Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:Zijn hele mooie foto's!!!
Maar misschien moet ik het eerst maar eens gaan proberen met mijn nieuwe camera en huidige lens,
Want als ik zo terug denk...... moet ik het prima kunnen redden met mijn huidige lens!
myself133 schreef:nee ik koop binnenkort canon 600d, dat staat vast :p.
Oke, en tussen 70-200 f4.0 en 70-200 f2.8 voor de 2.8 waarschijnlijk?
Bagheera_206 schreef:Als je echt paardenfotografie gaat doen en van plan bent een D7000 te halen is het eigenlijk zonde om er een super-allround-zoom in de vorm van een 18-200mm oid erop te zetten.Je kunt dan beter naar losse standaard- en telezoom kijken. Dat levert betere/mooiere foto's, als de fotograaf er mee om weet te gaan, en komt de D7000 beter tot z'n recht.
Bagheera_206 schreef:Als je verder uitzoomt dan 55m of 70mm treedt er perspectiefvervorming op in je foto bij een paard.Dan kun je beter meer afstand nemen van het paard. Je wilt natuurlijk wel dat jouw paard op z'n mooist op de foto komt toch?
Een super-allround-zoomlens is vaak ook een tikkie trager met scherpstellen dan een telezoom.En bij de paardjes is het vaak wel prettig als je body&lens combinatie snel en nauwkeurig scherp stelt.
Bagheera_206 schreef:De Nikkor 18-300mm kost bijna 900 euro. Ik zou voor dat bedrag mss liever een losse standaard- en telezoom willen.
Of heb jij het over een andere 18-300mm?