Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liin schreef:Hey, ik vroeg me af, is er eigenlijk ook een topic voor welke flitser?
Ik kan dit namelijk niet vinden. En anders wat voor flitser raden jullie aan?Ik heb een canon 1000d met 70-200L IS f4 lens (en kitlens maar die wordt niet gebruikt). Er moet eigenlijk ook nog een portretlens komen, waarbij ik dan de flitser wil gebruiken. helaas is dit erg duur en heb ik gekozen eerst de flitser aan te schaffen
Bagheera_206 schreef:Ik denk alleen dat je bij dansvoorstellingen niet wilt flitsen. Ik flits nooit bij concerten. Dat is daar niet echt gebruikelijk en wordt niet gewaardeerd door de artiest. Ik moet dan heel hoog in ISO en ben dan afhankelijk van hoever ik mijn diafragma open kan draaien.
Ik gebruik wel het hulplichtje van de flitser om makkelijker in het donker scherp te kunnen stellen. Daniella, zit dat hulplichtje ook op die Metz?En kun je de flitser ook uitzetten en alleen gebruik maken van het hulplichtje?
_Daniella schreef:pfff das me nog een tikkie te duur richard
Haha nee het moet bij 500,- wel ophouden
Bagheera_206 schreef:Bij een body weet je veel minder goed wat er mee gebeurd is en hoe zwaar hij gebruikt/misbruikt is.Check dan iig even het aantal gemaakte foto's via eoscount.com oid. De sluiter kan namelijk maar een beperkt aantal foto's mee en dan is hij versleten.
LisaLucky schreef:Bagheera_206 schreef:Bij een body weet je veel minder goed wat er mee gebeurd is en hoe zwaar hij gebruikt/misbruikt is.Check dan iig even het aantal gemaakte foto's via eoscount.com oid. De sluiter kan namelijk maar een beperkt aantal foto's mee en dan is hij versleten.
Oke, bedanktik hoorde van een adverteerder waarmee ik contact opnam dat het aantal clicks 3000 was. Is dit te veel?
Bagheera_206 schreef:Dat is niet veel, maar als iemand zegt dat in de auto waar je naar kijkt altijd van een oud omaatje is geweest en nog maar 10.000 km op de teller staat geloof jij het dan ook? Bij een auto kun je op de km-teller kijken. Bij de 1000D kun je dat niet zien, maar moet je hem even aan je laptop aansluiten en surfen naar eoscount.com om het aantal foto's te zien.
Ik weet niet wat Canon aangeeft hoeveel foto's je met een 1000D kunt maken. Kan zijn dat er 50.000 foto's staat op de site van Canon.