[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:44

hey Nynkk: bedankt, die ziet eruit alsof dat mijn droomcam is:D denk je dat die in de loop van het jaar wat goedkoper wordt? Mijn budget is rond de 300 nl, maar ik wil deze wel heel graag! :) harstikke bedankt voor het meedenken :D

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:51

Ik weet niet hoe prijsvast de Sony camera's zijn :) Ik heb zelf de Canon 1000D en die is sinds ik hem heb gekocht wel heel erg in prijs gedaald. Durf je niet te zeggen hoe dat met de Sony gaat! Maar ik zeg je wel, je kunt beter nog even doorsparen voor deze camera in plaats van een andere camera te kopen waar je minder tevreden mee bent. :) Heb je later meer profijt van! En anders wil je na een jaar toch alweer een nieuwe ;)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:53

Oliebeer schreef:
hoi allemaal,
mijn opa had nog 2 hele grote lenzen van minolta, en volgens de meneer in de fotozaak past die op een sony. (die lenzen zaten bij een oude camera met rolletjes, en dat is nogal een geklooi) Nu vroeg ik me af, welke digitale camera is nou geschikt voor mij en is ook nog goed?
ik wil graag spiegelreflex, uiteraard contrasten en lichter/donker instellen. Wel graag eentje waar je goed mee scherp kan stellen (of ligt dat aan de lens? als dat zo is kun je die eis eruit schrappen :D) Ik wil zeker dat hij geschikt is voor het fotograferen van paarden, landschappen en skifoto's. Sportstand zou handig zijn. Ik ben geen professionele fotograaf maar ik zou het met die camera over 2 jaar wel als 'bijbaantje' willen doen, en een beetje betaalbaar :) alvast bedankt!!

Je zoekt een Sony? Ik heb een Sony A200, een hele fijne camera!! :j

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:54

niet banketstaaf bedoeld maar voor 300 euro heb je een veel betere compact camera waar je net zoveel mee kan als met een spiegelreflex dan een spiegelreflex zelf..

bv de Canon PowerShot SX10 IS, de prijs licht tussen de 300 en 400 euro (afhankelijk van waar je hem haalt) en er zit alles op wat ook op een spiegelreflex zit.. Ow en nog een paar voordelen, hij is kleiner en lichter dus gemakkelijker mee te nemen

Afbeelding

ik vind het een mooi ding om te zien en denk dat het heel goed bij jou past als ik je wensen zo hoor! check anders deze website *klik* voor meer info erover..

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:57

bedankt voor de tip nynkk:)
@ _pj: hoeveel kostten die, en kun je daar evenveel mee als die Sony DSLR A350 ?? bedankt voor het meedenken :)

Romyv: heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga gelijk kijken!! :)
ik heb trouwens even op de lens gekeken, volgens mij is het idd een a lens, dut dat komt mooi uit :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:59

het is misschien jammer dat je dan neits met die lensen kan, maar als je voor 300 euro een spiegelreflex koopt zit je al snel op 6 MP ipv op 10 MP, is je ruisgevoeligheid hoger en je zal vaker nieuwe investeringen moeten doen dan bij deze..

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:04

romyv: bedankt voor de tip. Ik wil zowieso geen camera met minder dan 10 mp, om dezelfde reden als jij al aangeeft. Maar het lijkt me ook niet erg practisch als je zulke goeie lenzen hebt liggen die niet te gebruiken, omdat die ook erg duur zijn:) dus ik ga toch voor een sony en niet voor een canon (als daar mijn lenzen tenminste niet oppassen). Maar heel erg bedankt voor het meedenken!!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:05

Oliebeer schreef:
bedankt voor de tip nynkk:)
@ _pj: hoeveel kostten die, en kun je daar evenveel mee als die Sony DSLR A350 ?? bedankt voor het meedenken :)

Romyv: heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga gelijk kijken!! :)
ik heb trouwens even op de lens gekeken, volgens mij is het idd een a lens, dut dat komt mooi uit :D

De A350 heeft geloof ik een ''kantelent'' beeld en er was iets met Macro foto's, daar wassie geloof ik wat ''beter'' in. Ik had mijn A200 voor bijna € 400,-, echt een hele fijne camera!! :j

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:09

ik ga even googlen, bedankt!! :)

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:11

Ik zou niet voor de compactcamera gaan, van welk merk dan ook :) Het is inderdaad doodzonde om die lenzen gewoon te laten liggen! Wat ik zeg, ik zou gewoon nog eventjes door sparen. Dan heb je gewoon echt een goede camera, waar je ook echt lang mee kan.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:14

@ nynkk: is dit een betrouwbare plek, en is dat idd jouw camera waar jij het dus over had? http://www.kieskeurig.nl/digitale_spieg ... 8/#prijzen

want dan ga ik hem meteen in huis halen :) (die van bol voor 110 E dus, en is dat idd inclusief alle dingetjes en datjes die je erbij moet hebben??) alvast bedankt!
o wacht, ik zie dat dat een startersdinges is. Ik dacht al, wat een verschil in prijs :) ik neem dus aan dat dat niet is wat ik zoek :D ik ga even verder zoeken ;;

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:18

Die van bol.com is een accesoiresset,
geen camera of lens. ;)

De canon 1000D die ik sinds eergister heb bevalt
overigens heel goed! :D
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 28-08-09 10:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:19

Die van bol.com voor 110 euro is niet de camera erbij. Dat is alleen een accessoire kit :) bol.com is verder aardig prijzig wat camera's betreft.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:20

harstikke bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:31

Romyv schreef:
het is misschien jammer dat je dan neits met die lensen kan, maar als je voor 300 euro een spiegelreflex koopt zit je al snel op 6 MP ipv op 10 MP, is je ruisgevoeligheid hoger en je zal vaker nieuwe investeringen moeten doen dan bij deze..

Hmmm maar zo heel groot is het verschil tussen 6 en 10 megapixels niet. Tis allebei gewoon genoeg. Daarnaast wil je niet weten wat een ruisbak die SX10 op hoge ISO is, daar is zelfs jouw oude D50 niks bij... Dus een compactcamera kopen omdat 'ie meer pixels heeft en omdat goedkope DSLR's vaak meer ruis geven dan dure, zou ik niet doen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 13:39

Ik wil misschien de Nikon D3000 Kit + 18-55 mm kopen.

Zijn er misschien mensen die ervaring hebben met deze camera?
Hij lijkt me aantrekkelijk omdat ik goede ervaringen heb met Nikon en hij niet zo heel extreem duur is.
Aangezien ik alles van mijn supermarktloontje moet betalen.

Iemand? :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:18

Dan zou ik eerder voor de d5000 gaan..zijn bijna tegelijk op de markt gebracht geloof ik ..en d5000 heeft wel wat voordelen..moet je ff vergelijken op kieskeurig.nl :) kan je alle specificaties naast elkaar zetten :)
Ik heb nu een d90 erg blij mee, maarja wel prijzig!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:03

Maarja die is wel weer iets duurder. Ik wil niet meer als 500,- kwijt zijn. incl lens.

Ik heb via markplaats een Nikon D60 gevonden met de standaard kitlens en een 55-200 mm lens.
Ik heb op het moment het hoogste bod, 400,- en als ze daarmee accoord gaan ga ik eens kijken of hij geen krassen etc. heeft. :j

En anders denk ik dat ik gewoon een Nikon body koop, met 55-200 mm lens. dan zit ik rond de 540,-

Ik wil wel bij Nikon blijven want dat merk vind ik gewoon super :)

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:39

@Romyv:

Hier nog zoals beloofd mijn 1e foto's! was op een roofvogelshow, meisje dat ik ken loopt daar stage en wilde voor haar verslag wat foto's :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's worden trouwens echt niet beter van uploaden zeg...pfoee.. :=

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:47

wat een mooie foto's zeg!
die vogels wat een grote jongens :~

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:51

als ik een eigen camera ga/mag kopen dan ga ik denk ik voor de Nikon d3000 of Canon EOS 1000D + 18-55 mm lens (via bol.com)
heeft iemand nog voorkeur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:56

Wow, die 5e is mooi Fantabulouss

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:04

@Marianneeeh: Thanks :) ja ze waren echt groot! ik mocht ze zelf ook nog vasthouden :) was wel een leuk dagje !

@Nouks: Thanks :) ik ben nu nog druk met het doorlezen van mn gebruiksaanwijzing, echt een wereld die voor me open gaat na mn compactcamera, wat een mogelijkheden zeg! :D

Simone_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:40

Kom even binnen valen maar ik heb een vraag
Ik zag op bol.com de camera Olympus E-420 + 14-42mm + 40-150mm te koop staan
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe hij is met bewegings foto's (bijvoorbeeld springen)

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:50

Ik heb nog een vraagje. Merken jullie verschil in kwaliteit tussen goedkopere (sigma /tamron) lenzen en canon lenzen ?
Er zit zo'n 100 euro prijsverschil in. In reviews op internet zijn de meningen verdeeld. Hoe denken jullie hier over ?

En dan nog een vraag. Mijn vader raad mij aan om een 18-200 mm lens te kopen, en geen twee bijv 18-55 + 55+250 lenzen. Omdat het verwisselen gedoe is en je veel kans krijgt op viezigheid tussen de body en lens. Al helemaal op stal met al die stof / zand ed. Wat is jullie ervaring hiermee?
Want ook hier zit veel prijsverschil in. Twee lenzen zijn veel goedkoper dan 1 lens.