Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jooproo schreef:Het was nogal stormachtig op het strand. Dat zwarte is een vliegende emmer, om wat "beweging" in de foto te brengen. Verder, omdat het dus heel hard waaide, stoof het zand ook door de hele lucht met over de rest van het zand. (vooral linksonder is dit een soort van te zien op de foto )
Murthul schreef:De automaat en sportstand heb ik überhaupt nooit gebruikt. Praktisch alle mensen die echt voor 't fotograferen gaan doen bijna alles in M.
Ik wil immers zelf het plaatje maken, dan wil ik niet dat de camera voor mij gaat denken, maar wil ik zelf nadenken over sluitertijden enz. De enige die de automatische stand gebruikt is mijn vriend op vakantie, en dan altijd klagen dat hij mijn foto's mooier vind
Kanzi schreef:Quartel, kijk eens bij http://statief.nl , die zitten in Utrecht.
Je kan er terecht voor een vierjarige opleiding tot fotograaf, maar een heel stuk goedkoper dan de bekende vakopleidingen.
Ook kan je er voor kiezen om alleen het basisjaar te doen, dan doe je eigenlijk een intensieve cursus waar je echt flink aan het werk wordt gezet.
Is wel wat duurder dan een schriftelijke cursus, dat dan weer wel.
CrazyIris schreef:Hoe ziet mijn foto er trouwens uit op het scherm van diegenen die er een gekalibreerd hebben? Op mijn laptop (Dell) is de foto namelijk vrij helder en kleurrijk, maar nu zie ik op mijn IPhone dat dat niet het geval is...