[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:28

Dat hele lensje-keren verhaal (ik dacht, ik probeer het gewoon even) lukt bij mij trouwens wel, maar op klaarlichte dag, buiten, pakt ie toch automatisch een sluitertijd van een dikke seconde.. Ja, zo'n vaste hand heb ik dan weer niet Tong uitsteken Zet ik 'm dan handmatig op 1/20 ofzo, zijn m'n foto's gewoon zwart.

Hoe krijgen jullie van die mooie lichte foto's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:52

Elessar schreef:
Pff man wat een wind indd. Nagelbijten / Gniffelen Voor morgen voorspellen ze gelukkig iets beter weer!

Haha ja er was net een mega-spin in een mega-web bezig een vlieg te verorberen. Dat moest natuurlijk op de foto, maar ik kon niet dichtbij genoeg komen want als ik dichterbij zou komen, zou web + spin in m'n lens zitten doordat 't zo waaide Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 23:53

NaNi schreef:
Dat hele lensje-keren verhaal (ik dacht, ik probeer het gewoon even) lukt bij mij trouwens wel, maar op klaarlichte dag, buiten, pakt ie toch automatisch een sluitertijd van een dikke seconde.. Ja, zo'n vaste hand heb ik dan weer niet Tong uitsteken Zet ik 'm dan handmatig op 1/20 ofzo, zijn m'n foto's gewoon zwart.

Met welke lens doe je het? Ik zou me kunnen voorstellen dat je bij een kitlensje heel wat meer licht nodig hebt dan met een 50mm ofzo. Verder: ISO omhoog...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:43

Eleandra schreef:
Ik heb de laatste paar pagina's doorgekeken, maar kon niks vinden wat in de buurt van mijn 'aanvraag' komt.
Ik krijg namelijk in december een camera, aangezien mijn Panasonic Lumic LX2 na 2 jaar trouw gebruik opgevreten is door mijn paard. Scheve mond
Ik vond het altijd een erg fijne camera, maar had wel regelmatig last van veel ruis óf bewogen beelden als er niet veel licht was. Het blijft een probleem. Verder was ik tot nu toe te lui om echt wat uit de camera te halen, meestal stond hij in een vast programma of op automatisch. Dit wil ik wel veranderen, ik wil zelf wat meer met de instellingen aan de slag gaan, maar nogsteeds een mogelijkheid hebben om de camera op sportstand oid te zetten.

Mijn eisen:
-Tussen de 150 en 400 euro
-Minimaal 6 megapixels
-Beeldstabilisatie
-Minimaal 4x optische zoom
-Videofunctie met geluid
-Hij moet snel zijn, klikken is ook gewoon gelijk een foto, niet nog eeuwige vertraging
-Het belangrijkst voor mij zijn actiefoto's, beweging en het liefst ook nog nette foto's in iets minder lichte situaties

-Compact, hij moet meekunnen op buitenrit
-Stevig, niet meteen kapot bij een stofje, regendrup of kleine val
-Liefst accu, maar het is geen must
-Mooie kleuren (foto's)
-Zelf in kunnen stellen
-Macro is redelijk onbelangrijk
Zo, een hoop eisen en ik kan me voorstellen dat er voor mijn budget geen dergelijke camera te koop is, maar misschien een die hier in de buurt komt?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:06

Iemand ervaringen met de Canon 1000D? Voor overstap naar digitaal en gewoon voor de hobby? Lenzen zijn al aanwezig, zie dat de body bij Konijn nu 375 kost, wel leuk prijsje iig. Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:17

xXLiekeXx schreef:
Ik zou ook graag een spiegelreflex willen. Zoals zovele tegenwoordig
Ik heb met mezelf afgesproken er tussen de 400 en 600 aan uit te geven. Lager mag natuurlijk ook, maar dat is het waarschijnlijk niet echt super heb ik het idee.
Ik wil graag mijn vriendinnen leuk op de foto zetten. Ook erg ingezoomd op bijvoorbeeld de helft van het gezicht.
Ik fotograveer ook veel andere dingen en de camera moet zowiezo ook een goeie sportstand hebben en goed kunnen scherpstellen op kleine dingen (bijv. een vlieg)
Verder moet de camera niet zo super groot zijn! Gewoon normaal formaat.

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven,
Li'

een Nikon D60 evt. kit. Mooie makkelijke en niet te grote/zware camera die perfecte foto's maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:17

Elessar schreef:
Iemand ervaringen met de Canon 1000D? Voor overstap naar digitaal en gewoon voor de hobby? Lenzen zijn al aanwezig, zie dat de body bij Konijn nu 375 kost, wel leuk prijsje iig. Lachen

Is een leuke camera Ja.

Maar ik denk dat de 400D iets professioneler is Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:36

Hoeft op zich niet veel professioneler. Lachen Het is ook meer voor 't leuk.
Ik had het eerst over een Panasonic DMC-FZ50, maar diegene heeft al 3 lenzen in huis die allemaal op een digitale body passen, dus dan is het wel zo leuk om voor 375 euro die body af te tikken. Lachen

Ben benieuwd wat ik dr uit kan halen trouwens, wil wel eens uitproberen. Schijnheilig

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:51

Lijkt me prima optie. Hij is een stuk nieuwer en qua specificaties doet hij absoluut niet onder voor de 400D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:52

Bedankt voor je reactie, toch beetje bevestiging. Lachen Heb reviews gelezen en dat zag er ook allemaal wel goed uit.

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:24

Ik heb de camera net gekocht. Ben benieuwd.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:26

Nouks schreef:
NaNi schreef:

Met welke lens doe je het? Ik zou me kunnen voorstellen dat je bij een kitlensje heel wat meer licht nodig hebt dan met een 50mm ofzo. Verder: ISO omhoog...
Dit was ook mijn probleem, met mijn kitlens. Denk dat ik dan maar mn statief ga gebruiken dan, als ik mn lens zo lang stil kan houden tegen de body aan Huilen van het lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:28

Waarom lukt het mij dan wel prima met kitlens? Nagelbijten / Gniffelen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:38

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:44

Had ook al op letsgodigital gelezen, vond het er wel leuk uitzien allemaal. Ik ga heel ff kijken, bedankt!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:05

Elessar schreef:
Op welke stand/met welke instellingen heb jij het geprobeerd?
Bij mij worden ze aldoor véél te donker met vrij kleine/normale sluitertijd, met langere heb ik nog niet geprobeerd omdat ik mn statief niet bij de hand had.
In eerste instantie deed ie het helemaal niet, gaf aan dat objectief niet aanwezig was oid (heb een Nikon D40), bij de P-stand geloof ik (weet niet meer zeker of het die was, kan ook S zijn geweest Nagelbijten / Gniffelen) deed ie het echter wel, maar kreeg ik gewoon een bijna/helemaal zwarte foto, en bij terugkijken van de opname stond 'hoge lichten', er was gewoon niks meer te zien.
Enig idee hoe dit nu kwam of wat ik eraan kan doen? Nagelbijten / Gniffelen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:06

Ik heb gewoon op Av staan. Zonder lens staat je diafragma op 0. ISO meestal op 400. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 23:34

Elessar schreef:

Ik heb 't vandaag ook ff met kitlens geprobeerd, met 350D en kitlens van een vriendin van me. Binnen, wel ISO 1600 en redelijk krappe sluitertijd, maar scherpstellen leek gemakkelijker te gaan dan met bijvoorbeeld m'n 85mm... Verder: ik heb camera steeds op Manual gehad (iig m'n eigen), camera vriendin eerst op Av maar toen leek lichtmeter nogal in de war: eerst sluitertijd van 1/40 toen ik een foto maakte, daarna wilde ze het zelf proberen, sluitertijd van dik 2 seconden oid op zelfde onderwerp... Gevolg: witte foto. Dus Manual lijkt me persoonlijk handiger, weet je tenminste zeker dat je sluitertijd niet plotseling te lang of te kort is.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:52

Hmm zit wat in, ga dr eens mee stoeien. Jammer van de wind inderdaad, waren vast gave foto's geweest met die spin! Moet niet al te veel foto's maken met die van jou Nouks, voordat jouw spiegel ook gaar is. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:34

Spiegel of sluiter? Tong uitsteken

Maarreh: ben ik niet zo heel bang voor hoor Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:36

Oh sluiter bedoel ik inderdaad. Nerd * Komt net uit bed. Schijnheilig

Jij niet misschien, maar ik nu wel haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:40

Elessar schreef:

Als dat gebeurt, is 't beetje jammer dat dat jou 2x achter elkaar moet gebeuren, maar dan nog is toch verreweg het grootste aantal foto's door mij gemaakt dus dan stuur ik 'um gewoon op ter reparatie en dan heb je weer een mooie nieuwe camera Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:42

Nouks schreef:
Elessar schreef:

Als dat gebeurt, is 't beetje jammer dat dat jou 2x achter elkaar moet gebeuren, maar dan nog is toch verreweg het grootste aantal foto's door mij gemaakt dus dan stuur ik 'um gewoon op ter reparatie en dan heb je weer een mooie nieuwe camera Knipoog

Het klinkt allemaal zo niet erg als jij het zegt. Haha!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:25

Oh.. Wat vind ik het toch moeilijk!
Ik dacht dat ik er eindelijk uit was, maar begin nu toch weer te twijfelen.
Zal ik toch voor de Sony A200 gaan of toch voor de Canon 1000D

ik weet het niet meer

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 11:18

ik zit ook te twijfelen tussen nikon d60 en canon 1000d