[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:22

bonzjo schreef:
Oke mooi. Geheugenkaartjes en een tas heb ik al Lachen

Heb je ook de goede geheugenkaartjes? De meeste compactcamera's gebruiken geen CF (compact flash), de 400D wel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:24

Das idd wel handig om even na te kijken. Ik kwam er gelukkig in de winkel achter dat mijn D50 toendertijd sd had en de D300 cf, anders had ik weer terug gekunt Lachen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:30

rooslovertje schreef:
lifaya schreef:
Ik ben op zoek naar een Olympus Spiegelreflex. Ik heb nu zelf de E500, maar ik wil een Spiegelreflex met minimaal 10.1 MP. Ik wil mijn lenzen blijven gebruiken, vandaar dat ik op de Olympus blijf. Welke camera raden jullie mij aan?

Wil je een nieuwe camera, alleen om een paar mp's?

Niet alleen daarom, maar de E500 is niet de nieuwste van allemaal, en zitten niet zoveel functies op. Maar wel vooral ook omdat daar maar 8 MP op zit

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:34

Nouks schreef:
bonzjo schreef:
Oke mooi. Geheugenkaartjes en een tas heb ik al Lachen

Heb je ook de goede geheugenkaartjes? De meeste compactcamera's gebruiken geen CF (compact flash), de 400D wel.

Goed dat je het zegt. Ik heb gewone SD kaartjes, moet ik toch opzoek gaan naar anderen Lachen.

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:56

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:58

Misschien verkeerde topic, maar ik vraag 't toch maar. Heb vanmiddag foto's gemaakt, die wil ik nu graag even bekijken op de computer. Ik druk m'n CF kaart in de computer, gebeurd niks. Vervolgens ga ik naar 'Deze computer' om te kijken of 'ie daar staat, maar ook daar staat niets. Ik doe het CF kaartje terug in de camera en sluit 'm aan met een usb kabeltje. Moet ik plotseling hardware gaan downloaden? Ik kan dus nog steeds mijn foto's niet op de computer krijgen.. Boos!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:01

Elessar, ik weet niet welke camera je hebt oid?
Maar ik heb sinds kort mn camera, en daar zaten een paar cdroms bij. 1 ervan moest ik installeren, en daarna kon ik heel makkelijk via t usb kabeltje foto's overzetten. Zat er bij jou geen cdtje met software?

Annemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:02

Even in de doos van je camera zoeken naar een cd-rom en proberen of het na het installeren van zoiets wel lukt?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:04

Je kunt het idd met de cd proberen, het kan ook zijn dat je een virus hebt. Ik kon mijn foto's en kaartje toen ook niet vinden.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:06

Virus heb ik niet. Norman is er net overheen gefietst.
Ik heb een camera te leen van Nouks van Bokt (de 20D), dus ik heb hier geen cd's. Ik vind het apart, want vanmiddag deed 'ie het nog. Op de camera kan ik ze wel bekijken, maar de computer leest het kaartje gewoon niet. Nagelbijten / Gniffelen

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:11

Ik heb het ook gehad, maar mijn kaartje bleek te groot te zijn voor het maximun wat mijn computer aan kan. (zit een gleufje in mijn PC waar dat ding in kan)
Ik boos, aan mijn vader gegeven. Want hij deed het via het kabeltje opzich wel, maar ook weer niet.
Dus toen moest ik ook wat instaleren, en nu doet ie het gewoon Haha!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:12

Wat raar zeg.. Nagelbijten / Gniffelen
Stomme vraag, staat de camera wel aan? Anders misschien computer opnieuw opstarten oid?
Ik zou het anders ook niet weten.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:15

Heb de computer opnieuw opgestart inderdaad. Mocht helaas ook niet baten. Ik snap ook niet waarom de computer zo moeilijk doet.. Ben zoooo benieuwd naar die foto's. Clown

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:18

Elessar schreef:
Heb de computer opnieuw opgestart inderdaad. Mocht helaas ook niet baten. Ik snap ook niet waarom de computer zo moeilijk doet.. Ben zoooo benieuwd naar die foto's. Clown

Dat deed mijne voordat hij kapot ging ook opeens.. Dan heeft hij geen programma meer.
Ik heb het nooit opgelost omdat ik hem dus gesloopt heb, maar met een cd moet het op te lossen zijn Ja.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:35

ik heb een sony cybershot dsc h10

maar nu heb ik een paar vraagjes.
als ik in de binnebak foto;s wil maken lukt dat. tenzij we gaan draven. dan reageert hij niet en dan krijg je een romp met wazige benen.

is er een mogelijkheid dat ik dit kan voorkomen? en is de sluitertijd ook in te stellen?
en kan ik met deze fotocamera ook een 'black' foto maken.

zo eentje met een zwarte achtergrond. zoja hoe en wat heb ik nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:45

Juul: makkelijkst is gewoon een kaartlezer aanschaffen (a 10 euro oid), ben je van al het gezeik af Knipoog

Verder: dat 'ie je kaart niet ziet in de interne kaartlezer is vreemd... Kan een Windows-probleempje zijn, kan zijn dat je de kaartlezer even opnieuw moet 'installeren' (rechtermuisknop op Deze Computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer -> kaartlezer zien te vinden (waarschijnlijk onder opslagvolumes oid) -> rechtermuisknop.

Dan Uitschakelen -> weer rechtermuisknop -> Inschakelen, of als dat niet werkt Installatie ongedaan maken, computer opnieuw opstarten, kaartje er in drukken en hopen dat 'ie dan wel de kaartlezer toont.

Edit: voor wat betreft de software om je camera rechtstreeks aan te sluiten: klopt, voor je computer de camera (welke Canon-camera dan ook) herkent, moet je eerst de software installeren... Maar geloof me, dat wil je niet eens rechtstreeks via je camera doen Lachen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:20

Jolandaa_ schreef:
en kan ik met deze fotocamera ook een 'black' foto maken.

zo eentje met een zwarte achtergrond. zoja hoe en wat heb ik nodig?

Denk wel dat je met die een blackfoto kan maken. Je moet het paard dan voor de helft in een stal zetten en zorgen dat het hooft en schouders en nek in het licht vallen. Zo krijg je een donkere achtergrond (niet vergeten lichten in stal uit te doen) en kun je ze verder bijwerken op je programma en de achtergrond effe zwart maken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:52

Nouks schreef:
Juul: makkelijkst is gewoon een kaartlezer aanschaffen (a 10 euro oid), ben je van al het gezeik af Knipoog

Goed idee. Heb de computer er een nachtje over laten slapen en ja hoor, hij dut weer. Haha!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:34

Nou we zijn er uit welke camera Ja
We hebben net de Olympus SP 565 UZ gekocht met 20x zoom Haha!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:47

Ik heb net de Panasonic FZ28 gekocht Haha!

Binnen een tweetal jaar zou ik me stilletjes aan beginnen wagen aan een reflexcamera, maar aangezien lenzen relatief duur zijn en ik nu geen centjes heb heb ik maar de beste compact gekocht die ik kon krijgen Haha! Was ook nog €399 zeg Huilen van het lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:19

Nouks schreef:
imd schreef:
@chipieke; Ik heb de EOS400D en ben er zeer tevreden over, en met mij vele anderen. Ik denk dat als je voor de panasonic gaat, je een lenzenprobleem krijgt, dat ze duurder zijn en minder te verkrijgen, maar dat weet ik niet zeker, dat moet je even nakijken. De EOS is sowieso een goede keuze Lachen

Nee hoor, de Panasonic is geen spiegelreflexcamera Knipoog
Zit gewoon een (goede!) lens met 12 keer optische zoom op, that's it. Geen lenzenprobleem dus.

Foutje! Haha! Dacht dat ik had zien staan dat de lens verwisselbaar was, vond het al zo raar Tong uitsteken

Edit: Dat staat er ook: *link*.. Hoe zit dat dan? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:23

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:46

Ik dacht al dat ik gek was Tong uitsteken

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:20

Ik ga zo in de winkels opzoek naar een Canon eos 1000D. Ben erg benieuwd of ik hem naar mijn zin kan vinden. Of dat ik op het laatst toch nog overstap op iets anders.
Heb zin om hem uit te proberen. Lachen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:39

editten kan niet meer.

Ik heb toch de Canon eos 1000D Go jij! Go jij! Ik heb nu al zin om te fotograveren Haha!