[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:40

Annetje schreef:
Go jij! Go jij! Ik heb vanmiddag na heel veel wikken en wegen, rondkijken en vergelijken de fuji finepix s8100fd besteld.
Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb en kan uitproberen! Ik denk dat hij vrijdag hier zal zijn. Iemand toevallig al ervaring met deze camera?

Ik heb hem vandaag binnen gehad en natuurlijk meteen geprobeerd. Er zijn meer dan 600 foto's gemaakt Schijnheilig Jaja, leuk die snelle shoot Schijnheilig Maar overal zit wat ruis op, iemand idee hoe dat komt?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:48

je iso misschien heel hoog? en als het regenachtig is heb ik t vaak ook wel Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:40

Ik heb verschillende standen geprobeerd.
Automatisch, automatisch maar dan wel op de 2x stabilisatie-modus, beweginsfoto, sportmodus enz... Op de automatisch werden ze over het algemeen het beste, maar er is wel lichte ruis.
Voorbeeldfoto, helemaal ingezoomd, beweegmodus, geen flits --> http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHYLZT6W.jpg
Het was toen net half 4 geweest denk ik, foto in een hele lichte binnenbak.
Het filmpje wat ik gemaakt heb is dan weer supermooi van kwaliteit.

Wie het weet mag het in Jip en Janneke-taal roepen Haha! Ik zou het zonde vinden als ik alleen maar foto's met ruis kan maken met mijn nieuwe super de luxe camera. Daarvoor hoef ik geen nieuwe te kopen namelijk.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:43

Tsja, ook in een hele lichte binnenbak red je het niet met deze, helaas. Dan pakt ie automatisch een hoge iso, want je wil natuurlijk wel een snelle sluitertijd en dan krijg je dit resultaat.
Heb je geen buitenbak waarin je lekker kan oefenen met foto's maken? Dat is al een heel stuk makkelijker dan binnen. Ja

Veel plezier met je nieuwe speeltje iig!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:48

Mijn andere fujifilm (goedkoop geval) kan dus wel foto's maken binnen, net wat minder scherp dan deze, maar zonder ruis als ik niet flits.
Buitenbak hebben we ook geprobeerd. Ik heb iemand anders foto's laten maken en het was al schemerig. Ook niet echt de beste mogelijkheden dus en alle foto's donker of wazig.

Ik heb wel alvast op internet gezocht op 'ruis' en het type camera. Daar raden ze het af om helemaal in te zoomen en de automatische-modus raden ze af.
Op meerdere sites raden ze aan om alles handmatig in te stellen, maar zo technisch ben ik niet geloof ik!
Van het weekend hebben we wedstrijd. Eens zien of ik kan oefenen op de ruiters die na mij rijden.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:52

Als je inzoomt, pakt je camera automatisch een groter diafragma getal, waardoor je ISO nog hoger moet om een enigszins snelle sluitertijd te krijgen. Daardoor krijg je dat soort foto's.
Handmatig instellen is ook prettiger inderdaad. Gewoon lekker mee aan het oefenen gaan en als je het niet snapt dan pleur je 't hier gewoon neer. Lachen

Omstandigheden zijn niet echt ideaal inderdaad, morgen misschien overdag nog eens proberen als je tijd hebt. Haha! Succes iig met je wedstrijd en met de foto's!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:10

Overdag heb ik jammer genoeg geen tijd Huilen van het lachen Ik ben aan het werk van 9 tot 5 en dan is het alweer schemerig.

Ik heb nog eens goed gekeken naar de foto's en toch wel twee duidelijke foto's gevonden. Jammer alleen dat ik niet genoteerd heb op welke instelling hij stond:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LYROFJLA.jpg
En portret met veel zoom http://www.mijnalbum.nl/Foto-U4HWMFGF.jpg

Ik ga het weekend veel proberen en dan kom ik hier maandag vast wel weer terug voor de ISO-gevallen enzo Haha!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:22

Ja, dat schemerige is echt niet fijn voor foto's. Kan dan ook niet wachten tot de zomer wat betreft foto's.

Portret is sowieso wat makkelijker, omdat zij niet echt beweegt. Paard wel, dus moet je eigenlijk een beetje 'meetrekken' met je camera. Vind die foto van het paard niet eens zo slecht trouwens. Lachen

Tot maandag. Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:57

Je kunt later ook nog terugvinden welke instellingen je hebt gebruikt. Die staan onder de 'eigenachappen' van je foto in je Windows Fotogalarie.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:02

Annetje schreef:
Annetje schreef:
Go jij! Go jij! Ik heb vanmiddag na heel veel wikken en wegen, rondkijken en vergelijken de fuji finepix s8100fd besteld.
Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb en kan uitproberen! Ik denk dat hij vrijdag hier zal zijn. Iemand toevallig al ervaring met deze camera?

Ik heb hem vandaag binnen gehad en natuurlijk meteen geprobeerd. Er zijn meer dan 600 foto's gemaakt Schijnheilig Jaja, leuk die snelle shoot Schijnheilig Maar overal zit wat ruis op, iemand idee hoe dat komt?

Waarschijnlijk staat je iso op een hoge waarde ingesteld. Maak gewoon eens een foto van hetzelfde onderwerp met verschillende iso standen, dan zie je wat het effect is.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 09:52

bonzjo schreef:
*ik denk dat ik mijn vraag hier moet stellen*
Ik ben sinds een tijdje van plan een wat professionelere digitale camera te kopen. Nu ben ik opzoek naar advies Vork
Ik heb géén ervaring met spiegelreflexcamera's (maar ben wel heel leergierig), dus een aardig makkelijk bedienbaar apparaat is handig (of een hele uitgebreide handleiding).

Specificaties:
- ik ben opzoek naar een camera waar ik voornamelijk paarden mee wil fotograferen (sport, portret etc) en natuur

- >8 mp
- >10 keer optische zoom
- ca. €300,- (2de hands zeker geen uitsluiting)

Nu mijn zus heeft me ook een aanbod gedaan:
zgan (ze heeft hem net maar wil een minder professionele die ze sneeky mee kan nemen naar concerten)

kodakEasyShare Z812 IS
voor €200,- (incl batterij vandaar de prijs, goede batterijen kosten algauw €50,-)

Heeft o.a. deze foto's gemaakt (door mij = amateur!):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EE8LRYEK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XZXPEHV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PCS3IXB7.jpg

Heb er verder nog geen paardenfoto's mee gemaakt maar foto's zoals dit zou ik leuk vinden met mijn toekomstige camera te kunnen maken:
[KS-ITP] [Fantaghiro] de prinses met de blauwe ogen, 5 maand oud (en meer van dezelfde maker)

Lachen

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:52

Op bol.com
heb je de kodakeasyshare Z1012 (opvolger) ook voor 200 Knipoog

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:18

oke, maar dat is zonder batterij maar ik ga even een kijkje nemen Lachen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:57

Heeft iemand misschien voorbeeldfoto's van de Fujifilm Finepix F50?

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:05

ik wil een nieuwe camera gaan kopen, die echt scherpe foto's maakt.
Verder heb ik weinig ervaring met wat 'professionelere' camera's, maar vind ik het wel leuk om er dingen bij te leren dus hij hoeft niet al te simpel te zijn..

Voornamelijk om vrienden en paarden te fotograferen, iemand aanraders?
Het liefst niet duurder dan 250 euro,al weet ik niet hoe duur de meesten kosten. Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:06

2 zomers geleden heb ik de fuji finepix gekocht.
Maar hij valt voor mij erg tegen, omdat ik gewend was aan de slr van mn tante waar ik altijd mee aan t klooien was.
al eerder over gedacht om m te verkopen, toch maar niet gedaan, maar ik gebruik hem gewoon erg weinig en als ik hem eens wil gebruiken heb ik er altijd ruzie mee.
Als ik hem nu zou willen verkopen, hoeveel kan ik er dan nog voor vragen?
geloof dat ik net op internet heb gezien dat dit model niet meer verkocht wordt?
Hij is nog in super staat, zonder krasjes ed en inclusief geheugen kaart van 2 gb.
jullie enig idee wat ie nog zal opbrengen?

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:40

Is de Canon 1000D beter als de Nikon D60?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:03

Zwitsal schreef:
Maar hij valt voor mij erg tegen, omdat ik gewend was aan de slr van mn tante waar ik altijd mee aan t klooien was.
al eerder over gedacht om m te verkopen, toch maar niet gedaan, maar ik gebruik hem gewoon erg weinig en als ik hem eens wil gebruiken heb ik er altijd ruzie mee.
geloof dat ik net op internet heb gezien dat dit model niet meer verkocht wordt?
Hij is nog in super staat, zonder krasjes ed en inclusief geheugen kaart van 2 gb.

Ik weet niet wat ie toendertijd gekost heeft?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:34

hee
wie heeft de canon eos 40D
is dit de opvolgervan de 20D of kwam die later?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:36

Charlotte: na de 10D kwam de 20D, toen de 30D, daarna de 40D en nu is de allernieuwste variant de 50D.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:12

_Charlotte_ schreef:
hee
wie heeft de canon eos 40D

Ik Haha!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 17:21

Ik wil de Panasomic Lumix DMC-SF3 aan gaan schaffen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb op dit een Fuji Finepix S5600 maar die vind mij niet zo aardig(werkt niet )

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 18:58

Ik hoop dat ik hier met mijn vraag terecht kan..
Ik wil voor mijn canon 350D een nieuwe en vooral ook grotere geheugenkaart kopen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer Clown
Ik wil gewoon echt geen verkeerde aankopen doen en daarom vraag ik het voor de zekerheid hier maar even..

http://www.kieskeurig.nl/geheugenkaart/ ... es/168498/

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:12

Claudia__ schreef:
Zwitsal schreef:

Ik weet niet wat ie toendertijd gekost heeft?

ietsje meer dan 300 euro geloof ik (ex geheugen kaart, die was toen om de een of andere reden ook erg prijzig)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:50

ik heb dezelfde camera(als het de s5600 is) verkocht voor 110 incl tas en kaartje, meer kreeg ik er niet voor Scheve mond