[INFO] Fotografie: Tips & Trics

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 23:53

Ik heb die camera ook Aims!
Ben er nog mee aan het uitproberen en kom niet ver met de franstalige gebruiksaanwijzing, maar binnenkort kan ik er dus meer over zeggen.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:06

Ik heb wel gewoon nederlandse gebruiksaanwijzingen als je wilt kan ik ze wel even scannen en dan stur ik ze naar je??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:15

oneilltje79 schreef:
Ik heb die camera ook Aims!
Ben er nog mee aan het uitproberen en kom niet ver met de franstalige gebruiksaanwijzing, maar binnenkort kan ik er dus meer over zeggen.

Laat me raden, camera gekocht op bol.com? Vork * kent het grapje *
Handleidingen staan ook vaak op internet, google eens even. Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:20

Aims schreef:
Ik heb ook de fuji finepix s5700 maar ik vindt dat het best lang duurt voordat een foto genomen is.. of ligt dat aan mij? Verder vindt ik de scherpstelling ook heel teleurstellend omdat er op staat dat hij van 1 cm dichtbij fotos kan nemen... nou bij mij dus niet Tong uitsteken iemand tips of ervaring met deze camera???

ik heb de fuji s6500fd..
en nu heb ik de laatste tijd nogal ruzie met t ding dus t lukt even niet..
maar als ik buiten foto's maak ( met goed, natuurlijk licht dus), op de macro stand lukt mij dit wel.

ik heb geen idee of jouw camera t zelfde werkt als die van mij ( ik heb btw ook geen gebruiksaanwijzing, die ben ik kwijt Tong uitsteken)..maar ik probeer wel gewoon even uit te leggen hoe ik dat doe..

ik heb op mijn fuji , bij dat draai wieltje bovenop, de stant SP staan.
als je hem op die stand zet, en m op de fotografeer stand zet ( dus niet op dat groene driehoekje om je foto's te bekijken)
dan druk je op menu.
dan krijg je een scherm met opnamestanden. en met t pijltje naar rechts heb je keuze uit allemaal programma's.
oa ook de macro stand. die selecteer je.
als ik dan mn camera heel dichtbij t onderwerp hou ( kan m er bijna tegen aan houden) dan stelt ie alsnog scherp.
bovendien heb je/ik een knopje op de camera zitten met een vergrootglas. ( ik geloof dat dat digitale zoom is ?). maar als je je camera dan dichtbij je odnerwerp hebt, en je hebt je onderwerp scherp.. en je gebruikt dat extra zoom knopje.. dan zoomt ie NOG meer in, maar blijft je onderwerp wel scherp..

bij mij lukt het trouwens niet om van een afstandje een close up te maken ( dus dmv ver inzoomen).. dan worden mn foto's wel wazig..

nja k hoop dat je er wat aan hebt:) ( en dat jouw camera dus t zelfde werkt:P)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 13:56

wie heeft een lumix panasonic fz7 en kan daarmee blackfoto's trekken ?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:14

Aims schreef:
Ik heb wel gewoon nederlandse gebruiksaanwijzingen als je wilt kan ik ze wel even scannen en dan stur ik ze naar je??

Dat is heel aardig, alleen is het een best wel dik boekje!

Ik heb hem trouwens wel over internet gekocht, maar niet via bol.com Knipoog

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:26

_Bonte_ schreef:
wie heeft een lumix panasonic fz7 en kan daarmee blackfoto's trekken ?

Ligt niet aan het type camera of je er blackfoto's mee kunt maken, maar aan de juiste (licht) omstandigheden.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 18:31

even een stipje hier Lachen

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:21

Ik heb een vraag.

Ik heb de Canon Powershot S2 IS. Ik had net even een "achtergrond'' gemaakt. van een liggend en staand a4tje op de grond tegen de muur. Ik had er een soort leeslamp bij, en onze gewone lampen.(spotjes) Ik had daarin een kerstslinger met wat kerstballen gelegt.

Maar.. Hij wilde niet scherpstellen! Welke stand, instellig of whatever ik ook probeerde, hij wilde het niet. Flitser aan werd het mega overbelicht, en uit was het prima. Als hij goed scherpgesteld is is het vierkantje groen, nu bleef hij aldoor geel.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, en wat ik eraan kan doen? Alvast heel erg bedankt Lachen

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:17

NinaElisa schreef:
Aims schreef:
Ik heb ook de fuji finepix s5700 maar ik vindt dat het best lang duurt voordat een foto genomen is.. of ligt dat aan mij? Verder vindt ik de scherpstelling ook heel teleurstellend omdat er op staat dat hij van 1 cm dichtbij fotos kan nemen... nou bij mij dus niet Tong uitsteken iemand tips of ervaring met deze camera???

ik heb de fuji s6500fd..
en nu heb ik de laatste tijd nogal ruzie met t ding dus t lukt even niet..
maar als ik buiten foto's maak ( met goed, natuurlijk licht dus), op de macro stand lukt mij dit wel.

ik heb geen idee of jouw camera t zelfde werkt als die van mij ( ik heb btw ook geen gebruiksaanwijzing, die ben ik kwijt Tong uitsteken)..maar ik probeer wel gewoon even uit te leggen hoe ik dat doe..

ik heb op mijn fuji , bij dat draai wieltje bovenop, de stant SP staan.
als je hem op die stand zet, en m op de fotografeer stand zet ( dus niet op dat groene driehoekje om je foto's te bekijken)
dan druk je op menu.
dan krijg je een scherm met opnamestanden. en met t pijltje naar rechts heb je keuze uit allemaal programma's.
oa ook de macro stand. die selecteer je.
als ik dan mn camera heel dichtbij t onderwerp hou ( kan m er bijna tegen aan houden) dan stelt ie alsnog scherp.
bovendien heb je/ik een knopje op de camera zitten met een vergrootglas. ( ik geloof dat dat digitale zoom is ?). maar als je je camera dan dichtbij je odnerwerp hebt, en je hebt je onderwerp scherp.. en je gebruikt dat extra zoom knopje.. dan zoomt ie NOG meer in, maar blijft je onderwerp wel scherp..

bij mij lukt het trouwens niet om van een afstandje een close up te maken ( dus dmv ver inzoomen).. dan worden mn foto's wel wazig..

nja k hoop dat je er wat aan hebt:) ( en dat jouw camera dus t zelfde werkt:P)

Dankje!! Ik ga morgen eens mijn camera erbij pakken en kijken of ik het kan uitvogelen Clown Anders PM ik je wel Lachen (Als het goed is Tong uitsteken )

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:19

oneilltje79 schreef:
Aims schreef:

Dat is heel aardig, alleen is het een best wel dik boekje!

Ik heb hem trouwens wel over internet gekocht, maar niet via bol.com Knipoog

Van het weekend ga ik hem wel scannen en dan zal ik wel proberen om hem ergens in een link ofzo te zetten omdat ik in dit topic errgg vaak, eigenlijk te vaak, hoor dat mensen de gebruiksaanwijzigingen voor deze camera niet in het nederlands hebben ... Ik heb hem van me ouders gekregen dus weet niet waar ze hem hebben besteld maar mijn gebruiksaanwijzigingen zaten er wel gewoon bij Tong uitsteken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:04

Hier nog iemand met een Fuji Finepix S5700.
Ik zoek tips voor het instellen van de camera voor babyfotografie.
Ben al een tijd aan het klungelen en echt iets moois komt er niet uit, WEL een heleboel echt heel erg mislukte foto's Vork
Wat ik een beetje zoek:
- baby scherp en achtergrond wazig
- zacht licht
- het 'rozige' effect (dus geen sepia of zwart wit maar zwartwit met een rozig effect, of is dat gewoon een kwestie van bewerken?)
- witte achtergrond

Ik wil echt 'lieve' foto's krijgen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:20

Ik heb zo'n gevoel dat der wel een appart topic aangemaakt kan worden voor de "Fuijfilm Finepix" Clown (En ik krijg hem zelf ook Tong uitsteken )Ik zie op bijna iedere pagina deze camera wel staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:19

Urielle: vrijwel geen van allen bereik je door instellingen op je camera. Een witte achtergrond krijg je door te zórgen voor een witte achtergrond, waarbij de achtergrond feller wordt belicht dan het onderwerp zelf en daardoor ook écht wit blijft.

Achtergrond wazig is een kwestie van juiste diafragmagetal instellen en juiste afstand tot je onderwerp.

Zacht licht krijg je alleen door voor zacht licht te zórgen.

"Rozig" effect lijkt me inderdaad een kwestie van oefenen met photoshop.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:03

Ik heb een panasonic lumix dmc FZ-7

Een mooi ding.
Maar wie kan mij vertellen op welke stand ik zowel diafragma en sluitertijd kan instellen?
Het gaat om foto's maken van paarden die bewegen. Nu heb ik elke keer wel een bewogen voetje of iets.

Dus Hellup Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:43

Als je hem op A zet, je ISO wat omhoog gooit en je je diafragma op F2.8 instelt, kiest 'ie automatisch de kortst mogelijke sluitertijd. Als je dan nog bewogen voetjes hebt, zijn de lichtomstandigheden er gewoon niet naar.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:00

Hee hartstikke bedankt !! Pling
Ga het zeker proberen, nu nog een proefkonijn Knipoog

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:56

Ik probeerde vandaag fotos te maken rond half 6 geloof ik.. de zon was aan het onder gaan en de lucht werd mooi rood. dus ikd acht kan nog wel mooie fotos maken maar miij fuji finepix s5700 deed automatisch flitsen waardoor me shet heel fel op de foto kwam.. heb elke optie geprobeert (op het ronddraai knopje voor de fuji finepix s5700 eigenaars) maar niks werkte.. hebben jullie misschien tips om hem toch een wat mooie foto te krijgen ?? (weet dat het overdag mooier is, maar toch Knipoog )

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:16

Heeejj!

ik had een vraagje ,
Ik heb gewoon een redelijk simpele camera, de samsung s700 digimax.
En laatst zag ik een foto met het onderwerp scherpgesteld en de achtergrond wazig, gewoon gemaakt ook met de zelfde camera..
maar ik krijg het maar niet voor mekaar, kan iemand mij tips ofzoo geven? Haha!

xx

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 18:14

Volgens mij moet je dan het onderwerp zo ver mogelijk van de achtergrond houden/zetten/plaatsen en scherp stellen op het onderwerp.. gewoon proberen lukt het vanzelf..

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:19

Oke, het wordt weer winter. En daarmee dus ook kouder. Lekker onder nul. Niet fijn dus, als je fotoshoots moet maken.
Ik heb al gauw last van bevroren vingers, wat niet bepaald handig is, want ik kan mn vingers niet meer voelen, laat staan de ontspanknop in te drukken.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Of een tip?
Zelf leken (dikke) handschoenen me niet zo'n goed idee, aangezien je dan niet goed kunt voelen. Nagelbijten / Gniffelen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:24

smeetjoew schreef:
Oke, het wordt weer winter. En daarmee dus ook kouder. Lekker onder nul. Niet fijn dus, als je fotoshoots moet maken.
Ik heb al gauw last van bevroren vingers, wat niet bepaald handig is, want ik kan mn vingers niet meer voelen, laat staan de ontspanknop in te drukken.

Heeft iemand een oplossing hiervoor? Of een tip?
Zelf leken (dikke) handschoenen me niet zo'n goed idee, aangezien je dan niet goed kunt voelen. Nagelbijten / Gniffelen

mischien van die halfe dat je alleen vingertopjes niet
bedenkt zijn weet niet hoe die dingen heten Nagelbijten / Gniffelen
ik heb ze ook.. ik vind ze alleen niet zo heel warm.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:29

Ja, maar ik heb juist last van mijn vingertoppen. Huilen van het lachen Dat is dus net het probleem. ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:30

Ik heb hetzelfde probleem Nagelbijten / Gniffelen zondag was het zo koud dat ik door het trillen echt mijn camera niet meer stil kon houden en indd moeite had met knopjes indrukken. Ik denk dat ik van die dunne leren handschoenen gaan kopen, heb je grip en redelijk warme handen Lachen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:30

oww whaha, ROFL

mischien en soort leer ? die vind ik makkelijker dan met voelen
i.p.v stoffen handschoennen