[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:55

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:56

Misschien even een mail sturen?

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:45

Ik zit met een vraagje.

Ik ben momenteel aan het kijken voor de sony a 200, maar kan er hier geen info over vinden kan dit?
Of heb ik dan niet goed gekeken?
Heeft er iemand ervaring of info over dit toestel?
Ik ben zelf een beginner en wil graag een goede, maar niet TE dure spiegelreflex kopen vandaar..
wil me vooral gaan richten op paarden-/ portretfoto's?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen??

Groetjes Elke

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:58

Is hier iemand die ervaring heeft met de Nikon D60? Hoe bevalt hij? In de beginpost staat er namelijk geen topic over. Iemand die er foto's er mee gemaakt heeft? Zoja, zou ik die dan mogen zien?

Groetjes, Mariska

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:27

Goed, Ik heb eens even om mij heen gekeken en twijfel nog over 3 camera's.

De canon ixus 80is.
Deze heeft 8,0 megapixels
3 x optische zoom
€179,99

Sony Dsc-W170
10,1 megapixels
5x optische zoom
€179,99 (incl: tasje en extra accu)

olympus FE-360
8 megapixels
3x optische zoom
€139,99 (incl: tasje en extra accu)

Ik gebruik vooral een camera voor foto's van mijn dieren en andere dieren. En met uitjes maak ik ook veel foto's.
Welke zou leuk bij mij passen en is ook een goede camera? Hoe is jullie ervaring met deze camera's of een van deze camera's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:33

Canon Ixus is zeker aan te raden, vind het zeer fijne camera's Lachen

Maar ik zou gaan voor degene met de meeste optische zoom, dat is dan dus in jou geval de middelste Knipoog

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:42

Xena_ schreef:
Is hier iemand die ervaring heeft met de Nikon D60? Hoe bevalt hij? In de beginpost staat er namelijk geen topic over. Iemand die er foto's er mee gemaakt heeft? Zoja, zou ik die dan mogen zien?

Groetjes, Mariska

geweldig toestel wat goede foto's maakt. makkelijk menu, je moet er natuurlijk wel eerst even voor gaan zitten. ik gebruik hem puur praktisch d.w.z. als huis, tuin, keuken toestel omdat ie nou eenmaal kwalitatief goeie foto's levert. m'n insteek was wel om flink met de handmatige instellingen aan de gang te gaan, maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen. hij doet in elk geval lang met de accu en is niet zwaar in de hand. als je een paar originele foto's wilt, pm je maar even, dan kan ik ze je, buiten een uploadsite om dus, mailen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 21:42

Ja ik zit er indd ook over te denken maar is het menu fijn bij een sony camera?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:47

Ik heb gisteren de canon 450d gekocht. Bij de mediamarkt. Ik heb aangegeven dat het bij www.kamera-express.nl goedkoper was en toen hebben ze dat gecheckt. En toen kreeg ik het voor dezelfde prijs want de Mediamarkt bleek circa 60euro duurder.
Batterijen zijn ook 20 euro duurder bij de mediamarkt dan bij camera express alleen hier gaan ze niet mee met de prijs aangezien dit een batterij is.

Vandaag even mijn boekjes enzo doorlezen, ik ben benieuwd. Er zit nu een standaard lens bij. Ik wil eigenlijk een lens voor paardenfotografie (bewegend, dus springpaarden vastleggen), welke is aan te raden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:57

Ehm, daarvoor moet je ten eerste even naar het objectieventopic, daar zitten mensen die er een stuk meer vanaf weten dan ik Knipoog

Maar toch even;

Het ligt er sterk aan wat je budget is.
Als je genoeg geld hebt om uit te geven, is een 70-200mm 2.8 IS van Canon zo'n beetje de beste aankoop die je kunt doen.
Het is lichtsterk en je kunt er een geweldige scherptediepte mee creëren.

Als je niet zo'n groot budget hebt, of in ieder geval minder groot (bij de bovenstaande moet je denken aan sowieso €1500) kan je naar de Sigma variant van deze lens gaan.

Als je een budget hebt dat nog niet eens bij de Sigma in de buurt komt (die is ook al vrij prijzig, weet de precieze prijs zo niet uit mijn hoofd) kan je naar een 55-200mm of een 70-300mm gaan kijken.

De eerste is vrij allround, je kan hem ook gebruiken voor portret, je hoeft niet zo heel erg ver van het paard af te gaan staan zeg maar.

Bij een 70-300 is dit al wel het geval, al kan je vrij veel verder inzoomen.
Ik moet zeggen dat ik (en menig anderen) het stuk tussen de 200 en de 300 niet vaak gebruik, vandaar dat ik dan een 55-200mm aanraad.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:07

Ik vind 70 wel een lastig begin, bijv bij rijfoto's. Dan kan je beter 55 hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:10

Zeker op een x1.6 crop body lijkt 300 me wat overdreven en kan ook ik me goed voorstellen dat een lens vanaf 55mm soms best handig zal zijn en ik ga mee met Emma dat je het stuk tussen 200 en 300 eigenlijk niet zult missen. Met een klein budget lijkt ook mij een 55-200 dus de beste keuze. Met een groter budget zou één van de 70-200's natuurlijk leuk zijn (F4.0 of F2.8).

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:12

Ik zie dat de Tamron 55-200 nu in de aanbieding is,
zal er veel verschill qua kwaliteit zitten tussen de Nikon 55-200 en de Tamron 55-200?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:14

Simone: denk het wel eigenlijk.... Ik werk zelf niet met Nikon, maar de budgetlenzen van Tamron zijn over het algemeen de besparing op een Nikon- of Canonlens niet waard. Er zijn een paar uitzonderingen waarbij Tamron heel leuk werk levert, maar zeker op budgetlenzen als de 55-200 zou ik gewoon investeren in de Nikon-lens.

Maar nogmaals, (Emma zei het net ook al,) dit is het camera-topic en objectievenvragen horen eigenlijk in het objectieven-topic.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:17

Nouks schreef:
Simone: denk het wel eigenlijk.... Ik werk zelf niet met Nikon, maar de budgetlenzen van Tamron zijn over het algemeen de besparing op een Nikon- of Canonlens niet waard. Er zijn een paar uitzonderingen waarbij Tamron heel leuk werk levert, maar zeker op budgetlenzen als de 55-200 zou ik gewoon investeren in de Nikon-lens.

Maar nogmaals, (Emma zei het net ook al,) dit is het camera-topic en objectievenvragen horen eigenlijk in het objectieven-topic.

Oke, bedankt!
ik dacht al dat Nikon beter zou zijn aangezien het wel erg grote prijsverschil Nagelbijten / Gniffelen
Dan moet ik nog even doorsparen Tong uitsteken

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:22

Ik heb via MP een 300 D kunnen kopen voor 250 euro met extra accessoires.
zoals 2 accu's, battery-grip, lader, de standaard kitlens 18-55,
de Canon EF 55-200mm F 4,5-5,6 II USM, op elke lens een zonnekap en UV filter en van me vader gister de Canon EF 75-300mm F 4.0-5.6 III USM gehad.

is dat een beetje redelijk om goede foto's mee te maken? moet wel lukken toch. (nadat we een cursus gehad hebben haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:26

Moet helemaal lukken hoor, de 300D is opzich een fijne camera, was mijn eerste spiegelreflex Lachen Het enige is dat je met slecht licht gewoon de pineut bent, want hij geeft al vrij snel vrij veel ruis, maar verder heb ik er echt veel plezier van gehad en fijne foto's mee kunnen schieten. Lekkere lensen heb je er ook bij hoor. Haha!

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:30

heel snel ruis.... in het donker bedoel je.
gelukkig zijn het officiele Canon lenzen en geen Tamron of Sigma want dan was het resultaat nog ruiziger (of hoe zeg je dat...met meer ruis) geweest.

Maar we hadden hiervoor een gewone compact, maar dit is toch wel wat leuker speelgoed hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:31

De hoeveelheid ruis ligt niet aan de lens, maar aan de sensor van de camera. Dus die opmerking klopt niet helemaal Knipoog

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:39

zie je wel ik heb er geen verstand van ik dacht het al maar nu is het me nog duidelijker Tong uitsteken

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:46

Aangezien ik mijn vorige body gesloopt heb, en het geld van een dure reparatie steek ik dan liever in een nieuwe (betere) body.
Ik had een 350d, en wil nu graag een stapje groter.. Heeft iemand een idee wat slim is om te kopen? Heb al zitten kijken naar de 30d/40d.. (50d nieuw gaat weer wat boven het budget Clown)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:54

30/40D is een leuke stap verder, Ezumii!

Maarreh... de pinnetjes toch? Is het dan niet handiger je 350D desondanks te laten repareren en te verkopen? Camera lijkt me de reparatie nog best waard.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:29

En is de 40d dan dat extra geld waard? Zit er veel verschil in?
Ja de pinnetjes Clown. Dat is wel een optie ja, maar ik heb nog nooit wat moeten laten repareren.. Dus geen idee waar ik dat bijv. het goedkoopst kan laten doen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:35

el1986 schreef:
Ik zit met een vraagje.

Ik ben momenteel aan het kijken voor de sony a 200, maar kan er hier geen info over vinden kan dit?
Of heb ik dan niet goed gekeken?
Heeft er iemand ervaring of info over dit toestel?
Ik ben zelf een beginner en wil graag een goede, maar niet TE dure spiegelreflex kopen vandaar..
wil me vooral gaan richten op paarden-/ portretfoto's?

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen??

Groetjes Elke

ik heb hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:06

Ezumii schreef:
En is de 40d dan dat extra geld waard? Zit er veel verschil in?
Ja de pinnetjes Clown. Dat is wel een optie ja, maar ik heb nog nooit wat moeten laten repareren.. Dus geen idee waar ik dat bijv. het goedkoopst kan laten doen.

Ik gok dat Rofa (Den Haag) voor een dergelijke reparatie het goedkoopst zal zijn. Canon's ETB (Roosendaal) is meestal behoorlijk aan de prijs.

Verschillen 30D en 40D: 8 en 10 megapixels, 40D heeft ISO 3200, Live View en Sensor Cleaning en als het goed is, zou 'ie sneller moeten zijn in het wegschrijven van de foto's en heeft 'ie een grotere buffer voor burst. Verder een grotere zoeker, verwisselbaar matglas en je kunt met de 40D ook door je zoeker de ISO-waarde zien. En het scherm is wat groter dan bij de 30D.

Ik kan me herinneren dat bij de introductie van de 30D het verschil tussen de 20D en 30D als minimaal werd ervaren, het verschil tussen de 30D en 40D is wel noemenswaardig. Desondanks zijn het beide natuurlijk zeer goede camera's én een grote stap vooruit als je de 350D gewend bent (zelfs een overstap van de 350D naar de 20D zou al noemenswaardig zijn).