[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:43

Haha, dat is banketstaaf! Heb je net een nieuw speeltje, kan me voorstellen dat je er meteen mee wilt gaan foto's maken zeg!

Wordt trouwens wel een beetje neerslachtig van de prijzen die hier voorbijkomen, aangezien ik mijn 400D een half jaar geleden voor 650 euro kocht Nagelbijten / Gniffelen Maarja, zo gaat dat nou eenmaal hè... Tong uitsteken

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:22

De mijne (40D) gaat anders ookal hard omlaag met de prijs hoor Nagelbijten / Gniffelen...heb hem net een paar maanden, en nu bestaat de 50D alweer Boos!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 00:55

Ik wil een nieuwe camera, en ik dacht aan de Nikon D40.. Lekker goedkoop. Clown Is deze ook geschikt voor slechter licht, bewegingen? Gaat vooral gebruikt worden voor breakdance. Ik weet er niet zoveel van. ROFL

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:02

Alleen een D40 omdat deze lekker goedkoop is?

Weet je uberhaubt wel wat een spiegelreflex in houd?

D40 is een camera met wat 'mankementjes', althans, het is wel handig dat je je bewust bent van wat wel en niet kan met de D40. Zo passen bijvoorbeeld niet alle lenzen erop Knipoog.

Misschien moet je je eerst wat beter laten voorlichten voor dat je je vastpint op een bepaalde camera, en al helemaal als het alleen maar om de prijs gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 01:04

Dat was een grapje. En ja, ik weet wat het is.
Ik vroeg om tips, dit wist ik al.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:12

Kan uit je bericht niet echt lezen dat je 'tips' wilt.
Wat jij noemt, bewegingen, licht enzo ligt aan je objectieven, en niet aan je body, dus je D40.
Wil je lichtsterk? Dan betaal je al snel veel omdat je dus de objectieven met autofocusmotor moet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 15:49

Hmmm....

Inderdaad, op de D40 passen lang niet alle lenzen. Bovendien is 'ie op ISO 1600 niet al te best. Doordat ISO 1600 eigenlijk niet zo goed bruikbaar is en de budgetlenzen niet lichtsterk zijn, is het eigenlijk met jouw wensen al direct aan te raden er direct lichtsterke lenzen bij te kopen... En die zijn dan weer erg duur, je zit dan direct aan de duurste Nikon-lenzen die d'r zijn. Daarmee zet je dan in feite weer een beetje 'overload' op je camera; de lens is zo goed dat de kwaliteit dan de camera je alsnog beperkt...

Ik zou 't niet doen, zeker niet als je inderdaad beweging op donkere locaties vast wil leggen. Koop je een goedkope camera omdat 'ie zo lekker goedkoop is, betaal je je nog scheel aan de lenzen om een beetje een leuk resultaat te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:57

Ik heb nu al een camera uitgekozen. Lachen Canon EOS 450D Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:03

Das een handigere keuze in moeilijke lichtomstandigheden meestal ja...

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 10:55

Ik zit zelf al weer te kijken voor een stap hoger dan de 400D maar inderdaad met de gekelderde prijzen krijg je daar ook niet veel meer voor en is een nieuwe body een behoorlijke investering. Wat is nou eigenlijk een goede overstap (zonder naar de prijs te kijken)

Tevens heb ik een vraagje over compact camera's. Mijn vriend wil heel graag een digitale camera maar heeft geen groot budget aangezien hij al keihard werkt om zijn studie te kunnen betalen. Nu is hij bijna jarig en ben ik opzoek naar een mooie camera (liefst onder 200) waarmee hij lekker het bos in kan en eventueel herten, reeen etc kan fotograveren.

Kortom wat is daar nu een mooie camera voor. Heb zelf gekeken naar de Canon Sx10 maar die valt buiten het budget.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:09

Ik heb afgelopen week de canon ixus 85 gekocht en ben daar zeeeeer tevreden over! Heeft mij 180 euro gekost.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:28

Hey
Ik heb ff een vraagje
Wat is nou een goeie Macro lens voor de 400D(canon)
En wat zijn die prijzen gemiddeld?

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:17

Maikuh: dat is voor wild fotografie toch echt te weinig zoom. Maar heb van die camera inderdaad goede verhalen gehoord.
winsel: dat kun je in het objectieven topic vragen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:02

Ik kom hier als leek even binnen vallen.

Bijna jarig en vorig jaar twijfelde ik, maar nu wil ik toch echt een spiegelreflex hebben. Schijnheilig

Een vriendin van mij heeft deze camera http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2lbe24n&s=5
Ik heb haar toestel meerdere malen vastgehad en die beviel perfect! Vond ik niet te ingewikkeld. Ging gewoon goed. Lachen

Ik wil er ongeveer max. 500 euro aan uitgeven. Liever een iets betere voor iets meer geld, dan dat ik 200 betaal en dat ik net zo goed mijn digitale kon houden.

Ik fotograveer niet heel veel bijzonders. Ik wil mijn paard er mooi op kunnen zetten. Het liefst ook met een fuctie die wat snelheid/een beweginggoed in beeld kan brengen. Ook fotograveer ik wel eens bloemen of natuur.
Lenzen ben ik helemaal nog niet in thuis.

Welke camera denken jullie dat ik het best kan nemen en met welke lens ?
Vragen wil ik altijd beantwoorden als ik ze kan beantwoorden Clown .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:46

De camera op de foto is de 400D van Canon, die zal nu wel onder de 500 liggen als je goed zoekt Knipoog

Ik heb hem zelf ook en vind het een zeer fijne camera!

Als je wilt heb ik ook nog wel voorbeelden voor je Ja

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:15

Pff, ik kan maar géén keuze maken.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Panasonic DMC-FZ28 maar volgens een kennis trekt de lens op niets, terwijl mijn collega deze net zo aanprijst!

Wat verwacht ik van een fototoestel:

- leuke foto's bij de paarden, goed weer, slecht weer, bij zonsondergang of schemering
- leuke foto's binnenshuis
- niet per sé leuke snufjes
- beetje handig om mee te nemen!

Wil dus graag vooral goede foto's buiten willen nemen, de meesten kunnen dit naar het schijnt wel, maar wat is goed binnen EN buiten?

Wat is het budget? Een €400.00.

Wie weet me verder te helpen? Wat vind jij voor en nadelen van bepaalde toestellen en wat raden jullie mij zeker af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:21

chipieke: die lens is super, echt. Sowieso van alle Panasonic Lumic FZ-camera's. Wel kan het zijn dat (als ik de goede camera voor ogen heb) 'ie bij minder licht/beweging minder is, maar dat komt niet door de lens, maar door de ISO van max. 400. Je hebt ook camera's uit dezelfde serie die tot ISO 1600 of zelfs 3200 gaan.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:22

Ik zoek een spiegelreflex camera die niet al te duur is, maar goed voor paardenfotografie en andere dieren goed is! Ik ben over 2 maanden jarig, en heb dan genoeg geld voor een spiegelreflex, dus wil er dan een kopen maar weet niet welke. Ik heb nu de Fuji Finepix S5800 deze vind ik erg handig, maar ik wil toch overstappen.
Laatst bijgewerkt door horsieslii op 21-12-08 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:23

chipieke, het ligt eraan wat je leuke foto's vind, ik heb een fujifilm compact (Z100fd oid) en die maakt prima foto's, vooral ook bij slecht licht, hij is klein dus makkelijk mee te nemen.. maar het blijft een compactje Knipoog

Siemxfunny: volgens mij is de 400D nu niet echt meer verkrijgbaar, maar de 450D of de 1000D (valt misschien iets beter in je budget) wel Ja
Ik heb van de week de 1000D gehad, maar nog geen tijd om hem uit te testen dus kan je er verder niet zoveel over vertellen Knipoog Mij is verteld dat het grootste verschil tussen de 450D en de 1000D de snelheid is, maar er zijn hier vast mensen die dat beter weten Knipoog

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:42

hallo!
vraagje, zit een beetje rond te kijken naar een camera en nu heb ik er eentje gezien waar ik verlieft op ben geworden.
ik heb er alleen hélemaal geen verstand van en vroeg me af of hier iemand kon zeggen of de prijs/kwaliteit verhouding goed is.
wat ik erg leuk vind is dat je er ook filmpjes mee kunt maken.
het is de CASIO Exilim EX-FH20: http://www.digicamshop.be/product/58811 ... -fh20.html

nog een andere vraag, een vriendin van mij is twee keer bij mij op bezoek geweest (woon in centraal frankrijk in de 'bergen') met haar canon (nogal een kanon ook weet niet welke) en alle twee de keren had ze nadat er onweer geweest was storing op de geheugenkaart.
ik heb een canon powershot en hetzelfde soort kaartje maar ik heb dat nog nooit gehad.
in mijn camera deed hij het ook niet, en in nederland heeft de winkel waar ze de camera vandaan heeft allerlei toeren uit moeten halen om bij de foto's te komen.
was de tweede keer niet hetzelfde kaartje als de eerste keer.
weet iemand hoe dit kan, bij de winkel weten ze het niet.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:04

Hallo!
Ik ben opzoek naar een 'simpele' camera.
Eisen:
Onder 200 euro
Moet foto's achter elkaar kunnen maken
Veel kunnen inzoomen (meer dan 5 keer optische zoom)

Ik zat te denken aan deze: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/P ... fault.aspx
Iemand ervaring?
Ik hoor het graag!

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:24

WiskeyBokjes: een vriendin van mij heeft die. je kan er idd ver mee inzoomen enzo maar de kwaliteit blijft dan niet echt goed...
op zich maakt ie leuke foto's ook rijfoto's zijn goed. als je wat voorbeelden wilt heb ik die wel voor je.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:26

X_spirit_X schreef:
WiskeyBokjes: een vriendin van mij heeft die. je kan er idd ver mee inzoomen enzo maar de kwaliteit blijft dan niet echt goed...
op zich maakt ie leuke foto's ook rijfoto's zijn goed. als je wat voorbeelden wilt heb ik die wel voor je.

Als je die zou willen sturen Schijnheilig
Mag ook via PB

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:27

steeffie schreef:
Siemxfunny: volgens mij is de 400D nu niet echt meer verkrijgbaar, maar de 450D of de 1000D (valt misschien iets beter in je budget) wel Ja
uuuh.. de 400D is echt nog wel verkrijgbaar hoor Knipoog

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:34

Bedankt voor de reacties..

zijn jullie tevreden over de CANON EOS 1000D 18-55 kit spiegelreflexcamera?

Doen jullie ook standaard een extra oplader / geheugenkaart ?

(ik ga ook nog maar is goed het topic doorlezen, scheelt hopelijk vragen stellen) Vork