[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:35

Nee, ik heb ze niet bij konijnenberg besteld, al hoor ik daar alleen maar positieve verhalen over. Schijnt echt een superwinkel te zijn! Ter vergelijking van prijzen zou je nog bij digitalstreet.nl kunnen kijken. Zij hebben volgens mij veel lagere verzendkosten.
Ik had al 2 lenzen, de kitlens kreeg ik bij de camera en mijn 50mm lens heb ik bij digitalstreet gehaald, maar dat is bij mij in de buurt, dus dat heb ik gewoon in de winkel gedaan.

frunnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:38

manzano schreef:
75-300mm zoomlens van canon (had ik al x gezegd)

Sorrie, blond hè

Ik heb zelf mijn camera bij cameranu.nl vandaan, is ook erg goedkoop en lage verzendkosten. Voor het vergelijk van prijzen is deze site ook erg handig http://tweakers.net en dan bovenin onder buyerszone naar pricewatch

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:48

maakt niet uit hoor

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:43

Ik heb net de Olympus E500 besteld Kan niet wachten totdat ik hem heb Ik heb de dubbelkit besteld met een UV filter. Ik wil ook nog een adapter kopen zodat ik de lenzen van mn OM toestel ook hierbij kan gebruiken. Iemand hier ervaring mee?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:52

Wij hebben onze digitale camera ook van Konijnenberg.. erg goede service en we kregen ook korting
We zijn er allemaal heel blij mee

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:28

Wie kan mij helpen?? Ik ga binnenkort ook een Digitale camera kopen, maar ik weet niet hoeveel MB of GB ik moet nemen (Wil er eentje waar ik heel veel foto's mee kan maken)...
Zit er nou op die Digi's ook een sport stand? Heeft mijn moeder dr gewone camera namelijk wel, en dat wil ik ook op een digi als het bestaat..... Heel erg bedankt......

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:51

Onze camera komt van Redcoon...

Lynnlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:06

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Ik zoek een camera van max 300 euro
niet de groot liefst
het is voorral voor bewegingsfoto's ( paarden) dus die moeten wel scherp kunnen zijn ..
en ik wil er ook mee kunnen filmen ....
zwart wit zou een leuke optie zijn

Ik heb er geen verstand van dus ik hoop op jullie hulp

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:14

Digitalstreet heb ik de mijne bestelt, maar ik ben niet tevreden over hun service. Ze zouden bellen als mijn lens gemaakt zou zijn (3-4 weken). Ik bel en ze zouden dan terug bellen (not) 6 weken later krijg ik eindelijk een belletje, lens niet gemaakt, want ik zou hem hebben laten vallen. Snap niet dat ze daar dan 6 weken over moeten doen. Dus stiekem heb ik wel spijt dat ik niet iets meer betaald heb en hem dan bij een fotografiezaak gekocht heb.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:49

Digitalstreet heeft bijna alleen maar fotospullen, zover ik weet ís dat een fotozaak. Ben bij hen in de winkel geweest en heb in ieder geval niks anders gezien.....
En de lenzen sturen zij, zover ik weet op naar de producent. Van Canon weet ik dat zij een ramp kunnen zijn qua reparaties

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:51

Ja oke in dat opzicht wel. Ik doelde hier meer bijv een combi. Maar goed iedereen zal andere ervaringen met hun hebben. Alleen ik dus net een mindere En ze zijn zo goedkoop omdat ze uit het buitenland komen heb ik gehoort, vandaar natuurlijk dat ik geen nederlands boekje heb.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:54

Hmm buitenlandse camera's kan je overal krijgen. Die zijn gewoon goedkoper Ik heb mijn lens er gekocht en daar zat gewoon een nederlands boekje bij

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:24

Ik heb een vraag aan de fotograven hier

Ik heb een Pentax Optio 30
Afbeelding
Ik ga in juli kijken naar het EK pony's in saumur. Helaas heb ik dan nog geen nieuwe camera. Nu wil ik toch graag mooie foto's maken. Helaas lukt het mij nooit om hele scherpe foto's te maken van bewegende dingen. Nu heb ik de vraag of jullie weten hoe ik het met deze camera beter kan doen, zodat ik minder wazige foto's krijg. Ik hoop dat iemand me kan en wíl helpen.
Ik spaar voor een goede duurdere camera maar helaas heb ik die nog niet bij elkaar.

Alvast bedankt.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:11

Konijnenberg is super.
Digitalstreet is ook super, hebben zelfs geen verzendkosten. Maar vergelijk eerst even goed de prijzen. De objectieven zijn daar veel duurder dan bij Konijnenberg.

Natasja_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:18

Hey Nishada! heb je geen sportstand erop staan? dan zowiezo die erop zetten. Verder het knopje om af te drukken half indrukken zodat hij zich scherpstelt op het onderwerp. Desnoods een paar keer proberen, en dan pas afdrukken..

volgens mij zijn er niet echt meer mogelijkheden met deze camera?!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:39

Scum schreef:
Konijnenberg is super.
Digitalstreet is ook super, hebben zelfs geen verzendkosten. Maar vergelijk eerst even goed de prijzen. De objectieven zijn daar veel duurder dan bij Konijnenberg.

Idd, goed vergelijken!! Het scheelt nogal per objectief, maar bij de duurdere kan het idd zo zijn dat Konijn goedkoper is incl. verzendkosten. Voor mij was dat toen niet zo en aangezien DigitalStreet hier in de buurt is ben ik daar heen gegaan. Heb ik hem meteen (kan nooit zo goed wachten op bestellingen )

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:55

Ja, Digitalstreet is ook redelijk bij mij in de buurt. Ze zijn ook sterk in PDA's.
Maar goed nieuws over Konijnenberg. Ze gaan ook een vestiging in het zuiden openen, omdat ze veel klandizie uit het zuiden missen.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:57

Ze zouden gewoon midden in het land moeten gaan zitten (daar ga ik nl. wonen )

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:06

Laat ze maar gewoon een hele keten openen. Daar heb ik geen bezwaar tegen

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:26

Zo, ik heb besloten dat ik ook een spiegelreflexcamera ga kopen.. Als ik de foto's zie die met zo'n camera zijn gemaakt..

Ik heb pas een nieuwe camera gekocht, dus ik wacht er nog eventjes mee, misschien komt er in die tijd nog een mooie aanbieding waar ik van kan profiteren..

Alleen mn pa dacht slim te zijn, ik heb hem vandaag voorzichting verteld dat ik zo'n camera wilde kopen, maar meneer vond het dan wel een goed idee dat ie hem dan mocht lenen

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 17:39

Hoi Natasja!
Bedankt voor je tips!! Het is dezelfde camera als Anouska, misschien heb je die wel eens geprobeerd?

Natasja_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:51

Nee, die heb ik nog niet geprobeerd alleen zou ik geen digitale zoom gebruiken, want daar worden je foto's heel korrelig van zeg maar.. ik zal eens op haar camera kijken!

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:01

Is goed bedankt!

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:55

ik heb mijn camera ook bij digitalstreet gekocht....toen kwam nijn vader met een aanbieding van dixon, dezelfde camera: NikonD70 met standaard lens en de 300mm lens voor 729,-. Ik had betaald 790,- incl de 200mm lens......Tja dat krijg je als je nu eenmaal niet meer kunt wachten...hihi
En wat een drukte in de winkel, ik was op een rustig tijdstip, maar ik ging nog even winkelen en ging later de camera bij hun ophalen. De rij stond tot aan de deur.....

Olympia: dat probleem heb ik dus ook met mijn vader, ze gaan binnenkort 5 weken op vakantie en dan wil hij de camera graag meenemen....mooi niet dus!!!!!

In ieder geval denk ik dat het niet lang gaat duren voordat hij er ook 1 koopt, als hij dat een betere lens erbij koopt, dan kan ik die van hem lenen....hihi

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:21

Bij ons is het andersom, papa betaald de camera en ik profiteer