Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Volgens mij zijn die qua vormgeving allemaal hetzelfde, dus het maakt niet zo enorm veel uit. Ik heb de BG van Canon erop gehad en dat beviel prima.
Voor mijn 40D komt er ook weer een van Canon. Is ietsjes duurder, maar ja....
Elessar schreef:TijnieJjJ schreef:Aangezien ik deze week (op school) voor het eerst met een spiegelreflex camera heb 'gewerkt' heb ik een vraag wat nu een goede/fijne en betaalbare spiegelreflex camera is. Ik vond een spiegelreflex veel fijner werken dan een 'gewone' digitale camera. Ik ben nu een beetje opzoek naar informatie over spiegelreflex camera's vandaar ook mijn vraag hier.
Wat wil je er allemaal mee gaan doen en wat is je budget ongeveer?
Liesje89 schreef:@TijnieJjJ: waar zit je op school?
TE5 schreef:Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Ik ben op zoek naar een camera waar ik wat meer mee kan dan met mijn huidige (inmiddels kapotte).
Daarop is de interessantste optie inzoomen (wat ik een jaartje geleden ook al heel wat vond)
Mijn wensen:
- zelf de sluitertijd kunnen instellen
- zelf kunnen scherpstellen
- maar ook de optie dat ie deze twee automatisch doet
- geen supermoeilijke bediening (ben blond)
Dan heb ik nog twee vraagjes:
- Ik hoor vaak de term 'spiegelreflex' vallen en weet ook zo ongeveer wat t is,
maar wat 'doet' het precies?
- In wat voor prijsklasse zou ik ongeveer zitten met die bovenstaande wensen
imd schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiegelreflex
Zelf scherpstellen, correct me if i'm wrong, maar kan dat niet alleen bij spiegelreflexen?
Edit: in ieder geval als je handmatig bedoelt..
Nouks schreef:manzano schreef:Volgens mij zijn die qua vormgeving allemaal hetzelfde, dus het maakt niet zo enorm veel uit. Ik heb de BG van Canon erop gehad en dat beviel prima.
Voor mijn 40D komt er ook weer een van Canon. Is ietsjes duurder, maar ja....
Puur even nieuwsgierig; is dat dezelfde als de 20D? Neem ik wel aan toch? Wat kost die tegenwoordig dan?
manzano schreef:Het is idd dezelfde, maar sinds de 40D er is hebben ze een nieuwe versie op de markt. De BG-E2N (ipv de BG-E2).
Die is bij KE €140,=
manzano schreef:Deze grip is misschien wel een mooie aanbieding (voor de 350D/400D) http://www.topdeals.nl/catalog/product_ ... ts_id=2072
xDramaQueen schreef:ik heb hem alleen maar als handvat nodig...
Nouks schreef:xDramaQueen schreef:ik heb hem alleen maar als handvat nodig...
Knoppen hebben echt wel toegevoegde waarde hoor
xDramaQueen schreef:vast wel, maar aangezien ik hem niet gewend ben zal ik hem denk ik ook niet missen..