[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 22:33

Chr1s schreef:
Rivaldo schreef:
De Canon E500
Ik ben een beginnende fotograaf Tong uitsteken
Ben 13 jaar, dus wel graag weten;
Is deze camera top or flop?

is dat geen video camera? Vork
ken wel van olympus E500

Ach sorry, je hebt gelijk Tong uitsteken Zat net even bij Canon te kijken, vandaar Tong uitsteken

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 07:43

Sharon89 schreef:
Ik heb net op internet reviews gelezen van mensen hier in NL die die camera hadden gekocht.
(De canon powershot SX100 IS)
En ik hoef die camera niet meer.. Tong uitsteken
Nee er zijn best veel mensen die het een hele fijne camera vinden, maar er zijn ook veel mensen die dit schrijven:
- Dat ze een foutmelding krijgen en de lens er niet meer uit komt.
- Dat ze 30 fotos maken en de batterijen alweer op zijn.
- En dat de tijd na een foto met flits heel lang duurt, omdat de flits zich dan weer opnieuw moet laden.

Ik vind dit toch al best wat nadelen. Want als ik fotos van de paarden en me vriend ga maken, dan moet ik natuurlijk wel hebben dat die na een foto met flits het weer gewoon doet.
En dat die lens er niet meer uit komt moet ik ook niet hebben.
Toch bedankt voor jullie info! Lachen

Zelf heb ik ook de Powershot camera die jij evt wilde aanschaffen..
Ik heb echter deze problemen nog niet ondervonden.. En kwa snelheid na een foto met flits ligt denk ik ook hoofdzakelijk aan je geheugenkaart Ja
Zeker voor een compact camera is dit denk ik 1 van de betere in een normale prijsklasse Ja

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 18:20

Gister hadden wij op me werk (Hema dus) de cameras van canon binnen gekregen die maandag in de aanbieding komen.
Ik heb er 1tje uitgepakt en bekeken en ook fotos meegemaakt. Ik vind hem toch eigenlijk wel heel gaaf! Dus ik denk dat ik mijn eigen digitale camera op internet zet en deze dan koop. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:57

Goede koop Ja.
Het schijnt een goede camera te zijn!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:07

Sharon89 schreef:
Gister hadden wij op me werk (Hema dus) de cameras van canon binnen gekregen die maandag in de aanbieding komen.
Ik heb er 1tje uitgepakt en bekeken en ook fotos meegemaakt. Ik vind hem toch eigenlijk wel heel gaaf! Dus ik denk dat ik mijn eigen digitale camera op internet zet en deze dan koop. Lachen
Word die je gebruikt hebt wel nog gewoon verkocht?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:20

Welke type is het dan? Grappig dat de HEMA nu ook al camera's gaat verpatsen.

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:40

Zijn er mensen die ervaring (positief/negatief) hebben met de Sony A200 of Sony A300 (beiden DSLR).
En de Canon EOS 1000D?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:44

ManonR_ schreef:
Sharon89 schreef:
Word die je gebruikt hebt wel nog gewoon verkocht?

Nee die word zeker niet meer verkocht! Mijn bedrijfsleidster die wilde die camera hebben voor onszelf in de hema, omdat er steeds nieuwe vakkenvullers zijn die soms niet goed aanvullen etc. Dus wilt ze fotos maken van afdelingen zodat de vakkenvullers, maar ook de andere mensen kunnen zien hoe het hoort.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:45

Elessar schreef:
Welke type is het dan? Grappig dat de HEMA nu ook al camera's gaat verpatsen.

De hema verkoopt wel vaker camera's etc. We hebben nu ook een beeldscherm en dat soort dingen in de aanbieding, eens in de zoveel tijd komt er zoiets in de folder te staan.

Het is de Canon powershot SX100 IS.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:24

Paar weken terug hadden ze/we ook een Fuji, wordt al wel vaker verkocht hoor. Niet geheel onlogisch al je het mij vraagt, aangezien er ook vrij veel gebruik wordt gemaakt van de fotoservice Lachen

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:21

Nee inderdaad Lachen
werk jij ook bij de HEMA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:24

imd schreef:
Paar weken terug hadden ze/we ook een Fuji, wordt al wel vaker verkocht hoor. Niet geheel onlogisch al je het mij vraagt, aangezien er ook vrij veel gebruik wordt gemaakt van de fotoservice Lachen

Ja.
Ik weet nog wel dat, dat zo'n beetje de grootste dubio uit mijn leven is geweest.
Een goede camera wou ik zeker weten, maar toen ik op het punt stond mijn SLR te kopen, zag ik die bij de Hema.
Uiteindelijk toch de 400D van Canon gehaald en nu ben ik blij dat ik deze keuze heb gemaakt!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:44

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een digitale camera vanaf 8 MP en minimaal 10x zoom.
Voorwaarde is wel dat de voeding van de camera een accu is! Ik heb met batterijen een zeer slechte ervaring.
Nu heb ik zelf de Kodak EasyShare Z1012 IS in gedachten. Nadeel is alleen dat dit een grotere camera is.
Ook heb ik een oogje op de de Sony Cybershot DSC-H7 en de Panasonic Lumix TZ5. Deze zijn beide compacter!
Heeft iemand hier ervaring mee?
En kan iemand mij eventueel nog een andere camera aanraden?

Ik wil er foto's van het rijden mee maken (dus bewegende beelden) maar ook gewoon vakantiefoto's enzo.

Alvast bedankt.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 14:50

AnjaKos schreef:
Ik heb een Sony Cybershot. Deze heeft gewoon een oplaadbare accu en gaat 10x zo lang mee Haha!

Welke cybershot heb je?

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:52

Ik heb gister op me werk dus toch de Canon powershot gekocht Tong uitsteken Ben er tot nu toe nog heel tevreden over.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:19

Go jij! Go jij! Ik heb vanmiddag na heel veel wikken en wegen, rondkijken en vergelijken de fuji finepix s8100fd besteld.
Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb en kan uitproberen! Ik denk dat hij vrijdag hier zal zijn. Iemand toevallig al ervaring met deze camera?

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:33

Tatjanaa schreef:
Zijn er mensen die ervaring (positief/negatief) hebben met de Canon EOS 1000D?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Ja
Is het een beetje een fatsoenlijk fototoestel?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:56

Annetje schreef:
Go jij! Go jij! Ik heb vanmiddag na heel veel wikken en wegen, rondkijken en vergelijken de fuji finepix s8100fd besteld.
Ik kan niet wachten tot ik hem in mijn handen heb en kan uitproberen! Ik denk dat hij vrijdag hier zal zijn. Iemand toevallig al ervaring met deze camera?

niet met deze maar wel met de fuji finepix s5600, maar vind de fuji's zéér fijne camera's en erg goede kwaliteit!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:35

ik heb sinds vandaag mijn nikon 40 D speigelreflescamera binnen maar ben op dit gebied echt een leek. is er iemand die mijn een keer wat over deze camera wil komen laten zien? je reiskosten wil ik dan wel vergoeden. ik vind het zo moeilijk, al die knopjes dat ik hoop dat iemand me een keer wil komen helpen.

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 16:43

*ik denk dat ik mijn vraag hier moet stellen*
Ik ben sinds een tijdje van plan een wat professionelere digitale camera te kopen. Nu ben ik opzoek naar advies Vork
Ik heb géén ervaring met spiegelreflexcamera's (maar ben wel heel leergierig), dus een aardig makkelijk bedienbaar apparaat is handig (of een hele uitgebreide handleiding).

Specificaties:
- ik ben opzoek naar een camera waar ik voornamelijk paarden mee wil fotograferen (sport, portret etc) en natuur

- >8 mp
- >10 keer optische zoom
- ca. €300,- (2de hands zeker geen uitsluiting)

Nu mijn zus heeft me ook een aanbod gedaan:
zgan (ze heeft hem net maar wil een minder professionele die ze sneeky mee kan nemen naar concerten)

kodakEasyShare Z812 IS
voor €200,- (incl batterij vandaar de prijs, goede batterijen kosten algauw €50,-)

Heeft o.a. deze foto's gemaakt (door mij = amateur!):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EE8LRYEK.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7XZXPEHV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PCS3IXB7.jpg

Heb er verder nog geen paardenfoto's mee gemaakt maar foto's zoals dit zou ik leuk vinden met mijn toekomstige camera te kunnen maken:
[KS-ITP] [Fantaghiro] de prinses met de blauwe ogen, 5 maand oud (en meer van dezelfde maker)

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:17

Hoi allemaal, ik heb mijn camera vandaag vermoord... Koe
Ik ben nu dus op zoek naar een nieuwe, betaalbare camera.
Ik heb er geen haast mee, maar ik ben wel benieuwd of er mensen zijn die misschien ervaring hebben met onderstaande camera's?

Fujifilm Finepix F50
Kodak C913 Easyshare

De Fujifilm finepix lijkt mij zelf wel heel fijn, is wel wat duurder dan die andere maar dat maakt niet zo veel uit.
Een camera aanraden mag natuurlijk ook (graag zelfs!), een paar eisen van mij:
- Moet goed bewegingen (paarden, dus) kunnen maken zonder (teveel) kwaliteitsverlies
- Moet niet te duur zijn (in ieder geval niet duurder dan €200)
- Het liefst een accu, maar anders batterijen die een tijdje mee gaan
- Het liefst meer dan 1 fps en een continuous shooting mode
- Mogelijkheid om te filmen zou leuk zijn, maar hoeft niet

Dat zijn wel een beetje de belangrijkste punten die ik graag terug zou willen zien, voor de rest maakt het me allemaal niet zoveel uit. Lachen

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:39

lonneke schreef:
ik heb sinds vandaag mijn nikon 40 D speigelreflescamera binnen maar ben op dit gebied echt een leek. is er iemand die mijn een keer wat over deze camera wil komen laten zien? je reiskosten wil ik dan wel vergoeden. ik vind het zo moeilijk, al die knopjes dat ik hoop dat iemand me een keer wil komen helpen.
Misschien is de handleiding doorlezen een idee? Blond Dit is toch echt een kwestie van die lezen en véél uitproberen, want als iemand langskomt om je in een keer alle(s) basisknopjes uit te leggen, ben je driekwart na een dag weer vergeten. Huilen van het lachen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:03

Chann schreef:
lonneke schreef:
Misschien is de handleiding doorlezen een idee? Blond Dit is toch echt een kwestie van die lezen en véél uitproberen, want als iemand langskomt om je in een keer alle(s) basisknopjes uit te leggen, ben je driekwart na een dag weer vergeten. Huilen van het lachen

hahaha blond, ja dat ga ik natuurlijk wel doen. maar het is ook handig als er iemand is met dezelfde camera dat die me dan wat tips kan geven.

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:04

Ja Lachen Ik heb hem! Als je iets niet snapt, stuur maar ff een PB!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 20:15

Ik heb hem zelf ook. Clown Maar hij is errug simpel (de basis iig), dus daar moet je zelf ook uit kunnen komen toch? Haha!