[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

angelax

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:50

maar is het zo dat bij elke spiegelreflex snelle reactietijd is, en goed voor bewegende foto's ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 19:19

Ik vind het aan merken als Canon en Nikon fijn dat er gewoon enorm veel te koop is. Ook van "sub-merken" waardoor het betaalbaarder kan blijven.

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:14

Wat is een goede externe flitser voor bij een fuji s9600?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:41

hmm er staat nu een camera in V&D krantje Lachen Digitale Fuji met 12 x optische zoom.(moeder vind dat ik eerst goedkopere moet nemen om te kijken of ik het echt wel leuk vindt Scheve mond)
Maar weten jullie of dit een redelijke camera is Lachen?

Edit: het is de finepix S1000FD

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:56

Stef_Winston schreef:
hmm er staat nu een camera in V&D krantje Lachen Digitale Fuji met 12 x optische zoom.(moeder vind dat ik eerst goedkopere moet nemen om te kijken of ik het echt wel leuk vindt Scheve mond)
Maar weten jullie of dit een redelijke camera is Lachen?

Edit: het is de finepix S1000FD

Volgens mij een prachtige camera met veel mogelijkheden:

http://www.letsgodigital.org/nl/news/ar ... 18357.html

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:00

Ja dat las ik ook net Lachen Ga straks even kijken Haha!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 16:55

Ik heb hem gekocht hoor Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:19

angelax schreef:
maar is het zo dat bij elke spiegelreflex snelle reactietijd is, en goed voor bewegende foto's ?

Spiegelreflexen kunnen sneller dan gewone, simpele compactcamera's, maar dat moet je wel instellen dan. Maar in principe is het bij een spiegelreflex zo dat je als je klikt ook een foto hebt. Wij hadden eerst een medion camera, die na drie seconden de fot maakte, en dat is toch echt een heeeel verschil met een srl Huilen van het lachen

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:20

met mijn telefoon duurt het bijna 5 seconde dus dat is wel vervelend ja Clown

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:32

Ik ben deze week jarig en ik ga een spiegel reflex kopen! Haha!

Ik kwam de CANON EOS 1000D tegen heeft iemand hier ervaringen mee of foto's waarmee deze zijn gemaakt?

En de Nikon D60 ,

Wie kan mij vertellen waar ik beter mee ben?

Of heeft iemand nog andere ideeen , mijn budget is rond de 500 euro, alvast bedankt! Haha!

edit, ik maak vooral foto's van mijn paard, en wil het toekomstige veulentje ook rennend scherp op de foto hebben staan! Vork

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:38

Misschien kun je als 3e optie nog een Nikon D80 erbij pakken. Die is best in prijs gedaalt en heeft (vind ik) meer voordelen als de D60. Prijsverschil is niet zo groot meer.

Hoorde vandaag trouwens dat de filmfunctie van de D90 echt niks waard is, iemand had hem geprobeerd in de winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:39

Filmfunctie 5D mk II zag er wel ERRRG goed uit... Kzie alleen nu dat de demo offline is gehaald ivm datalimieten enzo...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 23:41

Daar ben ik wel benieuwd naar dan. Moet zelf de D90 nog even bekijken hoor maar ben er verder niet zo in geïnteresseerd.

Vandaag weer eens wat darkride fotografie gedaan in de Efteling (zo maak je nog eens benamingen Clown, maar goed, donkere/ apart belichte licht omstandigheden zoals in de Droomvlucht of Fata Morgana), met die nieuwe camera lijkt het net alsof ik het weer opnieuw moet 'leren' Clown. Alleen nu zonder ruis Tong uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:09

K_im schreef:
Oh.. Wat vind ik het toch moeilijk!
Ik dacht dat ik er eindelijk uit was, maar begin nu toch weer te twijfelen.
Zal ik toch voor de Sony A200 gaan of toch voor de Canon 1000D

ik weet het niet meer

Zou toch de 1000D nemen Kim! Kan je uiteindelijk langer wat mee denk ik, en meer. Lachen

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:22

Zul je denken?
Ik vind het zo moeilijk Clown Qua geld maakt het niet uit, zit nog geen tientje verschil tussen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:57

Weet niet wat het was maar er was iets met lenzen ofzo voor de Sony die duurder waren, of er waren er minder ofzo.. En ik heb ook gehoord dat die cam's minder goed zijn. Weet verder niet hoor, heb 't ook allemaal maar van horen zeggen. Lachen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:58

Lenzen voor de sony zijn minder goed te verkrijgen dan voor de Canon ja, en daarom zijn die van Canon waarschijnlijk ook goedkoper - heb geen prijsvergelijking gedaan hoor. Dus dat is ook een goed punt om rekening mee te houden inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:28

Maar Sony heeft beeldstabilisatie in de body, en bij Canon moet je die er telkens in de lenzen 'bijkopen'.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:29

Vind dat je ook prima zonder IS kan. Soms is het wel handig, maar voor gewoon "leuk fotograferen" is het een beetje overgewaardeerd Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:34

Vind ik niet. Bij paardenfotografie is het minder handig, dat wel. Maar in donkere situaties bij onbewegende voorwerpen scheelt het toch een paar stops qua sluitertijd.
Zeker bij zoomlenzen is het handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:37

Wat doet zo'n stabilizer dan precies eigenlijk? Zorgt die ervoor dat er minder bewegingsonscherpte is ofzo?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:38

Als iets niet beweegt kun je ook een statief pakken......

Ik snap echt wel dat IS nut heeft, anders zou het er niet zijn. Maar voor een hobbyfotograaf zou ik liever een body met veel mogelijkheden qua lenzen, flitsers, toebehoren hebben (betaalbaar), dan een body met IS met veel minder mogelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:39

Het vangt de trillingen van je hand op, het stabiliseert het beeld dus als het ware. Stel dat jij, gedurende je de foto maakt (dus gedurende de sluiterheid) je camera niet helemaal stilhoudt (wat dus in principe iedereen gebeurd), dan worden die schokjes opgevangen en voorkomen dat je zo'n wazig beeld krijgt.

Het is inderdaad niet noodzakelijk, hoor je mij ook niet zeggen. Maar het kán verrekte handig zijn in situaties met wat minder licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:40

Juul schreef:
Wat doet zo'n stabilizer dan precies eigenlijk? Zorgt die ervoor dat er minder bewegingsonscherpte is ofzo?

Vangt camera shake grotendeels/gedeeltelijk op waardoor je in staat bent om (voornamelijk met groter zoombereik) met een paar stops langere sluitertijd te fotograferen zonder camera shake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:41

Ja precies Tessa en Nouks, dat dacht ik al. Lachen Had ik het toch goed.

Mee eens manzano. Beter een cam met veel betaalbare mogelijkheden - wat ik al tegen Kim zei - dan dat je straks vast komt te zitten omdat er niks te krijgen is voor je cam of het allemaal veel te duur is.