[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:51

Week 2
Afbeelding

Dit was één van de weinige foto's die nog een heel klein beetje scherp was.
Daarom heb ik voor deze gekozen, in plaats van een betere foto 'uit de oude doos'.

Heeft iemand tips voor mij voor dit soort omstandigheden? (Binnen springwedstrijd)
Vond het echt mega lastig, veel foto's zijn allemaal bewogen.

Ik zag dat mijn verzamel plaats nog niet bij de lijst erop stond
Citaat:
Ik verzamel hier
;) :D
Laatst bijgewerkt door joeluna op 12-01-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 22:53

Willen jullie wel wachten tot NA de plaatsing van de lijst??? >;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:54

Foto's vandaag waren geen succes. :') Even denken wat ik aankomende week op de foto ga zetten.

Eske_B

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:56

Ik heb ook geen idee voor aankomende week, ik denk dat ik camera mee naar stal sleep en kijken of verzorgknollie een beetje wil poseren :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:58

Mijn feedback,
Het is niet vervelend of rot bedoeld!
Heb mn best gedaan het leuk te schrijven *D

SharonPlugge; beterschap, gezellig openhaardje, geeft leuke sfeer. Wat ik net persoonlijk wat jammer vind is dat je van het eerste lampje erg goed kan zien dat het een lampje is bij de rest zie je de omhuizing/draadje van de lamp binnenin (of hoe zou ik het zeggen) niet .
Carolaaxxxx; leuke sprekende foto. Ik zou hem wat lager hebben genomen de achtergrond is wat te veel boven haar hoofd. Zou denk ik ook gekozen hebben voor verticaal maar weet ik niet echt. Vind het verder erg sprekend
Bumblehorse; wat je zelf al aangeeft de focus ligt teveel op de borst. Had het perspectief wat lager gedaan dus nog meer omhoog. Wel leuk plaatje
Toydoll, je foto van week 2 lijkt wat scheef voorover, vuurwerk is echt prachtig. Foto week 2 spreekt me minder aan zal ook door het weer komen wat je goed terug ziet op de foto (heeft ook wel weer wat)
Gub, zelfportret, ik vind hem sprekend! Helder oog mooi! Misschien nog sprekender door hem net wat blauwer uit te laten vallen maar dat zou ik ook moeten zien. Ik vind hem in elk geval mooi!
caaramel, leuke foto jammer dat de shetlander niet in de richting van de camera kijkt. Nu krijgt ze een groot lichaam, wat wel jammer is
Nefertarie, jammer dat de manen (zo lijkt tenminste) zo overbelicht zijn
Iejoorr, wauw mooi fel plaatje van je vuurwerk! Mij lukt dat nooit dus vind als het iemand lukt de foto al gauw gaaf!
LOVESUSHI, heerlijk wat een lieve foto! Ook mooi dat ene oogje open, ja ik ben verliefd <3
Ash_, mooie foto! Lekker scherp koppie erop
G_entle, beetje rare uitsnede van de foto gemaakt lijkt wel. Vanwaar je keuze?
Hanna_94, hij lijkt ietje scheef maar wauw verder pracht plaatje! Die bries ook in de kou super. Licht rond de manen is ook gaaf! Geeft mooi effect
Ylvy, voor een donkere ruimte mooi gelukt! Jammer dat je ene oog niet goed ziet. Maar das denk ik kwestie van spelen met je camera
CrazyIris, Wauw, gaaf plaatje! De steel van de bloem is onderaan wel wat overdreven groen lijkt haast niet echt. Weet niet of dit door bewerking komt, maar hierdoor kijk ik eerder naar de steel dan de bloem.
RianC, wauw mooie ogen kijk je direct naar! Gaaf, jammer dat lippen iets droog lijken en in je ooghoek wat korrelig (komt dat door bewerking of?)
TeSzZz, de energie spat uit de foto, mooie hond!

Nu bedtijd ben tot 43 teruggegaan. Wellicht later de rest. Maar erg druk at work en thuis en zo dus probeer elke week wel anderen wat te zeggen. Feedback krijgen is leuk dus probeer ook anderen wat te geven!
Laatst bijgewerkt door Niene87 op 12-01-15 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:58

Agossie schreef:
Willen jullie wel wachten tot NA de plaatsing van de lijst??? >;)

Was deze reactie voor mij bedoeld? :(:)
Ik heb nog snel mijn week 2 geplaatst ;)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:00

joeluna, nog even een FB op jou foto dan net voor slapen gaan.
Ik zie inderdaad wat je zegt scherpe foto maar de hindernis is erg aanwezig. Deze bevind zich voor mijn gevoel op de voorgrond waardoor ruiter en pony wat verdwijnen..
misschien als je al een uitsnede maakt dat dan minder omgeving drukte van de hindernissen er is dat het al anders lijkt?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:05

Jessica_1198 lieve foto, ik vind alleen de kleuren niet zo mooi

_Patriciaa leuke foto, ik vind het vooral leuk dat je meer poes ziet in de weerspiegeling dan dat je normaal ziet.

NESCAFE Hele gave foto!

MyHu Jammer dat de bloemen zo verwelkt zijn, daardoor is hij een stuk minder mooi.

ponyaddicted Ik vind het zwart/wit weinig toevoegen en de uitkadering ook niet zo mooi.

crazy_horses Leuke foto, schattige caafs! Als de kwaliteit achteruit gaat, waarom kies je dan niet een andere uploader?

femmelz Foto is onscherp en de lichtkring te klein naar mijn smaak.

Deetjeeuh Leuke foto, jammer dat hij niet helemaal scherp is/lijkt

Brechtjee Mooie foto.

Ingvild lieve poes! Vind alleen de kleuren niet helemaal, jammer.

Robin_Rikkie Foto spreekt me niet echt aan, hij lijkt een beetje gelig en niet helemaal scherp bij de benen.

MB_foto Jammer van de schaduwvlekken rechtsboven, verder mooie, cleane foto!

Sorsie Jammer dat t paard vies is en de schaduw niet fijn valt. Paard lijkt ook niet helemaal scherp oid.

Revanches Mooie foto!

Jacobeho Mooie foto.

tesseke Wat een lieve kat! Tips over iso heb je al gehad.

TeSzZz Vind deze foto niet heel speciaal, de hond is vies, wat ik erg jammer vind.

RianC Toffe foto, lekker “ rauw” ook.

CrazyIris Jammer van de ruis, die is erg storend aanwezig.

Ylvy Jammer dat t oortje is afgesneden. Enorm aandoenlijke foto.

Hanna_94 Tof dat die stoom goed te zien is, heb je nabewerkt? Denk dat je daarmee nog meer uit de foto zou kunnen halen.

G_entle Foto spreekt me niet echt aan, t ene oog valt weg in de schaduw en van de andere zie je maar een klein randje.

Ash_ Leuke foto.

LOVESUSHI <3 Wat een enorm lieve foto!

Iejoorr Naar mijn smaak is de sluitertijd nog steeds vrij lang. :P Verder mooie foto.

Nefertarie Mooie foto, jammer van t paard op de achtergrond.

Caaramel Foto is vrij grauw, t vignet vind ik niet zo mooi en vind t jammer dat het paard net gaat opstaan.

Gub
Mooie foto!

Toydoll Het gras is wel erg groen. Leuk paardje.

Bumblehorse Jammer dat t hoofd onscherp is, daarnaast is de hoek niet echt flatteus

Carolaaxxxx Jammer dat de foto niet echt scherp is.

SharonPlugge Fijne foto, lekker warm

Niene87 Leuke foto, jammer dat de lucht zo overbelicht-wit is.

Joeluna Foto is niet heel erg aansprekend. Volgende keer meer vanaf de zijkant fotograferen? Je hebt wel precies t goede moment te pakken! Uitkadering is ook erg wijd.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:09

Citaat:
Niene87 Leuke foto, jammer dat de lucht zo overbelicht-wit is.

klopt, ik fotgraaf tegen zonlicht in, vind ik nog erg lastig. Maar ik hoop hiervan te leren en wellicht volgende keer minder overbelicht. :) thnx voor je feedback

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:14

magda_90 schreef:
Revanches schreef:
Is het al 22.00u? Heb foto voor week 3 al klaar staan :D

Dito. O:)

julie zijn laat :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:14

Vroeg. :Y)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 23:16

De samenvatting van week 2 - 2015:

Agossie verzamelt hier
Ash_
Asselruiter
Astor
Babel verzamelt hier
Bellatrix verzamelt hier
billionache verzamelt hier
binky
Brechtjee verzamelt hier
Bumblehorse
caaramel
calice
cathyenbeau
Carolaaxxxx verzamelt hier
crazy_horses
CrazyIris verzamelt hier
Crazymel
Dandy200 verzamelt hier
Deetjeeuh verzamelt hier
_Elke
EskeGirl
Fellow
femmelz
G_entle
glenstorm verzamelt hier
Gracezellaa
Gub verzamelt hier
Hanna_94 verzamelt hier
HeavensLove verzamelt hier
hilly200 verzamelt hier
horserider22
Iejoorr
Ingvild
Irene96 verzamelt hier
it_is_me verzamelt hier
ismy
Jacobeho
Jespri verzamelt hier
Jessica_1998
JewEmm verzamelt hier
jilinda
joeluna
Jolijnn
jooproo
Joysieee
Juliaka haar camera is kapot en doet helaas even niet mee.
Kanzi verzamelt hier
_Kiki_ verzamelt hier
Killyenn
KimdeGroot94
Kimmetjee04
k_m verzamelt hier
LauraBloem
laurajoy15
Leonyr
LinSa
Lipydo levert iets later in. Door omstandigheden niet gelukt voor 22:00 uur.
LOVESUSHI verzamelt hier
magda_90 verzamelt hier
manonfleur verzamelt hier
MarBri verzamelt hier
Mariett
marijepagter
MarijeR verzamelt hier
Marit
Marjoow verzamelt hier
Mb_foto verzamelt hier
monbyou
Murthul verzamelt hier
MyHu verzamelt hier
MZorro
Nefertarie
NESCAFE verzamelt hier
Niene87 verzamelt hier
_Patriciaa verzamelt hier
ponyaddicted
quartel verzamelt hier
Racheel verzamelt hier
Revanches
RianC
Rianne_
Robin_Rikkie verzamelt hier
rosslover verzamelt hier
Sanne_com verzamelt hier
SharonPlugge
showteam
Sicayes verzamelt hier
Sodeletuut
sorsie
SternPhoto
SuperLiesje verzamelt hier
Suuszels verzamelt hier
taarss
tesseke
TeSzZz verzamelt hier
Toydoll
verography verzamelt hier
wendy1987 verzamelt hier
weslyjune heeft computer problemen en levert later in.
WiancaR verzamelt hier
XiiaaooNaa
Ylvy

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:28

Wat een werk Agossie!
Mijn week 3:
Afbeelding

Hondje van mijn opa en oma, foto is zaterdag gemaakt omdat ik wist dat ze tumoren (kanker) had en ik wilde nog een paar mooie foto's. Het was helaas erg donker.
Gisteren at ze ineens niks meer en vanochtend is ze ingeslapen. Ze had allemaal uitzaaiingen rond haar keel.

Ik heb vanuit een laag standpunt gefotografeerd en een ruim kader eromheen gelaten (tips van de vorige keer).

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:34

99 foto's ingeleverd whut :o en nog 1tje op komst, nice zooo een lijst :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:36

Jacobeho schreef:
Jespri - Foto; Mooie foto en gave kleuren! Jammer dat de boom niet helemaal scherp oogt, al komt dat misschien door het verkleinen/uploaden.. Wat zijn eigenlijk die puntjes aan de uiteinden van de takjes?

Dankjewel. Ik denk dat het door het uploaden komt. :)
Wat betreft de uiteinden van de takjes, ik heb geen idee. Ik zou zeggen knoppen maar dat lijkt mij nog wat vroeg. :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:41

Mariet; n foto met n boodschap dus, fijn kleurgebruik en fijn uitgekaderd. :j sterkte :(:)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 23:45

Beladen foto maar mooi.
Sterkte daar :(:)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:25

Deze week wilde ik met photoshop aan de pruts, zelf even snel gaan zitten voor een oefen-foto en daar kwam dit resultaat uit voort:

Afbeelding

Ook leuk om te zien, hij begon als deze verschrikkelijke foto :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:35

Wauw Myrthe wat een verschil!!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 01:02

Alles uitgeprobeerd maar uitgerekend vandaag geen internet meer {:)-:(

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 01:22

Oh boy! Geen zorgen. Ik heb genoteerd dat je later bent. Kan morgen ook, alleen komt hij niet meer op de lijst hier. Zet er wel even duidelijk boven dat het om week 2 gaat... (desnoods met size 18, vetgedrukt en onderstreept... :D )

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 02:01

Zo mijn FB weer, weet niet of ik aan de rest van de week toe kom.

sorsie Ik vind de foto in zn geheel mooi zacht, het enige puntje vind ik is dat het hoofd wat teveel wegvalt in de schaduw.

Revanches wat een schattig kindje, heb hier niet veel op aan te merken, een puntje is dat ik het hoofd wat teveel over belicht vind. Maar voor de rest mooie foto :)

Jacobeho Bijzondere foto, ik vind het middelpunt goed gekozen, enige storende vind ik de ruis ik de bladeren van de bloem.

tesseke leuke foto, vind de nieuwsgierige blik goed vastgelegd. Had zelf geprobeerd om de ogen wat meer te laten spreken en voortaan wat op je iso letten, maar ik begrijp dat je dat zelf ook al door had ;) Is nu nogal wat ruis in te zien
.
TeSzZz Mooie foto, heerlijk spontaan moment die vrolijkheid. Niks op aan te merken.

RianC Ik vind je ogen erg spreken, vind de kadering ook goed gedaan. Word echter wat afgeleid op een of andere manier door je lippen maar kan niet precies zeggen wat dat is..

CrazyIris mooie foto, het bloemetje springt er echt uit. Er is wat ruis aanwezig maar daar heb je al de nodige tips en FB over gekregen :)

Ylvy Ik ken die blik, heerlijk wanneer een kat er zo lekker ontspannen maar wel op lettend bij ligt. Vind de ruis op deze foto wel storend, ook is het jammer dat het linker oog wegvalt in de schaduw misschien dat je daar wat mee kan nog met bewerking? Oh en ik mis een deel van het oortje :P Maar voor de rest pracht foto :)

Hanna_94 Ik vind het een mooie foto, vind de adem die je vast hebt gelegd een mooi sfeertje geven. Enkel lijkt de foto wat scheef te zijn, maar dit kan ook bedrog zijn door de draden.

G_entle Ik vind dit een betere foto van die van week 1, je hebt duidelijk nu een onderwerp gekozen, vind alleen de foto wat ‘vaal’ en zie lichte ruis. Met wat voor camera en instellingen fotografeer je?

Ash_ Je hebt bij deze foto echt een schilderachtige sfeer gecreëerd, vind dit wel mooi er bij passen. Enige waar ik mij aan stoor en dan ben ik wel pietluttig, is je copyright die te krap tegen de rand zit, maar anderzijds, who cares :+

LOVESUSHI aaawh kittens, vind het een originele compositie, weet ook niet echt commentaar te vinden op deze foto. Mooi vastgelegd :)

Iejoorr Mooie effect zo, verder geen toevoegend commentaar te geven.

Nefertarie Sprookjesachtige foto, heb hier zelf ook niet echt iets aan toe te voegen qua commentaar.

caaramel weet niet echt wat ik van deze foto moet vinden, vind het een leuke foto maar wellicht was hij leuker geweest als je de foto had gemaakt vanaf de andere zijkant.

Gub Sterk vastgelegd, je oog trekt meteen de aandacht. Vind het lijntje haar bij je hals, ondanks dat ie al wazig is wel wat afleidend.

Toydoll Vind je vuurwerk foto bijzonder, netjes vastgelegd. De Foto van week 2 vind ik net wat minder, hij is wel netjes scherpgesteld maar het moment is het net niet en ik vind de achtergrond te druk/aanwezig.

Bumblehorse Je verbeterpunt zeg je zelf al, heb hier niks aan toe te voegen, verder leuke foto!

Carolaaxxxx Leuke spontane foto, er lijkt echter een gele zweem over de foto te zitten, verder heb ik niks toe te voegen.

SharonPlugge Ik vind het een mooie foto, fijn sfeertje zo vastgelegd.
Niene87 Mooie foto zo met die lichtinval, weet verder niks toevoegende te zeggen :)

joeluna De foto is vanuit een mooie hoek genomen, alleen het lijkt alsof je verkeerd hebt scherpgesteld.
Op de hindernis ipv van het paard, bij het hoofd is ie wat onscherp.

Mariett Prachtige foto, met een mooie gedacht. Je hebt goed gebruik gemaakt van je FB afgelopen week. Ik denk dat je opa en oma heel blij zullen zijn met de foto.

Murthul Knap nabewerkt, dat doe ik je niet na! Enige dingetje wat afleid is het stukje arm wat je ziet.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:26

Maar dit is dus alleen Facebook commentaar en foto's die daar niet staan neem je dan niet mee?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:45

Denk dat ze met fb feedback bedoeld. Volgens mij zijn dit de laatst geplaatste foto's :)

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:46

verography schreef:
Maar dit is dus alleen Facebook commentaar en foto's die daar niet staan neem je dan niet mee?

Ik denk dat FB voor FeedBack staat en niet voor Facebook.