Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvttheid schreef:Ik ben hard aan het sparen voor een nieuwe lens, als ik die nieuwe lens heb wil ik mijn oude dus verkopen. Maar ik vraag me af wat ik daar nog ongeveer voor krijg? De canon 70-300 is usm. Half jaartje oud, in prima staat.
_Sanne schreef:Richard had dit laatst al gepbt naar jou, maar kreeg geen antwoordDan maar via hier
lovey_ou schreef:Nee de D5000 heeft geen scherpstelmotor in de body als ik het goed zeg dus dan kom je al op de duurdere versies qua lenskeuze of je moet genoegen nemen met zelf scherpstellen?
_Denise_ schreef:Van de 50mm f/1.8 heb je van Nikon zelf 2 varianten, de D (120 euro) en de G versie (180 euro). De laatste past op jouw body en focust ook automatisch. Prima allround objectief, zeer lage prijs voor een behoorlijke kwaliteit (eenvoudig te bouwen). Van jouw wensen en op een DX camera het meest geschikt voor portret fotografie. Vanwege zijn lichtsterkte ook binnenshuis een fijn objectief. Voor landschappen heb je meer groothoek nodig en bloemen/close-up vereist macro.
Ander alternatief is de 35mm f/1.8G (170 euro). Dit vind ik zelf een heel fijn bereik omdat dit het dichtst bij het beeld van wat het menselijk ook ziet komt. Lens schijnt wel last te hebben van wat aanwezige chromatische abberatie.
myrmar schreef:Halloo,
Ik heb een vraag. Ik wil graag een nieuwe lens kopen. Ik fotografeer nu al een hele poos met de gewone kitlens, die kan bijna niet inzoomen dus ik wil graag een lens met wat meer zoombereik. Ik maak vooral foto's van paarden, bewegend en gewoon stilstaand. Maar ook wel van andere dingen, dus een lens die met veel verschillende dingen handig is wil ik wel graag. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren wat voor lens ik kan kopen? Mijn budget ligt niet heel hoog aangezien ik niet veel geld heb