[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:30

Oh op die manier, ik begrijp het :j
Ben sowieso weg van Lieke haar foto's, een goes voorbeeld.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 16:22

S_en_Z: Dankje, ja ik houd ook meer van kleur maar het weer was zo grauw die avond dat ik de kleuren niet mooi kreeg en vond het zonde om dan de foto maar weg te gooien omdat hij in zwart/wit nog wel te redden was zo maar zeggen haha. Ik vraag momenteel €20 excl reiskosten,

Zal vanavond ook weer even nieuwe foto's plaatsen en dan de rest weer taxeren

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:43

Thuis even een slachtoffer gepakt om te oefenen. :)
Achteraf baalde ik dat ik het tuigje niet af had gedaan.. Maar dit is denk ik wel beter zo.
Niet getaxeerd omdat ik dat in mijn vorige post al had gedaan en er niks meer is bij gekomen.

Afbeelding

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:45

@Naoom_ : je mag maar 1x per maand foto's plaatsen ;-)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:05

Oh oeps sorry! Wist ik niet, dan zal ik niks meer posten vanaf nu. :+

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:21

Strasshorse 15,-
Billonache 50,- ik vind ze erg mooi, ook mooi scherp! :D
lovesushie 25,-
S_en_Z ikv blijf ze mooi vinden, ook qua scherpte! 55,-

Ik heb weer wat doorgeoefend! Haha, ik ben benieuwd of jullie het al beter vinden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 18:20

Strasshorse: rond de 25 euro.
Billonache: wauw geweldige kleuren! Ik zou hier 35 a 40 euro voor neerleggen.
S_en_Z: Super! Ik vind persoonlijk de binnen foto's minder als die op locatie. Binnen 35 euro buiten ongeveer 55 euro.
Naoom_: 10 a 15 euro voor de moeite en de vervoers kosten, heel veel meer zou ik hier niet voor vragen.
NaomiKing: Ik mis nog steeds wat scherpte. Ook zijn de kleuren wat aan de doffe kant. Tussen de tien en twintig euro.

hollyfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 02:48

Laat ik hier dan ook eens meedoen :)

Anne_joy €15 ik vind ze allemaal net niet zo. Sommige zijn iets te licht en de veulen foto's zijn erg blauw achtig.

Evelien1000 €40 Mooie foto's, vind alleen het gezicht van het meisje in de zonnenbloemen te licht.

Eviii_x €40 leuke foto's ! ik zou bij die 2 honden de volgende keer alleen iets hoger de foto nemen. Volgens mij komt de waas onderaan bij de poten namelijk door grassprieten vlakbij de camera ?

Strasshorse €50 Mooie foto's ! En waauw, die haflinger ! <3

Joycexenya €15 ik mis kleur in de foto's en de laatste is niet scherp genoeg.

Billionache €40 mooie foto's !

Lovesuchi €20 de foto van het meisje vind ik mooi, op de 2e foto stoor ik me aan de achtergrond en de 3e foto vind ik van te hoog genomen.

S_en_Z €50 voor het paard en de honden buiten. Bij de studio foto's vind ik het erg zonde van de vouwen in het doek.

Naoom_ €15 probeer wat lager je foto's te nemen, op ooghoogte van je onderwerp. Daarnaast vind ik de uitsnede van je 2e foto niet mooi. Naar mijn mening geld, of de pootjes er helemaal niet op of er helemaal op. Bij je eerder geplaatste foto's zit je kwa hoogte beter, daar vind ik het wel jammer dat je foto's met halve oren genomen hebt. En zoals al eerder genoemd de ruimte net aan de verkeerde kant van de hond.

Noami_king €20 Foto's missen wat kleur en het gezicht van het meisje op de 3e foto vind ik erg zonde (hoewel ik goed kan begrijpen dat ze niet blij was met de regen ;) )

En dan nu een aantal van mijn foto's
Kwaliteit is wat verslechterd omdat ze verkleind op mijn site komen te staan. En excuses voor het storende merk, ik hoop dat jullie daar omheen kunnen kijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:58

Wat een onwijs handig topic dit! Ik doe mijn shoots de laatste tijd eigenlijk alleen maar gratis, en zie het voor mijn eigen portfolio, maar ik denk dat het nu toch wel eens tijd gaat worden om 'iets' te vragen :)
Ben benieuwd hoeveel jullie het waard vinden :)
(scherpte/diepte is door uploaden naar achteren gegaan)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer foto's ter verduidelijking vind je in deze link:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 218&type=1

Citaat:
MIJN TAXATIES
(Als jullie me onredelijk vinden sorry, maar ben geen ster in taxeren van fotos)

hollyfield : Leuke plaatjes, maar ik mis een soort stijl, herkenning. Daarbij bedoel ik niet je logo maar een kenmerk in je fotokunst. 25,-

Naomi_King : Mooie scherpte, alleen ik mis bij jou ook nog een beetje een stijl. Daarnaast zijn je composities correct, maar nog niet echt gedurft. Ook een tipje: let bij paard/mens fotograferen ook op de blik van het meisje, en niet alleen of de oren naar voren staan :D 15,-

Naoom_ : van 1 foto kun je niet echt goed taxeren, maar ik ga uit van 15,-
ik zie al meer. vind de plaatjes niet enorm bijzonder, oefen nog wat meer op je eigen stijl!

CoronaLime: prachtig! Volg je ook op fb en je bent echt een topper! Vind rond de 80 prima te doen voor jouw kunsten!

S_en_Z : Ook een topfotograaf vind ik je :j vraag er maar voor wat je wilt wat mij betreft haha!

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:01

hey,
ik had een tijdje niet gefotografeerd, zondag had ik een shoot gedaan en vroeg me af of ze nu al iets waard zijn :)

bitje: ik vind je stijl erg leuk :)
20-30?
ben niet goed in taxeren...

hollyfield: 40 ? vind de hond erg leuk :-)

hier mijn foto's :)
hoop dat jullie ze leuk vinden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:18

Ik snap wat jullie zeggen over het meisje, maar ik heb veel meer foto's van haar en haar pony terwijl ze leuk kijkt! Met het uploaden had ik per ongelijk deze gedaan maar ik kon het niet meer wijzigen. :D Maar bedankt voor jullie tips!

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:42

Ik was eigenlijk wel benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden :)
Vraag me af of ik er uberhaupt wel wat voor kan krijgen :p

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:03

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:17

Vind het jammer dat ik moeite heb gedaan in taxaties en ik zelf niet wordt getaxeerd :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:24

Sorry!
De foto's van mensen vind ik 30 a 35 euro waard.
Maar die van de paarden nog maar 10 a 15 euro ongeveer.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:44

Ik doe ook weer even mee, zal de rest ook weer even taxeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Citaat:
TAXATIES:

Naoom_: €10, zou nog even door oefenen, vind deze wel beter dan je vorige :)

Naomi_King: €10, vind de kleuren op je foto's nog wat grauw

hollyfield: Mooie foto's, tussen de €20 en €30

_Bitje_: Mensen: €40 Paarden: €10

Stefieke1997: €15 vind de belichting bij sommige niet geweldig

xFace: Het zijn leuek foto's maar eerder kiekjes, ik zou nog even door oefenen

romyloverrr: Compositie is goed, alleen de foto kwaliteit vind ik niet zo, vooral bij de 2e foto, ik zal nog ff door oefenen en nog niks vragen

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:57

hollyfield: tussen de €30 euro.
Stefieke1997: €20 euro
romyloverrr: ik zou nog even dooroefenen!
Strasshorse: Mooi! De eerste vind ik weleen beetje wazig en de tweede vind ik persoonlijk een beetje te veel ruis/contrast hebben. €35 a €40 euro

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:16

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:45

romyloverrr schreef:
Over de kwaliteit, wat bedoelen jullie hiermee?
Dit is dezelfde foto maar dan wel goede kwaliteit:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JMRRVPTV.jpg

op die foto is het nog erger, er zit onwijs veel ruis over de foto (pixels)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:08

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:19

De ruis is wel weg, maar vind hem een beetje vaal ogen.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:34

Tijdje geleden dat ik hier wat heb gepost, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden maar eerst een rondje feedback/taxeren :) :

Strasshorset: leuke foto's maar let soms op je uitsnedes, ook twijfel ik of het zwart wit je foto's echt goed heeft gedaan.. ik denk rond de €20,-
JoycexEnya: Je tweede en derde foto vind ik erg leuk, de andere ietsje minder, op basis daarvan zou ik tussen de 15 en 20 doen.
Billionache: Heerlijke sfeer in je foto's, ik voel gewoon bijna de zachtheid! Ik denk dat je wel rond de €40, misschien wat meer kan vragen :j
Lovesushi: je eerste foto is een beetje dof, je laatste vind ik het erg zonde van het halster. Rond de 10-15.
S_en_Z: Zucht, wat ben ik toch iedere keer jaloers op jouw foto's, erg mooie kleuren, niet gek bewerkt maar gewoon puur. Van je studiofoto's vind ik wel het doek dat kreukt een beetje storend. Je buitenfoto's €60, binnen €40
Naoom_: Volgende keer goed letten op je uitsneden, jammer van die "afgeknipte" oren. De foto's waar de hond er helemaal op staat vind ik goed gelukt, die later geplaatste foto's zijn gaaf! rond de 20 euro.
Naomi_king: Als ik jou was zou ik nog even wat dooroefenen en wat oefenen met compensaties. Heb je die laatste foto nou in de regen gemaakt?
Hollifield: Die eerste foto is echt erg mooi! Bij die andere mis ik net iets unieks, iets aparts. Op basis daarvan denk ik rond de 15
_bitje_: Ik ben niet zo weg van de filters die je eroverheen gooit. ik mis hierdoor scherpte. Zou er niks voor vragen op dit moment.
Stefieke1997: die foto van de haflinger vind ik leuk. Daarnaast heb je originele foto's. Rond de 20-25
xFace: Als ik jou was zou ik nog lekker dooroefenen, vooral proberen je kleuren net wat mooier laten uitkomen en betere composities en uitsneden.
Romyloverr: ook jou raad ik aan om nog even door te oefenen, je eerste foto vind ik leuk maar die tweede is niet scherp. eventueel een kleine vergoeding

Ik vind het lastig om soms te taxeren hoor :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 21:59

evelien1000: Mooie foto's, maar qua belichting spreken ze mij niet zo aan. 20 euro
Eviii_x: 15 euro
Strasshorse: Mooie scherpe foto's!! De laatste twee vind ik zelf minder mooi. Vooral de scheve horizon bij de een na laatste foto vind ik storend. Daar gaat de aandacht eerder naar dan naar de hond. Voor de foto's van de haflinger 30 euro
JoycexEnya: Je foto's spreken mij niet aan. Ik vind de achtergrond bijvoorbeeld bij het veulen te storend en de kleuren niet mooi. Ik zou er nog niks voor vragen.
billionache: Mooie kleuren en scherpte! 30 euro
LOVESUSHI: Ze spreken mij niet aan. Bijvoorbeeld het loshangen van het halster bij de pony op de laatste foto. Ik zou er nog niks voor vragen.
S_en_Z: Weer erg mooie foto's! De studiefoto's vind ik wel minder mooi dan je buitenfoto's. 40 euro
Naoom_: Ik zou nog wat meer werken aan composities. Ik zou er nog niks voor vragen. Je foto's van je tweede post zijn al beter.
Naomi_King: Ik vind de kleuren niet zo sprekend. 10 euro
hollyfield: 25 euro
_Bitje_: Ik hou niet zo van de manier van bewerken, maar verder zijn het mooie foto's. Wel stoor ik mij aan de scheve horizon op de derde foto. 15 euro.
Stefieke1997: Ik vind je derde foto's te veel belicht. Zo'n 15 euro
xFace: Nog even door oefenen :) ik zou er nog niks voor vragen.
romyloverrr: 10 euro
Suuszels: Ik vind de bloemen op de eerste foto te veel aanwezig. Verder wel een leuk idee. 15 euro

Hierbij mijn foto's van mijn vakantie naar Wenen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) Het zijn alleen geen paardenfoto's. Ik weet niet of dat uitmaakt??

Afbeelding

Deze foto heb ik onder erg slechte omstandigheden gemaakt. Het water was natuurlijk niet geheel schoon, maar het was ook erg donker waardoor mijn iso erg omhoog moest. Toch ben ik wel blij met de foto die ik er ondanks de slechte omstandigheden (enorm donkere kamer met klein beetje onnatuurlijk licht) heb kunnen maken.
Afbeelding

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:32

Naomi_King: Jammer van de regen op de laatste foto. De foto's ogen ook wat dof, €10,-.
hollyfield: Mooie foto's, ben alleen niet zo weg van de schuine zwart-wit foto. €25,- buiten, €30,- studio.
_Bitje_: Ben weg van je stijl met mensen, maar alle foto's zijn wel heel erg bewerkt. Mensen €20,- Paarden €10,-
Stefieke1997: Leuke foto's, let wel op de horizon, ik weet niet of het de bedoeling was dat de paarden schuin op de foto staan? €20,-
xFace: Probeer wat meer met je compositie te spelen. €10,-
Strasshorse: Voorheen al getaxeerd met bijna dezelfde foto's. €30,-
Suuszels: De paarse bloemen zitten bij de eerste foto net teveel in beeld. Verder mooie foto's. €20,-
anne_joy: Mooie foto's, zeker de tweede. Lastig te taxeren.. €30,-

Ik heb onwijs veel geoefend en ben erg blij met het resultaat (al zeg ik het zelf haha) :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:04

Naomi_King: Ik zou hier niet meer dan 5 euro voor willen vragen / geven, zou gewoon nog goed door oefenen. :D
hollyfield: Mooie foto's, ik zou er zo'n 35 euro voor vragen.
_Bitje_: Nabewerking spreekt mij niet echt aan, voor de rest leuke foto's. 25 euro.
Stefieke1997: Ook deze nabewerkingen vind ik niet de van het, 20 euro.
xFace: Rond de 10 euro
romyloverrr: Zou hier 5 euro voor vragen maar zeker niet meer, vind de foto's niet scherp en slecht kwaliteit maar kan ook komen door het uploaden.
Strasshorse: 20 euro
Suuszels: 25 euro
anne_joy: Vind dit eeeeerg moeilijk te taxeren en doe het ook maar niet! Sorry maar ik kan hier niks over beoordelen.
Naoom_: Erg leuke foto's! Vooral dat kleine hondje tussen de bomen, lief zeg. 35 euro.

Nu hier weer eens wat foto's van mij.
Afbeelding
Afbeelding

Laatste foto vind ik zelf mwahh maar heb verder geen recente foto om hier te showen :'), camera viel telkens uit en instellingen deden het niet goed, vandaar.