Hoe krijgen jullie van die mooie lichte foto's?
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Elessar schreef:Pff man wat een wind indd.Voor morgen voorspellen ze gelukkig iets beter weer!
NaNi schreef:Dat hele lensje-keren verhaal (ik dacht, ik probeer het gewoon even) lukt bij mij trouwens wel, maar op klaarlichte dag, buiten, pakt ie toch automatisch een sluitertijd van een dikke seconde.. Ja, zo'n vaste hand heb ik dan weer nietZet ik 'm dan handmatig op 1/20 ofzo, zijn m'n foto's gewoon zwart.
Eleandra schreef:Ik heb de laatste paar pagina's doorgekeken, maar kon niks vinden wat in de buurt van mijn 'aanvraag' komt.
Ik krijg namelijk in december een camera, aangezien mijn Panasonic Lumic LX2 na 2 jaar trouw gebruik opgevreten is door mijn paard.
Ik vond het altijd een erg fijne camera, maar had wel regelmatig last van veel ruis óf bewogen beelden als er niet veel licht was. Het blijft een probleem. Verder was ik tot nu toe te lui om echt wat uit de camera te halen, meestal stond hij in een vast programma of op automatisch. Dit wil ik wel veranderen, ik wil zelf wat meer met de instellingen aan de slag gaan, maar nogsteeds een mogelijkheid hebben om de camera op sportstand oid te zetten.
Mijn eisen:
-Tussen de 150 en 400 euro
-Minimaal 6 megapixels
-Beeldstabilisatie
-Minimaal 4x optische zoom
-Videofunctie met geluid
-Hij moet snel zijn, klikken is ook gewoon gelijk een foto, niet nog eeuwige vertraging
-Het belangrijkst voor mij zijn actiefoto's, beweging en het liefst ook nog nette foto's in iets minder lichte situaties
-Compact, hij moet meekunnen op buitenrit
-Stevig, niet meteen kapot bij een stofje, regendrup of kleine val
-Liefst accu, maar het is geen must
-Mooie kleuren (foto's)
-Zelf in kunnen stellen
-Macro is redelijk onbelangrijk
Zo, een hoop eisen en ik kan me voorstellen dat er voor mijn budget geen dergelijke camera te koop is, maar misschien een die hier in de buurt komt?
xXLiekeXx schreef:Ik zou ook graag een spiegelreflex willen. Zoals zovele tegenwoordig
Ik heb met mezelf afgesproken er tussen de 400 en 600 aan uit te geven. Lager mag natuurlijk ook, maar dat is het waarschijnlijk niet echt super heb ik het idee.
Ik wil graag mijn vriendinnen leuk op de foto zetten. Ook erg ingezoomd op bijvoorbeeld de helft van het gezicht.
Ik fotograveer ook veel andere dingen en de camera moet zowiezo ook een goeie sportstand hebben en goed kunnen scherpstellen op kleine dingen (bijv. een vlieg)
Verder moet de camera niet zo super groot zijn! Gewoon normaal formaat.
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven,
Li'
Elessar schreef:Iemand ervaringen met de Canon 1000D? Voor overstap naar digitaal en gewoon voor de hobby? Lenzen zijn al aanwezig, zie dat de body bij Konijn nu 375 kost, wel leuk prijsje iig.
Nouks schreef:Dit was ook mijn probleem, met mijn kitlens. Denk dat ik dan maar mn statief ga gebruiken dan, als ik mn lens zo lang stil kan houden tegen de body aanNaNi schreef:Dat hele lensje-keren verhaal (ik dacht, ik probeer het gewoon even) lukt bij mij trouwens wel, maar op klaarlichte dag, buiten, pakt ie toch automatisch een sluitertijd van een dikke seconde.. Ja, zo'n vaste hand heb ik dan weer nietZet ik 'm dan handmatig op 1/20 ofzo, zijn m'n foto's gewoon zwart.
Met welke lens doe je het? Ik zou me kunnen voorstellen dat je bij een kitlensje heel wat meer licht nodig hebt dan met een 50mm ofzo. Verder: ISO omhoog...
Elessar schreef:Bedankt voor je reactie, toch beetje bevestiging.Heb reviews gelezen en dat zag er ook allemaal wel goed uit.
Elessar schreef:Op welke stand/met welke instellingen heb jij het geprobeerd?Waarom lukt het mij dan wel prima met kitlens?
Elessar schreef:Waarom lukt het mij dan wel prima met kitlens?
Elessar schreef:Jij niet misschien, maar ik nu wel haha.
Nouks schreef:Elessar schreef:Jij niet misschien, maar ik nu wel haha.
Als dat gebeurt, is 't beetje jammer dat dat jou 2x achter elkaar moet gebeuren, maar dan nog is toch verreweg het grootste aantal foto's door mij gemaakt dus dan stuur ik 'um gewoon op ter reparatie en dan heb je weer een mooie nieuwe camera