Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iana schreef:Hoi iedereen , gisteren kon ik geen of bijna geen scherpe foto's nemen met mijn EF 75-300mm 1:4-5.6 III USM
Ik dacht eerst dat het door mijn onkunde was, ik neem alle foto's in AV of sport.
Naar het schijnt is mijn lens ontoereikend? Nu heb ik 1 en ander opgezocht en er wordt veel lof gesproken over de EF 85mm f/1.8 USM
Maar in hoeverre kan je daar genoeg mee inzoomen? Heeft iemand deze lens?
Bagheera_206 schreef:iana schreef:Hoi iedereen , gisteren kon ik geen of bijna geen scherpe foto's nemen met mijn EF 75-300mm 1:4-5.6 III USM
Ik dacht eerst dat het door mijn onkunde was, ik neem alle foto's in AV of sport.
Naar het schijnt is mijn lens ontoereikend? Nu heb ik 1 en ander opgezocht en er wordt veel lof gesproken over de EF 85mm f/1.8 USM
Maar in hoeverre kan je daar genoeg mee inzoomen? Heeft iemand deze lens?
Het is een heerlijke lens!Uiteraard afhankelijk wat je er mee wilt/gaat fotograferen. Ik gebruik hem zelf veel voor portretten en in de studio.
Je kunt er niet mee zoomen. Dit is een prime en je moet dus met je benen zoomen.Als je graag een telezoom voor bij de paardjes wilt kopen is een 70-200mm wel erg fijn.
iana schreef:Ik weet een 70-200mm f4.0 L 2de hands, is dit de lens die je bedoelde Bagheera?
ikke schreef:iana schreef:Ik weet een 70-200mm f4.0 L 2de hands, is dit de lens die je bedoelde Bagheera?
Dat is in ieder geval een lens om serieus naar te kijken. Check de vraagprijs wel even met de nieuwprijs. Soms hebben ze het lef om meer te vragen dan de nieuwprijs!
Mocht je de f2.8 tegen het lijf lopen, dan is dat zeker ook de moeite om naar te kijken.
Myour schreef:@ Anne: overigens op de sportstand dus het is wel mogelijk!)
Ik heb dan een 55-200mm f/4-5.6 lens zonder stabilisator van Nikon dus wel minder zoombereik (had begrepen dat dat ook invloed heeft op de 'lichtsterkte' maar pin me er niet op vast).
Ik sta er op zich wel hetzelfde in als jij, ik doe het ook niet professioneel genoeg dus daarom twijfel ik. Als je af en toe binnen fotografeert maar kwaliteit erg mist dan is het misschien toch z'n geld wel waard uiteindelijk.
AnneXxX schreef:Oké zonder OS dus, dan is het een oudere versie al. Opzich niets mis mee, maar wel zaak om extra op te letten bij het kopen of alles naar behoren werkt.
De lens is inderdaad lichtsterker en daar zul je in een binnenbak zeker profijt van hebben. Wel is de lens waar het eerder over ging (70-200 4.0) sneller en vaak scherper. Het is dus maar net wat je belangrijk vindt.
Ik heb zelf die sigma ook gehad, maar omdat ik hem echt te zwaar vond heb ik hem vervangen voor de canon 4.0 variant.
Zeker op een 1100d is de combinatie wel erg uit balans omdat dit zo'n kleine en licht body is. Natuurlijk kan het wel. Is persoonsgebonden hoeveel last je hebt van het gewicht.
Ik ga eerst een nieuwe body kopen en misschien dat ik dan nog de canon 2.8 nog eens probeer.
AnneXxX schreef:De 70-200 4.0 is zijn geld in ieder geval dubbel en dwars waard. Je hebt dan een L lens, dus het beste van canon voor een relatief kleine prijs. Werkelijk nog nooit iemand gehoord die spijt heeft gekregen van deze lens.