stefieke1997: Mooie fotos! Vind vooral de eerste en de derde heel mooi. Bij de tweede vind ik het gezicht van het meisje een beetje te licht. Zou rond de 20/25,00 euro gaan zitten!
xFace: Vind de foto's een beetje een doffe kleur hebben en vind ze niet echt speciaal, ik zou er nog geen geld voor vragen.
RomyLoverr: Heb je onderaan het lijstje nog een keer, voor deze geld ook dat ik ze niet echt speciaal vind.
Strasshorse: Heb je onderaan in het lijstje nog een keer met je nieuwe foto's, vind dat je wel echt vooruit gaat!
Suuszels: Ik weet niet precies wat ik van je eerste foto vind, vind de bloemen op de voorgrond wel erg afleiden namelijk, verder vind ik het wel een mooie foto. Tweede vind ik mooi, zou zo rond de 15,00 euro zeggen
Anne_Joy: Heb hier al helemaal geen verstand van eigenlijk... van de eerste weet ik niet wat ik kan zeggen. De tweede vind ik wel bijzonder voor de omstandigheden maar zou niet weten wat je ervoor kan vragen sorry!
Naoom_: Mooie fotos! Vind dat er hele mooie kleuren in je fotos zitten, zou zo rond de 25,00 euro gaan zitten
Believe: Eerste foto vind ik wel mooi! Alleen vind het lijntje naar de halsband een beetje storend, tweede foto is wel mooi maar vind ik niet heel erg speciaal eigenlijk, tot nu toe zou ik er denk ik nog niets voor vragen of rond de 5/7,50 gaan zitten :)
EmmyJoycee: Oei lastig, mensen, daar heb ik helemaal geen verstand van... Vind het wel mooie fotos en vooral de laatste vind ik echt wat hebben! Denk toch wel rond de 30 euro ongeveer
RomyLoverr: Kan bij de eerste foto denk ik alleen de bovenkant zien, weet niet of dat zo hoort. Als het no hoort had ik juist het hoofd van het paard erop gezet (ogen/neus) in plaats van alleen de oren, vind het nu net lijken of het niet hoort(kan ook zijn dat het echt niet hoort maar dat mijn computer hem niet verder laad hoor) 2e foto vind ik wel leuk maar niets bijzonders hebben eigenlijk, voornamelijk door de een beetje doffe kleuren. Bij de derde foto had je wat meer ruimte aan de linkerkant van het paard over kunnen laten, dus daar nog een stuk van de bomen bijvoorbeeld. Voor nu zou ik er nog geen geld voor vragen ;)
MaricoGraphy: Jammer dat de foto wat onscherp is, vind de achtergrond wel heel mooi, en een mooie compositie met die boomstammen ervoor. Nu zo'n 15 euro, maar dat is echt door de onscherpte, anders wel rond de 25,00!
Booster: Ik vind de eerste foto wel leuk, alleen een rommelige achtergrond inderdaad, bij de tweede foto is dat al veel beter! Bij de laatste foto vind ik de achtergrond ook wat rommelig en het lijkt of deze niet helemaal is schergesteld op het vogeltje (staart lijkt wazig). Zou er voor nu zo'n 10 euro voor vragen.
Strasshorse: Zou rond de 20/25 euro zitten. Vind het erg mooie foto's. Vooral de eerste, paard kleurt ook zo mooi bij de achtergrond vind ik daar!
Lienepien95: Wat een leuke actie! Ik zou het inderdaad zo rond de 7,50 houden, maar dat is ook omdat het een actie dag is. Ik denk dat voor zo'n bedrag meer mensen mee zouden doen
JobiManoe: Ik vind het erg mooie foto's, zoals Naoom_ ook al aangaf een beetje dof, dus zou voor nu ongeveer 20,00 zeggen

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:34

JoviManoe: Ik vind dat je een erg mooie stijl hebt, jammer van het doffe.

Ben wel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden.. Ik fotografeer nu een klein jaar, maar met momenten dat ik de camera niet heb aangeraakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:42

Ik ben niet zo goed in taxeren dus vergeef me als ik de plank mis sla.

EmmaJoycee:25-30 euro
maricography: 20 euro
booster: 20 euro
Strasshorse: 40 euro (erg mooi)
Lienepien5: 25 euro
JoviManoe: 30 euro
sharontucker: 10 euro

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:43

EmmyJoycee: 35-40 euro

MaricoGraphy: Gebaseerd op deze 2 foto's zou ik zeggen rond de 40 euro als je zo'n soort gelijke foto's aan houdt bij andere shoots. Al vind ik de eerste leuker dan de tweede. Bij de tweede heb ik het idee dat je de foto heb gecropt en daardoor niet helemaal scherp is?

booster: De eerste twee vind ik net iets te verscherpt. Probeer in zoverre mogelijk op je achtergrond te lette (eerste foto) en bij de tweede foto had je van mij iets lager mogen zitten. Rond de 35-40 euro

Strasshorse: Probeer bij de portret foto's iets meer afstand te nemen. Vind dat je er te dicht op staat. En bij de eerste foto had ik liever meer ruimte links gezien dan rechts. Volgende keer misschien ook een kleiner diafragma zodat de zee wat waziger wordt. 30 euro

Lienepien95: Wat een leuke beestjes! Al zie ik toch meer ruimte om de cavia's heen. Zelf vind ik dat 1 foto waarbij alleen het neusje scherp is wel geinig. Toch heb ik liever dat de oogjes scherp zijn. Oefen hier nog even mee door!

JoviManoe: Jij weet al wat ik van jou foto's vind! :P

sharontucker: Vind ze een beetje simpeltjes. Zou nog door oefenen!

Lindatjuhhh: Bij de meeste dieren foto's vind ik ze erg gecropt. Bijvoorbeeld de laatste foto had ik liever nog wat borst en manen erbij gezien. 25-30 euro

Mensen fotografie doe ik nog niet zo lang. Weet ook nog niet zo goed wat ik precies kan vragen, heb wel een prijs maar weet niet of dat reëel is. Ook tips zijn welkom!

Hier foto's van de herfst shoot dag :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://sanneharmsen.com/portret/IMG_9731.png

http://sanneharmsen.com/portret/IMG_9886.png

http://sanneharmsen.com/portret/IMG_9489kopie.png

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 13:33

Ik taxeer ook over de basisprijs voor een shoot dat ik zou geven, dus geen nabestelling oid ;p Ik ben best wel kritisch, dus schiet me daar niet voor dood aub haha :p Ik heb trouwens ook de indruk dat er hier in Nederland veel hoger getaxeerd wordt dan dat ze in België zouden doen, dat kan bij mij ook wel een invloed zijn als ik mensen lager taxeer :p

Sharontucker: Ik mis levendigheid in je foto's wat de kleuren betreft. Ook qua compositie vind ik ze niet zo bijzonder. Het paard mocht je gerust meer beeldvullend geplaatst hebben, nu heb je een foto van enkele hindernissen met daar ergens een paard :) De hond is leuk qua compositie, maar de kleuren zijn me wat te dof :) Vat het niet verkeerd op en blijf vooral verder oefenen, maar momenteel zou ik voor een shoot niet meer dan 5 euro geven sorry!

lindatjuhhh: Ik heb een beetje dezelfde mening als Sanne, je ideeën zitten tamelijk goed, maar zoals Sanne zegt zie ik ook liever nog wat meer "dier" om het zo te zeggen :) Ook qua kleuren vind ik ze een beetje te dof. Je hondenfoto's vind ik het leukste :) 15 euro

Sanne: Tjah, ik ben ongelooflijke fan van jouw foto's haha :) Je foto's stralen gewoon spontaniteit uit, zeker bij de kinderfoto's en je kleuren zijn lekker levendig :) Ik zou er toch zeker een 60-70 euro voor geven :)

Zouden jullie mij op 2 delen kunnen taxeren? Ik heb een reportage gemaakt voor een hoefsmid, maar zou daar graag apart op getaxeerd worden :) Dus op reportage en op "gewone" shoot :)

Reportage:
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

http://i59.tinypic.com/359efet.jpg

http://i62.tinypic.com/eknqu0.jpg

"Gewone" fotoshoot
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

http://i62.tinypic.com/3020yo9.jpg

http://i60.tinypic.com/2qmq7ma.jpg

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:32

Bedankt voor jullie feedback. Ik ben nog een tamelijke leek en maak het me extra moeilijk door te werken met een setje ouderwetse objectieven zonder AF. Ook mijn body is inmiddels alweer 6 jaar oud (Canon EOS 400D). Door veel te oefenen en feedback te krijgen hoop ik me te verbeteren *\o/*

Sanne: ik vind je foto's echt heel mooi, vooral de 2e foto spreekt me heel erg aan qua levendigheid. 60 euro voor een shoot vind ik niet teveel gevraagd.

ChelseavdW: je reportage shoot vind ik uitmuntend: 60 euro
De gewone shoot vind ik zeker niet slecht, maar zou qua scherpte, scherptediepte en compositie nog iets verbeterd kunnen worden: 35-40 euro.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:07

Lindatjuhhh, ook jij bedankt voor de feedback! :) zou je je misschien iets meer kunnen specifiëren bv bij welke foto's van de gewone shoot je de scherpte en scherptediepte niet goed vindt? :) compositie is indd iets waar k nog veel moet op oefenen en geef k je volledig gelijk in haha :) edit: ik zie net dat ik me mistypt heb bij jouw taxatie, dat moest 20-25 euro zijn ipv 15! Mijn excuses!

Lindatjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 17:05

ChelseavdW, de persoon op de 2e en 3e foto leken me niet zo scherp, maar dat kan ook door het uploaden komen. Wat minder scherptediepte zou de 2e foto ten goede komen en ook bij de eerste foto in het linkje. Maar een hoop is natuurlijk ook afhankelijk van smaak.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 19:41

ChelseavdW, de reportage vind ik heel mooi, met name foto één en twee. Jammer dat bij nummer twee het hoofd van de hoefsmid is afgesneden. Foto drie spreekt me totaal niet aan, rare hoek, past niet bij de sfeer in de andere foto's. €35,-
De gewone shoot vind ik wat minder. De compositie kan wat beter en spelen met je diepte. €15,-

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:37

@EmmyJoycee : Knappe foto's, leuke sfeer en kleurgebruik. €35
@MaricoGraphy : Fijne sfeer door die herfstkleuren, vooral de eerste foto spreekt me aan. Ik mis alleen een boel scherpte. €15
@booster: mooi qua kleur en ook netjes scherp, ik vind de composities alleen niet echt interessant waardoor het meer kiekjes lijken. €10
@Strasshorse: Leuke foto's! Sommigen wel een scheve achtergrond waar ik me licht aan stoor, maar verder zeker meer dan netjes. €40
@Lienepien95 : tof concept. Ben zelf niet erg cavia-minded ( :+ ), maar kan me voorstellen dat hier wel animo voor is. Zeker omdat het naar een goed doel gaat. Ik zou zorgen voor een degelijke fotoprinter en dan de afdrukken verkopen voor iets van een €5-€10
@JoviManoe : Spontane, leuke plaatjes. Ik vind ze persoonlijk wel wat te donker en dof. Met wat meer helderheid en contrast zou ik ze gerust €35 schatten
@sharontucker: Ik vind het meer kiekjes. Lekker dooroefenen, evt een tientje voor reiskosten :j
@Lindatjuhhh: ik had ook wat meer ruimte gelaten bij het paard. Foto van de labrador spreekt me om één of andere reden erg aan! Aparte stijl. €30
@Sanne: Gave foto's! Ik ben echt fan van je kleur en contrastgebruik! Jij kan al gerust tegen de €60-€70 gaan vragen hiervoor hoor :D
@ChelseavdW : de reportageshoot vind ik top, maar kan ik helaas niet echt een prijs op plakken gezien dat toch een heel ander deel van de markt is. In de gewone shoot mis ik wat scherpte (door uploaden). €25

Ik gooi het deze keer over een andere boeg :-)
Een greep uit één specifieke fotoshoot. Het was best bewolkt die dag. Absoluut niet mijn beste foto's, maar wel een realistische blik op wat een klant krijgt als ze een shoot bij mij boeken.

Voor meer voorbeelden verwijs ik graag naar m'n website :D

Afbeelding

Afbeelding

http://i60.tinypic.com/htd3kh.jpg

http://i58.tinypic.com/azf22d.jpg

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:14

Anne_joy: Ieewll die kwal :p wel mooie foto's. 20,-
Naoom: Mooie scherpe platen! Ik zie graag iets meer contrast en kleur. Rond de 30,- Maar kan zeker omhoog!
Believe: Eerste foto vind ik erg mooi! 2de mwa, maar dat gaf je zelf ook al aan. 25,-
emmyjoyce: 40,- Mooi!
Maricography: 20,- ik mis nog wat scherpte. (kan door uploaden komen)
Booster: Mooi kwa kleur en scherpte! 35,-
Strasshorse: De eerste en 3de is wat overbelicht, 2de is wel mooi. 4de is niet ideaal kwa compositie (oortjes!) 25,-
Lienpien: Geweldig! :D Superschattig! Ik zou ook rond de 10 euro vragen. :)
Jovimanoe: Mooie composities, mooi scherp, maar ze mogen nog wat meer "knallen!"
Sharontucker: Mooi, maar nog iets te gewoontjes. Speel meer met composities.
Lindatjuh: Mooi maar nog wat flets 25,-
_sannne: Prachtige kleuren! 40,-
Chelseavdw: Hoefsmid foto's zijn prachtig, 40,- De fotoshoot foto's vind ik wat te flets, maar dit kan door het uploaden komen.
Billonache: Mooi scherp, alleen lijken ze iets overbelicht door de witte lucht. Wie weet de lucht nog een beetje nabewerken? 35,-

Afbeelding

Afbeelding

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:32

Amaranth7 @
Vind dat de foto aan de buitenkant vooral donker is en de binnenkant lijkt wat overbelicht. Ik zou eerst nog een aantal oefen shoots doen of een fotomeeting om te oefenen en eventueel uit te wisselen met andere fotografen die er dan zijn. Dan zou je daarna kunnen kijken of je er wat geld voor kan vragen.

Hierbij zet ik er 3 foto's neer.
Afbeelding

Met mijn studiolampen
Afbeelding

Hierbij was er erg bewolkt en donder weer. Ik heb daardoor de achtergrond wat nabewerkt op de foto dat het er mooier uit ziet. (deze heb ik afgelopen week gemaakt, opbouwende kritiek mag)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 23:07

Meijer1990 wij zouden het erg waarderen als je meerdere mensen zou willen taxeren, als iedereen maar 1 of 2 personen taxeert is dit topic niks meer aan.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 14:28

Believe schreef:
Meijer1990 wij zouden het erg waarderen als je meerdere mensen zou willen taxeren, als iedereen maar 1 of 2 personen taxeert is dit topic niks meer aan.

wilde het net zeggen, maar zijn er meerdere die er maar 2 of 3 taxeren. Jammer dat mensen niet de moeite nemen om even terug te bladeren.

zal vd week ook weer even nieuwe plaatsen. Eerste x mensen voor mij dus totaal anders

Meijer1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:33

Dit is de eerste keer dat ik in het topic reageer ;) Ben niet zo actief op bokt meer namelijk.

Dacht dat het soort van beoordeel je voorganger was. Maar hier wat verdere beoordelingen.

billionache @ Mooie foto's. Na mijn idee verscherp je de foto's heel erg op de computer (helemaal niet erg) maar let wel op de achtergrond. Deze word hier erg pixelig door. Mijn tip is dat je het scherp kan maken en de foto opslaan voor je de scherpte toepast en deze nogmaals op je laag te doen. Hierdoor blijven de pixels zacht (mijn smaak)

Vind wel dat je €40,- voor een shoot kan vragen.

ChelseavdW @ Bij de eerste foto vind ik dat je heel mooi met het licht speelt.
Bij foto 3 gaat het scherpte wel weg in de foto en is er te veel te zien op de foto dat het wat afgeleid kan worden waar je naar moet kijken. Misschien de volgende keer een rustigere achtergrond zoeken (auto en loods is erg druk)

Vind wel dat je €20,- voor een shoot kan vragen.

_Sanne @ Vind dat je erg mooie foto's hebt. Ook hebben de personen een goede kleur voor bij de omgeving aan wat niet erg afstoot. Ook je helderheid en je kleuren zijn mooi.

Vind wel dat je €75,- voor een shoot kan vragen.

Lindatjuhhh @ vind dat je nog wel beetje kan spelen met het licht en de scherpte in je foto's. Zit nog wel wat overbelichting in. Dit kan bij sommige foto's daarin tegen ook mooi staan.
Vind dat je €25,- voor een shoot kan vragen.

sharontucker @ Ik zou kijken of je nog wat meetings mee kunt doen door lekker uit te wisselen. Hiermee kun je kijken welke invals hoek mooi is. Vind dat je er €10,- voor kan vragen. Maar zou eerst nog even lekker oefenen.

JoviManoe @ zou kijken of je meer kleur in sommige foto's kan krijgen. Verder uit een mooie hoek genomen en creatief. Vind dat je rond de €30 kan vragen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 12:10

Bij deze wil ik een stukje productfotografie laten zien voor kleding/accessoires. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

De houdingen zijn vrij "statisch" om de kleding zo netjes mogelijk uit te laten komen en de dames niet heel onnatuurlijk op de foto te krijgen.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Taxaties:
JoviManoe; 25,-. Ze zouden iets lichter mogen zijn :) Vind de meeste composities wel super.
Sharontucker; leuk.. maar niet echt bedragwaardig nog. De hond vind ik wel leuk qua compositie. Lekker oefenen met die camera!
Lindatjuhhh; 15,- Ik vind ze erg krap.. bij printen valt er nog een stuk van de lange kant weg waardoor er weinig overblijft..
_Sanne; 50/60,- Mooie kleuren, mooie composities
Chelseavdw; die eerste 2zijn prachtig, die 2e is niet mijn smaak. Ook vind ik zn bak die voor je lens staat storend. Voor de andere 2 toch zeker 50,- Van de "gewone" shoot vind ik je foto van mens en paard erg geel. Zou er iets meer paars ingooien om meer huidskleur terug te krijgen van de mens. 30,-
Billionache; Heel mooi scherp, zelf zou ik wel wat minder hooglichten op het gezicht willen zien.. 40,- afgaande op deze foto's.
Amaranth7; 10,- Ik vind dat filter om de randen niet mooi. Veel vd foto valt weg. De 2e foto is het gezicht erg overbelicht.
Meijer1990; 30,- Leuke composities op zich.. die poes is supermooi qua belichting. De fries vind ik iets minder.. de dag was natuurlijk grauw en zwart met voskleur is erg lastig om mooi naar voor te krijgen, je zou rechts iets meer ruimte mogen houden. Hij staat zo mooi in het midden dat het paard een beetje de foto uit kijkt.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:08

sharontucker: Ik zou hier nog niks voor vragen. De belichting kan beter, de composities ook. De bloem vind ik er nog het meest uitspringen. Vooral verder blijven oefenen.

Lindatjuhhh: Mooie foto's, maar ze zijn allemaal niet goed scherp. Dat is voor mij toch wel een groot minpunt. €15,-

_Sanne: Heerlijke foto's! Hele mooie sfeer, vooral bij de kleine kids. €45,-

billionache: Waarom heeft het paard het zadel op, als ik vragen mag? Dat stoort mij nogal, zeker aangezien de beugels los hangen. Daarnaast vind ik teugels én hengstenketting ook niet mooi ogen, het is te druk. Er zijn veel te veel andere dingen op de foto die mijn aandacht trekken, wat het rommelig maakt. De kleuren zijn ondanks het een grauw dag was wel mooi. €20,-

Amaranth7: De foto's zijn té bewerkt naar mijn mening. Je ziet dat het contrast zodanig is toegevoegd dat de bomen extreem groen zijn en het paard zo donker dat het niet meer mooi is. Het is prima om met licht te spelen, maar dit is teveel van het goeie. Ik zou nog door blijven oefenen.

Meijer1990: De foto van de kat vind ik er het meeste uitspringen. Mooie belichting, leuke pose en wat een schatje! <3
Bij de fries heeft de foto nogal een rare uitsnede, het idee met de ketting is wel weer leuk. Compositie kan heel wat beter. €25,-

S_en_Z: De blik van model nummer één stoort me nogal. Ze heeft haar mond open, maar het is geen lach, maar ik vind ook niet dat het op een mooie manier het 'ontspannen van de lippen' is. Het komt nogal geforceerd over doordat ze in de camera kijkt. Bij het andere meisje oogt de foto al veel losser door haar gezicht en houding. Verder zijn de foto's wel mooi qua belichting. Ik zou hier nog niet heel veel voor vragen, €15/20,-

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:37

Is ook een vrij onervaren model. En het gaat ook niet om de dame maar om de kleding :P

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:26

De kleding komt wel tot zijn recht. :j

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 16:14

Sharontucker: Ik zou nog wat door oefenen voor je er echt geld voor gaat vragen, vind de foto's niet heel speciaal. Foto met het paard had je misschien nog wat kunnen inzoomen zodat het paard wat beter tot zijn recht kwam.

Lindatjuhhh: Vind de eerste van het kindje heel mooi. De anderen ook wel, alleen niet heel bijzonder, zo'n 15 euro

_Sanne:Echt hele mooie foto's! Vind er geen een wat minder en zou ook niet weten wat je nog kan verbeteren. De foto's zien er ook gewoon 'echt' uit, en niet geposeerd. Echt heel mooi! Rond de 50 euro denk ik, en misschien nog wel meer!

ChelseavdW: raportage: Vind de eerste twee foto's van je rapportage echt heel erg mooi! En ook het laatste linkje vind ik heel goed! Zou daar echt rond de 50/60 euro voor vragen
Je gewone photoshoot vind ik een beetje gewoon, niet heel speciaal, maar wel nette foto's. zo rond de 20 euro

Billionache: Ik vind de fotos eigenlijk wel heel mooi! Nette composities, kleuren zijn een beetje vaag maar ook dat vind ik eigenlijk wel wat hebben! Rond de 20 euro !

Amaranth7: Vind de foto's erg donker aan de buitenkant ogen en tegelijk ook weer een beetje overbelicht in het midden. Zou eerst nog even verder oefenen ;)

Meijer1990: Die eerste twee foto's vind ik heel mooi. Vooral de kat vind ik echt prachtig gelukt! Derde foto vind ik wel mooi maar net niet denk ik. De pose van het paard vind ik wel mooi en de ruimte erom heen ook, maar ik vind het een beetje vaal ogen, zal natuurlijk door het weer komen. Dus als ik die foto even laat zitten, zou ik wel zeggen rond de 25/30 euro. Vooral met de kat kan je nog wel hoger denk ik, die vind ik echt heel mooi!

S_en_Z: Vind de kleding op alle foto's mooi naar voren komen, maar eigenlijk bij de eerste niet. De aandacht wordt bij mij juist naar het gezicht van het meisje toegetrokken, ik denk ook door de witte achtergrond en het witte blouse. Had het misschien anders gezien als je daarbij met een wat donkerde achtergrond had gewerkt. Ik vind de foto's wel mooi verder maar niet heel speciaal en weet ook niet echt hoe ik het moet beoordelen. Het doel om de kleding naar voren te brengen vind ik bij de andere foto's wel heel mooi gelukt. Dus zou dan zeggen rond de 20,00

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:20

Ik zal zo de rest weer even taxeren.
Hier voor mij de eerste keer mensen fotografie.
Heb geen studio dus doe alles in de buitenlucht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stond helaas erg veel wind dus aan de wapperende haren was niet veel te doen.

en nog wat paarden foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:29

Lienepien95 Scherpte is goed, focus is mooi, is alleen niet echt een alledaagse shoot dus zou niet weten wat je ervoor kan vragen.

JoviManoe Mooie foto's, mooie kleuren ook, alleen je logo lijkt scherper dan je foto's zelf. €25

sharontucker Leuke foto's maar vind het meer kiekjes, ik persoonlijk zou er niks voor betalen. Dus ik zou zeggen oefen nog even door :)

Lindatjuhhh Mooie foto's vind je kleuren alleen een beetje dof, vind die van da labrador pup wel echt geweldig €15 tot €20

_Sanne Ik vind je foto's echt prachtig, kleuren zijn mooi, mooi qua scherpte en leuke composities €60

ChelseavdW ik vind sommige qua scherpte niet zo en die van de smid een beetje uit een rare hoek genomen €15

billionache Mooie foto's, mooi scherp, compositie is mooi. vind alleen dat je kleuren wat levendiger kunnen €40

Amaranth7 Vind dat er teveel contrast in je foto's zit, op basis hiervan €15

Meijer1990 vind de eerste 2 heel erg mooi, laatst wat minder. op basis van je eerste twee €40

S_en_Z ik vind jouw foto's altijd prachtig. vind ze erg mooi, ook qua poses, vind die overdreven poses nooit zo, €50