[INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: [INFO] Vragen over fotobewerkingsprogramma's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:51

Woehoe het is gelukt! Bedankt Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:53

Eleandra schreef:
Woehoe het is gelukt! Bedankt Haha!

Ok mooi! Lachen

Bij mij doet de functie het nu weer gewoon, wel raar want voor zover ik weet heb ik niks veranderd...
Maar ik klaag niet Pling

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 15:47

Shanna_ schreef:
Heey,

Vraagje, waar kun je de nederlandse versie van Photofiltre downloaden? Lachen Kan alleen de engelse krijgen namelijk.
Alvast bedankt Lachen

Niemand die 't weet toevalling? Schijnheilig Heb 't programma namelijk nodig en m'n engels is niet al te best.. Koe

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:58

Shanna_ schreef:
Shanna_ schreef:
Heey,

Vraagje, waar kun je de nederlandse versie van Photofiltre downloaden? Lachen Kan alleen de engelse krijgen namelijk.
Alvast bedankt Lachen

Niemand die 't weet toevalling? Schijnheilig Heb 't programma namelijk nodig en m'n engels is niet al te best.. Koe

Ik heb ook een probleem hier mee, maar dat is niet het enige..

Ik heb op mijn PC de oude versie staan (dus niet dat studio gebeuren Knipoog), die was gewoon gratis en geen 30 dagen versie. Nou heb ik dus net een nieuwe laptop, en hier wou ik PhotoFiltre op zetten, dat is wel handig voor school namelijk. Maar toen bleek ik alleen nog PhotoFiltre Studio te kunnen downloaden. En dit is een 30 dagen versie? Verward

En toen bleek het ook nog is Engels te zijn *frustratie*, op die pagina stonden dan nog wel 'updates' zegmaar, en daar tussen zat ook een Nederlandse toepassing, dus die heb ik gedownload maar dat werkt ook al niet.

Dus mijn vragen, hoe krijg je de NL versie en waar kan je de oude versie van PF downloaden? Lachen
Alvast bedankt Haha!.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:32

Ik heb de originle versie van psp 9 op mijn laptop gezet.

Ik heb het programma al een paar keer geopend maar nu wil die opeens niet meer opstarten en krijg ik te lezen:

De onderstaande map wordt gebruikt voor het opslaan van de gebruikersbestanden. De map is momenteel niet toegankelijk

Hoe kan ik mijn psp weer gebruiken Verward

tjestolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:31

vraagje ik heb nu photofiltre maar ik wil alleen de foto hebben maar niet de 8tergrond
als ik hem met de veelhoek uitteken zegmaar krijg ik het niet weg waarmoet ik op drukken Verward Nerd Blond

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:34

DarkDreamer schreef:

Ik heb op mijn PC de oude versie staan (dus niet dat studio gebeuren Knipoog), die was gewoon gratis en geen 30 dagen versie. Nou heb ik dus net een nieuwe laptop, en hier wou ik PhotoFiltre op zetten, dat is wel handig voor school namelijk. Maar toen bleek ik alleen nog PhotoFiltre Studio te kunnen downloaden. En dit is een 30 dagen versie? Verward

En toen bleek het ook nog is Engels te zijn *frustratie*, op die pagina stonden dan nog wel 'updates' zegmaar, en daar tussen zat ook een Nederlandse toepassing, dus die heb ik gedownload maar dat werkt ook al niet.

Dus mijn vragen, hoe krijg je de NL versie en waar kan je de oude versie van PF downloaden? Lachen
Alvast bedankt Haha!.

Weet niet of het bij jou inmiddels al gelukt is de juiste te vinden, maar ik geloof dat ik hem zojuist wel heb gevonden! Had al een hele poos gezocht voor ik hier reageerde, maar kon niets vinden. Doordat er in dit topic niet op gereageerd werd ben ik weer verder gaan zoeken aangezien ik het ook nodig heb voor school. Nou, ik heb 'm! Haha!. Hij is nederlands, en voor zover ik weet is het géén proefversie! Go jij! Go jij!
Edit: Wel handig natuurlijk om de link erbij te zetten Nerd http://www.downloadfreeware.nl/download ... 6.2.6.html
Laatst bijgewerkt door Shanna_ op 26-09-07 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:36

Heeeeeeey:D ik heb een vraag paintshop is naar 30 dagen verlopen en als ik hem opnieuw download dan is ie nog steeds verlopen hoe krijg ik dat ie niet verloopt zonder te kopen ?? Haha!

( mag via pm antwoorde en ook wel via topic! )

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:25

Wie kan mij alstjeblieft helpen met Videos converteren? Vriendjes zijn? (om het zelf te leren)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:07

Shanna_ schreef:
DarkDreamer schreef:

Alvast bedankt Haha!.

Weet niet of het bij jou inmiddels al gelukt is de juiste te vinden, maar ik geloof dat ik hem zojuist wel heb gevonden! Had al een hele poos gezocht voor ik hier reageerde, maar kon niets vinden. Doordat er in dit topic niet op gereageerd werd ben ik weer verder gaan zoeken aangezien ik het ook nodig heb voor school. Nou, ik heb 'm! Haha!. Hij is nederlands, en voor zover ik weet is het géén proefversie! Go jij! Go jij!
Edit: Wel handig natuurlijk om de link erbij te zetten Nerd http://www.downloadfreeware.nl/download ... 6.2.6.html

Heel erg bedankt Haha! Is dit de oude? Lachen

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:04

Ja Lachen Naja weet niet of dit de oudste is zegmaar.. maar wel de niet studio versie en gewoon nederlands zonder proeftijd volgens mij. Ik had iig deze eerst, voordat m'n computer hem spacede en ik alles kon gaan resetten haha

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:04

Bij Corel Paint Shop Pro X kan je achtergronden wissen. Je krijgt dan uiteindelijk allemaal zwart/wit tegels. Maar dan wil ik er een andere foto achter doen dus op die zwart wit tegels. Hoe doe ik dit? of hoe zet ik die foto zonder die zwart wittegels zonder achtergrond dus op een andere afbeelding?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:07

Si_monee schreef:
Bij Corel Paint Shop Pro X kan je achtergronden wissen. Je krijgt dan uiteindelijk allemaal zwart/wit tegels. Maar dan wil ik er een andere foto achter doen dus op die zwart wit tegels. Hoe doe ik dit? of hoe zet ik die foto zonder die zwart wittegels zonder achtergrond dus op een andere afbeelding?

Met de achtergrond wissen kom je er niet....
Je kan het het beste zo doen:

Klik links in je scherm op selecties: selectie uit vrije hand, zorg dat er dan boven in je balk staat bij selectietype "van punt tot punt"
Bij Modus "toevoegen (shift)" En zorg dat je foto op 100% staat.
Dan kun je de foto "uitknippen"
Als je dit gedaan hebt kun je bij "Selecties" (bovenaan in je scherm) kies dan voor "Wijzigen" en dan "Doezelen" 2 is meestal genoeg, maar dat moet je zelf even kijken wat het mooiste is. Het doezelen is ervoor om de rand wat zachter te maken zodat het er niet zo geknipt uitziet.
Nu kun je met je rechtermuisknop op het plaatje kiezen voor "kopieren" en dan plakken als nieuwe laag...
Open nu een achter grond die je wil gebruiken en dan kun je je uitgeknipte plaatje er op de zelfde manier op de achtergrond plakken. Als je de achtergrond vaker wilt gebruiken raad ik je aan om hem eerst even te kopieren door op "Shift D" te klikken...

Suc6 en laat maar weten als je nog vragen hebt...

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:18

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:27

Ik werk al jaren met Picture it 2000 van Microsoft. Vind het een zeer gebruikersvriendelijk programma.
Maar ik heb ooit eens een programma gedownload. Daarin was een optie met een soort zeepbellen. Als je daarmee werkte werd de foto die je in die bel zette ook zo vervormd alsof het in een echte zeepbel was. Wie weet in welk programma die mogelijkheid is???
Afbeelding

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:55

Margreth schreef:
Ik werk al jaren met Picture it 2000 van Microsoft. Vind het een zeer gebruikersvriendelijk programma.
Maar ik heb ooit eens een programma gedownload. Daarin was een optie met een soort zeepbellen. Als je daarmee werkte werd de foto die je in die bel zette ook zo vervormd alsof het in een echte zeepbel was. Wie weet in welk programma die mogelijkheid is???
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 735566.jpg

Ik heb PhotoImpact XL daar kan je ook die "zeepbellen" doen Lachen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:57

Shanna_ schreef:
Ja Lachen Naja weet niet of dit de oudste is zegmaar.. maar wel de niet studio versie en gewoon nederlands zonder proeftijd volgens mij. Ik had iig deze eerst, voordat m'n computer hem spacede en ik alles kon gaan resetten haha

Oke bedankt! Lachen
Zal hem binnenkort is downloaden.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:45

Wie kan mij helpen? Ik zie hier in vanalle profielen foto's die op heel mooi formaat zijn gemaakt / geknipt / bewerkt .. ?
Ik zou graag weten hoe je dat kan doen, en welk programma je daarvoor nodig hebt.
Alvast bedankt!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 08:54

Chaelle schreef:
Wie kan mij helpen? Ik zie hier in vanalle profielen foto's die op heel mooi formaat zijn gemaakt / geknipt / bewerkt .. ?
Ik zou graag weten hoe je dat kan doen, en welk programma je daarvoor nodig hebt.
Alvast bedankt!

Het ligt er helemaal aan wat je precies allemaal wil doen met je foto's.... Er zijn een hoop verschillende programma's.... Ik zelf gebruik paint shop pro XI omdat ik het een fijn programma vind. Je moet er wel mee leren werken om er zoveel mogelijk uit te kunnen halen want het is een heel groot en uitgebreid programma...

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:35

Nikkel schreef:
Margreth schreef:
http://pic20.picturetrail.com/VOL148/18 ... 735566.jpg

Ik heb PhotoImpact XL daar kan je ook die "zeepbellen" doen Lachen

Is die ook ergens te downloaden?

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:59

Hoi hoi,
Ik heb laatst mijn eerste echte fotoshoot gedaan. We hebben als achtergrond een stuk behang met bomen erop gedaan. Maar de flits weerspiegelde daarin door de glans. Weet iemand hoe ik dit weg kan werken met photoshop?
Dit is een van de foto's waar ik het over had:
Afbeelding
Groetjes

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:12

Ah zo, ja, dan is klonen al iets lastiger, het is geen egale vage achtergrond.
Ik zou alleen even geen makkelijkere manier kunnen bedenken.

Voorbeeld van een minuutje klonen:
Afbeelding

De kloonstempel kun je gewoon in je toolmenu vinden. Ik vind het er uitzien als een mannetje met een pijltje, het zit bij mij onder de pleister.
Druk alt en klik welk gedeelte je wilt klonen (kopieren), dan laat je alt los en ga je over de delen heen die je weg wilt hebben. Let ook op de dekking (kun je bovenin vinden), kan erg handig zijn om die wat lager te zetten. Misschien is m'n uitleg beetje vaag Tong uitsteken maar je moet het gewoon proberen en dan kom je er wel uit en er is bij faq vast ook meer over kloonstempel te vinden.

xMelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:39

@Knoffer: Heel erg bedankt! Ik zal er even wat mee gaan oefenen. En snap je uitleg prima hoor. Dankjewel!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:29

Hallo,

ik heb een spoedvraag.

Ik ga een nieuw topic openen maar nu heeft iemand mij uitgelegd dat je met photoshop een Contact Sheet kan maken, waardoor je de foto's per 4 stuks automatisch kan laten selecteren in 1 laag.

Bij de Engelse Photoshop Versie moet ik dus doen File -> Automate -> Contact Sheet II en dan de pixels instellen en aantal rijen en kolommen.

Maar ik heb Photoshop Elements 5.0 en daar kan het dus niet, althans ik weet niet hoe!
kan iemand mij helpen morgen of overmorgen moet het af zijn.

alvast bedankt

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 17:13

Weet iemand hoe je Photo filtre omzet in de nederlandse taal?
Ik heb hem gedownload van een site die hier werd aan gegeven op bokt.
Eerst moest je het progamma downloaden en daarna de taal of iets ik heb hem opgeslagen op me pc maar denk dat je hem nu moet uit pakken ofzo geen idee wie kan me helpen want in engels snap ik der nog geen ... van Clown