Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)? Ik veronderstel sowieso heel korte sluitertijden, maar ook live view gebruiken? 
.Yasmine schreef:Met welke stand fotografeer je? Op automatisch (sportfunctie/macrofunctie (bloemetje)/portretfunctie (hoofdje)), manueel, diafragmavoorkeur of sluitertijdvoorkeur?
Als je bewegingen echt wil bevriezen (en dus niks bewogen), moet je voor korte sluitertijden gaan. Zet je camera eens op Tv (sluitertijdvoorkeur, moet je bovenaan aan je wieltje draaien en daar staat er ergens Tv) en probeer dan eens wat korte sluitertijden zoals 1/500 of 1/1000.
.

Ik ben de laatste tijd weer wat aan het prutsen met mijn Nikon D60. Wat mij opvalt is dat ik vaak geen foto op het juiste moment kan maken. Ben ik bijvoorbeeld het paard van een vriendin aan het fotograferen tijdens rijden/losgooien/longeren maar zodra ik op het knopje druk is ie wel aan het scherpstellen maar wil ie de foto niet maken. 
Rianne_ schreef:Op zich snap je het best hoor, maar ik druk wel gewoon hard en dan doet ie het dus niet. Tenminste, niet op het moment dat ík het wil. Meestal is het object dan wat dichterbij dan anders, maar dat is ook niet altijd het geval..
Maar misschien dat ik het ongemerkt op zo'n moment niet doe? Zal het eens proberen..