Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marjon_ schreef:Erg grappig dat iemand die ik ken met een D50 mij uitmaakt voor iemand 'die geen verstand heeft van fotografie', omdat ik tegen hem zeg dat een D50 een cropcamera is.
Kokomo schreef:_Marjon_ schreef:Erg grappig dat iemand die ik ken met een D50 mij uitmaakt voor iemand 'die geen verstand heeft van fotografie', omdat ik tegen hem zeg dat een D50 een cropcamera is.
Moet je tegen diegene zeggen, pas maar op alders ga ik jou even croppen.
missanous schreef:Kokomo schreef:Als je specifiek macro wilt gaan doen is dit een mooi objectief. Voor gewone fotografie is vooral de scherpstelling wat langszaam. Wel is het een erg scherp objectief en goed te gebruiken voor portretten. Voor het hele kleine werk zou ik de voorkeur aan een 100mm Macro geven. Ook een heel mooi en scherp objectief.
dank je wel voor je antwoord![]()
en wat versta jij onder het kleine werk?
_Marjon_ schreef:Ja ach t is me ex en laatste tijd erger ik me nogal aan hem waardoor hij zich ergert en hij mij natuurlijk nooit gelijk kan gaan geven. Volgens hem zei ik het niet goed. Ik heb gewoon gekopieerd wat jij bv zei in dit topic.
Het begon eigenlijk omdat hij mijn flitser wilde overkopen en ik vroeg of hij nog een fisheye wilde kopen. En dat ik dus op zoek ben naar een groothoek maar niet alle objectieven voor mijn D50 groothoek zijn. En dat hij daar ook last van kan hebben als hij een Fisheye wilde kopen. En toen begon het.
Wat vinden jullie eigenlijk kwa kwaliteit van Sigma, Tamron & Tokina? Ik heb zelf dan 2 Sigma objectieven en die voldoen wel opzich.
Maar over dat cropfactor gesproken, dan is mijn 18-200 eigenlijk geen 18-200 en mijn 70-300 geen 70-300?
Kokomo schreef:missanous schreef:
dank je wel voor je antwoord![]()
en wat versta jij onder het kleine werk?
Bijtjes en vliegjes ed. noem ik klein spul. Daarbij is het beter wat meer afstand te houden.
Fairytail schreef:Op marktplaats heb je geen garantie en moet je vaak ver reizen bij konijnenberg heb je garantie dus heeft wel zijn voordelen. Ik heb hem een paar weken terug bij konijnenberg gekocht(ook tweedehands)
Myukii schreef:Mijn 50mm F1.8 komt morgen aan als het goed is, ben er gewoon nu al zo blij meeEindelijk een béétje fatsoenlijke binnenbakfoto's, al wordt het veel lopen, ipv zoomen..
NinaTijger schreef:ik heb vraagje
kan je voor een Nikon D40 alleen AF-S lenzen aanschaffen?
want ik zag laatst iemand op bokt, weet neit meer wie maar die deed er ook andere lenzen op.
Liesje89 schreef:Misschien hebben jullie behalve objectieven ook een beetje kijk op flitsers?
Ik wil voor mijn Canon EOS 400D graag een flitser aanschaffen.
Mijn oog is gevallen voor een flitser van Sigma, en heb er 4 gezien..
* Sigma 500 DG ST
* Sigma 500 DG Super
* Sigma 530 DG ST
* Sigma 530 DG Super
Kan een van jullie me misschien helpen bij de juiste keuze?
Nerootjeh schreef:En misschien een stomme vraag, maar wil gewoon een uv filtertje voor de 70-200 hebben, ter bescherming
welke maat moet ik dan hebben?
missanous schreef:ik heb net de canon ef-s 60mm f/2.8 macro usm besteld (ben nu wel heel benieuwd wanneer ik hem binnen krijg hahaha)
JAZZ4ff schreef:Een aanvulling op Kokomo correcte uitleg;
Omstandigheid is ook bepalend voor de licht opbrengst.
Buiten flitsen of grote hal(zonder reflextie) en in een wittekamer (veel reflextie)
De 500DG en 530DG is een goede goedkoper alternatief voor de merk gebonden flitser.
Nadeel, kan niet communiseren met de de Canon ETTL systeem.
Beter dan de Sigma en ook goedkoper (dan Canon)zijn somige Metz flitser voor Canon die wel kunnen omgaan met Canon ETTL
Citaat:1. Equipped with New TTL Auto Flash Exposure
EF-530 DG SUPER is designed to work with the latest TTL auto exposure systems of all popular manufacturer's 35mm SLR and Digital SLR cameras.