Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mossel schreef:Ik snap het ook wel dat het ook wel fijn is om commentaar op foto's te krijgen ( vind ik ook, met name omdat ik nu een nieuwe laptop heb en ik niet weet of de kleuren helemaal oke zijn enz ) maar sommige vinden het denk ik ook moeilijk om commentaar te geven? ( ik bij sommige foto's ook)
Saskiaa_ schreef:Mossel schreef:Ik snap het ook wel dat het ook wel fijn is om commentaar op foto's te krijgen ( vind ik ook, met name omdat ik nu een nieuwe laptop heb en ik niet weet of de kleuren helemaal oke zijn enz ) maar sommige vinden het denk ik ook moeilijk om commentaar te geven? ( ik bij sommige foto's ook)
http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/ ... cherm.html
Mijn eigen laptop is niet goed te krijgen, helaas. Hopen dat ze bij jou wel goed willen!
Saskiaa_ schreef:Mossel schreef:Ik snap het ook wel dat het ook wel fijn is om commentaar op foto's te krijgen ( vind ik ook, met name omdat ik nu een nieuwe laptop heb en ik niet weet of de kleuren helemaal oke zijn enz ) maar sommige vinden het denk ik ook moeilijk om commentaar te geven? ( ik bij sommige foto's ook)
http://www.semarang.nl/omgaan_met_foto/ ... cherm.html
Mijn eigen laptop is niet goed te krijgen, helaas. Hopen dat ze bij jou wel goed willen!
Fiffill schreef:Rodeo zitten best veel regels aan vast hoor, zijn ook gewoon geconditioneerde paarden (die weten wat ze moeten doen: bokken). Die flank strap wat Browniee zegt zit overigens vrij los zoals je ook ziet op de foto en je hoort ook wel eens dat dat ding om de ballen gaat, is niet waar. Flank strap is op sommige plekken ook verboden trouwens maar eentje die het paard zeer doet is in het hele land verboden en zou ook geen nut hebben, een paard met pijn gaat er heus niet beter op bokken immers.
Buiten dat zullen die beesten echt niet zo snel mishandeld worden als je kijkt dat zo'n dier soms wel 10.000 dollar waard is. Daar ga je wel zuinig mee om.
Deze paarden zijn dus niet wild maar gewoon getraind hierin. Worden er vaak speciaal voor gefokt en getraind voor het bokken en het zijn verder rustige paarden, ze moeten immers ook gewoon door de dierenarts ontwormd worden, trailer op en af naar wedstrijden etc.
Mijn sport is het ook niet en ik ben het ook niet met alles eens (bijv het geven van lichte elektrische schokjes wat soms gebeurd) maar het is iets wat wij niet gewend zijn en dat wil nog niet meteen zeggen dat die beesten het meteen maar superslecht hebben.
Revanches schreef:Ja, dat lijkt mij ook dat commentaar goed is om van te leren, maar dan wel graag bruikbare commentaren.
Wat mij erg tegen de borst stootte, was dat ik in het eerste topic een paar foto's had geplaatst met het idee bruikbaar commentaar te krijgen, en het enige wat ik kreeg te horen was dat mijn copyright te groot en opvallend was, en het kader zeer storend. En voor de rest was er geen bruikbaar commentaar meer omdat er overheen gewalst werd door andere foto's etc. Dus ja, dan word voor je eigen idee je mond al gauw gesnoerd en gaat de jeu er voor jezelf wel af om nog eens opnieuw iets te plaatsen.
Met name omdat ik wel hele andere copyrights tegenkom, waar dan niets over gezegd wordt, wat naar mijn idee meer opvalt.( Niet om een ander (met groot copyright) in negatief beeld te zetten hoor, absoluut niet, copyright moet iedereen zelf weten,maar als je verder niets anders zinnigs aan commentaar krijgt gaat de lol qua plaatsen en reageren er wel af) En naar mijn idee was mijn kader en copyright vrij klein
Snapje?
ThreeFingers schreef:Hier ben ik het dan ook mee eens, er komt ook vaak commentaar zoals, "ik had de foto vanuit een andere hoek genomen"
Dat vind ik kortzichtig commentaar, omdat je soms foto`s niet vanuit een andere hoek kunt maken, diegene die de foto gemaakt heeft, heeft vast een reden om de foto zo te maken, en kon misschien niet beter.
Zelf maak ik veel "spontane" foto`s, dus geen geposeerde foto`s, daar komt dan soms ook het commentaar op van, "ik had er net iest meer dit of dat" . Bij posreren kan dat, dan kun je zeggen kijk eens zo.
Daarbij komt het enorme smaak verschil, wat de ene aanspreekt en mooi vind, vind een ander niet mooi enz.
Een foto hoeft voor mij technisch gezien niet perfect te zijn, het totaal plaatje moet mij aanspreken.