Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juliedo24 schreef:Wat wordt er nou eigenlijk precies bedoeld met de balans tussen body en lens?
Zou de 70-200 4.0 uit balans zijn met mijn EOS 400D?
_Denise_ schreef:Ja, vind ik wel, dat er een onbalans aanwezig kan zijn. Werk weliswaar met Nikon, maar als ik mijn 70-200 2.8 op mijn body schroef zonder mijn batterygrip, dan voelt het alsof de camera + lens in zijn geheel naar voren kukelen.
En helaas is het duur inderdaad, maar het wordt met de jaren wel toegankelijker.
ikke schreef:_Denise_ schreef:Ja, vind ik wel, dat er een onbalans aanwezig kan zijn. Werk weliswaar met Nikon, maar als ik mijn 70-200 2.8 op mijn body schroef zonder mijn batterygrip, dan voelt het alsof de camera + lens in zijn geheel naar voren kukelen.
En helaas is het duur inderdaad, maar het wordt met de jaren wel toegankelijker.
Onzin. Een 7D body weegt de helft van de f2.8 IS, werkt uitstekend! Het punt is dat je het steunpunt moet verplaatsen naar de lenssteun en de body moet laten hangen. Die lenssteun zit niet zomaar op de plek waar ie zit......
ikke schreef:_Denise_ schreef:Ja, vind ik wel, dat er een onbalans aanwezig kan zijn. Werk weliswaar met Nikon, maar als ik mijn 70-200 2.8 op mijn body schroef zonder mijn batterygrip, dan voelt het alsof de camera + lens in zijn geheel naar voren kukelen.
Onzin. Een 7D body weegt de helft van de f2.8 IS, werkt uitstekend! Het punt is dat je het steunpunt moet verplaatsen naar de lenssteun en de body moet laten hangen. Die lenssteun zit niet zomaar op de plek waar ie zit......
AnneXxX schreef:ikke schreef:Onzin. Een 7D body weegt de helft van de f2.8 IS, werkt uitstekend! Het punt is dat je het steunpunt moet verplaatsen naar de lenssteun en de body moet laten hangen. Die lenssteun zit niet zomaar op de plek waar ie zit......
Wel apart dan zoveel mensen dit dan zo ervaren. Zulke onzin zal het dus niet zijn.
kimmm94 schreef:Ik kom hier even binnenvallen, want ik heb een vraagje. Welk objectief zou goed zijn voor mij voor op een 1100D of een 600D. Het moet eigenlijk niet te duur zijn, max 150,-. Ik wil graag honden en paarden fotograferen als hobby, ik ben dus een beginner. Wat zouden jullie adviseren?
iana schreef:kimmm94 schreef:Ik kom hier even binnenvallen, want ik heb een vraagje. Welk objectief zou goed zijn voor mij voor op een 1100D of een 600D. Het moet eigenlijk niet te duur zijn, max 150,-. Ik wil graag honden en paarden fotograferen als hobby, ik ben dus een beginner. Wat zouden jullie adviseren?
Ik ben ook op onderzoek geweest met dezelfde doelstelling als jijik was best tevreden met mijn 75-300 om te beginnen, ik had hem 90 euro 2de hands betaald. Heb nu een 2de handse 70-200 maar die ligt boven jouw budget denk ik? (400euro 2de hands)
Ik heb ook al positieve recensies gelezen over de 55-200mm en die is best betaalbaar, zeker 2de hands ook te vindenmaar hier weet ik verder niets over.