[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:59

Ik ben opzoek naar een nieuwe geheugenkaart.. Dus keek ik even welke ik nodig had.. Nu wilde ik de geheugenkaart weer terug plaatsen en ik krijg 'm er gewoon niet meer in! Ik heb 'm echt op precies de zelfde manier 'm er terug in gedaan, maar het lukt me echt niet meer!

Edit: wanneer ik erin kijk, lijkt het wel of er een aantal van die pinnetjes zijn verschoven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:07

Dat is dan echt behoorlijk balen.
Ik heb mijn camera er ook even bij gepakt en bij mij zijn er toch echt geen verschoven pinnetjes, en die van mij heb ik nieuw in de winkel gekocht.

Toch echt zonde, dan heb je te maken gehad met iemand die het of niet wist, of het niet wou vertellen Knipoog.

Is wel echt heel erg balen Ach gut

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:18

Ik kan wel Janken!
Ik weet 100% zeker dat ik niets verkeerd heb gedaan, omdat ik hier nou juist zo bang voor was! Is dit op 1 of andere manier te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:34

Kim: zijn er een aantal van die pinnetjes plat gedrukt? Heb je waarschijnlijk toch 'ns geprobeerd hem er verkeerd om in te doen of scheef ofzo en daarbij iets te fanatiek door gedrukt. Valt te repareren, maar daarvoor zal je je camera toch even weg moeten brengen vrees ik...

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:39

Nja, dat wegbrengen kan me dan maar niet schelen.. Als het maar gemaakt kan worden.. Ze zijn trouwens niet platgedrukt, maar ze staan scheef..

Dan heb ik het waarschijnlijk toch aan mezelf te danken.. (KÜT!)
Heb je enig idee hoeveel me dit gaat kosten?
Ik ga trouwens vanmiddag naar een fotospeciaal zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:05

Kim: Fotospeciaalzaak zal dat waarschijnlijk niet voor je repareren. Tis een kleine reparatie, maar ik denk dat je daarvoor wel echt je camera ter reparatie zal moeten aanbieden. Heb je nog garantie? Dan kan het iig via de winkel waar je de camera hebt gekocht. Wat voor merk camera heb je?

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:08

Ik heb 'm van iemand overgekocht.. 2e hands.. Canon 350D
Bij wie zal ik 'm dan moeten brengen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:23

Ik zou ff contact opnemen met Rofa Repair als ik jou was. Die zitten in Den Haag. www.rofarepair.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:24

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:28

Heb ook erg goede ervaringen met Rofa Ja Ja

Heb ooit ook gelezen dat zij repareren voor ETB Knipoog
Overigens heb ik ook goede ervaringen met ETB, maar dat was voor m'n printer Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:49

Ik zal naar beide even kijken.. Rofa is 104 euro en minimaal 3 maanden kwijt.. ETB moet ik nog even kijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:02

Serieus Kim? 3 maanden kwijt? Lijkt me sterk eigenlijk... Heb je ze er over gemaild?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:19

3 maanden??????

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:22

Ohnee Clown sorry.. Dat was wel heel slordig Clown Staat niets over de duur van de reparatie Knipoog

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:22

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:48

Heey, ik wil ook graag een nieuwe digitale camera, heeft iemand ervaring met de FujiFinepix s5800? Is deze makkelijk in gebruik? Ik heb nu een hele simpele samsung s600 ofzo

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:06

Ik heb even gebeld naar fotospeciaalzaken hier in die buurt.. En die sturen voor reparaties alles naar NCRR.. Op deze site worden alleen geen prijzen aangegeven, en zeggen ze dat ze zich het recht voorbehouden om alles te repareren wat ze tegen komen. Dus ook als het niet door mij is gevraagd.. Zo kan die rekening dus op lopen tot honderden euro's !!

Wat mij betreft gaat ie naar Den Haag.. (hoe moet ik nog even uitzoeken) Al is mijn ma nog aan het twijfelen (ik betaal het trouwens gewoon zelf)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 14:14

NCRR heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Zou zelf voor Rofa gaan Ja

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 16:09

Als mijn ma meewerkt gaat ie idd naar Rofa Knipoog
Ik baal trouwens nog steeds als een stekker.. Maarja, ben allang blij dat ie gerepareerd kan worden! (ook al kost me dat 1 derde van de camera)

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 18:57

Ik heb een aantal vragen die ik wil weten over de Canon Powershot SX100 IS .
Is er hier iemand die hem heeft of heeft gehad, of er misschien wel wat van af weet?!

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:00

Lordino schreef:
Heey, ik wil ook graag een nieuwe digitale camera, heeft iemand ervaring met de FujiFinepix s5800? Is deze makkelijk in gebruik? Ik heb nu een hele simpele samsung s600 ofzo

Ik heb die, en ben er erg tevreden over! Haha! vind hem makkelijk met in en uit zoomen, en ik vind het een makkelijke camera. Lachen

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 23:21

Misschien kan ik het beter zo doen;

Ik zoek een camera die;
- Snel is, dus als ik druk meteen een foto neemt, en niet als bij digitale camera's eerst ff wacht.
- Scherp en duidelijk
- Niet heel groot en duur is
- Ik ga er fotos van de paarden van maken, me vriend tijdens het bowlen, me kat, en af en toe wat van de natuur etc.
- Het moet ook een makkelijke camera zijn, (ik snap zulke dingen opzich wel snel) ik ben namelijk alleen een digitale camera met 7 megapixels gewend.

Iemand tips welke ik het beste nemen kan?! Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 00:26

De megapixels zeggen niet echt iets over de hanteerbaarheid van de camera hoor Knipoog Net als digitaal niet iets is om aan te geven hoe hoog de sluitertijd is, je zegt niet als bij digitaal, een niet-digitale camera is een analoge en dus met rolletjes erin. Wat ji jbedoelt is denk ik het verschil spiegelreflex en compactcamera, maar aangezien je geen grote dure camera wilt blijf je waarschijnlijk toch bij een compact, hoewel het een iets uitgebreidere kan zijn.
Een van de Fuji's (bijvoorbeeld S6500fd) is wel fijn. En voldoet in principe aan al je eisen (snelheid van foto nemen ligt aan de sluitertijd die je zelf in kan stellen), maar van de andere merken weet ik niet zoveel.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 12:11

Bedankt voor de informatie!
Ik heb geen idee wat ik kwijt ben aan een spiegelreflex en een compacte, dusja, ik zeg niet te duur, maar heb geen idee wat de prijzen van zulke camera's zijn. Ik zal ook nog is even het boekje van mijn digitale camera doorlezen over de sluitertijd.
Maar in ieder geval bedankt voor de info! Lachen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 13:30

T is ook handig om je budget vast te stellen.. Een dslr is wat aan de prijzige kant, maar ik weet niet wat die 1000D van canon op moet brengen? Die is volgens mij niet héél erg duur..
Maar aan een compactje kun je ook zo 400 euro kwijt zijn.. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk Lachen