[INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JAZZ4ff

Re: [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:38

Kokomo schreef:
JAZZ4ff schreef:
ff een LINK met veel Sigma f2.8 foto's van collega concert fotograaf.
Gr.Frans

En wat wil je daarmee nu zeggen? Ik zie geen foto's van hetzelfde onderwerp van een Canon, dus wat voor extra waarde voegt dat aan deze discussie toe?

Ik haal mijn gegevens liever uit een onafhankelijke en gecontroleerde test uit een labaratorium, zoals deze
http://old.photodo.com/nav/prodindex.html

Juist je ziet iid geen verschil omdat je zoals de meest geen 1 op 1 foto's naast elkaar heb om een verschil te zien en oordeeld naar de 1ste indruk en als die indruk goed is, waarom geen Sigma.
En een belangrijke argumenten voor de koper hier op bokt is toch de prijs/foto kwaliteit.
En daarom valt mijn keus voor de BOKT fotograaf toch voor Sigma en ook al kloppen je argumenten het gaat hier toch om de centjes hier. Huilen
Gr.Frans

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:42

x_Marr schreef:
Hier een test raport/review van de canon 55-250 IS Lachen
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... 250_456is/

Wat ik allemaal kan begrijpen in engels is dit dus een lens die het geld waard is? Lachen

Voor de prijsklasse presteerd hij boven gemiddeld over het geheel. De scherpte is prima, de chromatische aberatie wat minder. Er is duidelijke vignetering bij grote diafragma's en de distorsion is van gemiddelde kwaliteit. Dus over het geheel bovengemiddeld.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 01:47

JAZZ4ff schreef:
Juist je ziet iid geen verschil omdat je zoals de meest geen 1 op 1 foto's naast elkaar heb om een verschil te zien en oordeeld naar de 1ste indruk en als die indruk goed is, waarom geen Sigma.
En een belangrijke argumenten voor de koper hier op bokt is toch de prijs/foto kwaliteit.
En daarom valt mijn keus voor de BOKT fotograaf toch voor Sigma en ook al kloppen je argumenten het gaat hier toch om de centjes hier. Huilen
Gr.Frans

Heel goed van je dat je op de centjes van de mensen hier past, ik laat hen dat zelf doen en geef dan liever volledige informatie.
En linken naar een site waar de foto's op een resolutie van 800 langste zijde staan geeft natuurlijk geen enkele garantie dat de foto's op groot formaat afgedrrukt ook scherp blijven. Niet voor niets praten we ook liever van schijnbare scherpte.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 02:05

Yep, je heb gelijk dat is het nadeel van internet foto's Ko.
Gr.Frans
ps. en je aanvullende informatie is perfect, goed onderbouwd, hebben de potentiele kopers heel wat aan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 02:16

Bedankt Kokomo Lachen
Wel nog even een vraagje: wat is vignetering precies? Nagelbijten / Gniffelen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 12:49

Dat het aan de buitenkant van de foto donkerder is dan in het midden. Valt het midden meer op zeg maar Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 22:43

Oke bedankt Lachen

Weet iemand die site ook nog met allemaal verschillende voorbeeldfoto's van heel veel lenzen? Bloos
Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan hem niet weer vinden..

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 23:22

x_Marr schreef:
Oke bedankt Lachen

Weet iemand die site ook nog met allemaal verschillende voorbeeldfoto's van heel veel lenzen? Bloos

op de eerste pagina van dit topic Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:37

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:57

Thx voor de tips van de flitser.
Ik heb inmiddels de Metz 48 AF-1 in mijn bezit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 01:59

yvonnepuntnl schreef:
x_Marr schreef:
Oke bedankt Lachen

op de eerste pagina van dit topic Vork

Ik bedoelde die site Tong uitsteken
Had iemand hier een keer genoemd... stond echt een waslijst met lenzen... Nagelbijten / Gniffelen
Ga even kijken Plien Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 02:00

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 02:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 02:24

Jaa die. Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:44

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 14:24

Ik heb een aantal camera's op het oog...
maar die IS, mis je die nou echt ? in prijs scheelt het noggal Knipoog

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:29

Hallo allemaal Lachen
Ik heb een canon eos 400d, gaat allemaal heel goed enzo. En nu kan ik van een oom van mij een heel goed objectief lenen. Hij hoort geloof ik eigenlijk bij een analoge camera, en hij gebruikt hem voor de canon 300, alleen toen we hem op die van mij deden, kon ik geen foto's maken, want hij gaf een error.
iets van dat ik de batterij moest verwisselen ofso en/of het toestel even moest uitschakelen. maar de batterij was helemaal niet op.
Maarja wel gedaan natuurlijk, maar hij blijft steeds hetzelfde geven.. heel apart?

En andere lens van hem deed het wel gewoon Lachen Maar toch jammer da die andere het niet deed, want die kan echt ver inzoomen Lachen Lachen
Ik hoop dat iemand een antwoord hiervoor heeft..

Ik weet trouwens niet zeker of dit hier hoort Bloos

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 16:53

Corellaa schreef:

Dromen kun wel merken dat ik laat thuis was vanacht Nagelbijten / Gniffelen
ik bedoel natuurlijk objectieven.. Clown

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:11

xSiep schreef:
Hallo allemaal Lachen
Ik heb een canon eos 400d, gaat allemaal heel goed enzo. En nu kan ik van een oom van mij een heel goed objectief lenen. Hij hoort geloof ik eigenlijk bij een analoge camera, en hij gebruikt hem voor de canon 300, alleen toen we hem op die van mij deden, kon ik geen foto's maken, want hij gaf een error.
iets van dat ik de batterij moest verwisselen ofso en/of het toestel even moest uitschakelen. maar de batterij was helemaal niet op.
Maarja wel gedaan natuurlijk, maar hij blijft steeds hetzelfde geven.. heel apart?

En andere lens van hem deed het wel gewoon Lachen Maar toch jammer da die andere het niet deed, want die kan echt ver inzoomen Lachen Lachen

Het komt vaker voor dat een oud objectief op een digitale camera een dergelijke error geeft. Dan moet het objectief even naar Canon, dan wordt de chip in het objectief even veranderd, dan werkt het wel. Kun je het beste eerst even bellen of mailen met de service dienst van Canon.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 17:13

Corellaa schreef:

Dat hangt er van af wat voor foto's je maakt. Als het is om bewegings foto's van een paard te maken, heb je helemaal niets aan die IS en moet je hem zelfs uitschakelen.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:20

Corellaa schreef:

Als je een camera hebt, waar al IS in zit, scheelt dat weer bij de aanschaf van de lenzen. Je kunt de IS op de camera dan makkelijk aan en uitzetten op momenten dat dat nodig is.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 01:36

yvonnepuntnl schreef:
Corellaa schreef:

Als je een camera hebt, waar al IS in zit, scheelt dat weer bij de aanschaf van de lenzen. Je kunt de IS op de camera dan makkelijk aan en uitzetten op momenten dat dat nodig is.

In principe heb je gelijk, maar voor sommige merken gaat dat niet op. Olympus bv heeft zijn 35-100 top objectief bv. duurder dan de IS 70-200 van Canon. 35-100 is voor Olympus hetzelfde als 70-200 voor full frame Canon. En dat gaat om honderden euro's.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 12:44

Kokomo schreef:
xSiep schreef:
Hallo allemaal Lachen

Het komt vaker voor dat een oud objectief op een digitale camera een dergelijke error geeft. Dan moet het objectief even naar Canon, dan wordt de chip in het objectief even veranderd, dan werkt het wel. Kun je het beste eerst even bellen of mailen met de service dienst van Canon.

Of met Rofa Repair in Den Haag........ Ik weet niet of die dit ook doen hoor, maar heb ik goede ervaringen mee en zijn goedkoper dan Canon.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:43

yvonnepuntnl schreef:
Corellaa schreef:

Misschien een domme vraag maar waarom moet je de IS uitzetten als je foto's maakt van bewegende paarden?? Bij mij staat ie meestal al wel uit, alleen als het wat donker is gebruik ik het.

Hyper! heb een nieuwe lens erbij gekocht de Canon EF 50 f1.8 Haha!. Ben erg benieuwd, krijg hem morgen binnen. Zijn er nog mensen die deze lens hebben?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:47

Wil een betere lens erbij om rijfoto's mee te maken, of van bewegende paarden in de bak.
Kom er alleen niet uit.

Heb nu de Canon eos 350D met kitlens, 28-135 mm IS USM f3.5-5.6, Canon EF 70-200mm L USM f4.0, Canon EF 70-300mm f5.6 (die lens gebruik ik nu niet meer, is te koop).

Zit heel erg te twijfellen, ik zat er zelf aan te denken om de Canon 28-135 te verkopen, en er voor in de plaats de Sigma 50-150 f2.8 te kopen. Of de Canon 20-135 houden, en de Sigma 24.70 f2.8 kopen. Kom er niet uit. Heb pas even getest in de bak, denk dat ik aan de 24-70 net niet genoeg heb moet nog iets meer kunnen zoomen.

Wat zouden jullie doen? en wat voor lens gebruiken jullie zelf met dit weer voor rijfoto's?