[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:12

Courses schreef:
Wat mis je in je huidige body? Gezien kinderen mooi op de foto krijgen en de natuur prima te doen is met een 1000D mits je je instellingen kent en je glaswerk in orde is ;)

Opzich mis ik er niks aan. Krijg de kids nog mooi op de foto. Lens heeft alleen geen IS en de camera kan niet filmen. Beide dingen die ik wel graag wil eigenlijk. En wilde na 3 jaar graag een nieuwe :+
We hebben gisteren veel vergeleken en bekeken en uiteindelijk voor de canon 100D gegaan :D woensdag komt hij!

Maureen95

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:01

Hallo

Ik zag dit topic en ik dacht, hier kan ik mijn vraag stellen.

Ik wil graag beginnen met fotograferen. Ik wil foto's maken van alles en nog wat maar vooral van paarden. Dus ik wil dat de fotocamera goede foto's kan maken met bewegingen.
Ik wil een budget uitgeven van 500 euro alles incl.
Ik ben echt een beginnend fotograaf dus ik wil een niet al te moeilijke camera maar wel eentje die goede foto's maakt.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Groetjes Maureen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:05

elisaalovee schreef:
Eigenlijk heb ik geen idee of deze camera al wat is besproken in de topic's .. Maar ik hoop toch dat jullie
mij wat advies kunnen geven. :')

Eerder had ik een Canon eos 450D .. Vond het op zich wel een fijne camera, maar ik wilde eigenlijk
wel een stapje verder? of nja.. weet niet zo goed. :') Maar nou zat ik te denken aan een
Canon eos 60D, gewoon door de meer opties met name. Heeft iemand ervaring met deze camera? Zoja,
wat vind je er fijn aan en wat minder? Raad je hem aan? (Evt. voorbeeldfoto's?) :o haha

Ik fotografeer over het algemeen het meest paarden, daarnaast doe ik zo nu en dan wel eens wat aan
mensenfotografie. Zijn er mensen die mij een andere camera aanraden? Ben benieuwd!

Voor jou eigenlijk dezelfde vraag... Wat mis je aan je huidige camera? En welke objectieven heb je nu?

Nell_ schreef:
Opzich mis ik er niks aan. Krijg de kids nog mooi op de foto. Lens heeft alleen geen IS en de camera kan niet filmen. Beide dingen die ik wel graag wil eigenlijk. En wilde na 3 jaar graag een nieuwe :+
We hebben gisteren veel vergeleken en bekeken en uiteindelijk voor de canon 100D gegaan :D woensdag komt hij!

Een nieuwe camera lost natuurlijk het gebrek aan IS niet op, daarvoor zul je een ander objectief moeten nemen ;) Bij de 100D zit wel een kitlens met IS, neem je die erbij?

Maureen95 schreef:
Hallo

Ik zag dit topic en ik dacht, hier kan ik mijn vraag stellen.

Ik wil graag beginnen met fotograferen. Ik wil foto's maken van alles en nog wat maar vooral van paarden. Dus ik wil dat de fotocamera goede foto's kan maken met bewegingen.
Ik wil een budget uitgeven van 500 euro alles incl.
Ik ben echt een beginnend fotograaf dus ik wil een niet al te moeilijke camera maar wel eentje die goede foto's maakt.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Groetjes Maureen

Je budget is niet heel ruim. Voor het maken van mooie paardenfoto's heb je namelijk ook een tele-objectief nodig. Wat een hele mooie set zou zijn, is deze:
http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... is-ii.html

Gaat nét over je budget heen, en natuurlijk komt er nog een tas, geheugenkaartje etc bij, dus ik weet niet of het haalbaar is, maar hier zou je echt een fijne set aan hebben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:47

Ooh super bedankt! Ik denk dat ik die wel wil idd! Superbedankt! Ik heb alleen nog niet zo veel verstand van die lenzen maar dat kijk ik wel even :D

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:54

Ik heb even gekeken over het bestellen maar ze hebben geen verzendvoorraad voor de camera. Ik kan alleen niet even naar den ham komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:21

Je kunt natuurlijk dezelfde set opzoeken in andere webshops, bijvoorbeeld Kamera Express of Cameranu :)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:29

Toch nog even hier tussendoor, gewoon om nog een keer de optie's te bekijken.

Zeer binnenkort hoop ik over te stappen op Canon. Dat betekent dat ik geen lenzen heb, maar wel heb ik enkele lenzen kunnen lenen waarmee ik de eerste periode kan overbruggen.
Ik wil namelijk graag investeren in een geschikte body, daar mijn oude al snel te kort schoot.

Mijn voorkeur gaat uit naar een camera met een topscreen, aansluiting van een BG mogelijk en een kantelbaar LCD scherm. Vooral de eerste twee punten zijn redelijk belangrijk. Een fullframe gaat hem niet worden, vanwege het prijskaartje.

Tweehands heb ik ook naar gekeken, maar ik ben bang dat je al heel snel last hebt van een langzame processor of snel last van ruis.
Wat dat betreft ben ik een beetje verwend met mijn vorige camera, de Sony A-65.

Op het moment ben ik helemaal weg van de 70D, maar ik zou heel graag jullie meningen en inbreng willen horen. Want ik krijg zo onderhand een tunnelvisie volgens mij, haha. :)
Ook wel belangrijk; Ik reken op ± € 1100, body alleen.

EDIT:

De 60D vind ik ook niet verkeerd, maar vooral de hoeveelheid cross-type focuspunten vind ik tegen vallen.
De 7D zit dan weer over mijn budget, terwijl de specificatie's mij ook niet zo trekken, de 6D zit echt te ver over mijn budget.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:30

Als ik zo de reviews terug lees van de 70D heeft het een hoop pluspunten tov de 60D. :)

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 20:22

ik zou ook graag beginnen met paardenfotograferen en natuurlijk ook nog andere dingen vooral veel bewegings foto's, hij moet wel een beetje betaalbaar blijven en hij mag niet te moeilijk zijn maar moet wel goede duidelijke scherpe foto's maken. En liefst een Nikon

wie kan mij helpen?

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:03

@Lisse Misschien de Nikon D3100? ik weet niet wat je budget is, maar deze is imo wel betaalbaar en zitten redelijk veel functies op. Zo kan je er bijvoorbeeld ook mee filmen.

http://snapsort.com/cameras/Nikon/D3100 hier is lijstje met wat de camera allemaal kan.. je kan op deze site eventueel ook deze camera met andere vergelijken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 17:51

Wat denken jullie van deze set? Als starters set.
Ik zag ook een d100 met een standaard lens, is dat een betere optie dan de d1100?
http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-1100d ... 011962246/

edit deze is de d100, deze lijkt me wat omdat ik toch ook graag een video functie zou hebben
http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-100d- ... 011511318/

edit 2 zie net dat de d1100 ook video heeft! Hoop dat dit een beetje een degelijke set zou zijn, ik ben echt een leek dus ben benieuwd wat jullie er van vinden hoop deze te kunnen bestellen!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:10

Is hier iemand die hier de Nikon D3200 heeft en hier wat foto's van wil laten zien? Ik wil die deze week gaan kopen maar zou nog graag wat foto's die eruit gekomen zijn willen zien :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:12

k_m schreef:
Ik zag ook een d100 met een standaard lens, is dat een betere optie dan de d1100?

edit deze is de d100, deze lijkt me wat omdat ik toch ook graag een video functie zou hebben

edit 2 zie net dat de d1100 ook video heeft! Hoop dat dit een beetje een degelijke set zou zijn, ik ben echt een leek dus ben benieuwd wat jullie er van vinden hoop deze te kunnen bestellen!

Mijn voorkeur zou dan naar de 1100D uit gaan. Mocht je in de toekomst een lens voor bij de paardjes kopen is die beter in balans met je 1100D die iets groter/zwaarder is dan de 100D.

Als je budget van 600 euro hebt zou je ook nog naar de Canon 650D kunnen kijken:
http://tweakers.net/pricewatch/313024/c ... zwart.html

Hou er rekening mee dat je met alle drie de sets nog geen lens voor bij de paardjes hebt. :=

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:36

Leonyr schreef:
Toch nog even hier tussendoor, gewoon om nog een keer de optie's te bekijken.
Op het moment ben ik helemaal weg van de 70D, maar ik zou heel graag jullie meningen en inbreng willen horen. Want ik krijg zo onderhand een tunnelvisie volgens mij, haha. :)
Ook wel belangrijk; Ik reken op ± € 1100, body alleen.
EDIT:
De 60D vind ik ook niet verkeerd, maar vooral de hoeveelheid cross-type focuspunten vind ik tegen vallen.
De 7D zit dan weer over mijn budget, terwijl de specificatie's mij ook niet zo trekken, de 6D zit echt te ver over mijn budget.

Ik ben gezwicht voor de 70d! Vorige week uitgebreid op bezoek geweest bij cameranu; discussie met 2 medewerkers gehad. Heb / had de 650d en wil graag wat meer kunnen in het indoorseizoen. Keus in mijn ogen was een nieuw objectief erbij (kwam de Sigma 18-35 1.8 tegen in de tijdschriften maar dat is ook weer een behoorlijke uitgave, nog niet 2e hands te koop) of investeren in een body met meer lichtgevoeligheid of ff. De 6d is een nieuwe, instapper in fullframe; is er al een jaar en is ook al behoorlijk in prijs gezakt. Maar, de 70d heeft een nieuwe sensor, een of andere nieuwe techniek en het aantal ffs is ook behoorlijk hoger. En in combinatie met de 6d moet je toch eigenlijk ook een kwalitatief goede lens ervoor zetten, of te wel, een EF lens en dan is een lichtgevoelige lens ook weer een slag duurder. Heb nu de 17-55 2.8 en dat is een croplens, kan dus niet op ff; of te wel dan zou ik ook een andere lens moeten aanschaffen. Na een lange discussie daar heb ik (met ondersteuning en advies van de heren daar) gekozen voor de 70d. Technisch gezien is dit het nieuwste; meest lichtgevoelige en rechtvaardigt dit allemaal niet de keus voor de b.v. 6d of een 2e hands 60d, 5dmark 2 en zelfs niet voor een 5dmark 3 gezien dan het forse prijsverschil voor een amateurtje! Afgelopen zaterdag bij de SGW in Heino in het bos al met een hogere iso kunnen schieten dan ik met de 650d had gekunt! En, voor wie nog interesse heeft in een 650d van een jaar oud......? Heb hem te koop!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:49

Nice! Ik heb nog steeds geen 70D bij iemand kunnen uitproberen. Ik heb zelf ook de 17-55mm gehad. Erg fijn kitlensje voor op crop. <3

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:58

Bagheera_206 schreef:
Nice! Ik heb nog steeds geen 70D bij iemand kunnen uitproberen. Ik heb zelf ook de 17-55mm gehad. Erg fijn kitlensje voor op crop. <3

Inderdaad, ben ik heel blij mee de 2.8! Ideaal bereik voor binnen,... naar ff 5dMark3 zou dat de 24-70 moeten worden, en dan bij voorkeur het nieuwe type.... tja, dat ligt niet direct binnen mijn bereik maar twijfel was er heeeeel even of ik toch moest wachten / sparen en dat de opvolger zou moeten worden maar volgens de kenners zou dit dan de enige combinatie zijn, en dat samen.... _/-\o_ !

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:00

Bagheera_206 schreef:
k_m schreef:

Mijn voorkeur zou dan naar de 1100D uit gaan. Mocht je in de toekomst een lens voor bij de paardjes kopen is die beter in balans met je 1100D die iets groter/zwaarder is dan de 100D.

Als je budget van 600 euro hebt zou je ook nog naar de Canon 650D kunnen kijken:

Hou er rekening mee dat je met alle drie de sets nog geen lens voor bij de paardjes hebt. :=

Is de extra lens bij de 1100d niet geschikt voor bij de paarden dan? Ik dacht net van wel en vond het daarom zo een leuke set!

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:26

Dat klinkt goed Richard en Cillusion, ik denk dat ik er gewoon voor ga. :)
Nog eventjes deze set verkopen en dan maar de gok wagen. Vanwege het budget overbrug ik de eerste lens-loze weken met drie juweeltjes; De lichtgevoelige Pentax SMC lenzen, die prima met een adapter te combineren zijn dankzij hun diafragma ringen. Ik ben erg benieuwd en bedankt voor het advies hier!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:33

k_m schreef:
Bagheera_206 schreef:
k_m schreef:

Is de extra lens bij de 1100d niet geschikt voor bij de paarden dan? Ik dacht net van wel en vond het daarom zo een leuke set!

Had niet gezien dat er ook een 75-300mm bij zat. Qua bereik wel goed voor bij de paardjes, maar mijn voorkeur zou naar de Canon EF-S 55-250mm IS II uitgaan voor bij de paardjes.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 09:31

@bagheera, oke maar opzich wel een fijne set om te beginnen of ? Ik denk dat paarden ook niet op de eerste plaats zal komen

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:49

ik heb de Nikon D3100 en mijn ISO gaat; 100, 200, 400, 800, 1600 zonder tussenwegen. Hebben jullie nog wel een ISO die er telkens tussen gaat zitten en zo ja, merk je verschil met ruis en sluitertijdsnelheid(met die tussenstops wordt de sluitertijd dan wel iets sneller?) of niet? ik stoor me er namelijk wel aan maar ik ken het niet anders :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 10:52

Bij Canon kunnen de instapbodies ook alleen hele stops aan qua ISO.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:08

Leonyr schreef:
Dat klinkt goed Richard en Cillusion, ik denk dat ik er gewoon voor ga. :)
Nog eventjes deze set verkopen en dan maar de gok wagen. Vanwege het budget overbrug ik de eerste lens-loze weken met drie juweeltjes; De lichtgevoelige Pentax SMC lenzen, die prima met een adapter te combineren zijn dankzij hun diafragma ringen. Ik ben erg benieuwd en bedankt voor het advies hier!

Doen! Of, weet niet waar je woont, je mag best een keer die van mij komen bekijken... kan dan wat uitgebreider dan in de winkel. Pb maar als je dat liever doet!

Fleur787

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:57

Ik kom even binnenvallen met een vraagje over Nikon en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb nu de d3100. Ik heb het idee dat deze wat ouder wordt en dat we het steeds vaker oneens zijn!

Nu zat ik te kijken naar een d7100 maar deze valt toch best boven mijn budget.. En dan moet ik nog veel te lang ruzien met mijn d3100. Ik had een d5200 of een d7000 gezien. Wie oh wie kan mij helpen met welke beter is? Of hebben jullie een beter idee? Het gaat om dieren fotografie en vaak fotografeer ik ook in binnenbakken. Vroeger had mijn camera daar geen moeite mee maar tegenwoordig..

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 16:35

Fleur787 schreef:
Ik kom even binnenvallen met een vraagje over Nikon en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb nu de d3100. Ik heb het idee dat deze wat ouder wordt en dat we het steeds vaker oneens zijn!

Nu zat ik te kijken naar een d7100 maar deze valt toch best boven mijn budget.. En dan moet ik nog veel te lang ruzien met mijn d3100. Ik had een d5200 of een d7000 gezien. Wie oh wie kan mij helpen met welke beter is? Of hebben jullie een beter idee? Het gaat om dieren fotografie en vaak fotografeer ik ook in binnenbakken. Vroeger had mijn camera daar geen moeite mee maar tegenwoordig..

Ha, ik heb geen Nikon verstand; maar weet wel dat ik zelf steeds kritischer wordt, camera blijft hetzelfde.... En ook de 3100 is toch een behoorlijk recente camera? Bedenk eens concreet wat er niet goed gaat en of het wel aan de camera ligt! Foto's vergelijken met 'vroeger'?