Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oliebeer schreef:hoi allemaal,
mijn opa had nog 2 hele grote lenzen van minolta, en volgens de meneer in de fotozaak past die op een sony. (die lenzen zaten bij een oude camera met rolletjes, en dat is nogal een geklooi) Nu vroeg ik me af, welke digitale camera is nou geschikt voor mij en is ook nog goed?
ik wil graag spiegelreflex, uiteraard contrasten en lichter/donker instellen. Wel graag eentje waar je goed mee scherp kan stellen (of ligt dat aan de lens? als dat zo is kun je die eis eruit schrappen) Ik wil zeker dat hij geschikt is voor het fotograferen van paarden, landschappen en skifoto's. Sportstand zou handig zijn. Ik ben geen professionele fotograaf maar ik zou het met die camera over 2 jaar wel als 'bijbaantje' willen doen, en een beetje betaalbaar
alvast bedankt!!
Oliebeer schreef:bedankt voor de tip nynkk:)
@ _pj: hoeveel kostten die, en kun je daar evenveel mee als die Sony DSLR A350 ?? bedankt voor het meedenken![]()
Romyv: heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga gelijk kijken!!
ik heb trouwens even op de lens gekeken, volgens mij is het idd een a lens, dut dat komt mooi uit
Romyv schreef:het is misschien jammer dat je dan neits met die lensen kan, maar als je voor 300 euro een spiegelreflex koopt zit je al snel op 6 MP ipv op 10 MP, is je ruisgevoeligheid hoger en je zal vaker nieuwe investeringen moeten doen dan bij deze..