ik zoek eigenlijk nog een beetje zoomlens met een fwaarde van lager dan f3.0
alleen.. zijn die zo duur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Lott schreef:ik zoek eigenlijk nog een beetje zoomlens met een fwaarde van lager dan f3.0
imd schreef:Bereik vind ik prima hoor, het objectief zelf ben ik wat minder over te spreken. Het geld is ie volgensmij hartstikke waard hoor, daar niet van, maar ik zoek toch meer iets in de richting van de kwaliteit die mijn 55-250 heeft. Ik heb er niet zoveel verstand van dus waar het precies aan ligt weet ik ook niet, maar ik vind die gewoon zoveel fijner werken..
JolandaS schreef:Canon heeft een paar verschillende maar ook Sigma en Tamron hebben macrolenzen voor Canon.
Photozone.de schreef:Het heeft allemaal wat langer geduurd maar als het goed is is ie binnen heel kort beschikbaar in m'n webwinkelVerdict
The Tokina AF 100mm f/2.8 AT-X Pro D macro is a very good alternative to the high priced 100mm macro lenses offered by the genuine manufacturers as well as the other members of the third-party gang. It offers a very high quality optical performance with a great resolution, a smooth and buttery bokeh (out-of-focus blur), non-existent distortions and very well controlled vignetting. Minor flaws are higher-than-average CAs and a quite slow AF speed. The build quality is exceptional. Regarding its very attractive pricing the Tokina can give you lots of bangs for your bucks - highly recommended!
Optical Quality: 4/5
Mechanical Quality: 4/5
Price/Performance: 5/5
HLPhoto schreef:_Lott schreef:ik zoek eigenlijk nog een beetje zoomlens met een fwaarde van lager dan f3.0
dat klopt :lol: Je kan ook voor een prima kiezen natuurlijk. Kijk op je tele eens op welke stand je 'm het meest gebruikt.
De Canon 100mm f/2.0 is een heerlijk en scherp objectiefje, en met ~400,- een stuk goedkoper dan z'n Nikon-concurrent (de 105 f/2.0 = ca. 900 geloof ik)