[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EquiPhoto

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:27

Hmm.. op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de Nikon D60.
Mocht iemand daar ervaring mee hebben hoor ik het graag, ik ga zo even het forum uitpluizen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:47

hele fijne camera

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 22:55

Misschien leuk om te weten. Ik heb vanmiddag ook de Fuji Finepix S5800 aangeschaft Haha! . Ik het boekje al een beetje doorgekeken en wat uitgeprobeerd en hij bevalt tot nu toe goed Lachen

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:16

omdat ik nog ff doormoet sparen voor een nieuwe sr camera,zoek ik voor de tussen tijd een 2e handsje (compact) om me even mee te vermaken,
wat vinden jullie van de cameraś die ik eerder heb geplaatst en heeft iemand ervaring met de :Sony DSC-F505V digitale fotocamera.??

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 23:20

Sony H9 is zeker aan te raden, die heb ik nu ook.
Heel leuk cameraatje als opstapje naar de spiegelreflex.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:24

Wat ik vooral erg belangrijk vind is dat er goede actiefoto's gemaakt kunnen worden, maar nadat ik een aantal revieuws heb doorgelezen over de D60 begin ik toch te twijfelen..

Wat is een mooie body om actie foto's mee te maken??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:48

Actiefoto's kunnen altijd gemaakt worden hoor, zolang je maar de juiste instellingen hebt.
(Denk aan: korte sluitertijd, daarom een wat hogere ISO, etc.)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:10

Ja goh, maar de ene camera stelt sneller scherp dan de andere. Camera 1 heeft al veel ruis bij ISO 200, en de andere pas bij ISO 800. Ook is niet elke camera nog scherp bij een hogere sluitertijd/weinig licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:46

Hoef je niet zo te reageren, ik probeer alleen maar te helpen hoor.
Overigens lees ik over de D60 wel goeie dingen qua actie.
Citaat:
De snelheid waarmee de Nikon D60 te werk gaat is bijzonder prettig. Na het inschakelen van de camera kun je direct de eerste opname maken, maar het blijft dan niet alleen bij stilstaande beelden. Actiefotografie met een maximale beeldsnelheid van 3 bps is goed te doen, en hoewel de 3 beeldjes per seconde verbleken bij de racepaarden uit het professionele segment waar zelfs een snelheid van 11 bps wordt gehaald, is deze snelheid voor de doelgroep toereikend te noemen.

En de ISO ook.
Citaat:
Naast de snelheid is de kwaliteit van de ISO waarde van belang. En dat zit met de D60 wel goed. Waar de D40x al een hoge score behaalde, lijkt de Nikon D60 dit minimaal te evenaren. De sensor heeft zich op dit vlak al bewezen en uit de testopnames blijkt ook dat je tot en met 800 ISO uitstekende kwaliteit behaalt. Pas bij 1600 ISO wordt wat ruis zichtbaar, maar lang niet meer in die mate waar we een aantal jaren geleden nog mee zaten. 1600 ISO is, mits goed belicht, prima toe te passen. Zelfs over de ISO 3200 instelling zou ik niet meer twijfelen. Zeker niet als het een keuze is tussen wel of niet de opname kunnen maken. Weliswaar zul je wat extra nabewerking willen toepassen om het maximale uit de hoge ISO opname te halen, maar het resultaat is er naar.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:49

Sorry, het was niet kwaad bedoeld, hoor.
Dit is toch weer een heel andere mening, maar ik zag ook vaak bijvoorbeeld dat de Canon 450D vaak beter werd gevonden qua actie Lachen
Hmpff.. lastige keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:52

Ohh oke haha, die 'ja goh' vond ik een beetje zo overkomen.
De D60 en 450D zijn allebei goede camera's, en aan allebei zou je dus geen slechte keuze hebben gedaan.
Van de D60 is wel het nadeel dat ie geen autofocus motor heeft. Dat is wel jammer ivm de lenzen, maar denk dat je dat zelf ook wel wist.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:59

Ja dat wist ik al inderdaad, wat ik alleen niet weet is of er in de Sigma lenzen autofocus zit?
*Nu moet ik eerlijk zeggen, ik heb nog geen moeite gedaan om erachter te komem, hoor Knipoog*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:03

http://www.d40-lenzen.nl/
Ik neem aan dat je die lenzen dan ook op de D60 kunt gebruiken, want bij zowel de D40 als de D60 ontbreekt de autofocus-motor.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:08

Oeh bedankt, dat is een hele handige site!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:25

Tessa, waar komt die tekst vandaan? Het valt me op dat ze daar behoorlijk positief zijn over de kwaliteiten van een D40 op hoge ISO en dat ze de D60 daarmee vergelijken (maar de D60 wel beter noemen). Nu heb ik me nooit verdiept in de beeldkwaliteit van de D60, maar ik weet wel dat de D40 niet veel soeps is wat dat betreft. Grootste nadeel aan de D60 zou ik hoe dan ook, ongeacht kwaliteit op hogere ISO, het ontbreken van de AF-motor vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:20

Nouks schreef:
Tessa, waar komt die tekst vandaan? Het valt me op dat ze daar behoorlijk positief zijn over de kwaliteiten van een D40 op hoge ISO en dat ze de D60 daarmee vergelijken (maar de D60 wel beter noemen). Nu heb ik me nooit verdiept in de beeldkwaliteit van de D60, maar ik weet wel dat de D40 niet veel soeps is wat dat betreft. Grootste nadeel aan de D60 zou ik hoe dan ook, ongeacht kwaliteit op hogere ISO, het ontbreken van de AF-motor vinden.

www.letsgodigital.org Is wel een onafhankelijke site, toch?

Ja die AF-motor is echt jammer, dat die er niet inzit. Want ook al is het mooie van een DSLR dat je alles handmatig kunt doen, autofocus is soms toch ook wel erg handig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:33

_Tessaa schreef:
Ja die AF-motor is echt jammer, dat die er niet inzit. Want ook al is het mooie van een DSLR dat je alles handmatig kunt doen, autofocus is soms toch ook wel erg handig..

Sja, met de juiste lenzen heb je natuurlijk best autofocus. Maar het nare er aan vind ik met name dat er toch regelmatig mensen hier op Bokt teleurgesteld worden omdat de kwalitatief goede objectieven voor een D40 of D60 toch bakken met geld kosten... Nadeeltje dat de meeste mensen van tevoren niet voorzien geloof ik Verdrietig

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:49

Iemand anders ervaring met de Sony DSLR-A200 ?
met een 18-70mm lens

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:44

heeft iemand ervaring met de canon EOS 1000D ?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:48

Zoekfunctie doet wonderen, beide camera's zijn al veel besproken Tong uitsteken

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:49

Waaaah!
Met hulp van het forum Nikon-Club-Nederland eindelijk een keuze kunnen maken, het wordt de D80!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:54

Mischa4ever schreef:
Waaaah!
Met hulp van het forum Nikon-Club-Nederland eindelijk een keuze kunnen maken, het wordt de D80!

Hele goede keuze, gefeliciteerd! Welke lens/lenzen komen erbij?

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:02

Voorlopig een standaard kit lens om de camera zelf te ontdekken, daarna een Sigma/Nikor (liefst Nikor natuurlijk, maar die prijs...) 70-200 2.8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:05

De D80 zou ik ook zó graag willen hebben. Lovers
En al helemaal including een 70-200 f/2.8 lens haha.
Gefeliciteerd met je keuze! Je zult er vast en zeker veel plezier van hebben. Ja

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:07

Laten we het hopen!
Maar als ik iedereen zo hoor, moet dat wel lukken Haha!
Nu maar sparen Vork