[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelszz_

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:02

Ik ga feedback geven als ik straks niet meer elke dag in het ziekenhuis zit, ik hoop dat jullie dit goed vinden ..
Mijn week 3

Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:32

DmNqUe Foto spreekt mij niet zo heel erg aan, maar het is wel een mooie foto!
HeavensLove Hele gave foto!
XiiaaooNaa Ook al zo'n gave foto!
Kelszz_ Ik had liever het oog wat dichterbij gezien en alleen het oog scherp, je hebt hier teveel om naar te kijken voor mijn idee

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 19:33

Goed, here we go, muziekje op, 2 tabbladen open en hoppa. :7

Agossie schreef:
Samenvatting van week 2 - 2014:

Agossie verzamelt hier
Heel eerlijk, ik vind deze wat saai. Had meer van jou verwacht. Het idee is wel heel leuk, ook fijn dat je het onderwerp niet recht in het midden hebt gezet. Persoonlijk had ik hem denk ik mooier gevonden als de achtergrond witter was en het veertje iets meer opviel (die lijkt bij mij nu overbelicht). Leuk idee wel, doet me denken aan een nieuw leven, nieuw begin :).

Ann_Pam
Mooi portret, fijne kleuren. De plaatsing van het model oogt niet helemaal lekker, net van het midden en net iets te veel ruimte boven haar hoofd. Stoor me ook aan de tak die op de voorgrond zit. Zoiets kan wel een leuk effect geven, maar deze is te groot. Ook is haar huid wel heel wit (gemaakt?) wat onnatuurlijk oogt.

Ash_
Mooi portret, mooi licht, fijne kleuren +:)+ fijne DOF ook. Maar ergens is hij te druk? De vacht glanst te veel, is te scherp? Ik word afgeleid van het oog en ga naar de hals kijken. Kan ook komen door de manier waarop de foto genomen is.

Asselruiter
+:)+ Mooie foto, mooie zwart wit omzetting. Wel had ik hem zelf rechter van voren genomen, kijkt denk ik net wat fijner weg.

Babel
Leuke kleuren, mooi scherp. Bokeh <3. Wel zonde van de ruis. Verder vind ik het, heel eerlijk, niet een heel bijzondere foto. Ik vond die andere veel beter (die met dat soort van pad van lichtjes). Deze is te druk oid en het lampje staat te veel naar rechts waardoor de bokeh meer aandacht lijkt te krijgen dan het lampje zelf.

Balou_k
Wat een schatje! Mooi met het tegenlicht gewerkt. Wel oogt hij niet helemaal scherp en vind ik de compositie net niet lekker weg kijken. Powny staat net uit het midden en het lijkt alsof je hem niet vanaf 'pony-hoogte' geschoten hebt maar gewoon staand? Klopt dit?

Bellatrix
Prachtige kleuren +:)+ Zelf had ik denk ik wel een andere compositie uitgekozen, nu zie je gelijk wat het is en dan verlies ik mijn aandacht eigenlijk vrij snel. Maar i love de kleuren, als die standaard rood/oranje waren geweest had de foto mij minder geboeid denk ik.

binky
Schattig! En tof gelukt, zulke vogeltjes zijn volgens mij niet makkelijk op de foto te krijgen. Wel is het vogeltje te donker, mis ik contrast in de foto en is hij overall wat grauw. Dit zou je snel in photoshop, lightroom of eventuele programmaatjes van je camera kunnen verhelpen.

Bumblehorse
Knap dat je hem op het juiste moment op de foto hebt gekregen! Helaas wel vanuit de verkeerde hoek waardoor het paard een beetje op een hert/eland lijkt. Recht van de zijkant of recht van voren had denk ik beter geweest (of lichtelijk schuin van voren). Nu is zijn lichaam uit verhouding waardoor zijn hoofd heel groot lijkt in verhouding met de achterhand.

calice
Heel schattig! Mooie zwart wit omzetting en top dat je op deze foto de benen van de shet hebt weg gelaten, hierdoor lijkt de shet nog groter wat imo dit beeld leuker maakt. (De shet lijkt groter haha).

C_estmoi
Ik mis echt contrast in deze foto, ook vind ik de uitsnede niet fijn en zie ik vlekken die op je censor of lens zitten (2 stipjes). De zwarte rand links voegt ook niets toe. Het idee is wel leuk.

chip
Mooie kleuren, fijn licht. De lucht is echter minder bijzonder dan de schaduwen op de grond, hierdoor zou ik er voor gekozen hebben om meer van de grond te laten zien dan van de lucht. De kleur van de lucht is mooi, maar in deze foto zou ik zelf meer willen zien van het schaduwspel op de grond.

Deetjeeuh
Mooi portret. Wel lijkt het oog niet helemaal scherp en vind ik hem wat grauw, meer contrast en spelen met de kleuren had hier misschien wat aan kunnen doen? Ook zit er iets teveel ruimte boven het hoofd van de Fjord.

deviltjh
Hier mis ik ook echt contrast. Er zit ook een soort paarse zweem in de foto?

DmNqUe
Heel cool! +:)+ Hele mooie sfeer met dat licht zo en die rook/mist (wat is het?).

eclair98
Nahw, cute. Mooi scherp en mooi van kleur alhoewel ik hem liever in een grasveld zag dan op van die grijze grauwe stenen. Fijne scherptediepte!

EngeltjeS
Toffe foto. Anders dan anders en je moet echt even kijken voor je door hebt wat je ziet. Hij oogt wel wat overbelicht.

Fellow
Deze vind ik echt prachtig, mooie zwart wit omzetting, mooie sfeer. Jammer dat het meisje niet helemaal scherp is.

Fennee
Mooie kleuren! Wel lijkt het aapje niet helemaal scherp en stoor ik me aan de grote leegte boven het aapje.

Fenneeee
Leuk portret!! Heb je hem verscherpt? Want hij lijkt hier echt enorm verscherpt, eigenlijk iets te veel zelfs waardoor hij heel hard word.

Gub
Heel mooi portret, mooie zwart wit omzetting. Wel had ik deze denk ik vierkant uitgesneden of staand gemaakt. Hij zit namelijk te krap op rechts waardoor links weinig toevoegende leegte is. Ook al is dit haar kijkrichting, de leegte is imo te groot.

Hanna_94
Tof, ook iets anders dan anders :D. Ik houd niet zo van sepia, maar next to that vind ik hem wel origineel. Wat wilde je laten zien? Jammer dat de lijn van het dak net niet doorloopt in de hele foto maar stopt vlak voor de rand.

HeavensLove
Ik heb moeite met deze foto. Ik ben geneigd om mijn hoofd te draaien namelijk, maar dan kijkt hij ook niet lekker want dan klopt hij ook niet. Iets klopt niet. Ik vond ook de kleuren versie veel mooier. Het is wel een leuk portret, meisje staat er leuk op en mooi scherpgesteld, fijne DOF.

Iejoorr
Mooi paardje! Prachtig hoofdstel. Probeer de volgende keer meer afstand te nemen, nu is heel duidelijk te zien dat je heel dicht op stond, de foto is ook van onder genomen. Of dat lijkt iig zo. Hierdoor vertekent het hoofd.

Irene96 verzamelt hier
Mooi idee met het haar zo! Ik vind de bewerking alleen niet zo geslaagd. Te druk en te donker waardoor het haar wegvalt in de achtergrond. Ook past de blik niet helemaal bij het idee, een agressieve/woeste blik had denk ik mooier geweest.

ismy
Mooi +:)+ Alleen vind ik de lensflair op haar kin en op haar wang een vreemde plek voor lensflair. Het is nu net of haar kin glanst in de zon oid. Ik denk niet dat deze foto extra lensflair nodig had eigenlijk. Maar ik vind lensflair sowieso vaak nogal snel toegevoegd.

Jessica_1998
Tof! Mooi lijnen spel in het landschap en mooie kleuren. Kijkt fijn weg.

JewEmm
Mooi van kleur. Vind alleen de houding van het paard niet helemaal lekker en had liever meer van het paard gezien. De ruimte boven is namelijk te ruim.

jilinda
Suuuuper schattig koppie <3. Fantastische foto met veel karakter erin, het licht is ook prachtig. Hoogstens iets teveel ruimte aan de boven kant. Het kijkt rustiger als je de lucht weg had gelaten, dan was de achtergrond namelijk een groen geheel.

JNSW
Ik vind deze foto moeilijk kijken. De achtergrond is heel druk in combinatie met het leren glanzende jasje, kreukels in de broek, verschillende tinten bruin in de schoenen. Pose van de jongen is goed, maar ik had wat meer scherpte diepte willen zien in deze foto.

Joey
Heel tof gedaan dit. Ik had alleen de takken links weg gelaten, die leiden af!

joey_lover
Ik vind deze veel te overbelicht. Ik weet niet of je high key wilde maken? High key is namelijk wel heel licht, maar niet compleet overbelicht. De rand onder de ogen valt weg waardoor het oogwit gewoon doorloopt in het gezicht wat er heel vreemd uit ziet. Het contrast is ook veel te hoog en ik snap bij deze foto niet goed waarom ervoor gekozen is om het portret rechts onderin te zetten.

Jolandaa_
Mooi uitzicht, waar is dit? Mooie zonsondergang, alleen ik zag eerst alle palmbomen en huisjes voor de zonsondergang zag. Wat wilde je laten zien met deze foto? Imo was er prachtig licht bij de bergen door de zonsondergang en had je daar misschien meer op kunnen focussen.

kani_ejj
Mooi portret. Leuk dat je hem niet zo centraal hebt neer gezet maar wat meer naar rechts. Ik vind hem fijn weg kijken. Wel is het paardje erg donker.

Kelszz_
Leuke foto, alleen loopt de horizon scheef en is het links bij het paard wel heel krap terwijl je rechts meer ruimte hebt. Ik had dit andersom gedaan omdat je dan de looprichting benadrukt.

_Kiki_ verzamelt hier
Mooie kleuren, maar oogt helaas niet scherp.

kimberley23
Leuk portret. Meiden staan er leuk op. Wel heel zonde dat het licht zo hard was, misschien had je het licht achter hun kunnen houden of ze in de schaduw kunnen zetten? Want je krijgt nu hele harde schaduwen in hun gezichten.

laurajoy15
Mooi portret maar hij oogt op de een of andere manier heel erg blurry op de huid. Ik denk ook dat hij mooier was als hij echt van de zijkant was genomen. Nu zie je nog net de wimpers van haar andere oog.

Leonyr verzamelt hier
Deze vind ik echt heel leuk! :) Mooie kleuren en knap dat je dit door het raam voor elkaar gekregen heb. (Was door het raam toch?)

Lipydo
Deze is tof :). Ik zag alleen eerst op mijn telefoon die arm helemaal niet :') :'). Nu ik die wel zie vind ik hem gelijk ook een stuk beter haha. Heel tof gedaan, goede sfeer, beetje creepy wel. Is deze op een foto meeting gemaakt? :) Ik stoor me alleen aan de 2 blaadjes rechts in het donkere stuk.

Lizaa01
Leuk :). Ik vind het wel iets hebben zo met die voorpluk voor de ogen. Wel mis ik hier contrast, en donkere tinten. De foto is een beetje grauw.

manonnevot
Leuk portret maar helaas niet scherp.

marit
Marit, heel mooie foto, maar ik vind de ruimte boven veel te ruim. De lucht voegt niets toe aan deze foto omdat die vrij saai is. Ook vind ik de sunflair en de sterretjes niets toevoegen. Er is immers geen zon die sunflair kan veroorzaken dus oogt het imo te nep en te druk.

MarijeR
Mooi portret van een kip haha :D.

Marjoow
Ik vind deze foto wel interessant door het potje, maar niet qua compositie. Je ziet gelijk wat het potje is, je oog word naar rechts getrokken, verder is er niet veel te zien. Ik vond deze foto op je flickr veel interessanter: http://www.flickr.com/photos/animarjo/1 ... 9496422754 en deze: http://www.flickr.com/photos/animarjo/1 ... 496422754/ juist omdat ik hier langer naar kijk, me ga afvragen wat ik zie. :)

Ik moet nu eten dus de rest houd het nog even van mij te goed :').

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:01

Wauw hoor al super dingen over mijn foto heel leuk om te lezen :) wordt ik blij van.
Ik ga week 3 volgende week even commentaar geven.

Voor deze week nog heen ideeën haha

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:09

Week 3 - Feedback - Tot nu toe..

Racheel, Leuke foto! Ik vind de lucht ietsje te grauw. Ook is het zonde dat de rechterhelft van het paard wegvalt in de schaduw. De foto is wel netjes scherp :)

Bellatrix, Erg leuke foto Marlies! Ik vind het wel erg zonde dat je de zwarte kader er aan hebt toegevoegd. Hierdoor gaan wat haren aan de linkerkant van de kat verloren.. Ook hou ik persoonlijk niet zo van Sephia.. maar dat is puur smaken verschillen!

Lipydo, Ja heel leuk dit Wendy, maar zo ga ik dus nooit een goede opbouwende kritiek kunnen geven potverdorie. Hahah nee hij is echt weer geweldig, niks op aan te merken! :)

monbyou, Nou daar mag je zeker trots op zijn! Stoere plaat. Enige wat ik jammer vind is dat de ene kant van het gezicht in het zonlicht valt en daardoor iets overbelicht is en de andere kant in de schaduw valt.

Laurajoy15, Leuk gedaan zo!

calice, Prachtige sfeerplaat. Niks op aan te merken

Mannonevot, wat een leuk hondje! Persoonlijk vind ik de foto veel te krap gekaderd. Ik zie dat die onder een bed ligt, dus je had beter ietsje meer van het bed kunnen laten zien en ook aan de onderkant meer ruimte kunnen laten.

Marjoow, leuk experiment, maar ik vind hem niet helemaal geslaagd. Er vallen echt te veel details weg op deze foto. Ik had liever iets meer van het gezicht van het hoofd gezien. Verder vind ik het idee wel weer erg gaaf

Babel, Prachtige foto!! Alleen ik zie rechts van de foto een overgang met allemaal vlekken en ‘’korrels’’, misschien dat je dat nog even wat kan aanpassen?

TrendyLover, Erg leuk gedaan!

Marit, Kunstwerkje Marit!! Ik zie wel net onder de ‘’kap’’ van de paddenstoel 2 groene vlekken zitten die afleiden. Kan ook aan mijn computer liggen hoor!

DmNqUe, Echt een waanzinnige uitvoering ! De blik van het model spreekt mij niet zo heel erg aan, ze kijkt een beetje verstijfd naar mijn mening. Desondanks vind ik het een erg mooie foto!

Heavenslove, Heel mooi zo! Papegaai kijkt erg nieuwsgierig haha! Ogen zijn mooi scherp, maar misschien ook iets meer scherpte bij de neus de volgende keer?

XiiaaooNaa, Leuk gedaan! Niks op aan te merken.

Kelszz_, Detail foto’s en dan voornamelijk van het oog zijn niet makkelijk. Heel vaak is de foto het net niet of net wel. In dit geval heb je naar mijn mening iets te veel hoofd op de foto gezet. Je had beter het oog dichterbij kunnen halen en daar op kunnen focussen. :j

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:16

Mijn week 3 :D Weer met men mobiel :( Sorry !! Ik stoor me zeer erg aan de ruis -O- Ik heb hem bewerkt in picasa, maar zodra ik hem opsla, is ie weer normaal :( En vindt de foto niet zéér leuk :n Maarja.... hier is ie dan ;

Afbeelding

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:07

Feedback week 2 probeer ik later te doen, nu alvast de inzendingen van week 3:

Racheel: Mooie foto! Licht en compositie is goed gedaan :)
Bellatrix: Heel erg mooi!
Lipydo: Prachtig weer _O_
monbyou: Leuke foto, alleen jammer dat de ene kant van het hoofd lichter is dan de andere kant.
laurajoy15: Mooi! Deze trekt mijn aandacht :D
calice: Wauw, heel mooi dat je dit hebt kunnen maken bij de plek van het inslapen. Hele mooie foto
manonnevot: Leuke foto!
Marjoow: Hele gave foto!
Babel: Prachtig! _O_
Yvonne_V: Heel erg mooi, de scherpte, compositie, achtergrond! +:)+
Marit: Fantastisch _/-\o_
DmNqUe: Mooi!
Heavenslove: Die kleuren! <3
XiiaaooNaa: Mooi, de kleuren zijn hier prachtig! :+:
Kelszz_ Mooi!
Sachemlover: Ik vind het idee heel mooi, maar iets te donker qua kleur.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:16

Het eerste deel van m'n feedback week 2 (wát een werk!!) de fotos van Bumblehorse en Deviltjh kon ik niet openen, ik probeer t morgen nog wel een keer als ik de rest doe :)
Agossie: Mooie foto, ondanks dat er eigenlijk niet zoveel te zien valt blijf ik wel kijken. Ik vraag me wel af hoe de foto eruit had gezien als het contrast tussen het veertje en de achtergrond wat groter was geweest.
Ann_Pam: de kleuren vind ik mooi, warm, maar ik stoor me wel een beetje aan de vlekken die je ziet door het takje links onderin. Ook kijkt het model op de een of andere manier een beetje ongemakkelijk (maar dat kan natuurlijk ook bewust zijn).
Ash_: Fijn plaatje, leuk paard ook volgens mij, oogt heel zacht en teddybeer. Het enige wat ik een beetje jammer vind is de pluk manen die uit het oor lijkt te waaien.
Asselruiter: Mooi, heb er verder niet zoveel aan toe te voegen eigenlijk :) t valt me alleen wel op dat paardlief geen wimpers heeft :P
Babel: wat heb je een fijne lamp uitgezocht voor deze foto! Ik vind het contrast tussen de strakke, moderne voet en de ouderwetse gezellige kap leuk (voor op een foto, niet in m’n huis, stiekem). Ook de bokeh geeft een leuk effect. Ik zou alleen bovenaan misschien net iets meer ruimte willen zien.
Balou_k: wat een leuk dikkie! Ik vind het ook knap dat je met het weinige licht wat we in deze dagen vangen zo’n foto weet te maken, hij oogt (op de wintervacht na) meer herfstachtig dan echt als winter.
Bellatrix: persoonlijk vind ik m een beetje te paars, maar qua compositie wel erg mooi!
binky: hee, een pimpelmees, die zie je niet zoveel! Leuk dat je m te pakken hebt, maar ik mis wel wat scherpte op het kopje volgens mij.
calice: ‘smelt’! Doe mij ook zo’n kind en pony! (oke als ik later groot ben, nu nog niet). Inderdaad wel wat ruis, maar vind het in dit geval eigenlijk niet storen hoor.
chip: hmm.. lastig.. ik vind het beeld met een strook blauw/oranje/groen wel leuk, maar op de een of andere manier is het een beetje saai. Misschien was een voorwerp op de voorgrond mooi geweest. De scherpstelling mag dan gerust zijn zoals hij nu is, maar dat breekt wel het beeld wat.
Deetjeeuh: Je ziet net wat aan de bitring rechts in beeld dat pony eigenlijk vast zat, maar verder heb ik eigenlijk niks aan te merken. Gewoon een stoere foto van een fjord. De kleurstelling van de achtergrond vind ik ook echt mooi bijpassend, net een beetje grijzig en grauw .
DmNqUe: Gaaf! Dit zijn echt de foto’s waar ik bijna niks over durf te zeggen omdat ik ze zo tof vind :P het enige zeurpuntje is dat ik het een beetje jammer vind dat t meisje een staartje in heeft waardoor je tussen d’r haar en d’r hoofd door kan kijken.. maar dat is wel écht mierenn**ken
eclair98: wat een onwijs schattig hondje. Ik mis alleen wel wat scherpte, en de achtergrond is een beetje grauw. Ik denk dat een foto op gras of ander ‘zacht’ materiaal meer mijn smaak was geweest.
EngeltjeS: Mooi plaatje, absoluut niet afgezaagd, maar toch geen lastig of extreem smaakgevoelig beeld volgens mij, knappe combi. Verder vind ik het echt een prestatie dat je zowel het gras precies midden in het beeld als de fiets scherp hebt, met daaromheen onscherpte.
Fellow: Fijne uitsnede, zo net het bovenste stukje van zowel paard als mens af. Precies goed. Ook qua contrast vind ik m netjes, en waarschijnlijk een goede keus om voor zwart/wit te kiezen, geeft de foto heel veel rust.
Fennee: Helaas vrij veel ruis, en ik heb ook ergens de niet gecropte versie voorbij zien komen, die vond ik stiekem sterker dan deze. Verder wel mooie scherpte-diepte.
Fenneeee: Voor mijn smaak van iets te dichtbij genomen, en hij lijkt ook wat te verscherpt, maar dat kan vertekenen door upload sites… qua kleur vind ik m wel mooi, al heb ik het idee dat je het contrast behoorlijk hebt opgeschroefd.
Gub: Op mijn scherm is de achtergrond net wat donker, maar t is niet gekalibreerd dus dat ligt waarschijnlijk aan mijn scherm. Verder vind ik je thema textures er stiekem toch wel in terug te vinden (in zowel achtergrond als de muts), dus dat is ook geslaagd ;)
Hanna_94: niet helemaal mijn smaak, het ‘bord’ hangt precies midden in beeld, waardoor mijn aandacht er erg naar toe getrokken wordt, maar vervolgens is er niet zoveel bijzonders aan te zien voor mij. Natuurlijk kan een dergelijke foto veel emotionele waarde hebben oid, maar zonder verhaal erachter vind ik het een moeilijke foto.
HeavensLove: ik mis wat contrast in deze foto, en het model lijkt een wat ongemakkelijke houding te hebben. Verder ziet ze er wel uit alsof ze het ontzettend leuk vond om op de foto te mogen trouwens!
Iejoorr: het lijf is wat overbelicht volgens mij, al begrijp ik dat dat erg lastig is met een (deels) wit paard op een vrij donkere achtergrond. Verder vind ik de hoek waaruit de foto genomen is een beetje vreemd, met name de achtergrond vertekent erg. Wel een mooi paardje trouwens, en netjes scherp op de ogen.
Irene96: ik vind het idee van deze foto heel gaaf, alleen stoor ik me een beetje aan de pluk die midden over het gezicht loopt. Niet eens zozeer omdat deze voor de ogen valt, alswel omdat het lijkt alsof deze met veel moeite zo is gepositioneerd ipv toevallig zo viel.
ismy: Ik hou echt van de dromerige sfeer in jouw foto’s! heel herkenbaar ook, mooie eigen stijl. M’n enige puntje is dat er lensflair precies op de kin van het model ligt, dat is een beetje zonde.
Jessica_1998: ik vind m net een beetje donker en grauw. Ik denk dat je op deze locatie door bijvoorbeeld het riet wat dichterbij op de voorgrond te nemen een spannendere foto had kunnen maken :)
JewEmm: Ik vind de scherpte en de kleuren mooi, maar de foto lijkt een beetje uit een rare hoek genomen, waardoor het paard niet echt op z’n mooist is. Ik denk dat een iets meer ruimte onder en links en een foto van een lager standpunt een beter beeld hadden opgeleverd.
jilinda: ahw! Wat een ontzettend schattig pluizebolletje! Probeer de volgende keer goed op te letten waar het zonlicht is. Nu is de voorpluk van de pony duidelijk wel in de zon, terwijl de rest in de schaduw staat. Door de pony iets naar rechts en naar achteren (vanuit ons gezien) te plaatsen had je volgens mij twee vliegen in een klap kunnen slaan: de plank uit beeld en de pony in de zon.
JNSW: hele toffe locatie en mooie foto. Een iets ruimere uitsnede was denk ik ook mooi geweest, juist omdat de achtergrond voor mij sterk bijdraagt aan het beeld.
Joey: teach me master :P heb gezien hoe deze foto is samengesteld, uit een aantal niet zo bijzondere foto’s creëer je op deze manier een heel mooi beeld
joey_lover: ik vind t effect bij deze foto wel mooi, al doet het me stiekem een beetje denken aan een soort Spice-girl foto uit de jaren 90. Fout maar goud. Ofzo.
Jolandaa_: hele mooie foto. Wel denk ik dat ik zelf de foto had bijgesneden tot een soort panorama, zonder de palmbomen op de voorgrond.
kani_ejj: Mooi plaatje, het paard oogt heel chique en dat wordt versterkt door de achtergrond. Wel wat vage plekken in het gras inderdaad van het wegwerken, maar dat is al enkele keren genoemd.
Kelszz_: ik vind het een leuk plaatje, maar wat krap aan de bovenkant. Verder ivm bokt-regels over maximale breedte een vrij kleine foto uiteindelijk, waardoor ik helaas weinig details kan zien (maar daar kan jij ook niks aan doen)
_Kiki_ : qua compositie en kleur een mooi plaatje, past ook ontzettend goed bij het seizoen. Wel mis ik wat scherpte.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:22

C_estmoi schreef:
Asselruiter: Mooi, heb er verder niet zoveel aan toe te voegen eigenlijk :) t valt me alleen wel op dat paardlief geen wimpers heeft :P

Haha heb dit even nagekeken en hij heeft wel degelijk wimpers, maar ze zijn heeeeeeel fijn. :D Je ziet het enkele als je behoorlijk inzoomt op de foto :P Dank je wel voor je feedback!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:33

Jeeeeeeeetje wat een feedback, bedankt! Nou moet ik ook maar snel eens aan de gang met feedback geven. Heb echt enorm weinig tijd.. :+ Ik ga werken aan de punten, ik heb alles gelezen en in mij opgenomen! Het is leuk dat iedereen weer wat anders ziet. Bedankt nogmaals!

Hier is dan eindelijk mijn feedback van week drie tot nu toe! Ik hoop dat iedereen er wat aan heeft en ik hoop dat iedereen die positief op kan vatten, ik bedoel het goed en niet afbranderig!

Racheel: De kleurencombinatie van de foto vind ik heel leuk! Al vind ik het paard er niet echt sprekend op staan en vind ik het halster niet heel mooi. Misschien is het leuk als de volgende x iemand zorgt dat ie even heel mooi gaat kijken? Dan spreekt alles misschien net wat meer aan!

Bellatrix: Leuke foto en je omzetting naar sepia is ook leuk! Ik vind het kader op de een of andere manier wel wat krap. Het rechter oog valt ook een beetje weg.. Misschien kun je die oplichten?

Lipydo: Ja hoor je hebt m weer Wendy! Prachtig moment en een prachtig licht heb je erbij. Heb je er veel aan moeten shoppen? Het is niet geposeerd (naja zo ziet dat er uit) en dat vind ik heel leuk!

Monbyou: Prachtig contact heb je met de vogel, super! Heel knap! Enige jammere vind ik dat er overbelichte stukken te zien zijn bij de vogel? Staat de witbalans wel goed? Wit is bij namelijk een beetje blauwig-wit.. Erg jammer maar makkelijk aan te passen!
Laurajoy15: Erg leuke sfeervolle plaat! Al vind ik het beeld echt standaard in het midden genomen. Misschien leuk om de regel van derden toe te passen?

Calice: lekker sfeertje heb je daar te pakken zeg! Héérlijk! Doet me denken aan de zomer.. Heerlijke plaat!

Manonnevot: Een krap kader maar toch wel leuk! Ik had liever wat meer oog contact met de hond willen hebben! Ook vind ik het jammer dat dat ene voetje links er niet helemaal op staat. Het scheve vind ik bij deze foto wel heel leuk! Probeer wit wel wit te krijgen en niet grijs. Maar houd de doortekening dan wel. :)
Marjoow: Oehh, zulke foto’s zijn leuk! Klopt het dat de kwaliteit wat achteruit is gegaan? Ik vind het licht net wat te weinig zodat ik moeilijk kan zien wat je nou eigenlijk heb gefotografeerd. Misschien had je nog een extra lichtje van onder kunnen gebruiken?

Babel: Waaaauww. Héérlijk gevoel krijg ik hierbij! Ook weer zo zomers! Lekker! Het was denk ik wel mooier geweest als de vogel voor zich uit had gekeken, dan was het echt compleet!
TrendyLover: Mooie zwart wit omzetting! De foto is anders dan anders en dat maakt het weer bijzonder. Leuk uitprobeersel! Het was ook heel mooi geweest als je het hoofd scherp had en de rest onscherp?

Yvonne_v: Je week 2! Lekker zijn zulke foto’s, paarden in het water! :D Jammer dat het weer er zo grauw uit ziet op de foto. Kun je weinig aan doen natuurlijk. Misschien kun je er nog iets aan bewerken dat het een net wat vrolijkere sfeer heeft?

Marit: Ja hoor, alweer zo’n top plaat van je! Erg leuk! Het was wel leuk geweest als je nog een punt mutsje op had of een ander jurkje met meer contrast? De kleding past er op een of andere manier net niet bij.. Erg jammer!

DmNqUe: Leuke plaat! Ik vind de foto alleen net iets te bewerkt. Dan had je alles mee moeten nemen zoals het gezicht en alles in de zelfde stijl moeten doen. De lichte slierten om haar heen maken alles net te druk en te nep! Ook is ze net iets te veel uitgelicht op een of andere manier..

HeavensLove: Wauww, lekkere plaat hoor! Ik mis alleen een deel van een papegaai en dat stoort een beetje. Wat is dat rechts achter de papegaai? Misschien is het mooier zonder de stok?

XiiaaooNaa: Ik vind het een héérlijke sfeervolle plaat! Is de omgeving in het echt ook zo roze? Dat zorgt voor een minder contrast en vind ik jammer..
Kelszz_: Wat een leuk uitprobeersel! Ik vind het alleen geen interessante foto om naar te kijken. Het is een beetje standaard. De foto wordt sneller sprekender als het oog overheersend is in de foto want dat is waarschijnlijk je onderwerp? Dan is het bijvoorbeeld mooi om het oog heel scherp te hebben en de rest niet. Nou heb je alles scherp en dat is jammer en misschien storend. Het is ook leuk als je oog contact hebt met het oog, dus dat het naar mij kijkt zeg maar. Dan vind ik van voor af het mooiste. Jammer is dat het oog een beetje vies is en dat het hoofdstel een beetje stoort. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

SachemLover: Hahaha, wat leuk bedacht! Let op je wit balans, nou is de foto te blauw. Ook is de foto niet horizontaal, dat is best storend bij zo iets of je hebt de foto totaal anders moeten nemen. Ook is de foto onderbelicht? Wit is niet wit?

Ennn.. Mijn week drie na lang twijfelen! Mijn vriend en ik! Bedoeld als zelfportret!

Afbeelding

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:34

Agossie schreef:
Samenvatting van week 2 - 2014:

MichieldeM
Deze vind ik echt heel tof :). Mooie kleuren, je ziet zelfs nog sterretjes! Hij kijkt fijn weg.

monbyou
Schattige foto, mooie kleuren. Maar ik mist wel contrast.

MyHu
Leuk gedaan, al had ik de ruiter denk ik net iets scherper willen zien. Ook mis ik contrast, de kleuren etc zijn net te mat en te grauw.

naomi_g1998
Deze foto is het voor mij net niet. De horizon is scheef, de kleuren zijn flets. Als je net vanuit een ander standpunt de foto had genomen had je de zon mooi door de takken heen kunnen laten schijnen, dat heeft denk ik een mooier effect dan hoe het nu gedaan is.

NatassJa
Mooi portret, sterke blik. Maar voor een kind vind ik dit veel te bewerkt. De huid ziet er imo gewoon te 'nep' uit, zeker in combinatie met de ogen die er echt enorm uit knallen.

Nefertarie
Mooi zelfportret. Mooie meid ben je! :) Door je zwarte oorbel en de zwarte achtergrond lijkt het alleen alsof er een hapje uit je oor is :P. Verder vind ik je huid te geel.

Nynke_Mandy
Mooi portret, leuk paard. Is deze foto met een telefoon genomen of met een compact camera? Als hij met een compact camera is genomen, heb je dan digitaal ingezoomt? Want zo verlies je veel kwaliteit.

Racheel
Mooie foto! :) Black foto's zijn altijd een uitdaging. Wat ik wel zonde vind is dat het rechteroor wegvalt.

Revanches
Mooi zacht portret. Ik had hem toch iets lichter gemaakt, meer high key.

RianneH
Deze foto had zoveel beter geweest als het paard scherp was.. Er zit zeker potentie en sfeer in!

Robin_Rikkie
Mooie foto, mooie sfeer. Kijkt fijn weg alleen denk ik dat je te dicht op hebt gezeten.

SachemLover
Probeer meer met compositie. Het is een nette foto, daar niet van, maar als je meer met je compositie speelt kun je een interessanter beeld krijgen.

Sanne_com
Heel net portret, mooi moment. Wel had ik het zwart wat donkerder willen zien.

showteam
Heel schattig en een heel leuk idee! :)

Sodeletuut
Tof gedaan! :)

Sokje_6
Kan deze niet openen -O-.

Suuszels
Het is een mooie lucht, ik blijf ook even kijken naar deze foto.. Gedeeltelijk ook omdat ik niet zo goed weet waar ik naar moet kijken.. Ik denk dat ik dat zwarte blok rechts weg had gelaten.

tesseke verzamelt hier
Deze vind ik erg leuk gedaan. Ik zie alleen gele stukken in het zwart wit gedeelte en ik stoor me aan de ruis.

Tinky12
Leuk idee, maar te centraal. Probeer meer van de lucht mee te pakken want die oogt op deze foto wel interessant.

XiiaaooNaa
Mooi shot! :) Mooi moment en een mooie blik heb je weten vast te leggen. Mooi licht zo op de manen en op het oog. Wel vind ik het heel zonde dat hij zo krap is bij de oortjes.

xLoki
Mooie foto, mooi licht, mooie sfeer. Wel iets teveel lensflair imo. Soms voegt lensflair wel iets toe aan een foto, maar in dit geval vind ik het niet veel toevoegen.

xxanoukxx1
Het paard zijn hoofd is onscherp, even het nummer van je diafragma hoger zetten. De ruiter kijkt ook tegen de zon in, kan dat? Probeer, als de zon te vel is, het licht van een andere kant te laten komen of paard en ruiter in de schaduw te plaatsen, dit voorkomt dat de ruiter moeilijk gaat kijken + overbelichting van haar gezicht.

Ymor
Leuk idee, maar ik had meer willen zien van haar omgeving. Zit ze daar helemaal alleen? Waar zit ze dan? Dat zijn dingen die ik me nu ga afvragen, maar daarna scroll ik door, ik denk dat de foto interessanter was geweest als je dus de omgeving had meegepakt. :)

Yvonne_V
Deze kan ik niet openen. -O-

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:36

Lipydo schreef:
Gub
Oef. Fijne foto. Wel een zoekplaatje! Want wat is dat nou op de achtergrond? Dat is denk ik wel een puntje. Maar blik van het meisje, het haar en de muts vallen echt perfect zo in de foto. Fijne compositie!

TammyVN schreef:
Gub
Heel mooi portret, mooie zwart wit omzetting. Wel had ik deze denk ik vierkant uitgesneden of staand gemaakt. Hij zit namelijk te krap op rechts waardoor links weinig toevoegende leegte is. Ook al is dit haar kijkrichting, de leegte is imo te groot.

C_estmoi schreef:
Gub: Op mijn scherm is de achtergrond net wat donker, maar t is niet gekalibreerd dus dat ligt waarschijnlijk aan mijn scherm. Verder vind ik je thema textures er stiekem toch wel in terug te vinden (in zowel achtergrond als de muts), dus dat is ook geslaagd ;)

Sanne_com schreef:
Gub - leuk, alleen ik stoor me een beetje aan de achtergrond. Voor de rest is het een hele mooie foto.

RianneH schreef:
Gub Mooi! Niets aan toe te voegen. Achtergrond geeft het wat extra's door de ongewone 'structuur'.

EngeltjeS schreef:
Gub: Jij fotografeert al vele jaren of niet? Dit vind ik echt een top foto!

Bedankt voor alle reacties!

Omdat mijn onderwerp 'textures' was heb ik bewust voor deze achtergrond gekozen, het zijn houtblokken. Een andere foto hiervan vind je in het linkje.
http://oi41.tinypic.com/1dz4y.jpg
Bij mij is de achtergrond wel duidelijk en goed zichtbaar, maar ik vind het wel lastig soms, omdat als ik het beeldscherm van de laptop iets verander het contrast ook al veranderd.

@ EngeltjeS, ik ben pas sinds een paar maanden actief met fotografie bezig, heb mijn camera sinds afgelopen september. Maar ik stel wel hoge eisen aan mezelf ;)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:41

Gub schreef:
Omdat mijn onderwerp 'textures' was heb ik bewust voor deze achtergrond gekozen, het zijn houtblokken. Een andere foto hiervan vind je in het linkje.
http://oi41.tinypic.com/1dz4y.jpg
Bij mij is de achtergrond wel duidelijk en goed zichtbaar, maar ik vind het wel lastig soms, omdat als ik het beeldscherm van de laptop iets verander het contrast ook al veranderd.

@ EngeltjeS, ik ben pas sinds een paar maanden actief met fotografie bezig, heb mijn camera sinds afgelopen september. Maar ik stel wel hoge eisen aan mezelf ;)

Ik dacht dat het blaadjes waren.. Mind = blown. :')

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:47

ismy schreef:
Racheel: De kleurencombinatie van de foto vind ik heel leuk! Al vind ik het paard er niet echt sprekend op staan en vind ik het halster niet heel mooi. Misschien is het leuk als de volgende x iemand zorgt dat ie even heel mooi gaat kijken? Dan spreekt alles misschien net wat meer aan!

Halster is jammer inderdaad, maar anders kon ik hem niet meer vangen := en waarom vind je de foto niet echt sprekend? :) vind hem zelf namelijk best wel sprekend kijken haha!

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:55

Iedereen heel erg bedankt voor het commentaar. Hier kan ik zeker iets mee :) Ismy dank je wel! mijn witbalans staat op auto, Maar ik heb de kleuren iets veranderd in photoshop omdat ik de achtergrond nog iets te licht vond. ik zie nu dat ik daardoor ook de kleur van de arend iets heb veranderd.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:58

Racheel: Oooh op die manier :+ dan kun je inderdaad beter zorgen dat je paard een halster om heeft! Nou ik denk dat als er iemand met een reflectiescherm of een zweepje aan het zwaaien was dat je paard wel anders keek. Dat spreekt mij meer aan maar ik denk dat het een kwestie van smaak is :+

Monbyou: Alsjeblieft hoor! Ah het is echt maar een heel klein beetje maar het witte koppie van de vogel was een beetje blauw..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:32

ismy schreef:
Lipydo: Ja hoor je hebt m weer Wendy! Prachtig moment en een prachtig licht heb je erbij. Heb je er veel aan moeten shoppen? Het is niet geposeerd (naja zo ziet dat er uit) en dat vind ik heel leuk!

Leuk dat je dit vraagt! Ik heb voor mijn doen heel weinig bewerkt :+ 'maar' 15 minuten oid. Het is inderdaad niet geposeerd; de hond kwam kijken wat we aan het doen waren en ik heb stiekem deze foto gemaakt :) Model had het niet door. Dankjewel!

ismy schreef:
Ennn.. Mijn week drie na lang twijfelen! Mijn vriend en ik! Bedoeld als zelfportret!

[ Afbeelding ]

Goede keuze! Ik vond je andere toch wel minder dan deze, deze straalt veel meer en die grote, lange bomen werken echt heel goed zo :j Heel mooi!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:38

Mijn tips & commentaar van week 2 :)
Citaat:
Ann_Pam: Mooie plaat met fijne kleuren en een hele fijne sfeer. Jammer van de manier waarop je hem gecropt hebt, ik had liever onder meer ruimte gezien dan boven.

XiiaaooNaa: Fijn licht en nette scherpte. Wel jammer dat er net een stukje billen is afgesneden links.

Bellatrix: De plaat is opsich erg netjes maar ik had graag meer van de boom gezien. De kleuren zijn wel erg mooi.

Kelszz_: Een foto die wat mij betreft zo in een advertentieblaadje kan. Leuke plaat en grappig gecropt. Wel vind ik het erg jammer dat er in de groep paarden geen eenheid is. De koploper loopt ver vooruit en er zit een stakend vosje tussen. Dat leid erg af.

TrendyLover: Mooie scherptediepte maar te weinig kleur. Probeer er meer kleur in te verwerken voor net dat beetje extra sfeer.

Marit: Ik vind het heel erg jammer dat je bij deze foto die flares hebt toegevoegd. Dit is voor mij echt too much. Verder is het een mooie dromerige plaat.

binky: Opsich een leuke plaat, al mis ik wel scherpte, licht en kleur. Er zit wel een mooie diepte in door de takken die voorlangs lopen.

xLoki: Dit vind ik ook een onwijs mooie plaat. Heerlijke sfeer en zou zo in een advertentiefolder of zelfs op een kerstkaart kunnen! Het enige jammere aan deze foto is dat het gewei half is afgeknipt. Verder echt een topplaat!

Ash_: Het lijkt alsof er in deze foto te veel contrast/verzadiging is toegevoegd. De scherpte ligt fijn en de foto kijkt fijn. Probeer de volgende keer wat meer borst erop te zetten en het hoofd iets meer naar rechts te plaatsen.

anneeex: Jammer van de onwijs slechte kwaliteit van de foto. Ook het omringende kader vind ik erg afbreuk doen aan de foto. Het idee is verder erg leuk en je modellen staan er goed op.

SachemLover: Ook bij deze is het heel jammer dat de foto van slechte kwaliteit is. Ik kan hem daarom niet goed beoordelen. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het oog er veel te overheersend op vind staan. Probeer meer paard mee te pakken.

laurajoy15: Mooie sfeer in deze foto, heel jammer dat je onderin zoveel hebt laten staan. Dit leid enorm af!

DmNqUe: Een onwijs gave plaat die een hele mooie en sterke band tussen mens en paard weergeeft. Misschien de volgende keer wat meer ruimte nemen in de foto?

jilinda: Wat een schattige pony!! Jammer van het halstertouw en het hek. Probeer ook de volgende keer meer ruimte te nemen onderin en minder bovenin.

ismy: Dat meisje doet me denken aan Thea van Arrow :D Hele mooie plaat, ook een zeer fijne sfeer!! Niets op aan te merken eigenlijk :D

HeavensLove: Jammer dat de foto zwart wit is gemaakt, hierdoor zijn de ogen erg zwart geworden. Ook vind ik dat er te veel storende elementen om het model heen zitten. Wel zit er een mooie scherptediepte in de foto.

monbyou: De hond valt niet erg op doordat de foto zo licht is. Dat is heel erg jammer! Leuke compositie heb je gekozen en er zit een fijne scherpte in.

Fenneeee: Mellow!! Fjorden doen het altijd goed bij mij :D Heel jammer dat het hele hoofd de foto vult. Probeer meer afstand van je onderwerp te nemen en meer ruimte om je onderwerp heen te creëren.

showteam: Hele leuke foto, de hond heeft echt een perfecte gezichtsuitdrukking! Misschien was het leuk om net wat meer ruimte te hebben, maar zo vind ik de foto eigenlijk ook al heel geslaagd!

Fellow: Jammer dat de oren van het paard zijn afgeknipt. Het zwart witte voegt echt een extra sfeertje toe wat erg goed uitpakt.

Irene96: Je blik vind ik erg sterk alleen vind ik de foto veel te erg nabewerkt wat het voor mij een beetje verpest.

tesseke: Er lijkt veel ruis in deze foto te zitten wat enorm jammer is. Verder is het idee erg leuk al vind ik het groene te duidelijk bewerkt.

MyHu: Het idee is erg leuk alleen de uitwerking nog niet helemaal. Doordat de ruiter zo onscherp is, is het meer een storend object geworden dan een toevoeging aan de plaat.

Racheel: Mooie blackfoto, fijne kleuren en een goede scherpte/contrast. Jammer dat de verhoudingen van het paard uit elkaar zijn getrokken. Dit komt omdat je niet op ooghoogte van je onderwerp stond. Probeer door je knieën te gaan, hier krijg je veel betere fotos van.

kani_ejj: Leuk idee en kan erg mooi uitpakken. Jammer dat het zo duidelijk is dat je verschillende elementen hebt weggewerkt in de foto. Ook lijkt er wat scherpte te missen?

RianneH: Ondanks dat je bewust het paard onscherp hebt gelaten, vind ik dit echt storend in de foto. Dit komt omdat de scherpte nu op het stukje staldeur ervoor ligt wat totaal niet interessant is. Wellicht dat je had kunnen scherpstellen op het touwtje voor de stal? Verder is het een hele fijne plaat met een mooie sfeer.

Sanne_com: Mooie, nette plaat! Het enige wat mij stoort is het stukje oogwit wat te zien is, waardoor het lijkt alsof het paard ergens bang van is.

Lipydo: What else to say?? Wauw! Heel erg gaaf!!

calice: Ik vind het jammer dat je bijna dezelfde foto hebt geplaatst als vorige week. Ik vind hier ook dat er te weinig contrast in zit en dat de foto niet lekker gecropt is.

Sodeletuut: Heel gaaf levitation effect. Zonde van de elektriciteitsmasten.

Asselruiter: Hele fijne, scherpe foto om naar te kijken!

manonnevot: Jammer van de bol rechtsboven. Verder vind ik hem qua kleur en contrast niet heel spannend. Probeer met een beetje nabewerking net dat beetje extra in je foto te leggen.

Babel: Ik vind het een leuke foto! Leuk Bokeh effect op de achtergrond en geen standaard onderwerp.

deviltjh: Hmm deze foto spreekt mij niet aan. Het halster is enorm zonde en leid erg af, maar ook mis ik scherpte en kleur/contrast. Probeer ook meer ruimte om je onderwerp heen te plaatsen.

Gub: Mooie scherpte en een leuke compositie. Toch zou ik graag het modelletje zien lachen. Ze kijkt nogal serieus wat ik persoonlijk niet bij de leeftijd vind passen :)

kimberley23: Pas op met schaduwen! Die zijn heel vervelend en lastig en kunnen een hele mooie foto net weer wat minder maken. Het is een leuke spontane foto waar de zusjes erg leuk op staan! Probeer wat door je knieën te gaan en neem meer ruimte om je onderwerp.

chip: Op het eerste oog een saaie, lege foto. Maar toch blijf je er naar kijken. Geslaagde plaat dus! Misschien dat je net nog wat meer toe kan voegen door een beetje contrast en kleur toe te voegen.

manonnevot: Jammer dat de hond onscherp is. Probeer de volgende keer echt op ooghoogte te komen en neem wat meer ruimte om je onderwerp heen.

TammyVN: Deze foto spreekt mij totaal niet aan. Ik zie een gordijntje en een vies raam. Sorry!

Hanna_94: Ik kom er nou niet uit wat het precies is, maar het is een leuke foto! Mist wat scherpte en het zou leuker zijn om je compositie anders te kiezen ipv je onderwerp gecentreerd.

Bumblehorse: Mooi paard die duidelijk kan springen! Jammer dat de foto scheef staat. Ook had ik een hindernis gekozen waarbij het paard naar de zon toe springt ipv er van af.

Nynke_Mandy: Lastig te beoordelen vanwege de kwaliteit. Het lijkt erop alsof je deze foto heel erg hebt ingezoomd, klopt dat? Probeer wat meer ruimte onder over te houden.

naomi_g1998: Opsich een mooie plaat, maar ik vind het erg jammer dat de bovenkant van de boom er niet op staat.

Robin_Rikkie: Het silhouet is goed gelukt, al krijgt de hond een hele rare vorm zo. Mooi vastgelegd!

MichieldeM: Hele mooie plaat met een warme sfeer. Erg leuk!

Joey: Deze vind ik ook echt heel goed gelukt! Ik ben er alleen nog niet over uit of ik de takken links vind storen of niet...

EngeltjeS: Ik had in deze foto liever meer van de fiets gezien. De scherpte heb je er goed in liggen, het gras ziet er goed uit en het wiel is mooi scherp.

Revanches: Hele schattige plaat! Het zwart witte vind ik te zacht of niet zacht genoeg. Ik zou bij deze plaat wat helderheid eruit halen om een zachte sfeer te creëren.

Fennee: De vorm van de foto (vierkant) spreekt mij totaal niet aan. Jammer dat de staart er af is geknipt. Verder een leuke plaat, aapje staat er goed scherp op.

eclair98: Mooi scherp en een egale achtergrond. Toch jammer dat je deze niet op ooghoogte hebt genomen, het hondje lijkt nog kleiner dan dat deze al is en word een beetje uit verhouding getrokken.

Deetjeeuh: Mooie foto! Weer een fjord :D hihi. Mooi scherp, lekker gecropt en een mooie compositie. Geslaagde plaat!

Sokje_6: De foto is wat saai. Hij is niet helemaal scherp en er mist een hoop kleur en contrast. Probeer met photoshop nog een beetje toe te voegen aan je foto.

Tinky12: Een leuk idee voor een skyline maar jammer dat de gebouwen nog zo groot zijn. Bij fotos als deze zie ik liever meerdere gebouwen op een lijn.

MarijeR: Leuke kip! Jammer dat ie er niet helemaal op staat. Mooie scherpte en een leuk kleurenspel.

Agossie: Wat je zelf al zegt, de foto is een beetje saai. Misschien dat je met behulp van een beetje nabewerking nog wat meer in de foto kan leggen?

joey_lover: Hmm deze foto is echt veel te veel nabewerkt. Jammer!

Leonyr: Heel leuk hoe je de kleuren hebt bewerkt in de foto. Fijne sfeer!

Balou_k: Jammer dat het paardje uit verhouding is getrokken. Probeer echt lager bij je onderwerp te komen.

JNSW: Mooie urban sfeer die echt past bij de foto. Wel mis ik hier en daar een beetje scherpte.

Jolandaa_: Hele mooie plaat, maar ik vind de palmbomen onwijs storen! Jammer!

_Kiki_: Jammer van de scheve horizon. Misschien nog een beetje helderheid en contrast toevoegen?

C_estmoi: Foto is erg onscherp en er zit een rare rand links en onderin.

JewEmm: Paard is wel erg uit verhouding getrokken door je compositie en standpunt. Jammer, wel hele mooie kleuren en goede scherpte.

Ymor: Ik raak meer geinteresseerd naar de graffiti dan naar jou (het onderwerp). Jammer, je zit zelf erg gecentreerd en er is te weinig ruimte in je foto.

Iejoorr: Paard staat er zeker netjes op maar wel heel jammer van de achtergrond!

Lizaa01: Jammer van het haar wat voor het oog zit. Verder toch een hele mooie plaat!

xxanoukxx1: Heel jammer van de overbelichte delen in je foto. Probeer ook rekening te houden met de verhoudingen van het paard...

Suuszels: Ik zie eerst een hoop lucht en leegte en vervolgens bomen, masten en een gebouw. Jammer, want je kan hier veel meer uit halen. Iets verder nadenken over de compositie en wat meer onderwerp erop zetten. De foto oogt nu doelloos.

Nefertarie: Ik vind de foto echt te donker. Je houding is wel mooi maar ik denk dat je hier met een beetje nabewerking veel meer uit kan halen.

Jessica_1998: Een simpel Hollands plaatje. Kan erg leuk zijn, maar hier mist er net wat. Probeer ook een beetje photoshop te gebruiken om je foto net dat beetje extra te geven.

NatassJa: Het gezicht vind ik echt veel te licht. Verder is hij wel mooi scherp en leuk gecropt.

Even een algemene opmerking omdat ik het erg veel terug zie komen:
Ik zie bij veel foto's (vooral die waar een paard op staat) een gecentreerd onderwerp. Onderwerp staat precies in het midden. Probeer hier echt mee te spelen, want je foto kan zoveel sterker worden door je compositie net even iets te veranderen!

Ik verzamel mijn fotos trouwens hier: http://52weeks2014.tumblr.com/

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:38

@ismy Thnx voor je feedback :j Ben stiekem wel een heel beetje nieuwsgierig wat je bedoeld met te bewerkt, is voor mij fijn om te horen omdat er eigenlijk haast niets is gedaan aan de foto qua bewerkingen :P

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:48

ismy schreef:
Racheel: Oooh op die manier :+ dan kun je inderdaad beter zorgen dat je paard een halster om heeft! Nou ik denk dat als er iemand met een reflectiescherm of een zweepje aan het zwaaien was dat je paard wel anders keek. Dat spreekt mij meer aan maar ik denk dat het een kwestie van smaak is :+

Aah okee!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:52

Lipydo: Stiekeme foto's zijn soms het aller leukst! :P Nou ben ik wel benieuwd naar de rest van je resultaten :+
Bedankt, zo was het inderdaad ook bedoeld, vandaar de compositie en een klein stukje 'ons'. deze foto is eigenlijk ook favoriet bij mij. Ik ben echt in een uitprobeer modus met fotografie. Bedankt!

Marjoow: hahah bedankt! Nou heb ik stiekem even gegoogeld waar ik op lijk bij deze foto want het is een zelfportret. Grappig! :P

DmNqUe: hahah ooh wat grappig! Het lijkt net of je iets met de achtergrond hebt gedaan en dit om heen hebt bewerkt?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:55

Sorry, van mij uit geen bijlees vandaag, ben veel te druk met school komende 2 weken :(
Wel alvast:

Mijn week 3, een zelfportret:

Afbeelding

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 01:08

Wauw enorm gaaf xLoki!
Die schaduwen in je gezicht maken de foto net weer wat interessanter om er naar te kijken. Knap werk!!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:47

Emand vroeg of ik staand heb gefotografeerd, nee. Ik zat op mijn hurken, ben een paar keer weg gevlogen, maar de foto's heb ik dus vanuit mijn hurken gemaakt.
Waarom? Omdat de pony de baas door de bak heen trok en erg richting mij en omstanders trok, wou ik niet liggen om overhoop gelopen te worden!

Heb deze foto overigens gemaakt met iso 800 en sluitertijd geloof rond de 400/500.. Diafragma 5.4.
Foto had inderdaad meer centraler gemaakt moeten worden, kan ik altijd nog doen natuurlijk!

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 07:51

Oeh, wauw Loki.... Wauw.

Die schaduw doet het inderdaad erg goed!