Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lutha

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:32

Wat gaaf om te zien! Ik ga zelf nog even kijken of ik iets kan vinden, maar ik denk het eigenlijk niet :')

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:33

Die glans is er al maar door toevoegen van contrast komt die nu tot zijn recht daarbij kun je wat helderheid toevoegen extra.

Paard wat niet glanst krijg je ook geen glans op.

Ik gebruik geen photoshop maar in elk programma kun je de kleuren er wel bij in krijgen. Felheid van de lucht er iets uithalen en dan met je kleurenschuifjes spelen. Ook kun je een layer met kleur toevoegen

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:44

Weet of heeft iemand een tutorial over het "inplakken" van bijvoorbeeld een oog of oor uit een andere foto?
Het plaatstelijk kleur/contrast toevoegen ging marit geloof ik al mee aan de slag :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:56

Prachtig dit allemaal. Ik werk momenteel zelf met Picasa ( :o ) Maar ik kan alleen dingen lichter en donkerder maken, hoe kan ik het contrast verbeteren zonder te donkere en te lichte plekken, maar wel scherper zicht? :)

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:12

Dat vind ik persoonlijk ook lastig met Picasa. Foto's krijg ik met Picasa niet scherper. Heb een aantal jaren met Picasa gewerkt, maar sinds kort ben ik over op Gimp. Zou het je echt willen aanraden om dat programma te gaan gebruiken. Tis super in gebruik en gratis.

Edit; alleen echte photoshop elementen zoals personen laten verdwijnen of oren aanplakken ( :D ) kent ie niet. Maar ja, hee, hij is wél gratis.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:25

AnneXxX schreef:
Weet of heeft iemand een tutorial over het "inplakken" van bijvoorbeeld een oog of oor uit een andere foto?
Het plaatstelijk kleur/contrast toevoegen ging marit geloof ik al mee aan de slag :)

Die tutorial ga ik morgen maken inderdaad! :D Hoe bedoel je inplakken? Als een oog dicht is, dat je er een open oog op photoshopt?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:28

Personen laten verdwijnen en oren aanplakken kan ook wel hoor, met de clone tool en/of kopieren van andere foto's etc, geen idee of daar andere handigere tools voor zijn in photoshop. Ik gebruik ook GIMP overigens, op een paar dingen die ik wel begin te missen (met andere dingen in gimp kun je hetzelfde bereiken het is alleen een stuk lastiger) ben ik er helemaal happy mee.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:28

Dat denk ik ja of een lichter oog.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:29

Ik ga GIMP ook eens proberen. Is het beter dan Lightroom 3.6??

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:39

Marit schreef:
AnneXxX schreef:

Die tutorial ga ik morgen maken inderdaad! :D Hoe bedoel je inplakken? Als een oog dicht is, dat je er een open oog op photoshopt?

Precies :D

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:55

Colorado schreef:
Personen laten verdwijnen en oren aanplakken kan ook wel hoor, met de clone tool en/of kopieren van andere foto's etc, geen idee of daar andere handigere tools voor zijn in photoshop. Ik gebruik ook GIMP overigens, op een paar dingen die ik wel begin te missen (met andere dingen in gimp kun je hetzelfde bereiken het is alleen een stuk lastiger) ben ik er helemaal happy mee.

Wat mis je dan precies? Ik gebruik het namelijk nu zo'n 3 jaar en heb nog nooit iets gemist behalve bepaalde brusheigenschappen (alleen belangrijk voor tekenen). Dus nu ben ik nieuwsgierig. :Y)

Marjoow, dat weet ik niet... Ik ken Lightroom niet.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:58

Niks is beter dan Lightroom :Y) haha. Maar Lightroom is niet te vergelijken. dat is echt een correctie programma ipv een bewerk programma. Lijntjes wegwerken etc gaat allemaal niet in lightroom. Maar belichting aanpassen is top in lightroom, veeeele malen beter dan PS.

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:59

Marit schreef:
Niks is beter dan Lightroom :Y) haha. Maar Lightroom is niet te vergelijken. dat is echt een correctie programma ipv een bewerk programma. Lijntjes wegwerken etc gaat allemaal niet in lightroom. Maar belichting aanpassen is top in lightroom, veeeele malen beter dan PS.

Dat dacht ik idd ook al. Gimp en Photoshop zijn gewoon veelzijdiger.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:02

Is er een link waar ik lightroom kan downloaden ? Had er laatst 1 gevonden maar vindt m niet meer

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:04

kani_ejj schreef:
Is er een link waar ik lightroom kan downloaden ? Had er laatst 1 gevonden maar vindt m niet meer

Gewoon goolge; dowload lightroom.
Alleen krijg je dan een proefversie van 30dagen. Wil je hem echt hebben zul je hem moeten kopen of illegaal weten te krijgen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:12

Is hier misschien iemand die voor mij een foto kan bewerken?
Geen filter erover heen, geen andere kleuren, niets, maar het enige wat ik wil is dat ikzelf ervan wegbewerkt word.

Het liefst voor 22:00u :) Ik hoop dat iemand even tijd en zin heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:23

Opzich mag je naar mij sturen. :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:31

Deetjeeuh schreef:
Opzich mag je naar mij sturen. :P

Dankjewel! Ik upload hem even :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:35

Marit schreef:

Ik heb Gimp nu geinstalleerd, maar vind de kleurbewerking al een stuk fijner. Die curve kan ik in LR niet aanpassen volgens mij :P

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:53

Arc_En_Ciel schreef:
Is hier misschien iemand die voor mij een foto kan bewerken?
Geen filter erover heen, geen andere kleuren, niets, maar het enige wat ik wil is dat ikzelf ervan wegbewerkt word.

Het liefst voor 22:00u :) Ik hoop dat iemand even tijd en zin heeft!

Daar hebben we ook een centraal topic voor :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:56

Marjoow schreef:
Marit schreef:

Ik heb Gimp nu geinstalleerd, maar vind de kleurbewerking al een stuk fijner. Die curve kan ik in LR niet aanpassen volgens mij :P

Kleurencurve is er niet idd! Daar gebruik ik photoshop weer voor :D

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 23:11

faatxhorse schreef:
Colorado schreef:

Wat mis je dan precies? Ik gebruik het namelijk nu zo'n 3 jaar en heb nog nooit iets gemist behalve bepaalde brusheigenschappen (alleen belangrijk voor tekenen). Dus nu ben ik nieuwsgierig. :Y)

Marjoow, dat weet ik niet... Ik ken Lightroom niet.

In photoshop heb je een knopje voor het scheiden van frequenties waar je dat bij GIMP helemaal zelf moet doen. Dit is erg handig bij retoucheren. En in GIMP heb je niet de handige optie om alleen de highlights te bewerken of alleen de lowlights etc, nu kun je dit in principe doen met curves maar ik zou graag de functie erbij hebben die photoshop dus nog extra heeft. Ook heb je bij photoshop bewerklagen, dus stel je veranderd de curves dan krijgt dat een eigen laagje dat je later uit en weer aan kan zetten, zo kun je dus een hele rij bewerklagen krijgen die je later weer uit kunt zeggen. Dus stel ik heb de curves gedaan, toen de verzadigdheid veranderd, toen het contrast, toen de kleuren, toen weer curves en toen weer iets dan moet je bij gimp alles dat je daarna hebt gedaan ook weghalen én kun je op een gegeven moment niet meer terug terwijl je dat bij photoshop dus selectief kunt doen. Savvy? :+ Sorry ik ben niet altijd even goed in uitleggen :=

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:34

AnneXxX schreef:
kani_ejj schreef:

Gewoon goolge; dowload lightroom.
Alleen krijg je dan een proefversie van 30dagen. Wil je hem echt hebben zul je hem moeten kopen of illegaal weten te krijgen.

Klopt alleen krijg ik dan continue waarschuwing van m'n computer van virus.
Daar heb ik geen zin in :)

Nu wilde ik het via Adobe zelf doen maar dat lukt niet geef die een fout aan

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:37

Weer een voorbeeldje van mij.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 11:52

Wauw een heel stuk glans erover.
Das puur contrast of ? Want ik zie nu ook zonlicht