[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:46

Jolandaa_ schreef:
Asselruiter
Wauw, niets aan toe te voegen. Fotografeer je in kleur en bewerkt je het of ‘schiet’ je dit in zwart wit? Mag via pb :)

Hoi Jolandaa, de foto is in kleur getrokken en achteraf zwart/wit bewerkt via photoshop. Het is eigenlijk een foto die snel zonder kijken tijdens het stappen genomen is, dus ik was heel erg aangenaam verrast toen ik deze op pc zag. Dank je voor je commentaar :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:47

DmNqUe : Mooie foto! Vind alleen het model wat raar kijken. :=

kimberley23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:48

eclair98 schreef:
Week 2 en 3 sla ik even over met commentaar, het spijt me, maar mijn schoolwerk (tentamens) gaan voor. Ik ga kijken of ik voor week 3 ook een oude foto moet kiezen of dat ik ergens een gaatje kan vinden!

Voor mij geldt precies hetzelfde...

brenda36

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:56

Bellatrix schreef:
TrendyLover : Het scherpstel punt moet je smaak zijn en het is niet de mijne. _O- Zwart/wit vind ik er wel bijpassen maar ik had dus toch het hoofd scherp willen zien.

Wat grappig dat je het zo zegt. Omdat ik al redelijk veel foto's op deze manier had maar dan idd de kont wazig en het hoofd scherp. Heb ik er nu eens voor gekozen om het andersom te doen. Klein experimentje dus ;) .

Hier het linkje naar de andere foto:
http://24.media.tumblr.com/32bc9641c20a ... 1_1280.jpg

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:01

Ja, die vind ik dus mooier. :')

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:23

Mijn week 2 commentaar :D heb geprobeerd overal wat bij te zetten wat je zou kunnen verbeteren :D

Agossie verzamelt hier - GAve foto' ik vind hem er rustgevend. Maar een dingetje ik vind je logo wel heel erg groot…
Ann_Pam - leuke foto, ik vind het alleen wel jammer van de vele ruimte boven + ook is voor de volgende keer het mooier als je op of onder ooghoogte je foto maakt.
Ash_ - leuke foto, maar ik zou de foto's zelf nog wat naar rechts gekanteld hebben en gecropted hebben. Zodat de foto iets meer gefocused wordt op het paardje en minder op de achtergrond. Wel mooie scherpte diepte!
Asselruiter - Hele gave foto! Alleen ik vind wel dat de linkerbovenhoek wat licht is en dus afleid. Misschien kan je die iets donkerder maken?
Babel - Gave foto, met mooie scherpte diepte. Alleen het is voor de volgende keer mooier als je hem vanaf iets lager neemt.
Balou_k - Leuke foto, mooi moment. Probeer hem de voelgnede keer van wat lager te nemen. Dan lijkt de shetlander wat groter en ziet het er mooier uit. Maar het moment is erg goed gekozen!
Bellatrix - Erg mooie foto zo met dat paars!
binky - leuke foto, alleen jammer dat de achtergrond zo licht is. Probeer de volgende keer met het licht mee te fotograferen.
Bumblehorse - Heel lieve foto! Het laat echt die band tussen de twee zien!
calice - Heel lieve foto! Het laat echt die band tussen de twee zien!
C_estmoi - Leuke foto, maar ik vind die boomtjes op de achtergrond rechts onder wel vervelend.
chip - Leuke foto, mooi licht. Maar ik heb ergens het idee dat hij niet scherp is? Kan aan mij liggen.
Deetjeeuh - Leuke foto, ik vind dat er wel wat teveel ruimte is aan de rechterkant.
deviltjh - Jammer dat je het oog niet ziet. Probeer dat altijd op de foto te hebben.
DmNqUe - Hele gave foto ! Ik vind dat tegen licht erg mooi!
eclair98 - wat een schatje zeg! Ik zou de foto alleen iets draaien en hij zou nog leuker zijn geweest als je vanaf ooghoogte had gefotografeerd.
EngeltjeS - Leuke foto, maar ik vind het contrast wat te hoog.
Fellow - leuke foto, ik zou de volgende keer alleen de oren van het paard niet amputeren :D
Fennee - Leuke foto, alleen jammer dat hij niet scherp is.
Fenneeee - Leuk! alleen jammer van de drukke achtergrond.
Gub - leuk, alleen ik stoor me een beetje aan de achtergrond. Voor de rest is het een hele mooie foto.
Hanna_94 - Hij is leuk, ik stoor me er alleen aan dat de foto vrij onrustig is en er niet echt een focus punt is.
HeavensLove - Hij is leuk, alleen ik zou er iets meer contrast in gooien.
Iejoorr - leuke foto, maar ik stoor me aan de drukke achtergrond.
Irene96 verzamelt hier - ik vind hem aan de ene kant leuk, maar ergens iets te blauw.
ismy - leuek foto, maar ik vind hem wat te geel.
Jessica_1998 - leuk, maar ik vind hem wel erg simpel.
JewEmm - leuk, alleen jammer dat er zoveel ruimte boven zit. Ik zou dat er voor een deel af croppen.
jilinda - Hij is leuk, ik stoor me alleen een beetje aan het hek dat links onder zit.
JNSW - Hele gave foto, ik vind alleen dat er iets te veel ruimte aan de rechter.
Joey - Hele gave foto. Heb er weinig op aan te melden.
joey_lover - Hij is gaaf, alleen op mijn scherm is hij net iets te fel.
Jolandaa_ - leuk, ik zou er alleen iets meer contrast instoppen. Maar hij is zeker gaaf!
kani_ejj - Hij si leuk, maar ik vind het paard wat erg klein probeer die de volgende keer iets 'belangrijker' te maken.
Kelszz_ - Heel gaaf, zo dat panorama. Alleen ik heb het idee dat hij niet helemaal scherp is?
_Kiki_ verzamelt hier - Leuk! Maar ik mis wat ruimte onder het neusje.
kimberley23 - Leuk! ik vind alleen de ruimte boven wat te veel. En voor de volgende keer miss op ooghoogte de foto maken.
laurajoy15 - Hele gave foto, ik hou van je kleuren!
Leonyr verzamelt hier - Gaaf zo half kleur! Vind hem erg leuk
Lipydo - Hij is gaaf, maar ik vind dat ergens de kleuren niet bij het idee passen. Ik heb het idee dat koudere kleuren beter bij het idee zouden passen.
Lizaa01 - leuk, miss zou je de volgende keer het oogje wat meer kunnen oplichten.
manonnevot - leuke foto, alleen jammer dat hij niet scherp is.
marit - leuke foto, ik vind het alleen wat jammer dat het paard weg kijkt
MarijeR - leuke foto, alleen jammer dat hij net niet op ooghoogte is. Maar het is een leuke foto!
Marjoow - Gave foto!
MichieldeM - leuke foto, allen ik zou graag wat minder ruimte onderin zien.
monbyou - leuke foto, ik zou alleen graag wat meer contrast zien.
MyHu - leuke foto, ik zou alleen wat meer contrast in het oog stoppen.
naomi_g1998 - leuke foto, je zou er nog iets warmere kleuren in stoppen, dat past net wat mooier bij een zons opgang.
NatassJa - Leuke foto! Zker met die zachte kleuren, haar ogen komen zo mooi uit!
Nefertarie - Leuke foto, ik vind alleen dat de kleuren wat te warm zijn in contrast met de vele schaduwen.
Nynke_Mandy - Leuke foto, alleen jammer dat hij onscherp is. Waarmee upload je je foto's?
Racheel - Leuk, alleen ik zou hem de volegnede keer van ooghoogte nemen.
Revanches - Hele leuke foto! hel erg schattig!
RianneH - leuke foto, alleen jammer dat hij niet scherp is.
Robin_Rikkie - leuke foto! Erg leuk gedaan zo met dat tegenlicht.
SachemLover - Leuke foto, maar wel wat klein.
showteam - erg leuke foto! ik zou er alleen wat meer contrast er in stoppen.
Sodeletuut - leuke foto! alleen de elektrisiteits masten leiden me nogal af.
Sokje_6 - de foto doet het niet?
Suuszels - leuke foto, alleen met wat meer contrast zou hij nog mooier zijn.
TammyVN verzamelt hier - Hele gave foto!!
tesseke verzamelt hier - Hle gave foto, ik heb alleen het idee dat er erg veel ruis in zit, op de achtergrond.
Tinky12 - leuk! alleen ik vind je logo wat overheersend.
XiiaaooNaa - erg leuke foto! (heel netjes halster weggewerkt)
xLoki - erg leuke foto! miss nog iets meer contrast? dan zie je het rendier nog niet iets beter.
xxanoukxx1 - leuke foto, alleen jammer dat het paard niet scherp is.
Ymor - erg leuke foto! miss is het voor de volgende keer nog mooier als de achtergrond nog wat onscherper is.
Yvonne_V - de foto doet het niet?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:25

Dat zou ik normaal inderdaad liever doen, maar de shet was zo druk en roekeloos dat ik niet lager durfde dan hurken, heb enkele keren moeten weg springen.. En dan zat het hier nog wel vast aan halster en touw!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:35

feedback voor week 2 komt na morgen (heb morgen een examen ;) )
maar bij deze wel al een foto voor week 3 die ik inlever

Afbeelding

trouwens zeer grappig de feedback die ik krijg voor foto week 2 zoals ik had verwacht valt het bij de 1 in de smaak en bij de ander niet :)

trouwens mijn POTW's kunnen hier bekeken worden:
http://www.flickr.com/photos/113653676@N07/sets/72157639763184864/

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:49

Bedankt voor het commentaar :)
Vind de foto ook wel redelijk simpel maar vind m ook iets hebben , voor de mensen die goed kijken staan er 2 of 3 hertjes in t midden.
Ik wilde niet dichterbij komen anders rennen ze misschien weg. En heb te weinig zoom om t mooi op de foto te krijgen, ik was wel dichterbij gegaan maar stond nog niet goed. Omdat ze in het midden van een natuurgebied staan.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:07

Heuj, mijn link doet het inderdaad niet. Agossie, wil je 'm er opnieuw tussen zetten? :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:16

Bedankt voor de feedbacks van week 2! :D

week 3
Afbeelding

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:30

Deetjeeuh schreef:
TammyVN;
Ik vind de foto een mooie, ouderwetse sfeer afgeven. Ik weet niet of dit de bedoeling was? Maar daar blijft het eerlijk gezegd bij. Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar ik moet kijken. De ene kant is iets te donker, de andere kant iets overbelicht. Nu zie ik als ik er nog eens goed naar kijk inderdaad dat het kant scherp is. Dat had van mij iets opvallender gemogen zodat je aandacht nét iets meer weet waar je moet kijken. Toch vind ik de sfeer wél onwijs leuk! :)

Bedankt voor je feedback. Ik snap je punt, maar het ging mij niet om een specifiek onderwerp. Als ik iets specifiek scherp stel was imo het hele idee weg want dan ga je daar op focussen.

naomi_g1998 schreef:
TammyVN ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden haha. Vind het een beetje hard tegenover elkaar, ene kant pikzwart en de andere heel licht. Wel een leuk idee.

Dat kan haha, en bedankt :). Misschien is het contrast idd te hoog tussen het lichte en het donkere.. Ik heb nog een versie waarbij dit minder heftig is.. Evt kan ik die hier ook nog wel plaatsen.

Sokje_6 schreef:
TammyVN: Hier ga ik van nadenken! Weer eens wat anders, spannend idee!

Bedankt :D en dat was nou precies mijn bedoeling :)!

Joey schreef:
TammyVN
WAUW! _O_ Niks aan op te merken, prachtig! _O_ Wat een geweldige sfeer! HDR? :)

Deze gaat over week 1 neem ik aan? :D Bedankt! Nee, het is geen HDR :).

Lipydo schreef:
Integendeel tot anderen hier vind ik deze foto wel boeiend (kunstacademie hé haha). Ik zie wat je boeiend vind aan de foto, maar kan er zelf niet echt mijn vinger opleggen. Je wordt als kijker zo ontzettend nieuwsgierig gemaakt wat er buiten zich afspeelt, omdat het net niet te zien is. Mooie patronen. Wel denk ik dat het zwart aan de rechterkant wat te overheersend is.

Yay iemand die het begrijpt haha :D. Bedankt! Het zwart en het overbelichte is misschien idd een te hoog contrast, ik heb nog een versie waarbij het contrast lager is (en dus het zwart ook minder zwart). Kan hem bij interesse wel even posten :). Bedankt voor je uitgebreide reactie iig! :D

MyHu schreef:
TammyVN - Ik vind die donkere zijkant wel wat hebben hoor. Alleen het stipje net boven het midden stoort mij een beetje. Vooral omdat hij ook nog in het midden zit.

Het stipje was mij idd ook al opgevallen, die heb ik al weg geshopt, moet alleen het beeld nog updaten ;). Bedankt voor je feedback :).

EngeltjeS schreef:
TammyVN: Hmm... Geen idee wat ik hier over moet zeggen. Volgens mij kan je veel beter, dan dit.

Je hoeft niets te zeggen als je niet weet wat je moet zeggen hoor :D.
Uiteraard kan ik beter, maar dan blijf ik in mijn comfortzone. En ook in mijn comfortzone valt natuurlijk bij te leren. Maar als ik echt nieuwe dingen wil blijven leren zal ik uit mijn comfortzone moeten stappen en echt nieuwe dingen uit moeten proberen. Het heeft voor mij totaal geen zin om straks super goed te zijn in enkel landschapsfotografie en portret fotografie. Voor school moet ik ook uit mijn comfortzone stappen want ook volgens mijn docenten heb ik al veel te veel gedaan in de richting waarin ik nu zit en moet ik nieuwe dingen gaan uitproberen, juist dan ga ik grotere stappen maken (hopelijk hihi) en nieuwe inzichten ontwikkelen :).

TrendyLover schreef:

Aan de ene kant vind ik het niks maar aan de andere kant juist weer ontzettend gaaf!
Hij heeft iets mysterieus.

Haha bedankt voor je reactie! Het mysterieuze was ook de bedoeling :).

monbyou schreef:
TammyVN aparte foto maar erg mooi.

Jolandaa_ schreef:
[ [url]Afbeelding[/url] ]

Vind de foto persoonlijk niets. Het spreekt me niet aan, en ik kan er ook niet graag naar kijken, sorry.

Goed, nou ben ik van vrije meningsuiting en kan ik er prima mee leven dat niet iedereen deze foto even mooi vind. Maar hier heb ik natuurlijk helemaal niets aan? Dit is geen feedback? Wat zou ik volgens jou anders moeten doen of kunnen verbeteren? Want kennelijk zie jij dingen in deze foto die jij niet goed vind. Wat dan? Daar heb ik meer aan dan 'ik vind hem lelijk punt'
Laatst bijgewerkt door Berdien op 29-11-17 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link website uit quote verwijderd.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:31

Ik ga trouwens vandaag of morgen feedback geven!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:33

HeavensLove, wat een prachtige kleuren zeg, onwijs mooi. Je compositie weet ik niet zo zeker of ik die geslaagd vind, ik vind hem iets de krap aan de onderkant denk ik. Maar hij is ontzettend scherp en de keuren zijn echt gaaf!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:34

TammyVN schreef:
Jolandaa_ schreef:
TammyVN verzamelt hier
Vind de foto persoonlijk niets. Het spreekt me niet aan, en ik kan er ook niet graag naar kijken, sorry.

Goed, nou ben ik van vrije meningsuiting en kan ik er prima mee leven dat niet iedereen deze foto even mooi vind. Maar hier heb ik natuurlijk helemaal niets aan? Dit is geen feedback? Wat zou ik volgens jou anders moeten doen of kunnen verbeteren? Want kennelijk zie jij dingen in deze foto die jij niet goed vind. Wat dan? Daar heb ik meer aan dan 'ik vind hem lelijk punt'

Nee dat klopt, maar ik weet niet wat ik er in moet zien. Een gordijn? Ik zie er persoonlijk echt niets in.
Foto 1 (zag 'm net op je site) vind ik echt fantastisch. Helemaal gaaf.

maar ik zie er echt niets in. vind 't moeilijk daarop te oordelen. Ik had dan wat meer raam willlen zien, wat nostalgische plantjes en potjes om het plaatje meer sfeer te geven.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:42

Bedankt allemaal voor de feedback! Grappig om het verschil in smaak er ook in te kunnen detecteren :P En ja, het was de bedoeling dat het paard niet scherp is, dus dat is geen fout geweest ;)

Dan mijn feedback van week 2:
Alles is opbouwend bedoeld en kan niet garanderen dat ik niet in herhaling val bij eerder genoemd commentaar.

Agossie fijne sfeer op de foto, mooi gebruik van zachte kleuren. Had persoonlijk voor een andere hoek gekozen, iets lager oid.
Ann_Pam mooi, zachte kleuren, prettig gebruik van de omgeving. Mooi dat het model niet in de camera kijkt, had misschien met het lichaam nog iets meer afgewend mogen zijn, maar dat zijn details ;)
Ash_ wat een heerlijk koppie zeg! Nette foto, weinig op aan te merken.
Asselruiter prettige zwartwit, goed scherp, maar had de focus misschien liever wat duidelijker gezien. Ik schiet nu van rand neusriem van touwhalster, naar oog naar veertje. Had bijvoorbeeld graag het oog wat lager gezien.
Babel erg mooi, hoek, lichtjes op de achtergrond, dat de kap scheef zit, alles werkt heel goed met elkaar. Jammer van de moderne voet, maar daar kan je natuurlijk niets aan doen. Blijf het een erg prettige foto vinden :)
Balou_k geen verkeerde foto, lastig om die kleintjes in beweging goed scherp te krijgen. Van lager genomen zou wat hebben toegevoegd, maar las dat dat niet echt mogelijk was. Koppie staat er erg mooi op, met het oog mooi vrij van de haren.
Bellatrix de kleuren zijn heel erg mooi! De boom an sich ook, maar zo gecentreerd voelt ie een beetje afgehakt. Persoonlijk had ik meer opzij genomen zodat je ook nog een stukje ruimte over houdt met alleen kale lucht en een stukje met hangende takken. Maar de kleuren, heel gaaf.
binky wat een schattig vogeltje, erg leuk :) Had wat scherper gemogen, maar compositie is leuk.
Bumblehorse geen slechte foto, scherpte, afstand is mooi, maar rommelig op de achtergrond en niet mijn favoriete positie van een springpaard. Geeft wel een hele fijne rustige sprong weer. Probeer eens wat andere posities van jou en het paard uit, want het heeft zeker potentie.
calice schattig moment, begreep dat je al wat aan het proberen was met het aanpassen van de foto. Het is nog steeds wat veel ruis. Maar compositie is leuk, dat valt vast wel te herhalen met andere instellingen ;)
C_estmoi idee is leuk, maar had het anders geknipt. Persoon meer naar achteren, minder gecentreerd en de boom links weggeshopt.
chip Leuk idee, denk dat je beter of meer lucht had kunnen nemen, of meer gras. Kleuren in de bomen lijken wat verzadigd, maar dan wil nogal eens zo lijken als de lucht zo donker is en de zon wel schijnt.
Deetjeeuh Mooi! Enige en dat is natuurlijk persoonlijk, vind ik het niet zo mooi als het draadje wel weggeshopt is, maar je aan de positie van het bit/hoofdstel wel kan zien dat deze op een niet 'natuurlijke' manier staan. Had dan liever gewoon het touwtje daar gehouden.
deviltjh Positie van het hoofd, kleuren en uitwerking vind ik niet zo mooi. Had liever meer oog gezien en óf meer kleur, of minder kleur. Maar gewoon blijven oefenen, het begin is er.
DmNqUe Mooi, vooral de nog net verlichte delen op haar gezicht.
eclair98 Och gos, wat een schatje! Probeer wat meer op ooghoogte te komen en de foto zou ik recht zetten (zie lijnen van de stoeptegels op de achtergrond).
EngeltjeS Verassend dat een wiel zo mooi kan zijn, erg goed gelukt, geen commentaar. Fijn ook met de verschillende scherptes in het gras.
Fellow Fijne foto! Hek stoort mij niet echt, misschien de ruimte bovenin wel iets.
Fennee Misschien door de upload, maar de foto is niet (meer) scherp. Zou proberen iets meer van onderen te nemen, zodat je er meer tegenaan kijkt ipv erop, maar apen zijn lastig :P
Fenneeee Ik vind hem leuk! Ondanks de onrustige achtergrond en de kleuren die net iets té zijn, pakt de foto mij wel.
Gub Mooi! Niets aan toe te voegen. Achtergrond geeft het wat extra's door de ongewone 'structuur'.
Hanna_94 Kleur vind ik mooi, onderwerp zelf spreekt me niet echt aan.
HeavensLoveFoto zelf vind ik leuk, wel wat grijs, misschien iets meer contrast. Maar deze recht opstaande versie is iets minder mijn smaak.
Iejoorr Mis de scherpte op het oog en de neus is vrij dichtbij, waardoor die zo groot wordt. Mooi paard, zou de bruine achtergrond meer gaan gebruiken voor een goede hoofdfoto.
Irene96 Wow, erg ongewone foto. Heeft iets heel interessants. Misschien heb ik het gemist, maar vanwaar deze foto? Enige jammere vind ik de te dikke lok over het oog, snap het idee, maar is te duidelijk overdacht.
ismy Heel mooi, fijne sfeer, prachtige kleuren :)
Jessica_1998 Mooi Hollands plaatje, niet heel spannend, wel netjes.
JewEmm Scherpte lijkt wel oke, maar persoonlijk vind ik een hoofd op deze manier weinig charmant. Had hem meer van de zijkant genomen denk ik..
jilinda Leuk! Hoekje met touw en hek is wat storend, maar dat is misschien moeilijk omheen te werken.
JNSW Deze was in HDR omgezet? Vind de kleuren echt heel goed werken! Model is ook leuk, mis wat scherpte, maar extreem storend is het niet.
Joey Heel tof! Leuk ook om het stappenplan te zien. Origineel idee met goede uitvoering, knap hoor!
joey_lover Foto's is totaal niet mijn smaak. Vind het ook lastig beoordelen door de bewerking. Pose vind ik wel wat hebben.
Jolandaa_ Volgens mij is de horizon een tikje scheef, maar wel een geweldig mooie lokatie. De palmbomen onderin leiden iets af van het mooie dorp en de zonsondergang. Kleuren zijn erg prettig.
kani_ejj Geen slechte foto, maar ook niet bijzonder. Paard lijkt heel erg smal door deze opstelling, had misschien iets meer lijf willen zien. Heeft het huis een betekenis? Anders vind ik het erg storend zo op de achtergrond (wel mooi huis). En touwtje is netjes weg gewerkt, maar zoals eerder gezegd, persoonlijk vind ik het erg lelijk om het bit in zo'n 'onnatuurlijke' positie te zien staan.
Kelszz_ Zonde dat de horizon scheef is. Verder leuke foto, leuk om eens iets andere uitsnijding langs te zien komen.
_Kiki_ Leuk idee, mis alleen wat scherpte en had meer ruimte rechts mooier gevonden. Denk dat ik geprobeerd had het paard echt goed zwart te maken, maar weet niet of dat uiteindelijk echt een aanvulling zou geven of niet.
kimberley23 Leuke foto! Achtergrond is heel fijn. Schaduwen zijn wat hard, maar kan me voorstellen dat dat zonder reflectiescherp moeilijk oplossen is met de winterzon.
laurajoy15 Erg mooie foto. Prettige overgang van licht naar donker, goed gedaan!
Leonyr Mooi, lijkt bijna een schilderij. Onscherpte op bepaalde delen werkt er wel goed bij.
Lipydo Hoewel ik de foto en uitvoering heel erg mooi vind (echt op een subtiele manier wordt je aandacht naar het midden gedirigeerd) vind ik het model een wat stijve houding hebben. Is er een gedacht achter haar eigen hand die zo slap hangt? Had het mooier gevonden als die meer zou rijken naar de hand uit de bosjes. En de voeten lijken wat onnatuurlijk blauw.. Maar, he, details, foto is al erg mooi!
Lizaa01 Ik heb ook een paar van zulke foto's en twijfel altijd of ik de haren die over het oog heen vallen juist wel of niet mooi vind.. Hier hetzelfde, het voegt wel wat toe, maar het lijdt ook af van een scherpe oogfoto.
manonnevot Pose is leuk, maar de foto helaas niet scherp en wat donker. Met wat voor camera maak jij de foto's?
marit Mooie herkenbare stijl. Van mij hadden de glinstertjes niet gehoeven, ookal geven ze de foto net dat extra tikje magie. Kleuren vind ik erg prettig, uitwerking meer dan goed natuurlijk.
MarijeR Goede foto. Scherp met mooie kleuren.
Marjoow Heel gaaf! De mooiste uit de serie. Blijft betoveren en geeft ergens ook een gevoel van beweging.
MichieldeM Technisch goede foto. Trekt mij niet echt en is erg geel, maar dat zijn denk ik de kleuren dan daar op straat? Scherpte is erg goed.
monbyou Leuk idee, bijna perfect. Jammer dat het oog niet scherp is en net de haren erboven wel. Kleuren erg fijn :)
MyHu Misschien door het uploaden niet helemaal scherp meer? Had de ruiter liever of ook redelijk scherp erop gezien, of juist gewoon rechtop, het is een beetje afleidend nu.
naomi_g1998 Horizon lijkt scheef (misschien is het daar wel heuvelig) maar idee is leuk. Mis wat kleur, maar dat kan ook af hangen van het materiaal en nabewerking. Zou wat spelen met een bewerkingsprogramma. Goed begin alvast.
NatassJa Heel mooi! Fijne kleuren, heel bijzonder dat alleen de ogen scherp zijn en de rest niet (zo geschoten of zo bewerkt?). Erg prettige foto om naar te kijken!
Nefertarie Lastig. Vind de foto erg donker, maar aan de andere kant heeft het ook wel wat. Model die je zo recht aan kijkt is ook een tikje confronterend. Geeft met de hoog opgeknoopte blouse ook wel een idee van de oude geposeerde foto's begin 1900. Interessante foto in elk geval.
Nynke_Mandy Pose is goed, alleen mist de foto alle scherpte. Was met een telefoon gemaakt toch? Probeer dan zo min mogelijk in te zoomen.
Racheel Zonde van het lelijke touw, die doet wel afbreuk van de mooie foto. Linkerkant van het paard (als je zelf paard bent) valt wat in het zwart, maar verder erg nette blackfoto.
Revanches Mooi! Fijne scherpte diepte, juiste plaats scherp gesteld. Niets op aan te merken.
Robin_Rikkie Goed idee, foto mist wat scherpte. Misschien kan je dat in bewerking al eruit halen.
SachemLover Jammer dat de foto zo klein is. Kan je leuke dingen mee doen, met die witte wimperharen en een donker oog.
Sanne_com Keurige foto, fijne rustige achtergrond.
showteam Prachtig! Gave uitvoering van een goed idee. Kleuren vallen echt wel in mijn favoriete straatje, dus ook hier weer, gave kleuren, goede bewerking. Ben benieuwd naar jouw week 3 :P
Sodeletuut Idee is echt leuk. Ik stoor me niet echt aan de elektriciteitspalen, maar had het nog beter gevonden als jij (?) rechter was geweest in het bovenlijf. Verder, kleuren en scherpte goed :)
Sokje_6 Krijg foutmelding..?
Suuszels Vind de lucht heel gaaf, maar de bomen en elektriciteitspalen doen het niet voor mij. Ze zijn ook niet lekker scherp.
TammyVN Prachtig! Helemaal mijn smaak, geeft ook nog een tikje mysterie, blijf maar kijken.
tesseke Idee is erg goed, alleen oogt de plant niet zo mooi natuurlijk.
Tinky12 Mooi silhouet van de kerk, die alleen wat scherpte mist. Zou ervoor kiezen het onderwerk (de koepel) iets meer opzij ipv in het midden te plaatsen.
XiiaaooNaa Mooie fijne foto. Kleuren zijn goed, pose is mooi. Mag iets meer ruimte boven het ene oor, maar goed, details.
xLoki Hele gave plaat! Prachtig moment, goede kleuren, mooie bewerking. Prachtige foto!
xxanoukxx1 Jammer dat het hoofd van het paard niet scherp is en haar gezicht overbelicht.
Ymor De foto is technisch netjes, alleen begrijp ik hem niet echt. Wat wil je vertellen? Heeft de graffiti er iets mee te maken? Waarom gekozen voor de achterkant van een model?
Yvonne_V Mooie foto, weinig op aan te merken, scherpte is goed, paard is knap. Was die los of heb je gefotoshopt?

Man, wat een werk! Hoop dat iedereen er iets aan heeft. Als ik je vergeten ben, geef maar een gil, want dat is natuurlijk zonde :)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:52

RianneH schreef:
manonnevot Pose is leuk, maar de foto helaas niet scherp en wat donker. Met wat voor camera maak jij de foto's?

Ik fotografeer met de canon eos 700D met 17-85 lens :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:00

Marit schreef:
HeavensLove, wat een prachtige kleuren zeg, onwijs mooi. Je compositie weet ik niet zo zeker of ik die geslaagd vind, ik vind hem iets de krap aan de onderkant denk ik. Maar hij is ontzettend scherp en de keuren zijn echt gaaf!

haha ja eigenlijk is de bovenkant te ruim vind ik zelf, maar kon dit moeilijk bijsnijden, aangezien ik dan veel verloor, van de papegaai, ik denk zelf dat hij beter zou geweest zijn moest de papegaai meer beeld vullender zou geweest zijn :)
maar ja de vogel was te lang :p lol
heb echt redelijk wat foto's getrokken, maar deze sprong er echt uit, het is ook zo een onwijs gaaf beestje, hij is nu 1 jaar en hij kwam net vanonder de douche (dan is het HET moment op foto's te trekken, want zijn vleugeltjes worden niet geknipt en hij vliegt ontzettend graag, maar hij vliegt helemaal niet graag als hij net nat is geweest :p

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:26

RianneH schreef:
NatassJa Heel mooi! Fijne kleuren, heel bijzonder dat alleen de ogen scherp zijn en de rest niet (zo geschoten of zo bewerkt?). Erg prettige foto om naar te kijken!

Dank je wel! :D De foto is inderdaad zo geschoten! :j

Iedereen alvast bedankt voor het commentaar! :) Ik ga kijken of ik vanavond of morgen even kan reageren.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:30

manonnevot schreef:
RianneH schreef:

Ik fotografeer met de canon eos 700D met 17-85 lens :)

Heb je handmatig scherpgesteld of automatisch? Zonde want met zulk materiaal zou het in principe wel scherp moeten lukken..

NatassJa schreef:
RianneH schreef:

Dank je wel! :D De foto is inderdaad zo geschoten! :j

Iedereen alvast bedankt voor het commentaar! :) Ik ga kijken of ik vanavond of morgen even kan reageren.

Erg mooi gelukt zo'n beperkte scherpte, complimenten!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:52

Citaat:
Yvonne_V Mooie foto, weinig op aan te merken, scherpte is goed, paard is knap. Was die los of heb je gefotoshopt?

Als je goed kijkt zie je aan de linkerkant het draad nog :P
Echter is hij wel over het draad heen gevlogen zodat wij erachter aan konden vangen :P

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:01

alvast de eerstelading met tips e.d. de rest komt later :), meer tijd heb ik niet

Agossie: simpel maar erg leuk

ann_pam: Mooie blik, leuke foto en wel leuk dat het takje er nog voorlangs gaat, zorgt een beetje voor diepte :D

Ash_ : Leuk, alleen heb je nadertijd nog veel scherpte toegevoegd. Hierdoor krijgt het namelijk een spikkelig effect.
Asselruiter: Leuk ook met die witte haren er door heen, zou alleen persoonlijk iets meer oog willen zien :)
Babel: Leuk, volgens mij wel redelijk wat ruis - maar niet heel erg storend ofzo:)

balou_K: Er had van mij iets minder scherptediepte in mogen zitten zodat de achtergrond net iets waziger werd.

Bellatrix: leuke foto, mooie kleur lucht dat paarsige :)

Binky: Ik mis een klein beetje scherpte, en had volgens mij wat lichter gemogen, hoewel het wel lastig is hoor met witte lucht erachter.

Bumblehorse: ten eerste, jezus wat een sprong, Gave actie foto, alleen jammer van die schaduwen, maar goed dat zijn omstandigheden waar je niet veel aan kan doen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:03

Lipydo schreef:
Ash_
Fijne heldere foto, mooi moment en blik van het paard. Door dat stukje bakrand(?) is de foto nét niet in balans, het is voor het oog mooier om het idee te hebben dat je op de achtergrond niets van een rand hebt, maar een wijde omgeving. Dat lichte randje aan de onderkant weghalen geeft al een heel ander beeld. Er mag ook wat ruimte aan de bovenkant weg en eigenlijk is er te veel ruimte aan de rechterkant van het hoofd.

Bakrand heb je helemaal gelijk in. Heb dit eerlijk gezegt niet gezien wat betekend dat ik kritischer naar mijn eigen foto's moet maken.
Uitsnede heb ik juist bewust gedaan omdat ik vaak te geneigd ben om mijn foto's te krap te maken.

Wel grappig om de verschillende meningen en smaken te horen/zien van jullie.

Had ook nog bij iemand gelezen dat diegene mijn foto te verscherpt vond. Ik heb deze foto niet verscherpt enkel een lantaarnpaal op de achtergrond weggewerkt.

Super bedankt voor alle feedback!! Ga er op letten en zeker wat mee doen. :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:31

Jolandaa_ schreef:
TammyVN schreef:

Nee dat klopt, maar ik weet niet wat ik er in moet zien. Een gordijn? Ik zie er persoonlijk echt niets in.
Foto 1 (zag 'm net op je site) vind ik echt fantastisch. Helemaal gaaf.

maar ik zie er echt niets in. vind 't moeilijk daarop te oordelen. Ik had dan wat meer raam willlen zien, wat nostalgische plantjes en potjes om het plaatje meer sfeer te geven.

Zo'n shot heb ik ook gemaakt, maar dat is te makkelijk imo. Ik heb het dus wel degelijk geprobeerd (met wat oude documenten ipv plantje haha, volgende keer ga ik het dus met plantje proberen, want dat is nog best een goed idee). Maar.. Dat kan ik al, dat doe ik altijd al, ik wil nu ook andere dingen uitproberen dus vandaar dat ik deze uitgekozen heb :). De bedoeling is een beetje dat je niet teveel gaat zoeken naar 'iets' maar dat je naar het geheel kijkt, naar de sfeer. Dus niet zo: 'goh waar moet ik naar kijken? Het gordijn? Het raam? Als er nou een plantje in de hoek had gestaan had ik naar dat plantje kunnen kijken.' Snap je.
Het is ook geen commerciële fotografie, geen portret fotografie, geen landschapsfotografie geen dierenfotografie, geen natuurfotografie. Kan er zelf ook niet echt een label aan geven dus als jij iemand bent die graag 'iets' heeft om naar te kijken en er graag een label aan toevoegt dan snap ik heel goed dat dit niet jouw ding is en dat je hier niets mee kan.

Foto 1 is iets wat ik dus vaak doe, daarom is die ook veel beter gelukt dan foto 2 :D.

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 18:38

Morgen, na mijn examen, start ik ook met geven van feedback voor week 3 en ik zal eens nadenken wat ik deze week zal fotograferen :)