[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:03

gummybear : ik zou hier nog niks voor vragen.
billionache : ik denk dat je zit rond de 15-, tot 20-, euro.

Dit zijn mijn foto's ik heb ze gemaakt met een Nikon D70 s

Afbeelding
Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:56

xTitanic: Erg mooie foto's, mooi van kleur en ook leuk dat je de voorgrond onscherp hebt gehouden,
Ik zou zeggen rond de €40 a €50

KingChay: Ik vind ze niet heel bijzonder, ik zou hier dan ook niet voor betalen, blijf lekker door oefenen :)

Sanguine: Hele mooie foto's mooi scherp en de compositie is goed, je kan wel meer vragen dan €10.
Wat ze bedoelen met nabestellen is, is dat je de klant alle foto's nagestuurd met groot je logo erop, meeste fotografen geven 5 foto's cadeau, die krijgen ze dus met klein of zonder logo, willen ze meerdere foto's dan die 5 dan kunnen ze die 'nabestellen' bij jou tegen betaling. Ik denk dat je wel rond de €30 a €40 kan vragen.

_Gummybear: Vind ze niet geweldig, qua compositie niet, niet echt bijzonder. Ik zou hiervoor niks betalen, blijf vooral door oefenen :)

billionache: Erg mooie foto's, mooi scherp, kleuren zijn mooi, belichting is goed. ik zou zo rond de €60 vragen

boomer123: Vind ze niet heel speciaal, vind het kleurgebruik en de scherpte niet zo, ik zou hier niks voor betalen en anders niet meer dan €10

Zo nu heb ik alle recente gehad, ook ik waag even een nieuwe poging omdat ik nu ook sinds kort honden doe.
Ik fotografeer met een Fujifilm Finepix S1700

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:15

xTitanic: Ik vind rond 25 euro wel een mooie prijs, heb wel mooiere foto's van je gezien en de kleine stukjes die missen zijn jammer. Nu ik je trouwfoto's zie vind ik rond de 40 inderdaad een mooie prijs :)
KingChay: Vind het leuke kiekjes, maar zou hier verder niks voor betalen. Lekker door oefenen!
Sanguine: 15 euro
_Gummybear: Leuke kiekjes, lekker door oefenen! :)
billionache: jammer van het lint, en vind de benen ook niet mooi staan voor een actie foto.. 20/25 euro
boomer123: Nog eventjes lekker door oefenen, vind je kleuren niet zo fijn en niet helemaal scherp.
Strasshorse: Jammer dat de benen er steeds niet op staan, vooral bij de eerste had ik dat *persoonlijk* mooier gevonden. En bij de laatste was een rechte horizon ook wat fijner geweest om naar te kijken. ik denk rond de 15 euro :)

--

Wat foto's van laatst:

Afbeelding
Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/w87sjd/8

Afbeelding
Afbeelding

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=11bm ... 9ZUIfl_v8k

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:43

Ik snap wat je bedoeld, vond het zelf ook mooier maar was geen makkelijk model, paard is hengst en nogal jong en 2e x op het strand dus stilstaan was niet zijn sterkste punt, ben allang blij dat ik dit eruit heb gekregen :)

Horizon met opzet scheef omdat hond ook scheef kijkt, maargoed heb van meerdere gehoord dat recht beter was geweest dus ga dat zeker meenemen :)

EmmyJoycee: ik vind je paardenfoto's minder mooi dan de foto's van de mensen, vooral de eerste foto van dat meisje vind ik wel wat hebben met die bellen :)
KLeuren hadden van mij feller gemogen en het licht is niet optimaal bij alle foto's

Mensen: €20 a €30
Paarden: €10 a €15
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 28-07-14 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:44

Ik ben niet zo goed in Taxeren maar ik ga het proberen. :)

_Gummybear: Ik zou daar eerst nog niks voor vragen, lekker door oefenen!
billoinache: Mooie Foto's! Ik zou daar rond de 40 euro voor vragen!
boomer123: Ik vind ze niet zo bijzonder qua kleur ect. Ik zou daar 10 euro voor vragen.
Strasshorse: Ik vind ze foto's mooi maar ik vind het heel jammer dat je bij alle foto's niet de benen erop gezet hebt! Ik vind het 20 euro waard.
EmmyJoyce: Mooie foto's! Zeker wel 30,-

Ik vraag nog niks voor mijn foto's. Ik ben benieuwd wat jullie het waard vinden.
Hier mijn foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://nl.tinypic.com/r/20tj6gl/8
http://nl.tinypic.com/r/t05myr/8

Keell94

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 16:47

Naomi_King: bedankt voor je comment, staat hierboven de reden van de geen benen, had het persoonlijk ook mooier gevonden dus snap wat je bedoeld.

Ik vind je foto's niet heel speciaal, qua kleuren somber en ze zijn niet heel scherp.
Vind de eerste in tegenstelling tot de rest wel beter qua scherpte, vooral veel door oefenen :)

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:14

_sanne Mooie foto's, vind vooral de zachte kleuren mooi. ongeveer 30 euro
anne-Joy Vooral de koeien erg leuk! sommige foto's vind ik een beetje krap uitgesneden en missen wat scherpte. 20 euro
Nelson17 Heel leuk gedaan, vind de sfeer erg mooi. 35 euro
Lovesushi Vooral eerste 2 leuk, laatste 2 missen een beetje kleur. 20 euro
Karli Ik vind de foto's in de linkjes mooier, die zeker 25-30 euro
trysteffy Nog even dooroefenen, dan komt het vast wel goed, mist een beetje scherpte en kleur nu
billionache erg mooi! 35-40 euro
Djura99 nog even dooroefenen, let vooral op het licht
xTitanic Goede scherpte, soms beetje rommelige achtergrond, 25 euro
KingChay Leuke kiekjes, nog even dooroefenen
Sanguine Daar kun je echt wel meer voor vragen hoor! 20-25 euro
Gummybear Even dooroefenen, wel op een leuke manier gemaakt
boomer123 Zou er nog niks voor vragen, let op de scherpte, op de 2de foto zit veel ruis in. Dooroefenen dan kom je er wel :)
Strasshorse mooi scherp, jammer dat de ogen niet altijd zichtbaar zijn 20-25 euro
emmyJoycee Vind vooral de laatste 2 leuk! 30 euro
naomi-king Beetje donker, jammer dat de rug van het paard er niet helemaal opstaat. nog even dooroefenen.

Ik heb nog niet eerder mijn foto's erop gezet en ben ook nog niet zo lang bezig met fotograferen. Deze zijn van de afgelopen maand en alleen van honden.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:49

anne_joy; Omdat je eigenlijk nog helemaal geen ervaring hebt met paarden vind ik dit best goed. :j Ik zou zelf minder scherptediepte mooi vinden (en anders verder van de achtergrond gaan staan met het onderwerp. Dan krijg je dit ook 'sneller'.) De 2e foto vind ik erg krap uitgesneden, zou ik meer ruimte laten aan beide kanten. Foto van het zwarte paard vallen de details een beetje weg omdat het paard té zwart oogt. De koe vind ik wel leuk, ik zelf had hier wat meer gespeeld met de compositie (gulden snede?). Voor nu zou ik zeggen € 15,-

Nelson17; Mooie sfeer in je foto's! Ik vind ze eigenlijk net ietsje pietsje té wit maar niet heel erg storend. Op basis van deze foto's € 30,-

LOVESUSHI; De zonsondergang foto had ik van dichterbij of juist weer een stuk verder genomen, voor de rest vind ik deze wel mooi qua kleur. De laatste 2 vind ik wat donkere plekken hebben en de kleuren spreken mij niet aan. De laatste foto lijkt ook wat van boven te zijn genomen, mooier is als deze op ooghoogte wordt genomen. € 10,-

Karlli; 1e foto van de fries vind ik zelf teveel ruimte ‘leeg’ gelaten ten opzichte van de rest van de foto. Rijfoto van de tinker vind ik iets te licht ogen, mss contrast iets hoger en belichting wat lager? Laatste rijfoto in linkje vind ik wel mooi, ook qua kleur. € 15-20,-

Trysteffy; composities vind ik opzich wel leuk. Alleen de juiste scherpte mis ik bij alle foto’s eigenlijk. Bij de rat had ik zelf meer scherp gelaten van de rat zelf. Zelfde geldt voor de 2e foto. 3e foto is helemaal niet mooi scherp en de neus vind ik bij de laatste foto wat afleiden van de rest v/d foto. Gewoon lekker blijven oefenen en spelen met de camera!

Billionache; Mooie foto’s! Mooie DOF en kleuren spreken mij ook aan. Enige wat ik jammer vind is dat ik wat scherpte mis bij de foto van de fjord met persoon. € 30-40,-

Strasshorse; Foto’s zijn hier helaas niet zichtbaar..

Djura99; Bij de 1e rijfoto jammer dat de horizon scheef is en dat de ruiter er niet helemaal opstaan, ook vind ik deze foto wat donker ogen. Foto van de roos vind ik erg mooi, kleur komt goed uit. Laatste foto ook jammer dat deze wat scheef is genomen. Je ziet duidelijk een scheve boom. Ook zie je wat lichtvlekken op het paard. Had deze foto óf helemaal in het licht genomen óf helemaal in de schaduw. Ik ga verder mee met mijn voorgangers, lekker oefenen. 

xTitanic; Kleuren en scherpte spreken mij erg aan. Jammer dat de tinker overbelicht is. € 30,- Trouw foto’s vind ik wel errug gaaf! Ook goed je speelt met de scherptediepte, op basis van die foto’s zou ik zeker meer geven!

KingChay; Ga mee met de rest, zijn meer kiekjes. Veel oefenen en je camera leren kennen. 

Sanguine; Blackfoto’s vind ik mooi gelukt, paardenfoto’s en de close-ups vind ik ook mooi. € 20-25,-

_Gummybear; Ga ook weer mee met mijn voorgangers, lekker oefenen!

boomer123; Vind het geen speciale foto’s, scherpte mis ik en kleuren spreken me niet aan. Ik zelf zou hier persoonlijk niks voor geven.

EmmyJoycee; Bij de mensen foto’s heb je een erg mooi sfeer weten vast te leggen. Dit mis ik heel erg bij de paarden foto’s. Op basis van de mensen foto’s € 25-30,-

Naomi_King; Vind je foto’s wat donker ogen. Bij de 2e foto stoor ik me eraan dat het paard en het meisje voor een deel zijn afgesneden. Zou hier zelf nog niks voor geven.

Brenda_85; Foto’s van de herder vind ik erg leuk! Bij de 3e foto mis ik wat scherpte maar de kleuren spreken mij wel aan. €15-20,-

Nu tijd voor mijn foto's. :) Linkjes zijn ook zeker de moeite waard!

Afbeelding

Afbeelding

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... G_8492.png

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... erking.png

Afbeelding

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... G_9296.png

Afbeelding

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... G_9290.png

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... G_9604.png

Afbeelding

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... G_9652.png

http://i193.photobucket.com/albums/z277 ... G_9707.png

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:48

Brenda_85 ongv 25 euro
Priscilla_ 30 euro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:26

boomer123: Zou er eigenlijk nog niks voor willen geven, houd niet van dat soort bewerkingen (2de foto) en die 1ste foto zegt mij niet zoveel.
Strasshorse: 15 euro, leuke foto's maar niet helemaal mijn smaak.
EmmyJoycee: Vind je mensen foto's veel beter dan de paarden foto's, 20 euro.
Naomi_King: Ik zou gewoon door blijven oefenen en hier nog niks voor vragen.
Brenda_85: Leuke foto's van die herder(s?), zo te zien is de kwaliteit van de foto's heel erg achteruit gegaan bij het uploaden.
Jammer. De eerste foto en de foto van de chihuahua spreken mij niet zo heel erg aan. 15 euro.
Priscilla__: Mooie scherpe foto's! Vind alleen sommige foto's een beetje donker en iets te weinig kleur. 30 euro.
Linkjes vind ik overigs beter dan de foto's die je er hebt staan als afbeelding.
trysteffy: Ik zou hier nog niks voor vragen.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 15:34

Brenda, ik ga even niet letten op via waar je ze geupload hebt,
want volgens mij zijn ze wel scherp voordat je ze upload. mooie foto's! 20-25 euro

Priscilla, je maakt prachtige plaatjes, 35-40 euro!

Trysteffy, je motor-foto is mooi scherp, maar de andere foto's missen aan scherpte en ruimte.
Ik had bij de koets liever alles erop gehad, en bij de 2 paarden net wat meer ruimte bij de neuzen.
blijven dooroefenen :)

Hierbij mijn foto's, ik geef daarna wel aan hoeveel ik vraag ;)
Bij de mensen was het de eerste keer :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:09

Ylvy: Denk zo rond de 10 euro.

Hier dan eens mijn foto's, ik heb een nieuwe lens sinds eergister dus dit zijn de eerste foto's die ik ermee geschoten heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alle 3 de foto's zijn gemaakt rond een uur of 8/9 s'avonds, dus had niet het beste licht om een foto te maken.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:27

Nogmaals, jammer dat mensen niet de moeite nemen om even wat meer mensen te taxeren :n

@boomer123: vind je foto's wat donker, beetje vreemd qua kleurgebruik en niet helemaal scherp. Gewoon lekker dooroefenen!
@Strasshorse: zoals eerder aangegeven zijn die benen erg jammer. Verder wel netjes scherp, ik denk rond de €15
@EmmyJoycee: Vooral de paardenfoto's zijn wat grauw qua kleur. Mensenfoto's vind ik erg leuk! Ik zou voor de paarden even niks vragen, mensen zo rond de €25 :-)
@Naomi_King: beetje donkere foto's, rare compositie bij de rijfoto. Nog lekker dooroefenen en eventueel een tientje vragen voor de reiskosten.
@Brenda_85: qua kleuren en dergelijke vind ik ze top! Alleen mis ik wat scherpte. Lijkt wel of er een ruis over de foto's zit. Kan er natuurlijk ook aan liggen waar je ze geüpload hebt natuurlijk. €20
@Priscilla__: heel nette foto's! Mooi scherp, ze hadden van mij net nog iets 'levendiger' gemogen en ik mis iets, al kan ik er m'n vinger niet op leggen. Ik denk zo rond de €30-€40.
@trysteffy: motor-foto is gaaf, maar de rest is niet volledig scherp of een beetje rare uitsnede. Gewoon dooroefenen.
@Ylvy: nette foto's, maar niet heel bijzonder. Ik lijk met name bij de tweede foto ook wat ruis over de foto te zien. €15
@Believe: had bij alledrie graag wat meer ruimte gezien, vooral bij de pony vind ik het echt 'storend'. Verder jammer van die sprietjes die voor het hoofd komen. Twee laatste mochten van mij ook wat meer kleur krijgen. €10-€15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:30

billionache schreef:
Nogmaals, jammer dat mensen niet de moeite nemen om even wat meer mensen te taxeren :n

@boomer123: vind je foto's wat donker, beetje vreemd qua kleurgebruik en niet helemaal scherp. Gewoon lekker dooroefenen!
@Strasshorse: zoals eerder aangegeven zijn die benen erg jammer. Verder wel netjes scherp, ik denk rond de €15
@EmmyJoycee: Vooral de paardenfoto's zijn wat grauw qua kleur. Mensenfoto's vind ik erg leuk! Ik zou voor de paarden even niks vragen, mensen zo rond de €25 :-)
@Naomi_King: beetje donkere foto's, rare compositie bij de rijfoto. Nog lekker dooroefenen en eventueel een tientje vragen voor de reiskosten.
@Brenda_85: qua kleuren en dergelijke vind ik ze top! Alleen mis ik wat scherpte. Lijkt wel of er een ruis over de foto's zit. Kan er natuurlijk ook aan liggen waar je ze geüpload hebt natuurlijk. €20
@Priscilla__: heel nette foto's! Mooi scherp, ze hadden van mij net nog iets 'levendiger' gemogen en ik mis iets, al kan ik er m'n vinger niet op leggen. Ik denk zo rond de €30-€40.
@trysteffy: motor-foto is gaaf, maar de rest is niet volledig scherp of een beetje rare uitsnede. Gewoon dooroefenen.
@Ylvy: nette foto's, maar niet heel bijzonder. Ik lijk met name bij de tweede foto ook wat ruis over de foto te zien. €15
@Believe: had bij alledrie graag wat meer ruimte gezien, vooral bij de pony vind ik het echt 'storend'. Verder jammer van die sprietjes die voor het hoofd komen. Twee laatste mochten van mij ook wat meer kleur krijgen. €10-€15

Als je even de moeite neemt om een paar reacties hiervoor te bekijken zie je dat ik al super veel mensen getaxeerd heb?
En dan bedoel ik zeker niet alleen de reactie op deze pagina maar ook op de vorigen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:44

@Believe: was toch ook helemaal niet naar jou toe ;) ik vind het erg netjes dat jij altijd zoveel mensen taxeert.
Als je even terugleest zijn er wel een aantal mensen die sporadisch het topic binnenvallen, 1-2 mensen taxeren maar wel uitgebreid feedback verwachten op hun eigen foto's. En als je hen erop aanspreekt luidt het van 'ik kan niet taxeren' of 'ik heb geen tijd' :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:58

Oh sorry mijn excuses! :)

Ja dat is inderdaad heel vervelend, zoveel moeite is het niet eens haha.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:23

Nelson17 Mooie foto's. Zelf zou ik ze wel iets minder licht maken. Nu valt de pony op de tweede foto wat weg. 20 euro (30 als ze minder licht zouden bevatten)

LOVESUSHI Mooie foto's voor de 5e keer. Let erop dat de horizon recht is. Op de eerste foto lijkt hij wat scheef. Van de laatste foto vind ik de positie minder goed gekozen. 15 euro

karlli Ik vind de foto's in je linkjes mooier. Op de tweede foto valt de pony wat weg (vooral het hoofd). Zo'n 20 euro.

trysteffy Het was mooier geweest als je de foto's van een wat grotere afstand had gemaakt. Vooral de laatste foto. Ze lijken ook niet volledig scherp. Momenteel nog niks.

billionache Mooie foto's. 30 euro.

Djura99 Ik vind je foto's wat gewoontjes. Ik zou er nog niks voor vragen. Ook zou ik als ik jou was minder foto's leveren. Daardoor kan je alleen de allerbeste foto's uitkiezen.

xTitanic Mooie scherpe foto's. 25 euro. Jammer van de afgesneden cap etc. Anders een hogere prijs. Verder erg mooie trouwfoto's. Wel vind ik het jammer dat bij de eerste foto de arm aan de linkerkant wat afgesneden is.

KingChay Ik vind er wat te weinig kleur inzitten. Verder lijkt de schommelfoto ook niet geheel scherp. Ik zou nog even verder oefenen.

Sanguine Zo'n 20 euro.

_Gummybear Jammer van de rommelige achtergrond en de afgehakte pootjes. Verder zou ik niet zo snel een liggende hond op de foto zetten ;) Bij de poes is het jammer dat de ogen er niet opstaan. Ik denk dat hij dan al een stuk beter was geweest. Goed blijven oefenen.

billionache Jammer van de scheven horizon (1ste en 2e foto) Ook is de afgekapte staart op de tweede foto jammer. Het was mooier geweest als de lintjes weggewerkt waren. 15 euro.

boomer123 Ik vind de kleuren niet zo mooi. Goed blijven oefenen.

EmmyJoycee De mensenfoto's vind ik erg mooi. De paardenfoto's zijn wat minder. Zo'n 20 euro.

Naomi_King Bij de eerste foto vind ik het oog wat te laag in de foto zitten. Qua compositie vind ik je foto's nog niet super. Ook zou er wat meer kleur in mogen.

Brenda_85 Mooie foto's. De derde foto vind ik wat minder. Zo'n 15 euro.

Priscilla__ 30 euro

trysteffy Bij de eerste foto was het mooier geweest als de achtergrond waziger was. Bij de derde foto is het jammer dat de neus van het achterste paard er niet volledig opstaand. Ik zou hier nog niks voor vragen.

Ylvy 15 euro.

Believe De foto's hadden wat meer kleur mogen bevatten, maar dat is natuurlijk lastig op zo'n laat tijdstip. Voor deze foto's zou ik max 10 euro geven, maar met wat meer kleur zou dat zeker hoger liggen.

Zo dat waren ze volgens mij allemaal na mijn vorige post :)

Vorige week heb ik mijn eerste fotoshoot gemaakt voor één persoon. Ik heb voorheen al één keer mijn eigen pony op de foto gezet en verder een keer meegedaan aan een fotomeeting. Ik vraag verder niks voor mijn foto's. Dat vind ik ze nog niet waard :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://avdburgfotografie.weebly.com/upl ... 4_orig.png

Ook heb ik nog de honden van mijn vriend op de foto gezet

http://avdburgfotografie.weebly.com/upl ... 6_orig.png

http://avdburgfotografie.weebly.com/upl ... 8_orig.png

http://avdburgfotografie.weebly.com/upl ... 9_orig.png

Afbeelding

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:54

Paarden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://ebfotografie.weebly.com/paarden.html

Mensen

Afbeelding
http://ebfotografie.weebly.com/mensen.html

Honden

Afbeelding
http://ebfotografie.weebly.com/hond-en-kat.html

@anne_joy Mooie kleur alleen soms zijn de foto's te licht en soms weer te donker. Nog even oefenen met de instellingen van je camera en het nabewerken. Vooral de vliegen op het hoofd van het 1e paard vind ik storen. 10 euro.

@Believe De eerste foto is leuk en erg mooi in kleur maar lopen en storende strepen van de plant(?) door de hond. De 2e en 3e vind ik niks qua kleur en compositie. Scherpte is wel goed. 5-10 euro.

@Ylvy Prima foto's. In de eerste foto mis ik scherpte en soms vind ik de foto's te veel verscherpt met het nabewerken. Sommige delen zijn ook overbelicht. 15 euro.

@trysteffy Ik mis veel scherpte in de foto's en vind de composities van de paardenfoto's niet mooi. Bij de eerste foto is het jammer dat je het karretje eraf gesneden hebt en bij de laatste de neus van het achterste paard. De kleuren zijn wel mooi maar ik zou nog even door oefenen :j .

@Priscilla__ Hele mooie foto's! Al heb ik een hekel aan foto's waarbij het paard gras eet en er mensen naast zitten/liggen :+ . Die foto zou ik dan ook weglaten. 40 euro.

@Brenda Volgens mij is er scherpte verloren gegaan bij het uploaden, klopt dat? Mooie foto's. 25 euro.

@naomi_king Ik vind de kleuren en composities niet mooi. Ook mis ik scherpte dus nog even door oefenen.

@emmyJoycee Prima foto's al had ik bij de 2e foto het meisje weggewerkt. Ik vind je foto's van mensen ook mooier dan die van paarden. 20 euro.

@strasshorse Mooie kleuren en scherpte zit ook wel goed. Wel iets te verscherpt met het nabewerken volgens mij. De 2e foto vind ik te donker. 20 euro. Voor honden zou ik nog even door oefenen.

@boomer123 Ik vind de kleuren niet mooi en de foto's zijn onscherp. Nog even door oefenen.

@billionache Mooie kleuren alleen iets overbelicht. Het schrikdraad zou ik wegwerken. De actie foto is op het verkeerde moment genomen. 15 euro

@Gummybear Nog even door oefenen!

@sanguine Ik vind alle foto's erg mooi behalve de blackfoto's. Hier komt het paard niet mooi uit en lijkt het hoofd te groot voor zijn lijf. 25-30 euro.

@kingchay Leuke kiekjes maar nog geen geld waard. Nog even door oefenen!

@xTitanic Erg mooi, hele mooie sfeer ook. 50-60 euro.

@xTitanic (paarden) Ik vind je paardenfoto's een stuk minder. Mooie kleuren maar hier stoort het overbelichte en vind ik de composities niet echt mooi. Toch wel 35 euro.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 15:18

@evelien1000: welke foto's vind je te licht/donker? :) Nu je het zegt...die vliegen waren mij niet opgevallen. Dankje, ik ga het aanpassen.

evelien1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:09

anne_joy schreef:
@evelien1000: welke foto's vind je te licht/donker? :) Nu je het zegt...die vliegen waren mij niet opgevallen. Dankje, ik ga het aanpassen.

De foto's met de hond zijn steeds wat overbelicht. Wat ik te donker vond zie ik nu niet meer :+ Maar volgens mij stond de witbalans niet goed bij de foto's van het veulen, de foto's zijn te blauw geloof ik. Klopt dat?

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:29

evelien1000 schreef:
anne_joy schreef:

De foto's met de hond zijn steeds wat overbelicht. Wat ik te donker vond zie ik nu niet meer :+ Maar volgens mij stond de witbalans niet goed bij de foto's van het veulen, de foto's zijn te blauw geloof ik. Klopt dat?

Oke dankje :) De witbalans had ik op daglicht staan en soms op bewolkt (als de zon even achter de wolken ging). Het was die dag erg helder dus mij leek daglicht de beste keuze. Ik heb verder wel mijn polarisatiefilter gebruikt. Misschien dat hij daarom wat blauwer is?? Misschien heb ik iets verkeerd gedaan in de nabewerking. Ik gebruik daarvoor de raw foto's. Ik fotografeer ook in jpeg. Ik zal eens kijken hoe die foto's eruit zien.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:17

Hallo, ik kom even binnenvallen. Ik ben al tijdje bezig met mijn camera (canon eos 650D)
En nu zijn er een aantal kennissen die mij ook voor foto's willen betalen. Ik wil ze hier wel neerzetten een paar, maar hoe krijg ik de foto's die op mijn camera zo scherp zijn, ook scherp op bokt? Verkleinen? Hoe?

Ik heb ze nog niet op de pc gezet en mijn foto's gepost dus vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:21

Via tinypic.com kun je foto's downloaden en blijven ze aardig goed van kwaliteit.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:32

Oke super!

Uhm.. Als ik goed begrijp kan ik nu jullie foto's taxeren? Voor zo ver ik er wat van af weet, heb eigenlijk nooit bij stil gestaan om ooit misschien iets te verkopen, nu er wel mensen zijn die dat willen. Heb eerder eigenlijk alleen voor mij zelf of wat vriendinnen gefotografeerd. Mocht ik hier wat posten, max 3 foto's?

Eviii_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 17:08

xTitanic: Vind dat jij onwijs leuke foto’s maakt, mooie kleuren etc. Jammer vind ik wel dat er voetjes, stukjes cap etc worden afgesneden. Bij de tinker op de eerste foto vind ik dat er op de borst net wat te veel contact zit. Zelfde geld voor bij de personen. Ogen niet open, storende achtergrond etc. Ik zou er persoonlijk 25-30 euro voor geven.

KingChay: Ik vind de foto’s niet heel bijzonder. Niet scherp, geen interessante positie. Verder vind ik de foto’s een beetje dof ogen, je zou bijvoorbeeld meer levendigheid kunnen toevoegen. Heb daarom ook geen „waarde schatting” voor jouw foto’s.

Sanguine: Je hebt mooie black foto’s. Heb je bij de eerste (de black foto dus) het oog opgelicht? Vind hem namelijk net wat te fel. Verder vind ik de kleuren oké. Ook ik vind je paarden foto’s mooier dan de honden foto’s. Ik schat rond de 15-20 euro.

_Gummybear: Ik vind dit meer kiekjes, achtergrond bij de eerste vind ik storend had iets meer scherpte diepte in gemogen. De tweede vind ik dan wel weer mooi scherp. Ik zou nog even door oefenen, voor nu geef ik dan ook geen waarde schatting.

billionache: Jammer van de hekjes en draden op de achtergrond kon je dit niet wegwerken? vind de foto’s verder wel leuk. Bij de laatste heb je als het goed is het draad weg gewerkt? Ik zie namelijk nog kleine stukjes zitten. Voor nu rond de 20-25 euro.

boomer123: Bij beide foto’s mis ik scherpte, zonde! Kleur gebruik van beide foto’s vind ik ook niet echt mooi en compositie vind ik niet heel bijzonder. Nog lekker even door oefenen.

Strasshorse: Ik kan jouw foto’s niet zien.

EmmyJoyce: Opzich vind ik het leuke foto’s al vind ik de eerste 2 wat te geel, de derde wat te blauw, de 4e te groen (Jurkje oogt meer groenig dan wit), de 5e veel te paars en bij de laatste vind ik de licht stralen heel nep en vind ik het jammer van de schaduwen. 10-15 euro.

Naomi_King: Vind het niet echt geweldig, personen en stukjes paarden die er worden afgesneden. Ontzettend zonde. Verder vind ik de kleuren een beetje grauw. Ik zou er niks voor geven, vooral heel veel oefenen.

Brenda_85: Leuke foto’s, mooie kleuren en leuk scherpte diepte. De tweede foto van de herder vind ik erg leuk. Bij de laatste vind ik het jammer dat er een deel word weg gesneden. Verder vind ik het ook wat te krap aan de randjes. 20 euro.

Priscilla__: Vind sommige composities wat minder en sommige foto’s ogen een beetje grauw. 20-25 euro.

trysteffy: Het eerste wat ik zag aan de foto’s is dat ik scherpte mis. Verder vind ik het geen bijzondere composities en vind ik het jammer dat er stukjes van de foto’s word afgesneden. Ik zou hier niks voor geven, vooral nog even door oefenen.

Ylvy: Vind het niet echt bijzondere foto’s. Te eentonig en mis bij sommige net wat kleur. Rond de 15-20 euro.

Believe: Ik zou hier niks voor geven. Vooral veel oefenen, veel composities uitproberen en kijken hoe je mee kleur kan krijgen in de foto’s.

Anne_joy: Ik vind dat jij ontzettend leuke foto’s kunt maken, alleen het jammere vind ik dat de foto’s geelig zijn, misschien dat je dit kunt oplossen door het witbalans aan te passen of op automatisch te zetten. Rond de 15 euro.

evelien1000: Aller eerst vind ik dat jij enorm vooruit bent gegaan sinds de eerste keer dat ik zag dat jij foto’s had gemaakt. Je hebt een leuke composities en neemt eigen initiatief. Maar ook bij jou vind ik het jammer dat de foto’s zo geel zijn. Bij de laatste foto van melissa is haar bloesje bijvoorbeeld niet wit maar geel. Misschiend dat ook jij dit kunt aanpassen met het witbalans. Tenzij je natuurlijk zelf het zo heel mooi vind. 15 euro.

----

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding