[INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AvWShots

Re: [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:39

Ja inderdaad, mocht een 70-200 je op een bijna onmogelijke wijze niet bevallen, kun je deze nog heel goed kwijt op internet. Prijzen waarvoor ze weggaan schelen vaak echt weinig met nieuw.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:47

Inderdaad, enja die advertentie staat er nog maar net op. Er is 3x op geboden onder de vraagprijs ;(
Gisteren ging er iemand ze testen maar heeft zijn kat gestuurd, de verkoper ging er nog een mailtje naar sturen en anders is het mijn beurt *\o/*
Het is nog dichtbij ook, en nu maar duimen dat ze niet verkocht is :j

Ik heb een positief gevoel bij dit model en wijk niet graag af van mijn merk, dankzij jullie is er ook meer opgeklaard :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:09

hoi iedereen, de kogel is door de kerk!
Ik heb de lens gekocht (canon 70-200mm), ben er superblij mee, heb ter plekke wat foto's geschoten. Wat een hemels verschil! *\o/*

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:53

Wauw gaaf! Ben benieuwd :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:10

Goed om te horen dat hij bevalt. :) Even ergens stiekem fotograferen zit er niet meer bij met dat witte opzichtige ding. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:39

Bagheera_206 schreef:
Goed om te horen dat hij bevalt. :) Even ergens stiekem fotograferen zit er niet meer bij met dat witte opzichtige ding. :')

_O- _O-

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:42

Aan de ene kant is dat witte wel leuk, welkom bij de BTC en WBB, maar aan de andere kant is dat zo opzichtig als het maar kan. -O- Gewoon zwart net als bij Nikon was wat mij betreft ook prima geweest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:02

Bagheera_206 schreef:
Aan de ene kant is dat witte wel leuk, welkom bij de BTC en WBB, maar aan de andere kant is dat zo opzichtig als het maar kan. -O- Gewoon zwart net als bij Nikon was wat mij betreft ook prima geweest.

Daar hebben ze beschermhoesjes voor, in legercamouflage.........

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:23

Ach, dat witte wordt in ieder geval niet zo heet op sommige plekken van de wereld.:D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:48

Hahahaha, ja hier thuis vinden ze dat maar een groot ding B-) ik zal ze eens laten zien wat ik in petto heb :D
Zo'n camouflage hoesje heeft wel iets, gelukkig schuift de lens er niet uit zoals bij de vorige _O-

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:20

Wat wordt er nou eigenlijk precies bedoeld met de balans tussen body en lens?
Zou de 70-200 4.0 uit balans zijn met mijn EOS 400D?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:24

juliedo24 schreef:
Wat wordt er nou eigenlijk precies bedoeld met de balans tussen body en lens?
Zou de 70-200 4.0 uit balans zijn met mijn EOS 400D?

Nee nee, de 2.8 versie is behoorlijk zwaar. Dat werkt niet fijn op zo'n kleine/lichte body. 4.0 weegt maar de helft en is prima in balans met de 400D :) natuurlijk kán de 2.8 versie ook op jouw body, maar het werkt gewoon niet zo lekker. Misschien ook persoonsgebonden, maar ik heb er meerdere over gehoord die dit vonden en toen zij een grotere/zwaardere body namen, ging het beter.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:29

Dus dan krijg je dat de lens zwaarder is dan de body en dat is dan het uit balans zijn?
Ik zit nu toch te twijfelen om nog even door te sparen voor de 70-200 4.0... Aan de andere kant, het is puur hobbymatig, en wel heel duur...
Waarom zijn al die hobby's (paarden en fotografie) nou zo duur? -O-

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:47

Ja, vind ik wel, dat er een onbalans aanwezig kan zijn. Werk weliswaar met Nikon, maar als ik mijn 70-200 2.8 op mijn body schroef zonder mijn batterygrip, dan voelt het alsof de camera + lens in zijn geheel naar voren kukelen.
En helaas is het duur inderdaad, maar het wordt met de jaren wel toegankelijker.

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:01

O ja, ik snap m (blondine hiero).

Zou 70mm nog kunnen in een kleine bak?
Zouden het niet te veel millimeters zijn? Of zou dat niet zo veel schelen met 55 mm? Sorry dat ik zoveel vragen stel, ik heb helaas niet de mogelijkheid om een lens uit te proberen, ik ken niemand met een Canon.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:22

_Denise_ schreef:
Ja, vind ik wel, dat er een onbalans aanwezig kan zijn. Werk weliswaar met Nikon, maar als ik mijn 70-200 2.8 op mijn body schroef zonder mijn batterygrip, dan voelt het alsof de camera + lens in zijn geheel naar voren kukelen.
En helaas is het duur inderdaad, maar het wordt met de jaren wel toegankelijker.

Onzin. Een 7D body weegt de helft van de f2.8 IS, werkt uitstekend! Het punt is dat je het steunpunt moet verplaatsen naar de lenssteun en de body moet laten hangen. Die lenssteun zit niet zomaar op de plek waar ie zit......

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:31

ikke schreef:
_Denise_ schreef:

Onzin. Een 7D body weegt de helft van de f2.8 IS, werkt uitstekend! Het punt is dat je het steunpunt moet verplaatsen naar de lenssteun en de body moet laten hangen. Die lenssteun zit niet zomaar op de plek waar ie zit......

Ik schiet met een oude D80 en dat zwaartepunt van deze lens ligt dan wel degelijk veel verder naar voren als ik uit de hand schiet met deze combi. Mijn lensstrap zit vast aan het objectief, maar uit de hand schieten zonder batterygrip vind ik niet fijn vanwege onbalans. :) Een batterygrip eronder hangen geeft voor mij een veel fijner gewicht in de hand!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:33

ikke schreef:
_Denise_ schreef:

Wel apart dan zoveel mensen dit dan zo ervaren. Zulke onzin zal het dus niet zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:59

AnneXxX schreef:
ikke schreef:

Wel apart dan zoveel mensen dit dan zo ervaren. Zulke onzin zal het dus niet zijn.

Leg eens uit: waarom fotografeer ik er uit de losse hand mee weg, met of zonder batterygrip?

Hoe deden we dat vroeger dan, toen de simpele chemische body's niet eens in de buurt kwamen van de 500gr en de lenzen nou niet echt veel lichter waren omdat de lichtgewicht-technologie nog niet beschikbaar was.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:22

Oh, ik kan ook prima zonder bg met die combi uit de hand schieten, maar daar gaat het niet om. :) ik vind puur de verdeling fijner als de body zwaarder is. En als die mogelijkheid er is om het fijner te laten aanvoelen, waarom niet? Ik zal daar echt niet de enige in zijn, net zoals jij niet de enige zal zijn die er geen last van ondervindt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:37

Sowieso vind ik qua grip een body grip onmisbaar en het is irritant als je de knoppen mist en ook de 2e batterij is erg handig.
Maar ik heb eerder ook de 70-200 f2.8 op een canon 300D gehad en dat was te doen al had je altijd de lens beet ipv de body want dan was ik bang dat de lens eraf zou breken, even over je schouder hangen was er niet bij :+
daar had ik ook een BG bij omdat je anders echt een plastic ding in je hand had.

Overigens is de balans van lens en camera maar net wat je gewend bent. De lens die ik op het oog heb weegt ruim 3,5 kilo en ik ga toch echt geen baksteen onder de body hangen :D
Zal waarschijnlijk wel wat vaker het statief gebruiken maar in het begin leek de 70-200 ook een heel gewicht terwijl ik die nu niet meer opmerk. Beetje gewicht in de hand zorgt er juist voor de dat de boel beter stil te houden is...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:03

Een grotere accu-pack is in bepaalde omstandigheden zeker nuttig, maar persoonlijk heb ik er geen moeite mee om de camera te bedienen zonder BG. Ik had ze vroeger op de chemische camera's ook niet, mede omdat die auto-winders, zoals het toen heette, een behoorlijke aanslag waren op het doorspoelmechanisme van de film. Daarnaast waren die dingen schreeuwend duur, in vergelijk, het 3 tot 4-voudige van wat een goede BG nu kost.

Wellicht dat dat soort "gewenning" maakt dat ik nu ook geen moeite heb om de camera in alle (on)mogelijke standen te bedienen. Ik ben niet anders gewend en nog steeds heb ik er geen problemen mee als ik weer eens een analoog setje ter hand neem.

De andere kant van een BG: ik heb de mijne op de kop getikt omdat de verkoper er niet mee overweg kon. Ze had te kleine handen om de camera te ondersteunen. Ze kreeg er behoorlijke polsklachten van, da's ook weer niet de bedoeling, natuurlijk.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 13:04

Ik kom hier even binnenvallen, want ik heb een vraagje. Welk objectief zou goed zijn voor mij voor op een 1100D of een 600D. Het moet eigenlijk niet te duur zijn, max 150,-. Ik wil graag honden en paarden fotograferen als hobby, ik ben dus een beginner. Wat zouden jullie adviseren?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 15:07

kimmm94 schreef:
Ik kom hier even binnenvallen, want ik heb een vraagje. Welk objectief zou goed zijn voor mij voor op een 1100D of een 600D. Het moet eigenlijk niet te duur zijn, max 150,-. Ik wil graag honden en paarden fotograferen als hobby, ik ben dus een beginner. Wat zouden jullie adviseren?

Ik ben ook op onderzoek geweest met dezelfde doelstelling als jij :) ik was best tevreden met mijn 75-300 om te beginnen, ik had hem 90 euro 2de hands betaald. Heb nu een 2de handse 70-200 maar die ligt boven jouw budget denk ik? (400euro 2de hands)
Ik heb ook al positieve recensies gelezen over de 55-200mm en die is best betaalbaar, zeker 2de hands ook te vinden ;) maar hier weet ik verder niets over.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:32

iana schreef:
kimmm94 schreef:

Ik ben ook op onderzoek geweest met dezelfde doelstelling als jij :) ik was best tevreden met mijn 75-300 om te beginnen, ik had hem 90 euro 2de hands betaald. Heb nu een 2de handse 70-200 maar die ligt boven jouw budget denk ik? (400euro 2de hands)
Ik heb ook al positieve recensies gelezen over de 55-200mm en die is best betaalbaar, zeker 2de hands ook te vinden ;) maar hier weet ik verder niets over.

Ik dacht inderdaad zelf ook aan de 55-200mm, bedankt voor de tips!