Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Leuke zomerse foto! Vind de kleuren geel en groen ook erg mooi omdat deze tegenovergestelde zijn van elkaar! Ik stoor me alleen aan de (dode) bladeren rechts 

Leuke foto maar zoals je zelf al zegt jammer van de ruimte onder.

vind de kleurenversie het mooist!
Vind deze minder als die je poste op de eerste pagina 2de foto vind ik erg scherp vind hem alleen niet zo lekker kijken ik denk te veel ruimte erom heen!
Maar vind hem zeer geslaagd! Vind die 2de minder als de eerste maar dat is gewoon een kwestie van smaak!

erg mooi leuk logo ook!
Erg mooi lijkt alsof je de foto met gevaar voor eigenleven hebt genomen! 2de foto vind ik wat minder vergeleken met de eerste foto.

zeer geslaagde foto!

Heb zelf ook meelwormen thuis misschien kan ik er ook wel wat mee doen. Je hebt wel lang moeten wachten denk ik? Eenden foto vind ik erg mooi ik hou dan ook van eenden 

Mossel schreef:Ik snap het ook wel dat het ook wel fijn is om commentaar op foto's te krijgen ( vind ik ook, met name omdat ik nu een nieuwe laptop heb en ik niet weet of de kleuren helemaal oke zijn enz ) maar sommige vinden het denk ik ook moeilijk om commentaar te geven? ( ik bij sommige foto's ook)

Saskiaa_ schreef:Mossel schreef:Ik snap het ook wel dat het ook wel fijn is om commentaar op foto's te krijgen ( vind ik ook, met name omdat ik nu een nieuwe laptop heb en ik niet weet of de kleuren helemaal oke zijn enz ) maar sommige vinden het denk ik ook moeilijk om commentaar te geven? ( ik bij sommige foto's ook)
http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/ ... cherm.html
Mijn eigen laptop is niet goed te krijgen, helaas. Hopen dat ze bij jou wel goed willen!
Dankjewel.
Goed bezig! 
Vind het nu meer kiekjes maar ben benieuwd naar wat jullie er van vinden
Zijn allebei onbewerkt

Saskiaa_ schreef:Mossel schreef:Ik snap het ook wel dat het ook wel fijn is om commentaar op foto's te krijgen ( vind ik ook, met name omdat ik nu een nieuwe laptop heb en ik niet weet of de kleuren helemaal oke zijn enz ) maar sommige vinden het denk ik ook moeilijk om commentaar te geven? ( ik bij sommige foto's ook)
http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/ ... cherm.html
Mijn eigen laptop is niet goed te krijgen, helaas. Hopen dat ze bij jou wel goed willen!
Fiffill schreef:Rodeo zitten best veel regels aan vast hoor, zijn ook gewoon geconditioneerde paarden (die weten wat ze moeten doen: bokken). Die flank strap wat Browniee zegt zit overigens vrij los zoals je ook ziet op de foto en je hoort ook wel eens dat dat ding om de ballen gaat, is niet waar. Flank strap is op sommige plekken ook verboden trouwens maar eentje die het paard zeer doet is in het hele land verboden en zou ook geen nut hebben, een paard met pijn gaat er heus niet beter op bokken immers.
Buiten dat zullen die beesten echt niet zo snel mishandeld worden als je kijkt dat zo'n dier soms wel 10.000 dollar waard is. Daar ga je wel zuinig mee om.
Deze paarden zijn dus niet wild maar gewoon getraind hierin. Worden er vaak speciaal voor gefokt en getraind voor het bokken en het zijn verder rustige paarden, ze moeten immers ook gewoon door de dierenarts ontwormd worden, trailer op en af naar wedstrijden etc.
Mijn sport is het ook niet en ik ben het ook niet met alles eens (bijv het geven van lichte elektrische schokjes wat soms gebeurd) maar het is iets wat wij niet gewend zijn en dat wil nog niet meteen zeggen dat die beesten het meteen maar superslecht hebben.
Op mijn foto zie je zelfs een bontje op die achterste riem zitten, dus niks afknellen
Daarbij zijn deze paarden net zo goed getraint voor het bokken (wat nog natuurlijk is) als dressuurpaarden voor hoge dressuur (wat niet meer natuurlijke bewegingen zijn, zie jij ooit een paard de piaffe in de weide doen?
) 
misschien dat ik er ook aan heb bijgedragen, hoop van niet. Ik kan nu namelijk niet uitgebreid reageren op dingen gezien ik niet thuis zit en ik veel andere dingen te doen heb hihi
Afentoe reageer ik, geef ik tips etc, maar meestal plaats ik gewoon een kiekje van diezelfde of de vorige dag, gewoon om het te laten zien, gezien ik hier niet echt fotoshoots doe maar meer gewoon de weide inloop en eff in mijn eentje foto;s van bijv de veulens maak
dus echt heel erg uitgebreid word het niet uitgevoerd

maarja dat heb ik ook niet voor het kiezen

Niet dat een tornado leuk is..
Revanches schreef:Ja, dat lijkt mij ook dat commentaar goed is om van te leren, maar dan wel graag bruikbare commentaren.
Wat mij erg tegen de borst stootte, was dat ik in het eerste topic een paar foto's had geplaatst met het idee bruikbaar commentaar te krijgen, en het enige wat ik kreeg te horen was dat mijn copyright te groot en opvallend was, en het kader zeer storend. En voor de rest was er geen bruikbaar commentaar meer omdat er overheen gewalst werd door andere foto's etc. Dus ja, dan word voor je eigen idee je mond al gauw gesnoerd en gaat de jeu er voor jezelf wel af om nog eens opnieuw iets te plaatsen.
Met name omdat ik wel hele andere copyrights tegenkom, waar dan niets over gezegd wordt, wat naar mijn idee meer opvalt.( Niet om een ander (met groot copyright) in negatief beeld te zetten hoor, absoluut niet, copyright moet iedereen zelf weten,maar als je verder niets anders zinnigs aan commentaar krijgt gaat de lol qua plaatsen en reageren er wel af) En naar mijn idee was mijn kader en copyright vrij klein
Snapje?
ThreeFingers schreef:Hier ben ik het dan ook mee eens, er komt ook vaak commentaar zoals, "ik had de foto vanuit een andere hoek genomen"
Dat vind ik kortzichtig commentaar, omdat je soms foto`s niet vanuit een andere hoek kunt maken, diegene die de foto gemaakt heeft, heeft vast een reden om de foto zo te maken, en kon misschien niet beter.
Zelf maak ik veel "spontane" foto`s, dus geen geposeerde foto`s, daar komt dan soms ook het commentaar op van, "ik had er net iest meer dit of dat" . Bij posreren kan dat, dan kun je zeggen kijk eens zo.
Daarbij komt het enorme smaak verschil, wat de ene aanspreekt en mooi vind, vind een ander niet mooi enz.
Een foto hoeft voor mij technisch gezien niet perfect te zijn, het totaal plaatje moet mij aanspreken.

bij de 2e foto had ik zelf liever wat meer paard gezien.
Die probeerde ik gister dus ook op de foto te zetten maar dat was niet zoon succes als jou foto! Wauw echt een mooie sfeer! Met welke lens fotograveer je?