[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:07

Nouuu wat een lief commentaar weer zeg! :D Thanks iedereen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:15

Bedankt voor de tips beide <3 daar kan ik wat mee.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:15

Persoon in kwestie was ook redelijk verbaast dan de foto's niet zo denderend verkochten. ach. :') ik vond het moeilijk om daar uitlaat over te doen tegen diegene. Was/ben zelf immers ook 'maar' een persoon met een camera.

Op stal hebben ze inmiddels ook door dat ik foto's maak, dan is het al vaak zo van 'Hey jij bent toch fotograaf?!" nou, eh. ik heb een camera ja en ik maak foto's :') maar om nou te zeggen dat ik fotograaf ben. Klinkt zo pro.
FB pagina/naam aangemaakt omdat ik het een handigere plek vond om mijn foto's te delen dan tussen mijn privé statussen door.

Anyway, beetje off topic zo.

Ik ben benieuwd wat de laatste stand is van deelnemers voor week 2! Alvast props naar Agossie voor het maken van de lijst straks :=

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:17

Bedankt voor t commentaar, ik lag al op de grond trouwens, de camera had ik iets van 5/10 cm erboven.

Ik ben echt nog bezig m'n camera te leren kennen, sportstand heb ik pas wel een keer gebruikt. En nu ben ik echt bezig om alles zelf in te stellen. Alleen op m'n nikon D3100 kan ik de iso instelling niet vinden, maar heb nu wel gevonden hoe ik m'n scherpstelpunt kan veranderen. kom elke keer wat verder haha.

Ook ik noem mezelf geen fotograaf, zou ook geen geld vragen. Ben nu vooral bezig met foto's van dieren die ik ken enzo.
Laatst bijgewerkt door Jessica_1998 op 12-01-15 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Revanches

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:19

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:22

:') inderdaad....die opmerking kreeg ik ook.
Jij bent toch fotograaf??? :')
Uhm....nou.....ik heb wel zo een speeltje in huis inderdaad :+
Ging geloof ik over een trouwdag........dat risico is mij echt te groot als het niet lukt.
Ik zou wel met de fotograaf mee willen schieten ter oefening.....dat dan weer wel

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:24

Thanks voor het commentaar op mn foto en de rand. Ben een beetje wat aan het uitproberen dus goed om te horen wat jullie er van vinden :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:34

Brechtjee
Leuk gedaan, wellicht kun je de volgende keer een wat ander perspectief kiezen waardoor de foto net wat meer aanspreekt? Net de puntjes op de i zeg maar.

Ingvild
Heel mooi moment zo met dat rode stukje speelgoed. Ik vind hem alleen een gele waas hebben en die witte balk op de achtergrond stoort wat. Ook zou hij een stukje lichter mogen. Op deze manier komt de focus echt op de poes te liggen. :j

Ga straks weer verder...

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:18

Wow wat gaat het hier hard!
Bedankt voor alle commentaar van week 1 :) Ik kan er zeker wat mee.
Hopelijk kom ik zelf komende week er ook aan toe om feedback te geven.

Hier is mijn week 2
Afbeelding

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:43

Bedankt voor de feedback! Wat brengt dat toch altijd frisse energie!
magda_90 en quartel:
ISO 1600,
f/5.6
1/125

Klonen had ik inderdaad beter wel kunnen moet, twijfelde, ben verdergegaan en heb het later vergeten :+

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:52

Hooi!

Sorry voor de niet actieve houding op dit moment, maar ik zit in mijn assesment week van mijn studie (fotografie) beetje stress dus, de 24ste ben ik klaar en daarna ga ik actief feedback geven want ik vind het echt leuk om te ontvangen en daardoor ook om te geven. Daarnaast wil ik ook in de FB groep. Dan moet ik Irene even toevoegen gok ik?

Week 2

Afbeelding

Ik verzamel hier

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 15:52

Heel erg bedankt allemaal voor de feedback. Ik ga van de week eens een andere steen tevoorschijn toveren, en met licht werken. Kijken of ik er meer kleur in kan krijgen en ander beeld. Ook eens kijken of ik met een doek wat anders kan qua achtergrond. Ik ben iig heel erg gemotiveerd door dit topic.

Ik heb btw ook vriendschapsverzoek gedaan!

Mijn feedback voor de rest hoop ik nog te kunnen doen.. Erg druk nu....

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:16

Murthul, magda_90, quartel, NESCAFE, Brechtjee, Sicayes, Rianne_ nog bedankt voor jullie FB :) Heb net even alles doorgelezen.

jooproo schreef:
Het was nogal stormachtig op het strand. Dat zwarte is een vliegende emmer, om wat "beweging" in de foto te brengen. Verder, omdat het dus heel hard waaide, stoof het zand ook door de hele lucht met over de rest van het zand. (vooral linksonder is dit een soort van te zien op de foto )

Aah ik snap het, dan geeft dat zand wel een mooi effect :). De emmer snap ik dan niet helemaal maar goed we zijn hier allemaal om te oefenen :D

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:24

Nog een stukje Feedback van Week 2
Als hobbyfotograaf zal ik proberen om mijn mening en/of opbouwende kritiek/tips over de foto te geven. Ik hoop dat we hier beide van kunnen leren. Ik kwam er achter dat ik wel op de details ga letten, dus sorry als het 'commentaar' soms wat vergezocht is, maar de foto's zijn ook erg mooi! En om elke keer gewoon 'mooie foto' te zeggen vind ik ook wat saai. Al weet ik niet of ik een volgende keer weer de hele lijst feedback ga geven, het is toch wel veel werk.. Nja, goed voor studieontwijkendgedrag :+

_Elke - Foto; Mooie foto met warme kleuren. Misschien dat er aan de bovenkant (en achterkant) nog wel iets meer ruimte gemogen.

KimdeGroot94 - Foto; Leuke foto! Je instructrice en paard komen er mooi uit, met de rustige achtergrond. Ik ben heel benieuwd hoe de foto in kleur is!

Marit - Foto; Erg gaaf! Prachtige kleuren, scherpte en mooie weerspiegeling!

ismy - Foto; Tof, hoe de aandacht meteen naar het gezicht gaat! Ben wel benieuwd hoe je haar handen etc zo bewogen hebt gekregen terwijl haar gezicht alsnog mooi scherp is. Ik vind het wel een leuk, creatief effect geven.

Mariett - Foto; Leuke foto! Hij is mooi scherp en ik vind het wel een interessant beeld. Alleen jammer dat het oor van het paard er niet helemaal op staat. Misschien had een langer standpunt, op ooghoogte van het paard voor een spannender beeld gezorgd.

LinSa - Foto; Leuke foto met mooie kleuren! De achtergrond is mooi onscherp, maar ik mis wat scherpte op het oog van de pony.

it_is_me - Foto; Mooie, goed belichte en scherpe foto!

MarijeR - Foto; Ja, zeker een leuk doorkijkje! De vogel is mooi scherp en fijne kleuren! Erg netjes! De foto lijkt ook mooi op ooghoogte genomen. Alleen jammer van de takjes die nu uit zn hoofd lijken te groeien (en de twee wazige takjes voor het vogeltje), maar daar was waarschijnlijk weinig aan te doen en stiekem heeft het ook wel wat..

k_m - Foto; Leuke foto. Het licht valt mooi op het gezicht.

verography - Foto; Mooie foto, het kuifhert staat er mooi scherp op. Het lijkt ook alsof de foto van een wat lager standpunt genomen is, erg leuk! Je idee vind ik leuk, maar toch vind ik het riet op de voorgrond misschien wat teveel aanwezig. Ik vind het jammer dat het voor het hoofdje langsgaat, vlak langs/door het oog, waardoor het oor eigenlijk los komt te staan van het hoofd. Maar wel knap scherpgesteld!

marijepagter - Foto; Mooie foto, de pup staat er erg leuk op!

Racheel - Foto; Mooie foto! Je geeft zelf al een heleboel feedback op je foto, super! Jammer dat de foto wat donker is, misschien kun je hem in met nabewerken nog wat lichter maken? Het paard staat er iig erg leuk op! Alleen zoals je zelf al aangeeft, jammer van de zweetdeken (aan de rechterkant).

cathyenbeau - Foto; Mooie foto! Mooi standpunt en de foto lijkt ook scherp! Jammer dat zn achterpootje/tenen er nog wel op staat, maar zijn achterbeen niet meer.

Bellatrix - Foto; Knap dat hij ondanks de 1/40e sec. sluitertijd nog zo scherp is op haar neusje..! Mooi kleuren ook! Ik vind haar ogen ook erg gaaf. Die zouden er denk ik mooi uit springen als ze scherp zijn.

billionache - Foto; Leuke foto! Ik vind hem ook wel een gaaf effect hebben!

Jespri - Foto; Mooie foto en gave kleuren! Jammer dat de boom niet helemaal scherp oogt, al komt dat misschien door het verkleinen/uploaden.. Wat zijn eigenlijk die puntjes aan de uiteinden van de takjes?

manonfleur - Foto; Oefenen is altijd goed en stro is een mooi makkelijk onderwerp! Doordat het schermpje van de camera een stuk kleiner is dan het scherm van je computer ziet de foto er op je camera vaak scherper uit. Zelf zoom ik vaak even helemaal in, op de foto, op mijn camera, dan kun je de scherpte van de foto op je camera beter beoordelen. Nog even over de foto; Netjes dat je op 1 strootje hebt weten scherp te stellen en dat de achtergrond mooi onscherp is. Ik vind alleen de kleuren wat donker/grauw helaas.

magda_90 - Foto; Lekker, een warm kopje thee op deze koude, regenachtige dagen! De foto zelf ziet er ook netjes uit! Lekkere, warme kleuren. Erg leuk ook, dat muziekje erbij! Alleen misschien jammer van de schuine 'horizon'.

Astor - Foto; Mooie foto! Goed scherp en mooie kleuren. Niet zoveel op aan te merken. Al vind ik de heg misschien wat 'nutteloos'.

rosslover - Foto; Leuk, creatief! Al mis ik misschien wat scherpte en contrast in de foto.

Jolijnn - Foto - Dat lijkt me erg lastig, zwart op zwart! Ik vind hem wel goed gelukt. Vooral de koning en koningin (toch? xD) steken mooi af tegen de achtergrond.

Joysieee - Foto; Leuke foto! Jammer dat het zwarte paard eigenlijk tegen de bovenkant van je foto aansteigerd, misschien dat daar nog wat meer ruimte gemogen had.

Murthul - Foto; Erg schattig! Mooie kleuren en scherpte! Alleen jammer dat je wat weinig van het vosje ziet.

Kimmetjee04 - Foto week 1 & Foto week 2; Mooie foto's! Ik vind vooral foto twee erg creatief, leuk gedaan!

Agossie - Foto; Mooie kleuren en scherpe foto! Leuke hond ook! Alleen jammer van de halsband..

calice - Foto; Leuke, schattige foto! Maar heb je hem nou zelf gemaakt en sta je er ook zelf op?

Hier houd ik het maar even bij voor vandaag. To be continued..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:37

Quartel, kijk eens bij http://statief.nl , die zitten in Utrecht.
Je kan er terecht voor een vierjarige opleiding tot fotograaf, maar een heel stuk goedkoper dan de bekende vakopleidingen.
Ook kan je er voor kiezen om alleen het basisjaar te doen, dan doe je eigenlijk een intensieve cursus waar je echt flink aan het werk wordt gezet.
Is wel wat duurder dan een schriftelijke cursus, dat dan weer wel.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:38

Helaas met de examens toch tijd te kort, dus eens naar de foto's van deze zomer gekeken en eentje bewerkt :)

Week 2

Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:52

Robin_Rikkie
Binnenbakselen blijft lastig, desondanks vind ik dat je er een nette foto van gemaakt hebt. Wellicht iets lichter maken en de gele zweem wat verwijderen? Wellicht had je hem ook een fractie eerder kunnen maken, dat het paard net dat verzamelde moment in de galop toont.

Mb_foto
Prachtig! Heel helder en scherp op de ogen. Wellicht de volgende keer een kleine diafragma zodat de rest van het lichaampje ook mooi scherp is?
Waarom eigenlijk f/1.8 en niet meer?

sorsie
Jammer dat het paard vies is, de helft van het gezicht wegvalt in de schaduw en de foto niet scherp is. Want hij/zij heeft zo'n lieve zachte blik, die heb je hier mooi in gevangen. Maar net die dingetjes die ik noemde, jammer!

Revanches
Zo, kleine dametje vind ikzelf al wat met dat handje. :)) Zonder gekheid, wat een mooie heldere foto van het meisje. Wel vind ik hem iets te roze voor het mooie.

Murthul schreef:
De automaat en sportstand heb ik überhaupt nooit gebruikt. Praktisch alle mensen die echt voor 't fotograferen gaan doen bijna alles in M.
Ik wil immers zelf het plaatje maken, dan wil ik niet dat de camera voor mij gaat denken, maar wil ik zelf nadenken over sluitertijden enz. De enige die de automatische stand gebruikt is mijn vriend op vakantie, en dan altijd klagen dat hij mijn foto's mooier vind _O-

Dito hier. Wel in het begin veel op A gewerkt maar dat werd geleidelijk aan steeds meer M. Automatisch gaat alleen nog aan voor de foto's voor Marktplaats bijvoorbeeld. :')
Dat is het leuke van analoge fotografie nu ook, weer echt nadenken!

Sicayes, zulke evenementsfotografen ken ik hier ook in overvloede inderdaad. := Niets aan imo. :n

Autofocus maakt je wel lui mer ik, vooral nu ik analoog er ook bij doe. Vanmiddag mijn tweede serie afgedrukte foto's opgehaald en men... er zijn er maar paar scherp van diegene die ik manueel gefocust heb. :=

Liveview vind ik ook een uitkomst en dan eigenlijk met name voor op het statief. :j

Jacobeho
Week 1: Ik vind hem heel onrustig op de een of andere manier. Mijn oog wordt overal naar toe getrokken en ik vind er geen rustig. Wellicht had je hem kunnen croppen of een andere positie kunnen kiezen?
Week 2: Veel beter. Er zit een zekere lijnenspel in waardoor mijn oog rustig er naar kan kijken. Hoe stond je iso? Hij heeft wat ruis namelijk.

tesseke
Mooi zacht koppie van je poes. Jammer inderdaad van de iso en van de achtergrond, wat jezelf al aangaf. Probeer je zelf aan te leren dat je je camera van te voren inderdaad controleert.
Als we de iso en achtergrond achterwege laten, dan blijft er een mooi portret over, die is netjes gedaan. :j
Je iso begrenzen is ook heel nuttig als je camera dat kan inderdaad.

Rianne_
Bedankt!

TeSzZz
Gizmo! <3 Heerlijke kop, heerlijk spontaan ook met zijn frisse blik en zand op de snoet. Wellicht iets van witte vigent zodat de randjes van de foto lichter worden, maar verder is het Gizmo zoals ie is. :j

MyHu
Waarom zo'n hoge ISO? Heb je een statief? Want dan zou je de volgende keer de camera daar op kunnen zetten, ISO van 200 en dan een lange sluitertijd zodat hij correct belicht is, scherp maar zonder die ruis. :j

RianC
Wat een prachtige heldere ogen. Ik vind je (jij?) gezicht wel wat te verscherpt eruit zien. Sowieso kun je de volgende keer iets van lippenbalsem op doen zodat je lippen er minder droog uit zien. Ook zou je wat foundation kunnen gebruiken of je huid achteraf gladder maken. Voor nu is het allemaal net iets te verscherpt.
Ik bedoel dan overigens niet een modellen-glad gezicht, maar net dat ene tintje, begrijp je?

Jacobeho
Bedankt voor de feedback. Klopt van het schuine, bewust gedaan voor het "speelse".

CrazyIris
Heel mooi scherp, mooi gedaan. Wat is je iso geweest?
Lekker zomers, erg welkom nu!
Als kleine tip, wellicht kun je de volgende keer de stengel vanuit de hoek laten komen zodat je een diagonale lijn krijgt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 17:55

Kanzi schreef:
Quartel, kijk eens bij http://statief.nl , die zitten in Utrecht.
Je kan er terecht voor een vierjarige opleiding tot fotograaf, maar een heel stuk goedkoper dan de bekende vakopleidingen.
Ook kan je er voor kiezen om alleen het basisjaar te doen, dan doe je eigenlijk een intensieve cursus waar je echt flink aan het werk wordt gezet.
Is wel wat duurder dan een schriftelijke cursus, dat dan weer wel.

Dank je wel voor deze tip!!
Ik zal het eens op mijn gemakje uit gaan pluizen allemaal.
Top!!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 17:58

Ik kan je heeeeeel veel vertellen over Statief! Ik heb daar het basis jaar gedaan. 2 keer... Eerste keer geen examen kunnen doen en tweede keer vanaf januari ingestroomd en toen gezakt... Achteraf begrijp ik waarom. De beste instructeurs zijn helaas weg...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:00

Ik hoor er graag over hoor :j
Misschien maakt dat de keuze makkelijker :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:01

@magda_90: bedankt voor de feedback! ISO was 800, daarmee zit er een beetje ruis op ;) ik heb de stengel al helemaal gedraaid tot hij helemaal scheef stond, misschien had ik hem inderdaad nog wat meer in de hoek moeten zetten :)

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:04

Hoe ziet mijn foto er trouwens uit op het scherm van diegenen die er een gekalibreerd hebben? Op mijn laptop (Dell) is de foto namelijk vrij helder en kleurrijk, maar nu zie ik op mijn IPhone dat dat niet het geval is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:04

Bedankt voor alle leuke feedback, vooral van quartel. :D Leuk om te horen wat je zag. :))
Diegene met dat elfje, dat is een ontzettend goed idee! Je brengt me op ideeen haha.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:05

Iedereen hartstikke bedankt voor feedback!
De gele gloed erover klopt inderdaad, heb dit al heel erg weggekregen maar toch nog wat meer :)
En dat hij inderdaad net een fractie eerder genomen had moeten worden klopt ook, dit is echt mijn struikelpunt, op het goede moment een foto maken. Als iemand hier nog tips voor heeft?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 18:05

CrazyIris schreef:
Hoe ziet mijn foto er trouwens uit op het scherm van diegenen die er een gekalibreerd hebben? Op mijn laptop (Dell) is de foto namelijk vrij helder en kleurrijk, maar nu zie ik op mijn IPhone dat dat niet het geval is...

Wellicht iets van ruisreductie er overheen?

Hier ziet het bloemetje er mooi helder uit, maar de achtergrond imo wat te donker.