[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:23

Strasshorse: Leuke foto's alleen jammer van de afgehakte benen, had het mooier gevonden als hij er helemaal op stond met benen. En ik had de horizon bij het hondje even recht gemaakt dit stoort mij. 5/10 euro
JoycexEnya: Zijn niet echt mijn smaak, en niet erg scherp. 10 euro
billionache: Mooie scherpte! het enige puntje is dat de scheve horizon mij een beetje stoort, verder erg leuke foto's! 35 euro
LOVESUSHI: ik zou nog even lekker door oefenen.
S_en_Z: Ik hou persoonlijk niet zo van studio foto's, en vind het jammer dat bij de eerste foto de benen er niet helemaal op staan. Verder erg mooie foto's! 45 euro.
Naoom_: ik mis de scherpte, en zou nog even lekker door oefenen. En misschien een beetje spelen met het nabewerken, dat scheelt soms ook al een heel stuk.
Naomi_King: ik mis nog de scherpte, en had de foto dat het meisje haar ogen half dicht heeft niet geplaatst. Erg zonde. Als je bij de foto's bij paarden wat door je knieën gaat zit je meer op de hoogte, en heb je geen foto's van bovenaf. Dan worden ze vaak al een stuk mooier.
hollyfield: Jammer dat ze niet allemaal even scherp zijn, dat had ik ze al een stuk mooier gevonden! 10/15 euro.
_Bitje_: lekker eigen stijltje, ik hou er wel van. Bij de foto van de fjord en het meisje stoort alleen de scheve achtergrond me. 25/30 euro.
Stefieke1997: Je foto's zijn bijna allemaal wel op een deel overbelicht erg zonde, en ze zijn wat wazig/onscherp. Ik zou nog even lekker door oefenen.
xFace: ik vind het eerder een beetje wat kiekjes, gewoon lekker oefenen dan kan je er straks vast wel wat voor gaan vragen.
romyloverrr: Vind ze erg ruizig/onscherp ogen, ik zou nog lekker gaan oefenen.
Suuszels:Speelse foto's, vind vooral de eerste erg leuk bedacht! Nog even wat oefenen met scherpte en je zou al een stuk meer kunnen vragen. 15 euro.
anne_joy: ik vind ze nog niet echt iets waard,ik zou nog even lekker gaan oefenen.
Naoom_ Vergeleken met je vorige plaatsing met foto's wat een verschil! Vind ze al een heel stuk mooier, alleen bij de paarden foto's zijn ze meer van bovenaf genomen. Als je door je knieën was gegaan waren ze ook erg mooi geweest. 25 euro.
Believe: Speelse foto de eerste, de tweede wat je zelf ook zegt mwha. Ik had hem dan niet geplaatst, en gewacht tot je betere foto's had. Ik zou nog even lekker oefenen.

Ik zal zo ook even foto's plaatsen, heb m'n best gedaan met taxeren en hopelijk word ik zelf ook wat vaker dan 2/3 keer getaxeerd :)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 10:28

Ik fotografeer de laatste tijd niet zo veel meer, en wil me nu meer gaan richten op modellen/mensen fotografie. Merk toch wel dat paardenfotografie niet zo wil als ik zou willen. En dat ik mensen fotografie toch wel erg leuk vind. En wil dit dus ook weer meer gaan doen!

Fotoshoot van afgelopen maandag:

Afbeelding

Afbeelding
Baal ontzettend dat ik niet heb gezegd dat haar bandje even naar beneden moest, dat stoort me wat..

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 18:05

Art_Ificious

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:07

Romyloverrr,
1. En 3. Kan ik niet zien via mijn tablet.
2. Heb je de achtergrond zelf geblurd? Dit ziet er nl zo uit omdat de boom enkele scherpere details bevat terwijl de bloemen die ervoor staan veel waziger zijn. Wat dus in principe niet kan kloppen als je op de ruiter en zijn paard scherpsteld.
vind de foto verder wat gewoontjes.
5 tot 10 euro.
___________________________________________________________________________________________
Had vandaag even tijd om na het werk een wandeling te doen met mijn hondje. De zon scheen en het was dus zomers.

Ik heb 2 foto's uitgekozen die ik echt de moeite waard vond.
Deze zijn licht nabewerkt.
camera: Olympus E-520
Lens: 70-300mm

1. Is niet helemaal scherp op de hond.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:24

Wel jammer dat jullie maar 1 á 2 mensen taxeren, vind hierdoor dit topic niks meer aan.
Dit is dus ook de laatste keer dat ik hier wat post.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:34

Ben op mijn tablet en internet is daardoor zeer traag waardoor fotos soms niet eens openen. Kan dus echt niet meer taxeren. Had het anders graag gedaan hoor.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:38

Bedankt voor de taxaties.
Ik vind het idd ook jammer dat ikzelf de moeite neem om zoveel mogelijk mensen te taxeren en er maar 1 of 2 terug krijg.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:39

Ik volg het topic en plaats af en toe zelf ook wat, maar ik ben het niet met jullie eens. Er zijn de laatste tijd misschien 3 mensen die 2-3 mensen taxeren, maar het overgrote deel taxeert er veel meer!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:41

Dan heb ik altijd de pech dat die mensen precies reageren als ik foto's geplaatst heb, denk ik.. :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 22:51

Wil dit nou zeggen dat jullie van mij niets taxeen? Ik zei toch al dat ik via mijn tablet slecht internet heb en wifi ook geregeld wegvalt, fotos bekijken gaat dan echt zeer moeilijk, worden dan gewoon vierkantjes met een kruisje. Of ze worden maar half geladen waardoor ik een halve foto, soms zelfs maar 1/10e zie en verder niets.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:16

Ik heb niet geburld hoor!
Ik heb ook helemaal niets aan de scherpheid veranderd.

Over het taxeren:
Ik vind het erg moeilijk omdat ik er helemaal géén verstand van heb.
Niet eens een beetje.
Natuurlijk vind ik de ene foto's mooier dan de andere, maar ik kan er echt geen prijskaartje aan plakken.
Ik heb er nu 5 getaxeerd en heb altijd het ''ik gok maar wat'' gevoel.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:48

Doe gewoon je best en denk na wat jij er voor xal geven. Niks is fout ;) erg jammer ik doe goed m'n best dus hoop dat ik wel nog een paar keer word getaxeerd anders stop ik ook maar met dit topic en steek ik m'n energie wel in iets anders.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:51

Ben het er wel mee eens, ik kijk ook altijd naar de verhoudingen. Als ik de ene 20 zeg en iemand anders veel mooiere foto's heeft dan gaat daar uiteraard de prijs voor omhoog. Dat het allemaal in verhouding is en wat ik er zelf voor zou willen geven.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 09:53

Maricography, dat is niet wat ik ermee wil zeggen. En als je geen foto's kan zien dan is dat lastig taxeren idd, maar dan denk ik plaats pas foto's als je die van de rest ook kan zien en dus kan taxeren. Dit is overigens niet aanvallend bedoeld, maar meer mijn mening. ;)

Romyloverr, ook al heb je er een verstand van, is het toch netjes om iedereen voor je te taxeren. Zet dan gewoon onderaan je bericht dat je er niet zo goed in bent oid. Iedereen heeft een andere mening dus elke taxatie verschilt en niemand is denk ik professional taxeerder.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:07

Ik heb iedereen van afgelopen maand even getaxeerd.
Ik ben er wel slecht in!
Strasshorse: 35 euro, 1e vind ik niet zo. Maar de andere 2 wel.
Suuszels:. 10 euro, leuk idee!
anne_joy: De laatste vind ik erg mooi! Maar ik kan er echt geen prijs op plakken, sorry!
Naoom_ 20 euro, je bent goed vooruitgegaan!.
Believe: 10 euro. Ik zou bijvoorbeeld proberen op de 2e foto het bandje weg te werken, het stoort mij een beetje.
-had ik al-
MaricoGraphy: 15 euro, jammer dat de eerste niet helemaal scherp is.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:27

MaricoGraphy: 15 euro jammer van het onscherpte maar het idee is leuk.
romyloverrr: 15 euro ( krijg je foto's in de link erg groot waardoor ze wazig lijken op de 1e foto na)
EmmyJoycee: 55 euro erg mooie foto's
Believe: 10 euro ( voor de moeite vindt deze foto's die je plaatst niet de beste keuze)
Naoom: 30 euro Vindt ze mooi
anne_joy: 30 euro Aparte foto's maar vindt het moeilijk te beoordelen maar heb toch een gok gedaan

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:49

Ik wil ook een gok wagen.
Sorry voor sommige achtergronden maar de omstandigheden zijn niet altijd ideaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:32

Ik zal vd week weer even recente foto's plaatsem en iedereen weer even een taxatie geven

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:03

Weer nieuwe foto's van mij dus graag nieuwe taxaties.

Ook heb ik weer iedereen getaxeerd vanaf mijn laatste reactie,

Citaat:
Suuszels Ik zie maar 2 foto's van jou, vind de eerste niet zo, 2e daar in tegen wel. Mooie compositie, wel vind ik je kleuren wat grauw €20 - €30

anne_joy Moeilijk te taxeren omdat het geen alledaagse dingen zijn, standbeeld is naar mij makkelijk aangezien je zelf alleen een goede positie moet zoeken, beeld blijft toch wel staan, kwal vind ik qua kleuren niet zo maar je hebt hem gemaakt onder slechte omstandigheden en dan vind ik hem toch wel redelijk gelukt en mooi scherp. €10

Naoom_ Mooie foto's, kleuren bij sommige een beetje flets €30

Believe Mooi scherp, vind de foto's zelf alleen niet heel speciaal, maximaal €10

EmmyJoycee Mooie foto's, vooral de zwart wit foto, €20

MaricoGraphy Mooie herfstkleuren, alleen erg moeilijk beoordelen met maar 2 foto's die veel op elkaar lijken €20

booster Mooie qua kleuren en scherpte, denk alleen om de achtergrond, dat maakt de eerste en laatste foto een beetje rommelig €25

Nu mijn foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:07

Ze lijken idd op elkaar, racky durfde niet bewegen omdat hij bang zou zijn om te vallen denk ik. Dus had steeds ongever dezelfde pose.
Maar ik doe deze shoot morgen opnieuw.

Morgen zal ik via de pc van mijn vriend meerdere mensen taxeren.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:50

Ik ben even de laatste 2 pagina's bij langs geweest! Ik hoop dat jullie je een beetje in de taxaties en mijn commentaar kunnen vinden :)

Naomi_king; de eerste foto vind ik een beetje een gekke pose, paard komt niet op zijn best uit zo en de kleuren lijken wat flets. De 2e foto is een leuk idee, jammer dat het paard nat is! De laatste foto staat het paard heel mooi op, en het model echt verschrikkelijk, zonde! Let ook op de sprietjes aan de onderkant. Op basis van deze foto's zou ik geen geld vragen, maar gewoon lekker door oefenen :)

Hollyfield; de eerste foto is een fijne plaat, leuk ook met die roze achtergrond zo, al zou het ietsjes scherper mogen op het hoofdje van de hond. De 2e is niet helemaal een fijn moment, ik vraag me alleen maar af wat de bruid met haar handen aan het doen is :+ De zwemfoto is leuk, kleuren mogen iets sprekender. De zwart wit foto is een leuk experimentje, maar ik heb er niet echt wat mee. De laatste foto staat het paard mooi op! Let wel op de achtergrond, daar lijkt iets van een caravan te staan ofzo? Op basis van deze foto's zou ik zeggen rond de €20,-

Bitje; De eerste 3 foto's vind ik op zich leuk, alleen jammer van de bewerking! Het idee is leuk, maar ik vind het iets too much! De laatste foto is qua achtergrond niet helemaal fijn, en de amazone kijkt niet zo lekker. Op basis van deze foto's zou ik zeggen €15,-
(de foto waar je mij mee taxeerde is overigens niet mijn foto hoor, had het er ook bij gezet dat ik hem als voorbeeld even van Lieke van den Oord had geleend :P )

Stefieke; 1e foto vind ik leuk, lekker creatief! De 2e oogt niet helemaal scherp, is behoorlijk overbelicht en qua pose denk ik dat het fijner kijkt als het wat rechter is, de kleuren zijn wel heel fijn! De 3e foto is leuk, bij de 4e is het jammer dat de neus van het paard achter de bosjes zit. Op basis van deze foto's taxeer ik je op €25/30,-

xFace, ik zou lekker dooroefenen! Qua poses heb je het wel door, alleen is het mooier als je het paard wat verder weg van de achtergrond zet, zodat die mooi wazig word :j

Romyloverr, de 1e foto lijkt wat groenig en de 2e zit iets teveel waasje overheen, dus ik zou lekker nog even dooroefenen voordat je geld gaat vragen :)

PWshots, lekker op weg zo! Probeer iets kritischer te zijn qua poses, bij het eerste paard heb je naar mijn idee teveel lichaam, het 2e paard kijkt te ver om, de shetlander was denk ik geslaagder geweest als je hem recht op het paadje had gezet. Het 1na laatste hondje vind ik mooi qua lichtgebruik, de laatste vind ik mwah. Qua scherpte & kleuren zijn de meeste foto's prima, daarom taxeer ik je op €30,-

Suuszels; Leuke foto's! Mooie kwaliteit, lekkere frisse kleuren. Vind het persoonlijk erg leuk dat je zo met scherptediepte speelt! Ik zou iets meer letten op de poses van je modellen, maar op basis van deze foto's taxeer ik je op €45,-

Anne_Joy, die foto van de kwal vind ik gaaf geworden, die van het standbeeld is meer een typische toeristenfoto. Ik heb ook geen idee wat zulk soort foto's waard zijn, dus de taxatie sla ik even over!

Naoom_; Mooie foto's! De 1e en laatste foto's springen er voor mij wel echt uit! Probeer op de expressie van je model te letten, de 2e hond kijkt een beetje boos, de 3e een beetje saai. Ook lijken de foto's verscherpt? Ik zie in elk geval heel wat verbetering! €35,-

Believe; Leuke foto's, maar naar mijn idee nog niet echt geld waard. Qua kwaliteit zijn ze netjes scherp en mooie kleuren. De 1e foto vind ik iets teveel voorgrond, waardoor de hond een beetje wegvalt en de tweede vind ik wat gewoontjes.

Emmyjoyce; Gave foto's, lekker sfeertje erin! Bij foto 2 vind ik het model iets teveel in de schaduw zitten, maar vind het een hele aansprekende shoot! €40,-

MaricoGraphy, jammer dat het hondje er niet helemaal scherp op staat en een beetje vuil lijkt. Je hebt wel hele mooie kleuren en scherptediepte en qua poses vind ik het ook lekker kijken. Omdat ze niet helemaal scherp zijn zeg ik €15,-, als je ze wel goed scherp en de hond wit krijgt dan zou ik je €35/40,- taxeren :j

Booster; Probeer op je achtergronden te letten, de eerste foto is heel gaaf, alleen die schuur is echt jammer! De 2e is wel leuk, de 3e lijkt niet helemaal scherp en zou denk ik mooier zijn als er iets meer borst bij op de foto zou staan. De laatste foto had iets meer scherptediepte mogen hebben, zodat de hele vogel er scherp op staat. Ik zou op dit moment nog geen geld vragen, maar eerst even door oefenen :)

Strasshorse; Mooie foto's! Kleuren, scherpte en poses zijn allemaal netjes. Ik had persoonlijk bij de laatste foto het halster weggehaald, ik vind het gele een beetje storend en dat doet af aan de foto. €35,-

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:19

Ik zal iedereen ook even taxeren. :j

Believe: Ik vind beide foto's niet zo. Ben meer weg van de onderste foto qua blik van de hond, maar hij is zoals je zelf aan aangeeft een beetje saai. €10,-

EmmyJoycee: Mooie foto's. Inderdaad jammer van het bh-bandje en bij de laatste foto had het model net iets meer rook uit mogen blazen voor mijn idee. Dan was het effect ervan groter geweest dan het nu is. €35,-

Romyloverrr: De tweede foto vind ik heel lief en vergeleken met de andere foto's ook de beste. De eerste foto is nogal raar uitgesneden en bij de laatste had je het beeld wat meer naar links kunnen verplaatsen zodat er ook ruimte was aan de kant waar het paard naar kijkt. Voor nu zou ik er nog niks voor vragen, maar je verbetert zeker!

MaricoGraphy: Jammer dat de foto niet helemaal scherp is. De pose is wel leuk bedacht, persoonlijk vind ik de tweede foto overbodig, aangezien ze bijna hetzelfde zijn. €20,- als de hond scherp is.

booster: Leuke foto's! Let alleen wel op het been van het paard op de eerste foto. Nu ziet het er een beetje ongelukkig uit, omdat hij op één been staat. €15,-

Strasshorse: De eerste foto is heel gaaf! Bij de tweede zie ik een scheve horizon en vind ik er iets teveel contrast in zitten. Verder mooie foto's. €30,- / €35,-

CoronaLime; thanks voor de tips! Veel verscherpen doe ik niet, zeker niet als het niet nodig is. Misschien dat het op de eerste foto inderdaad wat opvalt.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:40

Ik ben de laatste tijd wat aan het prutsen met onze spiegelreflexcamera en maak vooral foto's van de cavia's van de caviaopvang :). Nu willen we daar misschien een middag organiseren dat mensen langs kunnen komen met hun eigen cavia om geld op te halen voor de opvang. Hebben jullie enig idee wat een normaal bedrag is voor dit soort foto's?
Ik zal straks een poging doen tot het beoordelen van jullie foto's :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 12:51

MaricoGraphy: 20euro, Mooie hond en erg mooie kleuren. Alleen jammer inderdaad dat ze net niet 100% scherp zijn.
booster: 20euro, Mooie foto's. Alleen jammer van de afleidende achtergronden op een aantal van je foto's. Probeer daar voortaan op te letten. Ook lijkt de 3e foto net niet 100% scherp.
Strasshorse: 45 euro, Hele mooie foto's! Heb er niks over te zeggen eigenlijk. Alleen dat ik zeer blij zou zijn als ik zo'n mooie foto's had van mijn paard :). Goed gedaan!!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 13:20

Super lieve foto's! <3 Voor zo'n soort actie dag zou ik het niet te duur maken en tussen de 5 - 10 euro ervoor vragen.
Bij nummer 3 vind ik het wel jammer dat zijn lijfje er van onderen niet helemaal op staat, misschien dat je daar nog op kan letten?