[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:11

De D80 is nu wel gunstig geprijsd omdat de D90 er is. Haha!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:12

Precies ja, daar kwam ik ook vanmiddag achter.
Das dus weer een meevallertje Lachen

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:39

Ik dacht jullie weten vast wel wat een beetje betaalbare goede camera is.

Ik zoek gewoon een camera (bedoel geen ingewikkeld iets Knipoog die in actie ook goede scherpe foto's maakt en dan ook liefst beetje snel is met een foto maken (sluitertijd?) maar ook betaalbaar is...

Ik heb echt geen verstand van camera's, en als je in de winkel kijkt, zijn er zoveel.. Knipoog

Ik begrijp wel dat je niet alleen maar op t aantal megapixels moet letten, maar wat zeggen ze rest van de technische dingen?
Misschien kunnen jullie me helpen...

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:51

Het aantal megapixels zegt juist vrij weinig, tenzij je hele grote foto's wilt afdrukken.
Ben je opzoek naar een compact, of een spiegelreflex camera?
Als ik het zo hoor, zoek je een compact Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:59

gewoon een compacte inderdaad... een spiegelreflex is valt te ingewikkeld voor een leek haha en wat prijzig niet?

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:19

ik heb net via marktplaats een fuji finepix s5000 gekocht,
en kan hem morgen ophalen!
dan is de overgang van crapy camera naar sr niet zo groot, door eerst een compact te nemen.
en in de tussentijd spaar ik door voor een sr

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:23

ik kan echt niet wachten tot ik mijn camera binnen heb!!
heb m donderdag rond 13.00 uur besteld..
maar voor mn body + kitlens staat een levertijd van 5 werkdagen.
Zou donderdag al als werkdag nr 1 tellen? (A)
t is namelijk wel zo, als je m voor 17.00 uur besteld (en betaald) dat je m dan de volgende dag in huis hebt (mits op voorraad, wat dus bij mij niet het geval was).

ik hoop hem iig donderdag of vrijdag te krijgen..
dan ga ik zaterdag als t weer een beetje goed is/mee zit al een "fotoshoot" maken van mn beste vriendin. of nouja, gewoon oefen materiaal dus, want dat is dan dus de allereerste keer dat ik die camera + lenzen in handen heb, zal dus nog niet veel soeps worden ^^ maar heb iig al een uitdaging

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 00:46

Donderdag telt waarschijnlijk niet als werkdag 1 Lachen Moeilijk hè, wachten Ach gut

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:33

Nee klopt, donderdag telt dan niet mee volgens mij... dus zul je
m vrijdag wel krijgen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:32

wachten is zeker moeilijk.. eigenlijk had ik me ingesteld op 2 weken wachten omdat die dingen niet op voorraad waren..
( body + kit was levertijd 5 werkdagen, andere lens + geheugenkaartje niet op voorraad). dus toen ik zaterdag een mailtje kreeg dat mn spulletjes alweer bij hun binnen waren sprong ik echt een gat in de lucht en dacht ik jaaaah misschien krijg ik ze dan maandag wel al Haha! tot ik me bedacht dat de levertijd van de body+kitlens nog steeds 5 dagen was ^^
Ik hoop maar dat ik ze vrijdag krijg, want volgens mij was de lens die ik besteld had zondag al niet meer op voorraad terwijl ie zaterdag opnieuw binnengekomen was..hoop dus dat er bij die levering eentje voor mij bijzat en dat die apart is gehouden ^^
maargoed, we zullen t zien. (t frustrerende is ook nog dat ik deze week echt 3 vrije dagen heb en mn tijd zoveel beter zou kunnen besteden als ik die camera al had haha).

@mischa4ever: nikon d80 is volgens mij een erg fijne camera!
vriendinnetje van me fotografeert er ook mee, en t zijn echt super mooie foto's.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:53

Mooi om dat te horen, laten we het hopen Lachen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 22:21

Pivanti, heb je al enig voorkeur voor een merk oid?
Gebruik anders de site www.kieskeurig.nl eens, want de mogenlijkheden en keuzes zijn oneindig, ik kan je nu niet 1 bepaalde camera al aanraden.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:05

Ik las ergens de vraag waarom ik niet gelijk een spiegelreflex koop. Omdat ik denk dat de overstap te groot is en omdat ik op dit moment nog niet het geld heb om een echte spiegelreflex te kopen Lachen

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... h3/198348/

Iemand ervaring met deze camera??

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:34

Geen ervaring mee LindaLinda. Wat is je budget of heb ik dat gemist? Het niet kopen van een spiegelreflex hoeft haast niet meer aan het geld te liggen. Er zijn tegenwoordig veel aanbiedingen met de 1000d maar ook de 400d is nog te koop.
Mijn vriend twijfelde ook (tussen Canon Sx10 of een spiegelreflex) en uiteindelijk is hij voor een spiegelreflex gegaan.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:12

Dat is ook de reden waarom ik een 1000D wil gaan kopen maar is die overstap groot van een simpel digitaal cameraatje naar een spiegelreflex?
Of kun je daar wel langzaam aan wennen? Als het zover is wil ik misschien ook een cursus gaan volgen zodat ik ook leer ermee om te gaan.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:24

Mijn budget is ongeveer 200 - 250 euro. Maar ik kan het altijd aanpassen natuurlijk Knipoog Tevens ben ik ook bang dat de overstap te groot is en ik dus totaal niet overweg kan met een spiegelreflex.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:26

LindaLinda schreef:
Ik las ergens de vraag waarom ik niet gelijk een spiegelreflex koop. Omdat ik denk dat de overstap te groot is en omdat ik op dit moment nog niet het geld heb om een echte spiegelreflex te kopen Lachen

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camer ... h3/198348/

Iemand ervaring met deze camera??

Wij hebben vlak voor onze vakantie de Nikon P80 aangeschaft. Dat is de compactcamera die het dichtst bij een spiegelreflex in de buurt zit, maar het niet is zegmaar Knipoog
Je kunt, net als bij een spiegelreflex alles zelf instellen. Hij heeft veel van het zelfde als je het vergelijkt met echte spiegelreflexmodellen van Nikon, maar dan minder capaciteit Lachen
Kan vanavond of morgen wel wat foto's uploaden tervoorbeeld als je wilt. Er staan er ook wel een paar op mn hyves, misschien dat ik die hier neer kan zetten vanmidag. Ben nu op mijn stage, dus weet niet of ik daar de kans voor krijg.

xx

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:30

Als je voorbeeld foto's hebt heel graag. Heb je ook teovallig de nieuwprijs ongeveer??

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:44

Zou je even moeten zoeken, op de site die hier al gezegd is. Of gewoon even intikken bij google, dan komt hij er vanzelf wel uit ;)
Als er dadelijk niemand kijkt duik ik even in mn hyves voor wat vakantie foto's ;)
Ik had de camera toen pas net, dus ruim 75% van de fotos zijn in automatische, landschap of macrostand geschoten. Nog niet zelf ingesteld dus.

xx

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:45

Ik heb de prijs gevonden idd :j ik ben benieuwd naar voorbeeldfoto's als het niet lukt mag het ook later hoor, ik heb er geen haast bij :)

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:17

Lindalinda, als je uiteindelijk wel naar een spiegelreflex wilt zou ik je toch aanraden om daar meteen naar te kijken. Bv de 1000D is helemaal niet zo duur. En ook op een spiegelreflex heb je een volautomatische stand, dus in principe kan je al meteen foto's maken.

Ik denk dat het zonde is om nu een dure compact te kopen en dat je dan over een jaar oid toch maar over wilt op een spiegelreflex ;)

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:36

steeffie schreef:
Lindalinda, als je uiteindelijk wel naar een spiegelreflex wilt zou ik je toch aanraden om daar meteen naar te kijken. Bv de 1000D is helemaal niet zo duur. En ook op een spiegelreflex heb je een volautomatische stand, dus in principe kan je al meteen foto's maken.

Ik denk dat het zonde is om nu een dure compact te kopen en dat je dan over een jaar oid toch maar over wilt op een spiegelreflex ;)

Dat ben ik niet met je eens. Een compact is qua het instellen van de instellingen veel makkelijker te gebruiken dan een echte spiegelreflex. Maar het bevat wel alle mogelijkheden, dus je kunt er goed mee oefenen. Bovendien is een compact camera (de p80 is overigens geen platte, maar ziet eruit als een spiegelreflex) veel handiger om mee te nemen dan een spiegelreflex, dus je hebt er echt nog wat aan mocht je overgaan op spiegelreflex :)

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:50

mwa ik vind persoonlijk de wat uitgebreidere compact camera's nog niet makkelijk meenemen hoor, ik heb naast mijn spiegelreflex gewoon een echt klein plat dingetje :)

Ik ben van een simpel compactje naar een SLR gegaan, en ik vind mijn spiegelreflex juist makkelijk instellen omdat heel veel dingen een eigen knopje hebben in plaats van dat je alles in de menu's op moet zoeken. Maar het zou best kunnen dat de uitgebreidere compacts gemakkelijker zijn :j

Maar dan nog zou ik voor een SLR gaan, boekje erbij kopen en gewoon lekker oefenen, dan krijg je het vanzelf wel door :)

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:51

Ik heb een vraagje, is het een goed idee om een 2e handse spiegelreflex te gaan kopen?
Ik wil er graag een, maar ik heb niet genoeg geld voor een nieuwe. Ik heb net gemailt voor Canon(300d, en 400d.) en Nikon(d40, d50..) welke zou ik het beste dan kunnen kopen, en ik wil graag juillie mening weten wat juillie van 2e hands vinden?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:52

Ik zou dan persoonlijk voor de Canon 400D gaan. De 300D is erg verouderd evenals de D50 van Nikon. De D40 passen alleen AF-S lenzen op wat misschien in de toekomst een probleem kan worden.