[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:17

Jorine_Falco schreef:
Mijn max budget is 380 Lachen


Oké sorry maar dit vind ik raar.
Verwacht jij nou serieus voor 380 euro een goede DSLR te vinden waarmee je shoots kan doen?.
Dat kan je vergeten.
Ten eerste ligt dat aan de gene die achter de camera staat, niet aan de camera zelf.
Een D40 is een prima camera, maar als je instellingen eenmaal hebt achterhaald en de snufjes weet, dan is er niks meer aan.
Met grotere afdrukken kom je in het nadeel want hij heeft vrij weinig megapixels.
Als je zo graag shoots wilt gaan doen, spaar dan alsjeblieft nog even door en koop een betere camera!.

Ik weet niet zo veel van Nikon af, maar D80 schijnt een zeer goede camera te zijn mits de juiste persoon erachter staat Knipoog

Gitt

Berichten: 779
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Hoogvliet & Nieuw-Beijerland

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:20

Ik heb m'n 350D Haha! Ik heb alleen een vraagje, ik heb er ook 4 close up lenzen bij.. hoe bevestig ik die op de camera?

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:23

Emmaa_ schreef:
Jorine_Falco schreef:
Mijn max budget is 380 Lachen


Oké sorry maar dit vind ik raar.
Verwacht jij nou serieus voor 380 euro een goede DSLR te vinden waarmee je shoots kan doen?.
Dat kan je vergeten.
Ten eerste ligt dat aan de gene die achter de camera staat, niet aan de camera zelf.
Een D40 is een prima camera, maar als je instellingen eenmaal hebt achterhaald en de snufjes weet, dan is er niks meer aan.
Met grotere afdrukken kom je in het nadeel want hij heeft vrij weinig megapixels.
Als je zo graag shoots wilt gaan doen, spaar dan alsjeblieft nog even door en koop een betere camera!.

Ik weet niet zo veel van Nikon af, maar D80 schijnt een zeer goede camera te zijn mits de juiste persoon erachter staat Knipoog

Misschien even edit lezen Haha!?

Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:26

Jorine_Falco schreef:
Mijn max budget is 380 Lachen
Edit; typfoutje, 480. Maar ben niet van plan om daarvoor te gaan, 425 vindt ik al eigenlijk al genoeg.

Nou ik vind 380 euro anders ook veel geld, maar ik denk inderdaad dat als je echt een hele goede wilt dat je dan meer kwijt bent.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:37

480 is ook niet de prijs die je voor een écht goede body betaald.
Ik heb dan de 400D van Canon.
Heb ik 500 euro voor betaald.
Maar ik merk toch dat ik daar qua instellingen snel uit ga groeien.
Het is nu nog leuk om te spelen met composities, maar als ik dat eenmaal ken, dan wil ik gewoon het beste uit mijn camera kunnen halen, en met zo'n camera die toch nog geschikt is voor het commerciele, gaat dat niet lukken Knipoog

Dan moet ik gaan kijken naar een van de 10 series of misschien zelfs de 1 (dus 1D, 5D etc.) gaan kijken Lachen.

Bij Nikon werkt dit volgens mij ook als zoiets, maar dan andersom of zoiets.

De 10 series zijn de commerciele camera's, de 100 series zijn geen instapmodellen meer, semi-prof om het zo maar te zeggen en de 1 series zijn de professionele camera's Lachen

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:41

Ik denk toch dat je er nog hele leuke foto's van kan maken hoor. En ik denk ook dat je nu wel een beetje loopt te overdrijven. Die camera's zijn echt wel goed, anders zie je egen kwaliteitfoto's en zeer positieve reactie's. Niet iedereen heeft heel veel geld, en aangezien het als hóbby is ga ik ook geen duizenden euro's gelijk uitgeven.

Claudia__

Berichten: 3388
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: De Meern

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:44

Jorine_Falco schreef:
Ik denk toch dat je er nog hele leuke foto's van kan maken hoor. En ik denk ook dat je nu wel een beetje loopt te overdrijven. Die camera's zijn echt wel goed, anders zie je egen kwaliteitfoto's en zeer positieve reactie's. Niet iedereen heeft heel veel geld, en aangezien het als hóbby is ga ik ook geen duizenden euro's gelijk uitgeven.

Nee precies dat vind ik dus ook, maar jij bent ook nog jong dus dan zou ik ook niet gelijk met een hele dure camera beginnen. Eerst maar eens een wat simpelere camera onder die knie hebben en dan- als je dat zou willen- een wat meer ingewikkelde camera kopen. En inderdaad; het is een hobby, dus het moet wel leuk (en betaalbaar) blijven.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:46

Jorine_Falco schreef:
Ik denk toch dat je er nog hele leuke foto's van kan maken hoor. En ik denk ook dat je nu wel een beetje loopt te overdrijven. Die camera's zijn echt wel goed, anders zie je egen kwaliteitfoto's en zeer positieve reactie's. Niet iedereen heeft heel veel geld, en aangezien het als hóbby is ga ik ook geen duizenden euro's gelijk uitgeven.


Overdrijven? Verward

Ik overdrijf hier helemaal niks.
Ik zeg alleen, dat je snel uit de D40 zal groeien.
Als je iets wilt om serieuze fotoshoots mee te gaan doen, zal ik toch een stapje hoger kijken..

En natuurlijk weet ik dat het geen slechte camera's zijn.
Alleen kwalitatief zijn ze een STUK minder dan professionele camera's als de 1D!.
Als jij kijkt naar een topfotograaf die een foto maakt met een D40 van Nikon, en vervolgens naar de zelfde fotograaf die een D3 vast heeft, zal je qua foto's voor de D3 kiezen!

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:50

Daarom. Ik ga gewoon geen 1000 euro neerleggen voor een mooie proffesionele camera. Uit de D40/D60 komen hele mooie foto's. Lachen
Ik zal eens even een foto vergelijken. Nou ik zie misschien wél verschil (logisch) maar ik ga echt niet supperfotoshoots doen. Het is een hobby, een hobby kost geld maar ik ga niet duizenden euro's neerleggen.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:53

Maar laten we weer ontopic gaan. Ik heb mijn max bedrag gezegt en daar kan je een hele leuke camera voor kopen hoor (mijn mening, en van vele anderen denk ik!)

JW18

Berichten: 1185
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:01

Emmaa_ schreef:
Jorine_Falco schreef:
Ik denk toch dat je er nog hele leuke foto's van kan maken hoor. En ik denk ook dat je nu wel een beetje loopt te overdrijven. Die camera's zijn echt wel goed, anders zie je egen kwaliteitfoto's en zeer positieve reactie's. Niet iedereen heeft heel veel geld, en aangezien het als hóbby is ga ik ook geen duizenden euro's gelijk uitgeven.


Overdrijven? Verward

Ik overdrijf hier helemaal niks.
Ik zeg alleen, dat je snel uit de D40 zal groeien.
Als je iets wilt om serieuze fotoshoots mee te gaan doen, zal ik toch een stapje hoger kijken..

En natuurlijk weet ik dat het geen slechte camera's zijn.
Alleen kwalitatief zijn ze een STUK minder dan professionele camera's als de 1D!.
Als jij kijkt naar een topfotograaf die een foto maakt met een D40 van Nikon, en vervolgens naar de zelfde fotograaf die een D3 vast heeft, zal je qua foto's voor de D3 kiezen!


Wanneer je dezelfde lenzen gerbuikt is het verschil onder gunstige omstanidgheden niet of nauwelijks zichtbaar.
Met een 400d kan je jaren door.

_Charlotte_

Berichten: 2405
Geregistreerd: 22-09-05

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:02

okee handige /nuttige berichtjes hier..

nou goed nu mijn verhaal nog een x hopen dat iemand mij kan helpen..

ik doe de opleiding fotografie en wil dus niet alleen fotograveren voor mijn hobby maar ook werk, mijn opleiding kan ik in 2/3 jaar doen dat betekent dat ik als 19 jarige zelfstandig aan het werk kan, de meesten doen de opleiding in 4, sommigen in 3 en er zijn er een paar die het in 2 jaar doen, maar dat ligt ook erg aan jezelf.
nou goed ik moet dus een camera hebben waar ik een tijdje mee vooruit kan maar er ook veel aan kan hebben!
nu snap ik het niet helemaal wat julie bedoelen met de 300, 40 , en de 5 D bijv Knipoog is de 300 voor de beginner om zo maar te zeggen..40 voor de gene die goede fotos willen hebben voor hobyy en dat bedoel ik ook bij 300 trouwens of 450 enz Knipoog en de 5D dan voor een echte njaa degene die zijn brood er mee moet verdienen??
njaa ik moet dus een geode camera en het is de bedoeling dat hij vooral geschikt is voor portret en fashion Knipoog!! hopelijk kan iemand mij een paar camera s aan bieden en mij dat gene wat heirbovenstaat over de types ook kan uitleggen?
Lachen

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:09

als je een paar berrichtjes terug leest heb je het antwoord op je vraag al..

de 100 getallen zijn de camera's voor beginners, maar er is zeker niets mis mee {bv:canon400D}

de 10tallen zijn semi pro toestellen dus net wat beter {bv:Canon40D}

en de camera's met 1 getal zijn de profecionele {bv:Canon1D}

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:12

Tis alleen niet helemaal hoe jullie het nu stellen. De 5D is een semi-professionele full-frame body. Zeg maar beetje hetzelfde als 40D tegenover 1D mark III, heb je dus ook de 5D tegenover de 1Ds mark III.

Verder: met de 400D kun je inderdaad jaren door, das een hele goede camera en kwalitatief doet 'ie niet eens zo veel onder voor bijvoorbeeld de 40D. Echter, waar ik me wél goed iets bij kan voorstellen, is dat je op den duur toch neigt naar iets meer snelheid en een fijnere user interface.

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:14

oh oke Lachen
ik heb inderdaad de 400D en kan er eigenlijk alles mee wat ik wil.. (shoots etc.)

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:14

Nouks schreef:
Tis alleen niet helemaal hoe jullie het nu stellen. De 5D is een semi-professionele full-frame body. Zeg maar beetje hetzelfde als 40D tegenover 1D mark III, heb je dus ook de 5D tegenover de 1Ds mark III.

Verder: met de 400D kun je inderdaad jaren door, das een hele goede camera en kwalitatief doet 'ie niet eens zo veel onder voor bijvoorbeeld de 40D. Echter, waar ik me wél goed iets bij kan voorstellen, is dat je op den duur toch neigt naar iets meer snelheid en een fijnere user interface.


Kijk, wij kunnen praten Lachen

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:16

Rolleyes
Laatst bijgewerkt door Steef_ op 03-09-08 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:18

Emmaa_ schreef:
Kijk, wij kunnen praten Lachen


Nee hoor, wij kunnen helemaal niet praten. Jij hebt het over beeldkwaliteit, ik zeg dat beeldkwaliteit grotendeels onzin is. Ik heb het over snelheid en user interface.

JW18

Berichten: 1185
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:22

Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen Emmaa. het verschil zit voornamelijk wat Nouks ook al zegt in snelheid, waterdichtheid en bediening.

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:25

Steef_ schreef:
Rolleyes



Goh volgens mij stond hier eerst een hele andere smiley... Wel beetje jammer dat je hem hebt aangepast... Geen eigen mening nee? Clown Haha!

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:25

jawel.. hij betekende hetzelfde Clown maar vond deze toch duidelijker Knipoog

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:26

Steef_ schreef:
jawel.. hij betekende hetzelfde Clown maar vond deze toch duidelijker Knipoog


Volgens mij betekenen Vork en Rolleyes toch echt niet het zelfde hoor?

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:27

Ik heb een 10D te koop, en heb geupgrade naar een 450D.
Mis alleen de optie "Kelvin" en "3200 ISO", maar ga van 6MP naar 12 en sleep minder gewicht mee.
Verder zijn de specs volgens mij wel ongeveer gelijk (tenzij ik wat gemist heb?).
Body is misschien iets minder spatwaterdicht maar qua snelheid en bedieningsgemak merk ik nog weinig verschil.
Zit een mooie kitlens bij dus ik heb ook eindelijk een groothoek bereik, en kan al mijn andere objectieven ook gewoon blijven gebruiken.
Kortom: happy.

imo is de 450D echt wel een upgrade, ook al ga ik van een "10tal" Canon naar een "100tal" Canon.

Interessant stukje op:
LINK

(heb niet alle 411 pagina's doorgenomen dus sorry als dit al ter sprake geweest is - maar voor goede foto's heb je imo echt niet de meest "pro" body nodig).

Steef_
Berichten: 2854
Geregistreerd: 05-11-04

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:27

in mijn geval betekende het allebij dat ik je reactie onzin vond
en zo zie je maar dat hij niet duidelijk was Lachen

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:30

Nou ieder zijn eigen mening gelukkig hé Knipoog