Like_peres schreef:wie zou deze foto willen tekenen??
Dit is de foto..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Like_peres schreef:wie zou deze foto willen tekenen??
misschien zou ik wat meer met verschillende hardheden van potloden in de manen kunnen proberen, of wat schaduw aanbrengen met kneedgum. Of verpest ik het dan alleen maar? 
Wendy15 schreef:

.
.
.
Zat ook een beetje met die schaduw te pielen, wilde het ook niet te donker maken enzo tjah.. vond het maar lastig
Hoe krijg ik die haren wat speelser dan? Kan dat houtskool namelijk niet echt gummen

.
.
.
Wordt het zo uitgeveegd.. De schaduw aan de onderkant is niet helemaal recht. Zie je wel als je van dichtbij kijkt, maar op de foto valt dat idd weg.. Zal proberen het van onder wat in plukjes te laten vallen.. 
Naomi21 schreef:dat komt meer en deels door hij ze nek zo zette, je ziet ook die spier ahahDie heeft idd wel een strak kapsel Wen!
. 
. 1 puntje om op te zeuren nog (en als je mn commentaar beu bent, roep je maar
): onder het 1e plukje, helemaal bovenin, zit aan de onderkant bijna geen schaduw. Als je daar de schaduw ook minder had getekend, hadden de manen al meer "volume" gekregen, zeker ivm de plukken waar wel schaduw onder zit
.
, zou t vooral meenemen naar n volgende tekening, maar met oefenen vallen dat soort dingen toch wel op hun plek 
En mooi 
Leer ik alleen maar van! Het 1e plukje bij de haaraanzet op de hals of de uiteinden van de haren? Daar zit wel een schaduw
Had ik eerst wat minder hard getekent, maar toen leek het heel 'plat' vond ik, dus had dat iets donkerder gemaakt 
Tjah, iedereen heeft toch wel z'n eigen voorkeur voor materiaal
Ik vind houtskoolpotlood persoonlijk veel fijner werken dan grafiet.. De pastelkrijtjes die ik pas heb gekregen ben ik ook helemaal weg van
Heb nu ook een houtskoolstaafje, maar die moet ik nog uitproberen

Wendy15 schreef:Het 1e plukje bij de haaraanzet op de hals of de uiteinden van de haren? Daar zit wel een schaduw![]()

.Wendy15 schreef:Dankje!Tjah, iedereen heeft toch wel z'n eigen voorkeur voor materiaal
Ik vind houtskoolpotlood persoonlijk veel fijner werken dan grafiet.. De pastelkrijtjes die ik pas heb gekregen ben ik ook helemaal weg van
![]()
Heb nu ook een houtskoolstaafje, maar die moet ik nog uitproberen
En heb ook pastelkrijtjes gehad, maar dat is ook nog wel een kunst geloof ik? Mocht iemad tips hebben graag PB
Daarna ga ik m'n nieuwe houtskool lekker uitproberen

Naomi21 schreef:Tis wel n knap dier Like_peres, heel statig en trots

Figo schreef:Cyntje schreef:die eerste foto is wel grappig
Jaa daarommaar hij is erg klein dus grotere versie is wel handig