[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:33

Ik heb toen gekeken voor een Olympus, ik weet even niet meer waarom, maar er waren wat dingen die ik duidelijk minder vond dan bij een Canon, dus komt er voor mij een Canon.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:40

Ik heb sony wel eens in mijn handen gehad maar vind hem erg plastic achtig en hij maakt met scherpstellen etc veel lawaai. Tevens is je objectieven keuze kleiner. Ik ben gegaan voor een eos 400 d en heb nu samen met mijn vriend een eos 350d voor hem uitgezocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:05

bonzjo schreef:
Zou je willen vragen welke camera ze fotografeert Lachen
als hij echt maar 300 euro was (excl lenzen neem ik aan). Ze maakt er mooie foto's mee namelijk. Lachen

Bij Foto Konijnenberg (www.fotokonijnenberg.nl) is de 400D in de aanbieding! Body kost 299 euro, dan heb je nog 200 euro over om te investeren in lenzen. Lijkt me echt een mooie koop, met een 400D kun je nog tijden verder!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:16

Nouks, jij kan me vast wel helpen. Haha! (Of iemand anders)
Ik ga morgen naar CameraNu (helemaal naar Urk Clown ) om daar de 450D aan te schaffen. Dan moet ik nog een geheugenkaartje erbij neem ik aan? En is een kaartje van 4GB oid goed genoeg? Wat raad jij aan? En er zit als ik t goed begrepen heb een accu bij, moet ik er nog 1 extra aanschaffen of niet?
En zijn er nog andere belangrijke dingen die ik niet moet vergeten aan te schaffen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:22

Extra accu is altijd handig. Hoewel je op één accu een hele tijd kunt fotograferen, weet je dan in ieder geval zeker dat je niet zonder komt te zitten. Aanrader dus. Je hebt ook prima B-merken (Lenmar bijvoorbeeld), die kosten lang niet zo veel als de Canon-accu's maar zijn absoluut net zo goed.

Op een 4 GB geheugenkaartje kun je behoorlijk wat foto's kwijt, ik maak er zelf 400-450 op 4 GB (RAW, 8 megapixel, veelal ISO 1600... Lagere ISO = minder grote bestanden). Misschien dat je naar aanleiding daarvan ongeveer kunt berekenen wat je noodzakelijk acht. Voor grotere evenementen, vakanties etc is meer wel aan te raden. Zelf heb ik 22 tot 24 GB aan kaarten (precies weet ik het niet eens), maar zo veel heb ik nog nooit nodig gehad. Meeste wat ik op één dag heb gefotografeerd was 12 tot 14 GB op een festival. En dat zijn dus heeeel veeeeel foto's Clown

Wat ik je verder zou willen aanraden is een goede tas. Vooral één die je zelf prettig vindt in gebruik en die je wat ruimte geeft om nog wat door te groeien in hoeveelheid spullen. Dus niet één die met je 450D, kitlens en extra accu al vol zit... Heb al heel vaak gezien dat iemand heel blij was met een nieuwe tas, maar een paar maand later toch op zoek moest naar een andere in verband met ruimtegebrek of "de tas is toch niet zo praktisch als ik in eerste instantie dacht".

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:35

Heel erg bedankt, hier heb ik wat aan!
Ik denk dat ik dan begin met een 4GB geheugenkaartje, of even kijken hoeveel een 8GB kost, maar ik denk dat ik met een 4GB voorlopig wel even genoeg heb.
En ik zie dat er nog behoorlijk wat verschil zit tussen accu's, waar ik dan weer niks van snap. Maar ik denk dat ik dan even nog geen accu erbij ga kopen, en als ik merk dat ik er wel 1 extra nodig heb, die dan alsnog koop. Het is niet noodzakelijk wat ik van jou kan begrijpen.
Een goede tas had ik ook al bedacht, daar ga ik ook rustig naar opzoek, want dat vind ik inderdaad heel belangrijk. Ik zou het liefst een schoudertas willen, ik weet niet of dat bestaat en ook handig is? En heb jij misschien nog tassen die je aanraad? De prijzen verschillen ook héél erg zag ik net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:44

Je kunt natuurlijk ipv kijken wat een 8 GB kost, ook gewoon binnenkort een kaartje van 2 of 4 GB erbij kopen... Dan heb je in totaal 6 of 8 GB. De opslagkaartjes zijn best goedkoop tegenwoordig ook Lachen

Extra accu is inderdaad geen noodzaak, maar geeft je wel de gelegenheid minder vaak te hoeven opladen. Je kunt de accu dan gewoon "op-gebruiken" voor je hem weer aan de lader gooit (want je hebt er toch nog één extra) in plaats van dat je hem iedere avond voor je je camera nodig hebt aan de lader moet doen omdat je anders misschien zonder accu komt te zitten. Een accu gaat maar een bepaald aantal laadbeurten mee, na dat bepaalde aantal (ongeveer, meeste accu's gaan ongeveer 500 keer mee geloof ik) wordt de kwaliteit van de accu hard minder. Daarom is 't wel jammer om half-volle accu's steeds weer op te laden...

Schoudertassen bestaan zeker. Ik geef er zelf ook de voorkeur aan. Helemaal als je vaak moet wisselen (zoals bij mij nogal eens het geval is), is het niet te doen om iedere keer je rugzak weer van je rug te halen, lens te wisselen, rugzak weer om te doen.

Qua tassen verschillen de prijzen inderdaad heel erg, maar dure tassen zijn hun geld ook vaak dubbel en dwars waard. Ik vind zelf Lowepro-tassen (behoorlijk populair) minder briljant en geef de voorkeur aan Billingham of (op een goede tweede plaats) Domke. Mijn Billingham heeft me 350 euro gekost en daar heb ik geen seconde spijt van gehad.

Maar een tas van 350 euro lijkt me voor jou niet helemaal nodig, voor jou is 't iets minder van belang zo'n achterlijk grote hoeveelheid spullen achter je aan te slepen lijkt me Knipoog

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 23:50

Ik heb zelf 2 GB en dat is voorlopig voldoende. Tegenwoordig zijn de kaarten niet zo duur dus koop ik er misschien wel een bij. Tweede accu is niet nodig heb er zelf nu een gekocht omdat ik een grip erbij heb (heb geen canon accu maar eentje van 15,- dus ook de kosten niet) en inderdaad een goede tas en denk eraan dat je mogelijk snel uitbreid en dat je daar ook ruimte voor moet/wil hebben. Ik heb zelf de grootste slingshot en ben er erg blij mee. Ik verkoop waarschijnlijk mijn lowerpro tas nog daar past een body met 1 lens in dus niet echt handig voor een uitgebreide hobby fotograaf.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:50

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:00

Ik zoek een spiegelreflex camera die niet al te duur is, maar goed voor paardenfotografie en andere dieren goed is! Ik ben over 2 maanden jarig, en heb dan genoeg geld voor een spiegelreflex, dus wil er dan een kopen maar weet niet welke. Ik heb nu de Fuji Finepix S5800 deze vind ik erg handig, maar ik wil toch overstappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:17

Nouks schreef:
bonzjo schreef:
Zou je willen vragen welke camera ze fotografeert Lachen
als hij echt maar 300 euro was (excl lenzen neem ik aan). Ze maakt er mooie foto's mee namelijk. Lachen

Bij Foto Konijnenberg (http://www.fotokonijnenberg.nl) is de 400D in de aanbieding! Body kost 299 euro, dan heb je nog 200 euro over om te investeren in lenzen. Lijkt me echt een mooie koop, met een 400D kun je nog tijden verder!

Daar ben ik het zeker mee eens! OK dan!
Echt een hele goede actie Ja
Heb hem toen voor 500 gekocht incl. een lens, nou ik ben er écht heel blij mee Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:18

horsieslii schreef:
Ik zoek een spiegelreflex camera die niet al te duur is, maar goed voor paardenfotografie en andere dieren goed is! Ik ben over 2 maanden jarig, en heb dan genoeg geld voor een spiegelreflex, dus wil er dan een kopen maar weet niet welke. Ik heb nu de Fuji Finepix S5800 deze vind ik erg handig, maar ik wil toch overstappen.

Een paar posts boven je staat dat de 400D van Canon in de aanbieding is bij Konijn.
300 euro voor de body, dan kan je, zoals in de post staat, nog 200 euro aan lenzen kopen, als je uitgaat van de normale prijs van de camera Knipoog

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:39

Ik heb eindelijk mn camera. Haha!
Durf m alleen amper aan te raken. Hij zit nog netjes in de beschermingszooi in de doos. Bloos
Hele klus om de accu in de oplader te doen, en t snoertje eraan. Was veel te bang dat ik iets kapot zou maken of verkeerd deed. Bloos

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:44

absque_dubio schreef:
Ik heb eindelijk mn camera. Haha!
Durf m alleen amper aan te raken. Hij zit nog netjes in de beschermingszooi in de doos. Bloos
Hele klus om de accu in de oplader te doen, en t snoertje eraan. Was veel te bang dat ik iets kapot zou maken of verkeerd deed. Bloos

Dat had ik ook maar toen bleek de mijne ook een kapot scherm te hebben (aantal pixels)
ben je helemaal voorzichtig maak je een foto helemaal in paniek Nagelbijten / Gniffelen

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:46

Dat is balen zeg. Nagelbijten / Gniffelen
Hopelijk heb ik dat niet. Kan ik weer een uur in de auto om erheen te gaan..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:51

Haha zal wel meevallen Knipoog
Ik kreeg overigens wel gewoon een nieuwe!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 21:20

Ok ik twijfel nu nog tussen de EOS400D of de Panasonic DMC FZ28. Van die eerste heb ik al veel foto's gezien, van die tweede niet...

Wie zou wat aanraden Haha!

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:37

EVen een vraag welke lens kan je het beste doen op een eos 400d canon om foto's te maken in binnenbak maar ook gewoon buiten van het rijden. Is daar 1 lens voor of heb je voor foto's te maken in een binnenbak een andere lens nodig.
Weten jullie ook de prijs daarvan?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:00

Dat moet in dit topic: [CB] [INFO] Welk objectief moet ik kopen?

@chipieke; Ik heb de EOS400D en ben er zeer tevreden over, en met mij vele anderen. Ik denk dat als je voor de panasonic gaat, je een lenzenprobleem krijgt, dat ze duurder zijn en minder te verkrijgen, maar dat weet ik niet zeker, dat moet je even nakijken. De EOS is sowieso een goede keuze Lachen

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:54

Emmaa_ schreef:
Nouks schreef:

Bij Foto Konijnenberg (http://www.fotokonijnenberg.nl) is de 400D in de aanbieding! Body kost 299 euro, dan heb je nog 200 euro over om te investeren in lenzen. Lijkt me echt een mooie koop, met een 400D kun je nog tijden verder!

Zeer aantrekkelijk. Wat voor lens(en) kun je adviseren? Ik wil voornamelijk paarden(en dieren) fotograferen.

En ook: wat wordt er bijgeleverd? Heb al even op de site gekeken maar kan niet vinden of er bijv een accu ed worden meegeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:25

imd schreef:
@chipieke; Ik heb de EOS400D en ben er zeer tevreden over, en met mij vele anderen. Ik denk dat als je voor de panasonic gaat, je een lenzenprobleem krijgt, dat ze duurder zijn en minder te verkrijgen, maar dat weet ik niet zeker, dat moet je even nakijken. De EOS is sowieso een goede keuze Lachen

Nee hoor, de Panasonic is geen spiegelreflexcamera Knipoog
Zit gewoon een (goede!) lens met 12 keer optische zoom op, that's it. Geen lenzenprobleem dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:26

bonzjo schreef:
En ook: wat wordt er bijgeleverd? Heb al even op de site gekeken maar kan niet vinden of er bijv een accu ed worden meegeleverd.

Accu, gebruiksaanwijzing, software, lader etc zit allemaal bij de body. 'Body' houdt in dat er geen lens bij zit, die zul je er dus wel bij moeten kopen. Wat je er verder los bij zult moeten kopen, zijn (een?) geheugenkaartje(s?) en een tas.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:27

Ik ben op zoek naar een Olympus Spiegelreflex. Ik heb nu zelf de E500, maar ik wil een Spiegelreflex met minimaal 10.1 MP. Ik wil mijn lenzen blijven gebruiken, vandaar dat ik op de Olympus blijf. Welke camera raden jullie mij aan?

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:11

Nouks schreef:
bonzjo schreef:

Accu, gebruiksaanwijzing, software, lader etc zit allemaal bij de body. 'Body' houdt in dat er geen lens bij zit, die zul je er dus wel bij moeten kopen. Wat je er verder los bij zult moeten kopen, zijn (een?) geheugenkaartje(s?) en een tas.

Oke mooi. Geheugenkaartjes en een tas heb ik al Lachen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:18

lifaya schreef:
Ik ben op zoek naar een Olympus Spiegelreflex. Ik heb nu zelf de E500, maar ik wil een Spiegelreflex met minimaal 10.1 MP. Ik wil mijn lenzen blijven gebruiken, vandaar dat ik op de Olympus blijf. Welke camera raden jullie mij aan?

Wil je een nieuwe camera, alleen om een paar mp's?