Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oneilltje79 schreef:Ik heb die camera ook Aims!
Ben er nog mee aan het uitproberen en kom niet ver met de franstalige gebruiksaanwijzing, maar binnenkort kan ik er dus meer over zeggen.
Aims schreef:Ik heb ook de fuji finepix s5700 maar ik vindt dat het best lang duurt voordat een foto genomen is.. of ligt dat aan mij? Verder vindt ik de scherpstelling ook heel teleurstellend omdat er op staat dat hij van 1 cm dichtbij fotos kan nemen... nou bij mij dus nietiemand tips of ervaring met deze camera???
Aims schreef:Ik heb wel gewoon nederlandse gebruiksaanwijzingen als je wilt kan ik ze wel even scannen en dan stur ik ze naar je??
_Bonte_ schreef:wie heeft een lumix panasonic fz7 en kan daarmee blackfoto's trekken ?
NinaElisa schreef:Aims schreef:Ik heb ook de fuji finepix s5700 maar ik vindt dat het best lang duurt voordat een foto genomen is.. of ligt dat aan mij? Verder vindt ik de scherpstelling ook heel teleurstellend omdat er op staat dat hij van 1 cm dichtbij fotos kan nemen... nou bij mij dus nietiemand tips of ervaring met deze camera???
ik heb de fuji s6500fd..
en nu heb ik de laatste tijd nogal ruzie met t ding dus t lukt even niet..
maar als ik buiten foto's maak ( met goed, natuurlijk licht dus), op de macro stand lukt mij dit wel.
ik heb geen idee of jouw camera t zelfde werkt als die van mij ( ik heb btw ook geen gebruiksaanwijzing, die ben ik kwijt)..maar ik probeer wel gewoon even uit te leggen hoe ik dat doe..
ik heb op mijn fuji , bij dat draai wieltje bovenop, de stant SP staan.
als je hem op die stand zet, en m op de fotografeer stand zet ( dus niet op dat groene driehoekje om je foto's te bekijken)
dan druk je op menu.
dan krijg je een scherm met opnamestanden. en met t pijltje naar rechts heb je keuze uit allemaal programma's.
oa ook de macro stand. die selecteer je.
als ik dan mn camera heel dichtbij t onderwerp hou ( kan m er bijna tegen aan houden) dan stelt ie alsnog scherp.
bovendien heb je/ik een knopje op de camera zitten met een vergrootglas. ( ik geloof dat dat digitale zoom is ?). maar als je je camera dan dichtbij je odnerwerp hebt, en je hebt je onderwerp scherp.. en je gebruikt dat extra zoom knopje.. dan zoomt ie NOG meer in, maar blijft je onderwerp wel scherp..
bij mij lukt het trouwens niet om van een afstandje een close up te maken ( dus dmv ver inzoomen).. dan worden mn foto's wel wazig..
nja k hoop dat je er wat aan hebt:) ( en dat jouw camera dus t zelfde werkt:P)
oneilltje79 schreef:Aims schreef:Ik heb wel gewoon nederlandse gebruiksaanwijzingen als je wilt kan ik ze wel even scannen en dan stur ik ze naar je??
Dat is heel aardig, alleen is het een best wel dik boekje!
Ik heb hem trouwens wel over internet gekocht, maar niet via bol.com
smeetjoew schreef:Oke, het wordt weer winter. En daarmee dus ook kouder. Lekker onder nul. Niet fijn dus, als je fotoshoots moet maken.
Ik heb al gauw last van bevroren vingers, wat niet bepaald handig is, want ik kan mn vingers niet meer voelen, laat staan de ontspanknop in te drukken.
Heeft iemand een oplossing hiervoor? Of een tip?
Zelf leken (dikke) handschoenen me niet zo'n goed idee, aangezien je dan niet goed kunt voelen.