[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:01

magda_90 schreef:
Brechtjee
Leuk gedaan, wellicht kun je de volgende keer een wat ander perspectief kiezen waardoor de foto net wat meer aanspreekt? Net de puntjes op de i

Ja klopt hij mist nu wat.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:18

Dit is mijn foto voor week 2
gemaakt met een compactcamera hopelijk kan ik volgende maand foto's met een spiegelreflex posten
Bewerkt met Gimp
en geupload via bokt.
Het doel van deze foto was vooral een beetje oefenen met nabewerken.
(eerste keer vignet! :D )
Ik had ook nog een beetje ruzie met het rechtzetten...
Waarop moet je dan juist letten? Ik heb nu geprobeerd het paaltje min of meer verticaal te zetten,
Maar dan leek het voor mijn gevoel wat scheef...
Ook, wat vinden jullie van mijn logo (ook probeersel met gimp... :p )
Afbeelding

En iedereen die feedback heeft gegeven, Bedankt!!!
Jullie zijn helden!!! :D

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:19

Afbeelding

Waarom lukt het nooit van de eerste keer in het groot??? :P

magda_90

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:24

Wat leuk dat je straks met een DSRL gaat fotograferen. :j
Deze is wat grauw, wat gezien het weer logisch is. Hoewel het een heel lief moment is en ik daardoor blijf kijken, mis ik ook wel het stukje "wauw" op de een of andere manier. Wellicht dat je meer van (schuin)voor had kunnen fotograferen bijvoorbeeld?

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:34

Een iets heel anders geprobeerd. Weet nog niet of ik er zo tevreden over ben.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeelding

Heel erg bedankt voor alle feedback!! Ik heb momenteel helaas geen tijd om de hele lijst bij langs te gaan, maar verwacht dat dat wel weer gaat komen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:39

Vorig jaar dacht ik al, dit initiatief is super leuk en helpt natuurlijk enorm om het fotograferen weer een beetje op te pakken ! Ik zou het leuk vinden om nog mee te mogen doen! Ik upload naar mijn eigen server.

Week 1. Tja, enige foto's die ik gemaakt heb in week 1 zijn vuur werk geloof ik XD Vanuit mijn werk gedaan ! Ik had namelijk nachtdienst met oud en nieuw :D
Afbeelding

Week 2, Tazje onder het zadel
Afbeelding

(klopt dat dan? Officieel zitten we in week 3 vandaag?)

Wat een prachtige foto's komen er trouwens langs zag damn!
Gub: Die vind ik echt heeeel erg mooi!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:39

Week 2

Wat ik zelf als verbeterpunt heb: focus op het hoofd en niet de borst :p
Heb sinds kort een nieuwe camera (Nikon D5200) en moet hem nog leren kennen. :')

Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:42

@Gub, ik vind het heel sprekend, goed gedaan hoor :-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:48

Gub
Prachtig, niets op aan te merken. _O_

Toydoll
Week 1: Heel interessant om te zien, vooral die "vuurkoker" waaruit de rest weer lijkt te ontstaan. Mooi moment.
Week 2: Wat een leuke pony! Ik zou de volgende keer een ander moment pakken in de beweging, je bent nu net een fractie te vroeg namelijk. Als je nog een seconde had gewacht dan was het diagonale beenpaar mooi gestrekt.

Bumblehorse
De focus gaf jezelf al aan. Verder vind ik hem mooi van scherpte en helder van kleur. Wat was de reden om deze compositie zo te kiezen? Hoewel het zeker een grappige foto is omdat de verhoudingen nu wat uit elkaar vallen, is het geen technische goede verhouding, snap je? Tenzij dat juist de bedoeling was. :)

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:49

G_entle
Vanwaar deze compositie en uitsnede? Nu kijk ik namelijk strak naar het voorhoofd van de pony. De ogen zijn slecht te zien en links is hij erg donker. Ik denk dat je de volgende keer de foto meer schuin van voor kunt maken. Dan valt de schaduw links ook wat weg en heb je meer oog rechts. :j
Qua uitsnede zal ik de volgende keer denk ik toch ervoor kiezen om de oren en de neus ook mee te nemen.

Bedankt voor je feedback! ik heb deze foto gewoon uit losse pols genomen en ingezoomd op zijn hoofd. Vond het resultaat apart, maar wel iets hebben. Met oren en neus was hij idd veel beter geweest :j

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:49

Ik baal als een stekker.. De camera is er mee opgehouden en ik kom er ook achter dat ik helaas echt te weinig tijd heb om me er goed in te verdiepen en die camera na te laten kijken.. Veel success allemaal, als het gaat dan wordt het misschien tot volgend jaar?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:54

magda_90 schreef:
Bumblehorse
De focus gaf jezelf al aan. Verder vind ik hem mooi van scherpte en helder van kleur. Wat was de reden om deze compositie zo te kiezen? Hoewel het zeker een grappige foto is omdat de verhoudingen nu wat uit elkaar vallen, is het geen technische goede verhouding, snap je? Tenzij dat juist de bedoeling was. :)

Ik was vooral aan het uitproberen met de vaste 35mm 1.8f lens :)
Wist van tevoren dat hij rare verhoudingen ging aannemen, maar wou het toch wel proberen en zo is die eruit gekomen :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 21:55

Dan heb ik helemaal niets gezegd. :)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:05

bumblehorse: ik vind hem juist wel leuk met die offfocus XD

Magda: klopt, foto van Taz was ook niet zo'n goede, maar ik heb niet meer foto's gemaakt :P

Maar hebben we nu dan nog 6 dagen voor week 2? of is het nu week 3?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:09

Tot maandag avond 22.00 kan je altijd de foto's in leveren. Er is nog een uur voor week 2 ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:10

POW2
Helaas oude foto.. Hele week in het donker pas een keer thuis gekomen en als ik dan eens thuis was met daglicht, was het pruts weer..
Afbeelding

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:13

Week 2
Afbeelding

Heb de hele week ziek in bed gelegen, voel me nu pas weer een beetje redelijk dus ik heb onze neppe open haard op de foto gezet :P
Het enige wat ik 's avonds nog op de foto kan zetten, en ben er best tevreden mee, lekker warme foto :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:16

Pff, speciaal voor dit topic weer eens een zelfportret gemaakt deze week vergeet ik hem te plaatsen. :') En nu ben ik misschien te laat. Ik ben hopelijk net voor 10 uur uur thuis.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:35

Mijn week 2
Afbeelding

Moet zeggen dat het niet een heel realistische foto is ik heb wat gespeeld met contrast en kleuren dit keer. Misschien niet mijn mooiste/beste foto maar wel erg leuk om een keer te hebben gedaan :)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:36

Is het al 22.00u? Heb foto voor week 3 al klaar staan :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:36

Ik denk zo dat dit mijn laatste FB is van week 2.
Voor mij voor het eerst dat ik dit doe.....met lood in de schoenen moet ik zeggen want ik wil mensen niet voor het hoofd stoten.
Daarnaast is het raar voor iemand die best nog wat moet leren een ander te beoordelen.
Maar goed.....ik vind het erg leuk om FB te krijgen en dan is het ook niet fair geen FBV te geven.
Mocht ik rottig over komen dan was dat zeker niet zo bedoeld!!

Jacobeho Ik vind hem erg mooi.....die zachte uitstraling hoort er perfect bij. Ik ben wel erg benieuwd hoe het plaatje er uit zou zien als de steel ook scherp was geweest.
tessekeIk kan me niet storen aan de achtergrond of de ruis als ik eerlijk moet zijn. De kat pakt mijn blik direct en dat is toch ook een beetje het doel denk ik. Mooie oogjes, om in te verdrinken!!
TeSzZzWat een heerlijk dier!! Die zachte zandsnuit en die lief uitstralende oogjes.....you got me there!! Misschien dat het plaatje wat lichter mag met een heel klein beetje meer contrast.......maar ik moest er wel een poos over denken of ik dat wel kon zeggen. Aandoenlijke foto!!
RianCErg boeiende blik!! Ik had nog wel wat oneffenheden weg gewerkt denk ik.
CrazyIrisJammer van de ruis, verder wel een mooi realistisch plaatje.
Ylvy Puntje van het oor er op had leuk geweest maar het stoort me ook niet echt eigenlijk. Ik zou wel de witbalans wat koeler zetten daar om het wit in de vacht mooier wit te hebben. Erg leuk om te zien dat die kat echt recht in de lens kijkt!
Hanna_94In dit plaatje kan ik me niet storen aan de mindere scherpte....soms maakt dat het juist mooier bij het juiste plaatje. Ook de manier waarop het licht over de rug heen valt vind ik erg mooi.....leuk om te zien hoe je daar gebruik van hebt gemaakt.....Mooi plaatje!!!
G_entlePersoonlijk zie ik liever het hele paardenhoofd of 1 detail hier in. 1 oog bijvoorbeeld of alleen de neus......Misschien is het wel leuk een keer te spelen met het centreren van een plaatje....en dan bedoel ik juist niet mooi in het midden maar die derde regel gebruiken en iets geks doen.
LOVESUSHIKan het hier kloppen dat je hebt scherp gesteld op de kont van de kleine kat? Of ik zie het verkeerd, dat kan natuurlijk ook. De bokt upload is gewoon jammer inderdaad, daarvoor heb ik flickr er bij genomen om dat te voorkomen. Lief plaatje mams met baby!!
IejoorrSuper knap!!! Ik heb niet eens een poging gedaan dit jaar uit faalangst dus mijn respect heb je!!
NefertarieHet paard op de achtergrond stoort een beetje....tussen de voorbenen lijkt deze een schaduw te maken van het voorste paard.....dat vind ik dan weer erg grappig. Mooi zoals het licht op de manen valt en qua blik precies op tijd geschoten. Mooie foto!!
caaramel De horizon...daarmee zet je een foto recht. Je hebt een leuk plaatje gemaakt daar. Alleen zou ik dat vignet er hierbij niet op zetten gezien het weer al somber is. Een donkere rand maakt het dan zo mogelijk nog somberder.Leuke pony, gaan we daar meer van zien?
Gub Sja.....damn...wat kan ik daar nou van zeggen behalve dat hij hartstikke mooi is? Ik ben ook wel benieuwd hoe hij er uit zou zien met iets meer hoofd en iets minder schouder........maar dat is pure nieuwsgierigheid.
Toydollde foto van week 2 omdat ik week 1 nog geen FB heb gedaan. Ik heb het idee dat de foto ietsje scheef staat......Ik mis ook wat diepte en helderheid daar. Mag ik vragen hoe je deze geschoten hebt?
BumblehorseInderdaad de focus op het hoofd.......dat is goed gelukt. Misschien de volgende keer ook de ruiter wat scherper te krijgen? Het F getal wat hoger zetten voor meer scherpte rondom zeg maar.
CarolaaxxxxAls een oude foto een hele goede is dan heb ik daar geen commentaar op.......mooi hoor!!
SharonPluggeInderdaad een fijn beeld om naar te kijken met deze wind en kou.....mooi!!
Niene87Dat is een zaak van smaak.....ik hou er van!!! Doet een beetje sprookjesachtig aan zonder dat het overdreven is. Erg leuk!!!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:37

Ik zit ook te wachten op 22:00! Heb ook al een mooie foto gemaakt die ik graag zou laten zien.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:39

Jeetje...jullie zijn vlot....ik moet nog foto´s maken voor de nieuwe week :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:44

Revanches schreef:
Is het al 22.00u? Heb foto voor week 3 al klaar staan :D

Dito. O:)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:48

rustig aan :) Nog tien minuten :D haha