[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:15

Dat zou ik niet doen. Ik zou zeker voor de 55-250 IS gaan. Non-stm versie

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:49

Ben ik nog even :o vanwege de btw vrije actie bij de mediamarkt overweeg ik nu evengoed om de Tamron sp 70-200mm f/2.8 di vc usd aan te schaffen, scheelt toch leuk geld. Nu lees ik op internet veel positieve reviews over deze lens, maar soms ook dat ie moeite heeft met focussen (soms?) met 200mm. Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Is het echt de investering waard? En past ie goed op een D5100 body? Nu kan ik dat wellicht uitproberen, las ook n review dat de lens niet helemaal goed aansluit? Maar dat was maar met 1 review dus dat zal vast geen issue zijn.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:39

tja, ik heb die reviews ook gelezen en vandaar dat ik naar een 2de hands lens van Canon zelf ben gaan zoeken. Ik ben nogal merkgebonden als ik tevreden ben en durfde het eerlijk gezegd niet aan om richting Tamron of Sigma te gaan.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:40

Wat kost de tamron lens nu?

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:45

Die is nu 1100 euro ipv dik 1300... tweedehands lenzen kopen ben ik zelf dan weer wat huiverig voor aangezien je niet weet hoe ze ermee omgegaan zijn etc.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:50

Waarvoor wil je de lens gebruiken? IS heb je bij paardenfotografie en andere snelle slijtertijden niets aan, sommige raden het zelfs af om aan te zetten bij een snelle sluitertijd.

Voor concertfotografie bijvoorbeeld heeft IS wel een meerwaarde.

Ik zou goed nagaan of je de IS nodig hebt en anders de canon 70-200 2.8 non-IS kopen. Kost nieuw geloof ik 1150.

Over IS: http://robertvanbrug.blogspot.nl/2011/1 ... n.html?m=1

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:55

Ik heb een Nikon anders had ik het wel geweten inderdaad... de nikonvariant is echter minimaal meer dan 1800 euro en dat vind ik veel te duur. Wil m gebruiken voor paarden(sport)fotografie, ik heb nu een 55-200mm f/4-5.6 zonder VR maar die schiet zo nu en dan wat te kort als de lichtomstandigheden niet optimaal zijn, vooral als ik dan ook maximaal moet inzoomen. Vandaar dat ik nu kijk naar n lichtsterkere lens. Andere opties mogen zeker ook geboden worden!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:01

De sigma 70-200 2.8 IS is ook in die prijsklasse. Al zou ik niet durven zeggen of de sigma of de tamron beter is...

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:06

Heb op internet geen enkel onderzoek gelezen waarbij de sigma er als beter uitkwam dus als ik m koop dan wordt t de tamron :) maar wil graag weten of die echt zn geld waard is in gebruik bij paardensport fotografie. Focusproblemen bij maximaal inzoomen zijn niet handig zie je maar dit kwam maar bij enkele naar voren dus weet niet in hoeverre het in mijn situatie n issue is.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:09

AnneXxX schreef:
De sigma 70-200 2.8 IS is ook in die prijsklasse. Al zou ik niet durven zeggen of de sigma of de tamron beter is...

Als ik de testen en dxomark mag geloven is de Tamron f/2.8 70-200mm VC beter dan de Sigma f/2.8 70-200mm OS. Ik heb ze alleen beide nog niet geprobeerd. :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 00:56

Ik heb eigenlijk een vraag over mijn Canon 70-200 F4, ik heb mijn camera namelijk altijd aan zo'n schouderband hangen die je in de schroefdraad van je camera schroeft, waar je normaal dus je camera mee op een statief schroeft. Dit systeem:
Afbeelding

Alleen nu viel het me in voorbeeld foto's op dat al die witte lenzen met een statiefbeugel aan de riem hingen ipv aan de camera. Nu twijfel ik dus een beetje of het niet verstandiger is om dat dus te doen. Iemand ervaring hiermee of die weet wat ze daarover adviseren?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 07:32

Dat is fijn gevonden! Ik zou persoonlijk nooit heel het gewicht van de lens aan de body laten hangen.
Dacht juist dat het de bedoeling was dat je de ring rond je lens zou bevestigen om het gewicht van de lens te dragen ipv de body. De body weegt toch veel lichter, zo zie ik het...ben benieuwd wat men hierop gaat zeggen? vind het in elk geval een goed idee ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 08:23

Ik heb mijn draagriem vervangen door een breder model. Eigenlijk hangt mijn 70-200mm gewoon aan body en body aan draagriem. Als ik de combi op statief zet gaat hij idd wel op statiefgondel. Als je statiefgondel er standaard bij zit is het iig verstandig om die te gebruiken als je hem op statief zet en ook bij die Sniper van jou. Ik hou eigenlijk bijna altijd mijn combi zo vast dat ik de lens ondersteun en niet al het gewicht aan de mount hangt.

Als ik niet fotografeer en combi verticaal hou is mijn lens altijd naar beneden gericht. Als ik hem horizontaal hou is het net mijn "kindje". :')
Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 09:58

liedje89 schreef:
Ik heb eigenlijk een vraag over mijn Canon 70-200 F4, ik heb mijn camera namelijk altijd aan zo'n schouderband hangen die je in de schroefdraad van je camera schroeft, waar je normaal dus je camera mee op een statief schroeft. Dit systeem:
[ Afbeelding ]

Alleen nu viel het me in voorbeeld foto's op dat al die witte lenzen met een statiefbeugel aan de riem hingen ipv aan de camera. Nu twijfel ik dus een beetje of het niet verstandiger is om dat dus te doen. Iemand ervaring hiermee of die weet wat ze daarover adviseren?

Hee, dat ziet er interessant uit, daar ga ik eens dieper naar graven.

Met de 70-200 erop draag ik de lens vertkaal, meestal omhoog tegen de schouder; ik noem mijn camera ook weleens gekscherend mijn jachtgeweer (op jacht naar leuke plaatjes).

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:42

Is het verstandig om bij een objectief meteen een uv filter en een zonnekap te kopen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:51

kimmm94 schreef:
Is het verstandig om bij een objectief meteen een uv filter en een zonnekap te kopen?

Ik vind van wel. Zonnekap zit er vaak al bij, UV-filter doe ik er standaard bij. Het geeft net dat beetje extra bescherming van je frontlens.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:58

Ik ben voorstander van een zonnekap, maar niet van een UV-filter. := Zeker als het om een goedkope UV-filter gaat. Een beetje fatsoenlijke UV filter kost helaas al gauw 100 euro. -O-

Bij Canon zit alleen bij de L-serie de zonnekap erbij. Bij de gewone lenzen moet je los een zonnekap kopen. :(

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:08

Een zonnekap geeft zowel voordeel op de foto als bescherming. Een uv filter, zoals bagheera al zegt, doet vaak weinig goeds voor de fotokwaliteit. (In iedergeval de goedkopere).

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:21

Ik heb er nog een nachtje over geslapen en besloten de Nikon 70-200mm f/4.0 te bestellen :) las toch teveel onzekerheid over de tamron en deze is zeker een flinke verbetering op de lens die ik nu heb. En ook stuk vriendelijker in de portemonnee dan de 2.8 :P
Wilde alleen nog vragen: biedt deze lens ook echt (veel) vooruitgang op de 55-200mm f/4-5.6 (zonder VR)? Want hij is iig wel 10x zo duur :Y)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:33

liedje89 schreef:
[ Afbeelding ]

Mijn zwarte 70-200 hangt inderdaad aan exact dit systeem aan de statiefbeugel, en niet aan de camera. Hij hangt zo precies horizontaal.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:38

Myour, bij canon in ieder geval wel. Bij Nikon durf ik het niet te zeggen, maar volgens mij zijn de 70-200's daarvan wel aardig gelijk.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:18

Haha, unaniem opzoek naar een statiefbeugel dus. Ik heb de band gekocht toen ik nog een 55-250 aan mijn 1000D had hangen dus toen was het geen probleem natuurlijk, mijn 70-200 heb ik tweedehands gekocht en er zat geen statiefbeugel bij in de winkel hadden ze me die misschien wel aangesmeerd als ik mijn eigen camera mee had gehad :P
@ikke de band is van black rapid trouwens als je er naar wilt kijken. Ik heb het dames model (RS-W1(B)) ik vind hem erg makkelijk werken :j

@kimmie: Ik zou trouwens wel een zonnekap kopen maar misschien niet direct in de winkel. Soms betaal je zo 20 euro voor een kap in de fotowinkel terwijl je ze bijvoorbeeld op ebay voor 3,- kan kopen, er staat dan alleen geen canon op maar ze passen wel net zo goed op je lens :j

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 01:28

Ja moet je alleen wel goed opletten dat je de goede zonnekap koopt.. niet alleen de diameter maar ook de vorm. Anders zie je zo een stuk zonnnekap terug op de foto.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:01

Een statief beugel van canon zelf blijkt wel erg duur, heeft iemand enig idee of je ook een goedkopere versie kan vinden (van een ander merk) het liefst wel een die zo goed is dat je camera niet ineens van een statief of van mijn strap valt natuurlijk :+

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:26

Zag er laatst nog 1 op mp los. Wel van canon zelf geloof ik, dus goed en betaalbaar.