[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:11

Marije, er zit altijd verschil tussen een sigma/tamron-variant en een echte canon lens. Dus je kunt beter voor de Canon gaan, zeker in geval van de basislenzen.
Daarnaast is de kwaliteit van een 18-200 ook een stuk minder dan van twee verschillende, zoals de 18-55 en 55-250. Ik heb deze twee zelf ook en vind het erg fijne lenzen. Het wisselen is soms wel irritant, maar de viezigheid heb ik nog nooit geen problemen mee gehad. Daarnaast kun je hem altijd een keertje schoon laten maken, mocht het écht ernstig zijn.
In jouw geval zou ik zeker voor de combi 18-55+55-250 gaan. Welke body heb je op het oog?

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:50

Ik heb de canon eos 450d op het oog. Maar zit stiekem ook naar de 500d ( het prijsverschil is "maar" 110 euro )te kijken. En ook de Sony DSLR-A350. Maar ik heb die nog nooit in mijn handen gehad. De canon eos wel, en vond die in iedergeval wel fijn fotograveren.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:53

ik heb de canon eos 500 D super camera ben er zeer zeer tevreden mee met de standaard lens heb je al prima sport en portret foto's

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:11

Whaaaaa heb de canon eos 500d besteld !!
Mega spannend vind ik dat via internet omdat je niets in handen hebt nog. Ik heb m nu maar met de standaard 18-55mm lens besteld.
Mijn budget was 700 en dat is het nu incl tas en geheugenkaart precies. Dan kan ik hier nu eerst mezelf in verdiepen.
En kan ik daarna altijd nog de perfecte lens erbij kopen.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:17

Spannend!! Heb vandaag in de winkel ook zitten kijken naar de 500D. Vond hem er mooi uitzien haha ;)
Ben hard aan het sparen voor een camera en denk dat het de 500D word! Plaats je voorbeeld foto's als je hem binnen hebt?? :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:21

Fantabulouss schreef:
@Romyv:

Hier nog zoals beloofd mijn 1e foto's! was op een roofvogelshow, meisje dat ik ken loopt daar stage en wilde voor haar verslag wat foto's :)

Foto's worden trouwens echt niet beter van uploaden zeg...pfoee.. :=

wow zeker niet slecht voor de eerste keer!!! Als ik jou was zou ik ze hier bij FK posten dan krijg je vast nog wel wat tips ed. om jezelf te verbeteren.. Dat is atijd leuk, leer je ehel veel van!

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:37

Heeft er iemand hier ook ervaring met 1 van deze camera's????

Olympus u 5000

Canon Ixus 80

Canon Ixus 90

Canon Ixus 95

ik hoop graag even wat advies van jullie te horen..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:32

Heb geloof ik echt iets best heel erg minder slims gedaan..
Heb het internationale model besteld, deze was goedkoper en ik dacht dat er heus geen verschil in zou zitten. Maar dat is er wel namelijk de taal ! Alles krijg ik nu in het engels. Ook geen nederlandse handleiding.

Ik ging er gewoon vanuit dat je net als bij alle andere producten zon leuk boekje zou krijgen waar alles in 10 verschillende talen uitgelegt staat..

Zit te twijfelen om m te anuleren nu..dat kost me wel weer 2x verzendkosten betalen. En een zwaar pakket aangetekend retour zenden zal best een leuk kostenplaatje krijgen!

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:33

o0marije0o schreef:
Heb geloof ik echt iets best heel erg minder slims gedaan..
Heb het internationale model besteld, deze was goedkoper en ik dacht dat er heus geen verschil in zou zitten. Maar dat is er wel namelijk de taal ! Alles krijg ik nu in het engels. Ook geen nederlandse handleiding.

Ik ging er gewoon vanuit dat je net als bij alle andere producten zon leuk boekje zou krijgen waar alles in 10 verschillende talen uitgelegt staat..

Zit te twijfelen om m te anuleren nu..dat kost me wel weer 2x verzendkosten betalen. En een zwaar pakket aangetekend retour zenden zal best een leuk kostenplaatje krijgen!

Balen zeg! Kan je niet even googlen? NLse handleiding kan je vaak wel downloaden..

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:11

je bent een topper ! geen eens aan gedacht. Ik heb een nederlandse handleiding gevonden in pdf, echt top !!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 10:07

ik zal een voorbeeldtopic gaan maken van de canon eos 500D

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:55

o0marije0o schreef:
je bent een topper ! geen eens aan gedacht. Ik heb een nederlandse handleiding gevonden in pdf, echt top !!

Haha, graag gedaan. :P Super dat je nu de nederlandse handleiding hebt gevonden! :D

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:09

Jaaaaa ik heb m binnen !! En je kan in het menu zelfs de taal omzetten naar nederlands. Dus geen problemen gelukkig !!

Zuurheid: zit net op de site te kijken, is ie vandaag al 10 euro goedkoper :+ :Y) :(

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:32

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:13

dat is stom Marije, heb je hem net besteld waar heb je hem besteld dan?
bol.com?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 15:43

Ik ben ook op zoek naar een spiegelreflex. Heb nu nog een Fuji S5700 maar ik wil graag richting de canon of Nikon. Ik zag de Canon EOS 500D / Canon EOS 700d/ Nikon F55. Wie heeft er 1 en hoe is de kwaliteit? Ik ben nog maar een beginner dus ik wil nog niet zo'n dure.

Of welke andet type is geschikt voor een beginnende fotograaf? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:05

Mayflower, denk dat je beetje verkeerd bent geïnformeerd. Canon heeft geen 700D en de Nikon F55 is geen digitale camera. Wat is je budget? Dan kunnen we je informeren naar de mogelijkheden voor je budget :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:10

Oke. Sorry ik ben echt een leek op dat gebied. :) wil er graag van over leren maar ben mij wat aan het oriënteren welke camera nou echt voor mij geschikt is. Mijn budget is rond de 300 euro (de body dan, eventueel met lens).

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 18:20

Ik heb ook een vraag. Ik heb mijn Canon powershot A520 laten stuiteren.. Helaas kon het batterijklepje daar niet tegen en ik kan niet tegen de ergernis om die steeds dicht te plakken met ductape...
Ik moet dus op zoek naar een andere. Ik maak geen bijzondere foto's, gewoon voor huis tuin en keuken gebruik. Nu zie ik zoooooveel fototoestellen maar ik weet echt niet waar ik moet kijken. De A520 had voor mij echt genoeg opties, ik hoef geen flitsender apparaat dan dit eigenlijk.
Kan iemand mij iets aanraden? Budget tot ongeveer €150,-

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:43

Hoi, ik wilde hier even delen dat ik de Canon Powershot SX20 IS heb gekocht, wat een wereld ding zeg!!
Ik moet er alleen zelf nog even meeom leren gaan, binnenkort 2 weken vakantie, ga gewoon de gebruiksaanwijzing uitprinten en meenemen :)

Incl acc. vond ik het nog een behoorlijk prijzig ding, voor hetzelfde geld heb je tegenwoordig al een spiegel reflex, maar aangezien ik er toch (nog) niet mee kan werken vind ik deze super.. Wel al een hoop leren of de werking van een camera, super mogelijkheden en geweldige foto's, maar toch compacter als een SLR.

Zal binnenkort proberen vb foto's te plaatsen..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:23

Mayflower_ schreef:
Ik ben ook op zoek naar een spiegelreflex. Heb nu nog een Fuji S5700 maar ik wil graag richting de canon of Nikon. Ik zag de Canon EOS 500D / Canon EOS 700d/ Nikon F55. Wie heeft er 1 en hoe is de kwaliteit? Ik ben nog maar een beginner dus ik wil nog niet zo'n dure.

Of welke andet type is geschikt voor een beginnende fotograaf? :)

ik ben een paar jaar geleden met de Nikon D50.. Ik heb er gigantisch veel plezier van gehad, hele mooie foto's meegemaakt en nooit problemen mee gekregen.. Bijna alle foto's in mn profiel zijn daarmee geschoten, krijg je een beetje een beeld.. Hij is gebruiksvriendelijk, goed en betaalbaar.. Nu is die opgevolgd door de D60, zou je eens moeten kijken wat je daar voor betaald..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:55

Ik doe nu 2 weken een studie (Forensisch onderzoek) en kreeg deze eerste weken gelijk te maken met fotografie.
Op school hebben we geoefend met een Nikon D80.
Nou weet ik dat dit hele dure fototoestellen zijn.
Op school hebben we geoefend met lichtemtingen maken, diafragma instellen en sluitertijd instellen.
Nou ben ik dus op zoek naar een (goedkopere) camera die deze dingen ook kan en digitaal is..
Niet omdat het moet voor mijn studie maar omdat ik zelf graag een goed fototoestel wil waarmee ik ook kan oefenen.
Ik hoop dat jullie een paar namen kunnen noemen die deze eigenschappen ook heeft.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:58

Vanaf de wat duurdere en ebtere compactcamera's kan je dat allemaal instellen.. Alleen is het misschien wel gemakkelijk om te oefenen met een spiegelreflex als je daar later ook mee gaat werken..

Je hebt van verschillende merken goede spiegelreflex camera's voor een mooie prijs.. Nikon is daar iets duurder in, maar canon, olympus enz. hebben een scherpe prijs! Al weet ik niet of het heel zinvol isom een paar honderd euro uit te geven aan een camera voor die 3x dat je ermee wilt oefenen.... misschien kan je dan beter de camera van school nog een paar keer lenen?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:03

De schoolcamera mag ik alleen gebruiken bij het practicum fotografie.. Ik kan hem niet na school lenen.
En ik ben dol op foto's maken.. Dus ik zal hem zeker geen 3 keer gebruiken maar veel vaker!
Dankjewel voor je reactie :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:25

Wat is je budget?