Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 18:59

Eva_ schreef:
Ben benieuwd naar een nieuwe foto, heb hier altijd meegedaan, maar nu een paar maanden niet geweest hier. Het begint weer te kriebelen, dusja. Vork

gezellig *LOL*

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:03

Van mij mag uitslag wel eens komen! *LOL* haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 07:47

daar ben ik het nu ook wel mee eens Ja

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:49

haha :d ze zeggen wel eens geduld is een schone zaak.
ik heb gister trouwens zomaar uit het niets mijn eerste engelse gedicht gemaakt Lachen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:50

Wow goed man Haha!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:24

haha opzich Clown
het gaat over iemand die ik ken.. ze gaf me inspiratie.. Lachen
moet toch ergens over praten als iedereen in spanning zit Clown

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:35

Oeww, wneer komt die uitslag nou Bloos niet dat mijn gedicht geweldig was Tong uitsteken Maar ik moet er maar weer ffies inkomen Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:50

Ik vind ook erg lang duren. Uitslag is normaal gesproken vrijdag. het is nu al maandag avond Scheve mond

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 06:35

komt die uitslag nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:20

Ik geloof dat ik had aangegeven dat de uitslag waarschijnlijk maandag zou komen, niet dan? Had je er toen problemen mee gehad, had het dan toen gezegd, maar roep niet maandag ineens dat je er problemen mee hebt, dan is het te laat Knipoog

Verder lag bokt er gisteravond toch wel redelijke tijd uit door een storing/fout (oid) met de database.. ik kan dan erg lastig gedichten gaan beoordelen als ik nergens bij kan, lijkt me Verward .. ik ben nu meteen alweer sochtends bezig met 't verder beoordelen.. ik zit hier ieder half uurtje dat ik vrij heb aan. Ik geloof dat ik wat minder vrije tijd heb dan jullie gewoon, dus ik kan simpelweg niet na school meteen eraan. Ik doe wat ik kan. Ben nu bij 't gedicht van Soo_Shirley (en anderhalf A4tje).

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 08:51

Het geeft niet hoor, ik zag inderdaad ook dat bokt het niet deed! denk gewoon dat het meer nieuwschierigheid is.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:41

hoi Knipoog ik bedoelde het ook niet verkeerd, maar omdat het ook al dinsdag was Knipoog

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:58

oeee ^ ik word nu toch wel een beetje nieuwschierig naar de uitslag Tong uitsteken

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:29

Ja, idd, en vooral omdat dit weer de eerste keer in lange tijd is dat ik mee doe, nogal nieuwsgierig ben Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 15:31

Je besteedt er iiog wel veel tijd aan zeg Ja
Zitten vast nuttige tips enzo bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:59

DE UITSLAG

* = slecht
** = matig
*** = voldoende
**** = goed
***** = prima

Karoliefje_: Erg mooi hoor! Inhoud is goed, je woordgebruik ook. Opmaak is wel leuk zo, ik vind het persoonlijk alleen jammer dat je bij ’t eerste woord tussen –streepjes- met een hoofdletter bent begonnen, en bij de andere twee niet. Je had bijv. of alles zonder hoofdletters kunnen laten, of alleen de woorden tussen de –streepjes- (omdat die de zin als ’t ware beginnen). Verder erg fijn dat je niet al te veel leestekens gebruikt, ’t leest goed door zo! ****
Kim_89: Leuk, een Engels gedicht van jouw kant Knipoog Ik moet zeggen dat ik de titel geweldig vind. Het gedicht zelf komt bij mij ietwat cliché over… path called life, streets of my own loneliness, etc. Het is natuurlijk wel mooi, maar ook niet erg origineel meer, en dat is jammer! Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dit gedicht in het NL zou klinken! ***
Mariss: Mooi, je merkt dat het ook persoonlijk is. Eén klein foutje > jouw neusje, niet jou neusje. Je hoofdlettergebruik snap ik niet altijd (waarom je bij de ene regel wel met een hoofdletter begint en bij de andere weer niet), maar het gedicht loopt zo fijn door dat het niet erg stoort. ****
Rudi: Hmm, ik heb betere gedichten van je gezien. Deze leest wel soepeltjes door moet ik zeggen, dat is wel weer fijn Ja Alleen ik vind de rijm ontzettend gedwongen overkomen.. verlaten, gaten, fluister, duister, en de laatste alinea vind ik niet erg mooi samenhangend. Laatste zin is wel sterk om mee af te sluiten, maar sluit weer niet mooi aan op de rest vind ik. Interpunctie is verder wel erg fijn gedaan, netjes! **
Paardendroom: Niet geweldig, maar er zitten wel leuke stukken tussen. Toch wat jammer van de ook wat gedwongen rijm heb ik het idee, en ik had ’t even nagelezen op typfoutjes als ik jou was. (veder > verder, verweg > ver weg), als ’t foutloos is leest ’t al makkelijker door! Ook zonde van de herhaling soms waardoor ’t gedicht wat hapert voor mij. Maar je brengt je gedicht op een originele manier,leuke vergelijkingen etc. Toch nog ***
Natasja91: Leuke opmaak, apart! Qua inhoud vind ik het wel goed hoor, ik had alleen zelf liever een bepaalde herhaling (op wat voor manier dan ook) gezien in de losse woorden. Bijv. een bepaalde rijm, of steeds 3 woorden met dezelfde letter beginnen oid. Dat had ’t geheel net nog ietsjes extra’s gegeven! ***
Otje_Merlotje: Opzich wel leuk, een paar kleine dingetjes storen me. In regel 1 en 2 eindig je allebei met ‘gelaten’, dat vind ik niet zo mooi (aangezien je ’t verder ook nergens anders doet). Ook vind ik ’t wat jammer dat je de tweede strofe met dezelfde zinnen eindigt als de eerste strofe.. en dat bij de laatste twee strofes (3 en 4) dan weer niet doet. Oja, en ik weet niet of ‘vriendenloos’ wel een woord is? Haha! Verder is het wel een mooi gedicht, ik zou nog ietsjes aan je opmaak werken.. want ’t idee is prima en er zitten goede stukjes tussen hoor! ***
Mizora: Meer een verhaal dan een gedicht, voor mij dan. Het zijn gewoon veel zinnen onder elkaar, maar ze geven mij niet echt het gevoel of brengen niet echt de emotie over, ik vind dat je niet erg bijzondere zinnen gebruikt en ook leestekens gebruik je niet erg op een dicht-manier. Aan de link in je onderschrift te zien heb je echt een hoop aanleg voor ’t schrijven van verhalen, maar je gedichten vind ik gewoon minder. Ook wat kleine foutjes overigens, als ‘gaat ik’ ipv ‘ga ik’. Ik had ook het ‘kom op met morgen’ tussen aanhalingstekens geplaatst als ik jou was geweest, omdat het een gedachte is Knipoog **
Mizora 2: Eigenlijk hetzelfde als voor punt 1, meer een verhaal dan een gedicht, deze vind ik eigenlijk niet erg mooi.. een kort gedicht kan zoveel zeggen, maar dat doet deze imo gewoon niet genoeg. *
Blokje: Het einde is erg sterk vooral zeg! Het idee is er ook al prima, ik denk dat je alleen nog wat meer orde zou kunnen brengen in je gedicht. Bijv. door een vast rijmschema. In strofe 1 rijm je een aantal regels, maar ook weer niet echt met een bepaalde volgorde. Als je een bepaald rijmschema verzint en dat aanhoudt, en weer terugbrengt in strofe 3 dan heb je al veel meer orde in je opmaak Knipoog Verder zitten er wat taalfoutjes in, misschien haalt de spellingchecker ze er al uit voor je! ***
Soo_Shirley: Eerste strofe is netjes, tweede vind ik meteen weer minder helaas. Bij strofe 1 stel je in de eerste regel een vraag, en bij regel 2 en 3 licht je zegmaar toe wat je bedoelt met die vraag en sluit je netjes af met regel 4. In strofe 2 stel je nogmaals een vraag in regel 1, licht je toe in regel 2&3 maar sluit je in regel 4 anders af. Misschien kan je daar nog iets doen dat begint met ‘om’, zoals bij strofe 1. Strofe 3 vind ik weer redelijk goed.. ***
Rudi: Ik vind je deze ronde niet zo sterk als normaal, helaas! Vooral de opmaak van deze snap ik niet helemaal, waarom achter iedere regel een komma? Bij een komma houd je vaak even rust tijdens het lezen, daardoor hapert het hele gedicht meteen. Verder klinken strofe 3 en 4 nogal vreemd van elkaar.. ik snap het wel, maar ik bedoel dit ‘een stem die me zegt dat ik mezelf ben verloren’ ‘mijn gevoel vertelt me steeds dat jij dat bent’. Achter elkaar klinkt het wat vreemd misschien. **
Romykiki: Nette opmaak, je ziet wel erg dat je je inspiratie hebt opgedaan door ’t gedicht van Soo_Shirley inderdaad. Jammer van het 2x ‘lekker’ in de laatste 2 regels. Verder is het wel een goed gedicht, alleen het brengt niet heel erg de emoties bij mij over. ***
TabeR: Gedichten met ‘meisje’s doen ’t altijd goed om een of andere reden he Haha! Niet altijd natuurlijk.. deze iig wel hoor Knipoog Erg goede opmaak.. 4 regels, 2x 3 regels met tussenregeltjes, herhaling van strofe 1 en daarna met tussenregels weer 2x 3 regels.. heel netjes! Het einde is ook heel sterk. Een paar kleine dingen kan je nog op letten, zoals de punt achter ‘Trieste blik’ (strofe 2), waarom staat die daar precies? En tussenregeltje ‘In gedachten verzonken,Zie’ een komma wordt natuurlijk gevolgd door een spatie en daarna geen hoofdletter maar gewoon een kleine letter. Ook een tussenregeltje waar je een woordje bent vergeten denk ik: ‘Vragend kijk naar je’ zal wel ‘vragend kijk ik naar je’ moeten zijn. Gewoon nog op die kleine puntjes letten, want verder kom je een behoorlijk eind zeg! ****
Nujaro: Opzich is het een goed gedicht, je gebruikt goede zinnen. De opmaak is opzich wel oke, 3 strofes van ieder 4 zinnen, de zinnen ongeveer even lang, goed ritme etc. Maar aan de andere kant is ’t ook wel wat ‘safe’, je zou wat meer kunnen experimenteren, ook met bijv. een bepaalde vorm van rijm ertussen.. dat geeft het net wat extra’s! ***
Kim_89: Erg goed! Leuke opmaak, wel een wat lang gedicht, maar je aandacht blijft er goed bij. Sterk om te beginnen met ‘iedereen’ en te eindigen met ‘niemand’! ****
Nujaro: Ik vind ‘m zelf nog veelste kort om echt iets over te zeggen als een gedicht, een heel kort gedicht kan ook heel sterk zijn, maar deze vind ik iets te cliche gebracht zelf. Het zou wel mooi zijn als opzetje voor een wat langer gedicht, maar als ’t recht uit je hart komt op deze manier.. zeker zo laten dan Knipoog ***
Missy_: Hmm sorry, ik vind ‘m niet geweldig. Opmaak is opzich wel oke, 2 strofes gewoon, geen gelijk aantal zinnen maar dat maakt ’t wel leuk juist! Ik vind strofe 1 meer een soort verhaaltje met wat enters zodat de regels korter zijn, dat is jammer. Het is niet echt bijzonder zegmaar. In strofe 2 zet je al ineens ergens een los regeltje neer: ‘Opnieuw proberen.’, dat vind ik wel weer goed gedaan. De laatste 4 regels zijn ook weer sterker! ***
Eve_lien: Leuk dat je weer meedoet Haha! Weer nette opmaak etc, maar dat heb jij eigenlijk altijd wel. Die hele subtiele rijm is erg leuk gedaan, gedicht is goed hehe.. maar toch vind ik ‘t verder niet zo bijzonder als de meeste van jou.. je hebt er weinig aan maar ik mis gewoon iets wat ik normaal wel in jouw gedichten vind.. kom er wel op terug als ik precies weet wat Knipoog Toch niet slecht, dat zeer zeker niet! ****
Kasmir: Netjes! Misschien niet ontzettend origineel, ook qua opmaak niet, maar het leest prima door, de rijm is super en gevoelens komen goed over! ****
Kim_89: Kiijjk, super! Zelf vind ik het enige minpunt dat je iedere regel met een hoofdletter begint, ook terwijl ’t geen nieuwe zin na een punt oid is dus. Maar verder klopt alles eraan, netjes! *****
Mariss: Ook super! Persoonlijk vind ik het erg fijn dat je geen/zo weinig interpunctie gebruikt, dat leest fijn door! Wat minpuntjes zijn dingen als jou foto, wat eigenlijk jouw foto had moeten zijn. Verder vind ik de laatste zin wat apart geformuleerd, ik had zelf ‘en wens dat het anders had kunnen zijn’ of ‘anders had/was geweest’ oid van gemaakt. Maar verder klopt ook aan deze alles.. mooi! *****

De top 5:
5de plaats: TabeR
4de plaats: Karoliefje_
3de plaats: Kasmir
2de plaats: Kim_89

1ste plaats: Mariss !!

Nogmaals sorry voor ’t lange wachten.. ik hoop dat iedereen echt er wat aan heeft.. zo niet dan kan je altijd PB’en, ook als je ’t niet eens bent ergens mee.. Haha! En gefeliciteerd aan iedereen uit de top 5! Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:02

dankjewel. Ik ben 4e *LOL*

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:16

En ik 2e Haha!
Ik moet zeggen dat het laatste gedicht snel is geschreven en recht uit mn hart kwam en de computer begint elke zin automatisch met een hoofdletter, en het is slordig dat ik hier niet naar gekeken heb, wat ik overigens normaal wel doe Lachen
Mariss gefeliciteerd Haha!

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:29

Dankjewel, ben opzich blij met me uitkomst Tong uitsteken normaal is het heel laag Tong uitsteken maar ik ga gewoon door Knipoog Nogmaals bedankt

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:41

Echt super bedankt voor de tips die ik gekregen heb! heb liever een beoodeling die langer duurd met goede tips want hier kan ik echt wat mee..

ben echt trots op mijn 5e plaats Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:54

Iedereen gefeliciteerd!!! En nu ben ik benieuwd naar de nieuwe foto!!! Ja

Soo_Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:02

ik ben ook benieuwd naar de nieuwe foto Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:54

Super comments nikki!
En haha.
Dit gedicht was een grapje. (:
Volgende keer doe ik weer serieus mee.
Merci!

Succes met de foto zoeken. Lachen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:33

Ik was al bang dat dit het geval zou zijn, het schreef ook niet echt super en de laatste tijd dicht ik erg weinig en schrijf ik veel. Bedankt.

Mariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 20:42

Woei Haha!
*trots* Schijnheilig

Je gaf erg nuttig commentaar, goede tips, bedankt daarvoor! Lachen

Ik ga gelijk kijken voor een nieuwe foto! Haha!

edit: IK HEB GEWONNEN!! Go jij! Go jij!

Zo. Schijnheilig