[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mich_elle

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:40

Geweldig verhaal weer, Haha!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 09:41

Dankje Lachen Ik ben alweer bezig met het volgende deel! Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:42

Leuk Haha!, bij hoeveel woorden ben je?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 09:55

452 nog maar... Nagelbijten / Gniffelen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:58

ga hem zo ff lezen hoor, word nu teveel gecontroleerd Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 09:59

Achja, je post zo vaak een nieuw stukje dat we nu best wel een keer kunnen wachten Schijnheilig

Nujaro ben je nu alweer stiekem op bokt Nagelbijten / Gniffelen

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:07

Jeltien: Jij bent echt eviiilll Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:15

valt best mee hoor, hoe moet ik anders de dag doorkomen op school Knipoog
ga trouwens nu ff lezen, nu is er toch geen leraar Nagelbijten / Gniffelen

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:18

hahaha

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:22

Al uitgelezen? Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:31

*LOL*
echt helemaal perfect gewoon Ja
vind het leuk dat je steeds een verandering hebt in het verhaal, daardoor blijft het boeien en wil je altijd meer Tong uitsteken (voor jou een nadeel voor ons extra leuk Nagelbijten / Gniffelen alleen heb jij al dat gezeur Nagelbijten / Gniffelen)
ik heb nu zelf ook een draai in mijn hoofd zitten voor het verhaal Knipoog whaha ben benieuwd of dat misschien nog wel gebeurt Tong uitsteken

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:32

ben dol op dat kind *LOL* echt vet gewoon *LOL*

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:48

Ben je dol op dat kind? Nagelbijten / Gniffelen Je bent de enige dan! Clown

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:54

FreiaLover schreef:
Ben je dol op dat kind? Nagelbijten / Gniffelen Je bent de enige dan! Clown

Ja, maar weet je hoe lagge dat kind zich gedraagd Clown
als je goed oplet merk je pas hoe droog dat kind eigenlijk is *LOL*

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 10:56

Hahaha Tong uitsteken

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:01

FreiaLover schreef:
Hahaha Tong uitsteken

echt waar hoor *LOL* en ze brengt wat spanning in het verhaal, ik mag haar wel Ja

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:09

weet je al wanneer er weer een nieuw stukje komt?

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:12

Uh...binnen een uur! Tong uitsteken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:15

Binnen een half uur... misschien zelfs wel binnen een kwartier! Knipoog Moet nog ff een cliffhanger bedenken.. Nagelbijten / Gniffelen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:17

FreiaLover schreef:
Binnen een half uur... misschien zelfs wel binnen een kwartier! Knipoog Moet nog ff een cliffhanger bedenken.. Nagelbijten / Gniffelen

opschieten dan, ik heb om 10 voor 1 pauze en dan kan ik niet meer op de pc tot een uur of half 4, dus als het daarvoor kan, graag Haha! (nee hoor doe maa rustig aan.)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:22

Gaat lukken! Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:22

FreiaLover schreef:
Gaat lukken! Haha!

jippie Go jij! Go jij!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:25

VOLGENDE DEEL! Haha!

Marieke en ik keken elkaar verschrikt aan. `Who…why?` begon Marieke. Het meisje keek haar even aan, legde toen de blik en veger op het aanrecht, en liep toen naar boven. Marieke keek me verontwaardigd aan. `Wat een vaag kind is het toch…` zei ze. We gingen door met het maken van het ontbijt. Opeens voelden we een koude windvlaag door onze haren. `Heey, voelde jij dat ook?` vroeg ik. `Ja ` antwoordde ze. `Staat er een deur open?` `Nee, dat kan niet, ik heb nog geen deur opengedaan,` zei ik, en liep de beneden verdieping van het hotel rond. Er stond inderdaad geen deur open, en ik zei tegen Marieke:`Dit word echt griezelig!` Opeens voelden we het weer! Dit keer voelden we waar het vandaan kwam, uit de eetzaal van het hotel! Marieke keek me vragend aan. `Ik heb daarnet nog in de eetzaal gekeken, en er stond geen deur open!` zei ik. Samen liepen we naar de eetzaal, maar toen we de deur opendeden konden we onze ogen niet geloven! Alle stoele, tafels, muren en zelfs de vloer stond vol met de rare tekens! Met open monden liepen we langzaam de eetzaal in, en bekeken de tekens. Ze waren er niet opgemaakt met krijt, verf, stift of iets dergelijks. Het teken zat ìn het hout! Met een precizie die bijna niet menselijk kon zijn stonden de tekens in het hout gegrafeerd. Ik was nog geen 2 minuten geleden door de eetzaal gelopen, en toen stonden er geen tekens! Dit kòn bijna niet door mensen gedaan zijn. Niet zò snel! Marieke en ik haastten ons naar boven, zij naar haar eigen kamer, waar Will nog lag te slapen, en ik naar onze kamer, waar Jack nog lag. `Jack!` zei ik `Jack, wake up!` Ik schudde hem door elkaar, en hij was meteen klaarwakker. `What is it?` vroeg hij alert. `Downstairs..` stamelde ik `In the dining-room.` Hij sprong uit bed en rende naar beneden. Ook Will hoorde ik naar beneden rennen. Marieke en ik volgden, en we vonden Jack in de eetzaal. Hij stond de stoelen te bekijken. Hij pakte een stoel en smeet hem op de grond. Ik dacht dat het uit frustratie was, maar hij pakte het deel waar het teken op stond, en sloeg het precies op die plaats door de midden. Hij keek verbaasd naar het deel wat hij in zijn handen had, en liet het ons toen zien. Het was echt zo! Het teken zat IN het hout! We keken allemaal geschrokken naar het hout. `We must get to know everything we can about this` zei Will. De meeste mannen waren al wakker geworden, en langzaam liep het vol beneden. Ook de mannen schrokken toen ze het zagen, en er hing de rest van de dag een gespannen sfeertje. Vooral rondom Nicole… Kelly probeerde haar zoveel mogelijk af te leiden. Tenslotte wisten we nog niet zeker òf zij hier wel iets mee te maken had... We deden alle dagelijkse dingen die dag, maar je zag aan iedereen dat ze er moeite mee hadden in de eetkamer te gaan zitten. Die avond kwam iedereen bij elkaar, Nicole lag al in bed. We probeerden te bedenken wie hierachter kon zitten en waarom! `What does this sign mean?` vroeg een van de mannen. `I`ve seen it before…` zei ik. Iederen keek me aan, en ik ging aarzelend verder. `It stood in the book Nicole tried to grab…` Ik keek in het rond, mijn blik bleef even hangen bij Kelly, die me bemoedigend toeknikte. `I…I saw the book when Marieke and Will took all that stuff from the village. I saw the book, and opened it. On the first page stood the sign. Then I opened the book on just a page. Page 216. Then I looked further in the book, but there was nothing interesting…Then Kelly showed me a hat, but when I looked at the book again, I was on page 216 again! It scared me, but I thought it was just a coincidence. That night I took it to my bed, and put it on my pillow. Then I went to Kelly`s room, and when I came back into my room, again the book was opened on page 216! I saw the sign again on page 215. I started reading page 216, but I didn`t come far, cause Nicole stood by my bed. The rest you know…` `What did you read on page 216?` vroeg een van de mannen. Ik dacht na… Het was dooodse stilte. `It was about a curse, and about a sacrifice that had to be made to break the curse…` Iedereen keek me gespannen aan. Ik dacht diep na. Wat stond er nou ook alweer precies?! `I don`t know anymore..` zei ik verontschuldigend. Kelly legde haar hand op de mijne en zei troostend:`Doesn`t matter…` Die avond gingen we allemaal nog gespannen van de vreemde dag naar bed. Toen ik de volgende ochten wakker werd, wist ik het opeens weer! Ik pakte gauw en pen, en een papiertje, en schreef op: Once a year, full moon, circle of Jagua, seven persons, safrifice. Ik keek naar buiten. Het regende. Ik liep naar het raam en ging in de vensterbank zitten. Het dorpje zag er nog triester uit met dit rotweer. Ik keek naar het kroegje aan de overkan, en naar de grond, toen ik opeens iets zag staan op de grond! Ik tuurde door de ruiten heen, en zag toen opeens: 216! Ik schrok. Wie had dat nou weer gedaan! Pal voor de in/uitgang van het hotel stond het in het zand geschreven. Het kon er nog niet lang staan, want de regen had de cijfers nog niet weggespoeld! Snel maakte ik Jack wakker. `Jack, look!` Hij kwam slaperig uit bed, en keek door het raampje naar de grond. `Oh my..` hoorde ik hem zeggen. `Twohundredsixteen!` zei hij. Ik dacht na. Wat zou er met het getal 216 zijn. Misschien was er een verband met het massagraf dat gevonden was! Misschien lagen er 216 doden. `216…` zei Jack. Ook hij dacht na wat dat getal te betekenen had. Opeens keek hij bedenkelijk. `What?` vroeg ik. Isn`t it 5 August today?` Ik knikte. `Isn`t that the 216th day of the year?` Ik dacht na en maakte snel een rekensommetje. Ik schrok, en zei:`Is it full moon tonight?` Hij knikte en keek me vragend aan. `I remembered again…Look, I wrote it down.` Ik gaf hem het papiertje. Hij pakte het aan en las wat erop stond. `That circle of Jagua.. do you think it is the sign we see all the time?` ` I don`t know..` antwoordde ik. We kleedden ons aan en gingen naar beneden. Beneden zaten al wat mensen, en we bespraken met hun wat we dachten. Ik zei:`In the book stood, that we should stand in the circel of Jagua, at full moon. This would only work once a year. On the 216th day of the year! Seven persons, and all had to make a sacrifice.` We hoorden niet dat Kelly en Nicole ondertussen wakker waren geworden. Ik zat gewoon te vertellen toen we opeens Nicole bij ons zagen staan. We schrokken allemaal toen we haar bloeddoorlopen ogen weer zagen, met de blik erin die ons allemaal deed huiveren. Opeens begon ze weer zo onmenselijk te schreeuwen! Wij grepen allemaal naar onze oren, maar ze pakte Kelly vast, die meteen op de grond viel. John rende naar Kelly toe, en gaf Nicole een duw. Toen was Nicole opeens weg. Gewoon `poef` verdwenen! We konden onze ogen niet geloven, en liepen haastig naar Kelly toe. `She`s alive` constateerde John, en hij droeg haar naar haar kamer. We deden niet eens de moeite om Nicole te zoeken, wat zou dat voor nut hebben? `What should we do?` vroeg ik. `We should break the curse..` zei Marieke vastberaden. Jack, Will en mr.Gibbs knikten instemmend. `Then we must think of a sacrifice we can make…` zei ik. `A real sacrifice.. All must suffer that were the exact words.` Ze keken me nadenkend aan. Ik dacht aan wat ik zou moeten offeren. Het zou niet zomaar even iets kunnen zijn. Het moest echt iets zijn waar emotionele waarde aan zat.

De avond kwam steeds dichterbij. Alweer was het akelig stil onder het eten, de laatste tijd hadden we niet zoveel gezellige avonden meer meegemaakt…Kelly was in een rare toestand. Ze had hoge koorts en ijlde, werd maar niet wakker, en lag te woelen in haar bed. We waren erg ongerust, maar we moesten toch weg om de offering te doen. Toen het donker was, pakten we allemaal hetgene dat we konden offeren, en liepen gespannen de deur uit… Jack, Will, Marieke, mr.Gibbs, John, ik en Glenn, een trouwe piraat, die Jack al jaren kende, gingen mee. We hadden bedacht dat de het ritueel het beste dicht bij het massagraf konden doen, maar daar zagen vooral Marieke en ik nogal tegenop…

*Stout, stout meisje.. Nagelbijten / Gniffelen *

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 11:33

goed stuk weer.. .straks omet ze Jack offeren ofzoo echt hard dan Tong uitsteken .. Mjaa ben benieuwd naar het volgende stuk!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 11:35

Bloos! Jack offeren? Bloos! Neeee! Tong uitsteken