Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De snelheid waarmee de Nikon D60 te werk gaat is bijzonder prettig. Na het inschakelen van de camera kun je direct de eerste opname maken, maar het blijft dan niet alleen bij stilstaande beelden. Actiefotografie met een maximale beeldsnelheid van 3 bps is goed te doen, en hoewel de 3 beeldjes per seconde verbleken bij de racepaarden uit het professionele segment waar zelfs een snelheid van 11 bps wordt gehaald, is deze snelheid voor de doelgroep toereikend te noemen.
Citaat:Naast de snelheid is de kwaliteit van de ISO waarde van belang. En dat zit met de D60 wel goed. Waar de D40x al een hoge score behaalde, lijkt de Nikon D60 dit minimaal te evenaren. De sensor heeft zich op dit vlak al bewezen en uit de testopnames blijkt ook dat je tot en met 800 ISO uitstekende kwaliteit behaalt. Pas bij 1600 ISO wordt wat ruis zichtbaar, maar lang niet meer in die mate waar we een aantal jaren geleden nog mee zaten. 1600 ISO is, mits goed belicht, prima toe te passen. Zelfs over de ISO 3200 instelling zou ik niet meer twijfelen. Zeker niet als het een keuze is tussen wel of niet de opname kunnen maken. Weliswaar zul je wat extra nabewerking willen toepassen om het maximale uit de hoge ISO opname te halen, maar het resultaat is er naar.
Nouks schreef:Tessa, waar komt die tekst vandaan? Het valt me op dat ze daar behoorlijk positief zijn over de kwaliteiten van een D40 op hoge ISO en dat ze de D60 daarmee vergelijken (maar de D60 wel beter noemen). Nu heb ik me nooit verdiept in de beeldkwaliteit van de D60, maar ik weet wel dat de D40 niet veel soeps is wat dat betreft. Grootste nadeel aan de D60 zou ik hoe dan ook, ongeacht kwaliteit op hogere ISO, het ontbreken van de AF-motor vinden.
_Tessaa schreef:Ja die AF-motor is echt jammer, dat die er niet inzit. Want ook al is het mooie van een DSLR dat je alles handmatig kunt doen, autofocus is soms toch ook wel erg handig..
Mischa4ever schreef:Waaaah!
Met hulp van het forum Nikon-Club-Nederland eindelijk een keuze kunnen maken, het wordt de D80!