[verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [verhaal] Marieke en ik op the Black Pearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:59

wtf ik snap er niets meer van Knipoog

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:00

Sorry Kelly Bloos

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:00

leliebloem schreef:
Hbe dit verhaal nog maarpas gelezen en vind hem echt goed. Ik dnek dat het voor eidereen zowat een droom is om in de film mee tespelen.

Ik reageerde hierop. Ik bedoelde dat ik niet in de films meespeel. Ook niet in mijn verhaal. Want ze worden niet elke dag op de voet geovlgd door camera`s ofzo! Clown

*Weet ook niet of leliebloem dat zo bedoelde...! Knipoog

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:03

Val_Mel schreef:
Sorry Kelly Bloos

??

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:03

dat we off-topic reageerde. bedoel je toch Val?

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:05

Owh.. nee want anders moet het topic dicht Clown

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:06

ik hou op..

on-topic: super stukje!!

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:07

ja dat bedoelde ik Knipoog
Super stukje was het! Haha!
wanneer ga je weer schrijven? Bloos

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:08

Tong uitsteken

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:11

Ben bezig..maa zit een beetje klem.. Clown
Doe mijn best! Haha!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:12

Haha!

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:15

Toppertjee!! Go jij! Go jij!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:44

Ik heb al 1 1/2 blzx! Haha!

leliebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:46

FreiaLover schreef:
leliebloem schreef:
Hbe dit verhaal nog maarpas gelezen en vind hem echt goed. Ik dnek dat het voor eidereen zowat een droom is om in de film mee tespelen.

Ik reageerde hierop. Ik bedoelde dat ik niet in de films meespeel. Ook niet in mijn verhaal. Want ze worden niet elke dag op de voet geovlgd door camera`s ofzo! Clown

*Weet ook niet of leliebloem dat zo bedoelde...! Knipoog

Ik bedoelde het nog iets anders Tong uitsteken . Ik heb soms als ik naar een film kijk dat ik het bevoorbeeld leuk zo vinden om er in mee te spelen. Zo hetzelfde meemaken. Klinkt ingewikkeld Ach gut

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 19:53

Lips are sealed

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:55

aahh het idee dat ze nu aan het schrijven is Haha!

hmm ik snap helemaal niets meer van julie zeg Tong uitsteken
[niet dat ik het zo nauwkeurig gelezen heb allemaal maargoed Vork ]

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:08

VOLGENDE DEEL! Haha!

We keken naar Nicole, die rustig op de arm van Kelly zat toe te kijken. `Nicole?` vroeg Marieke. Het meisje keek haar aan. `How can this be?` vroeg Marieke vriendelijk. `You were here and with us at the same time…` Het meisje bleef haar gewoon glazig aankijken, gaf geen antwoord. `Nicole?` vroeg Kelly. Nog steeds geen antwoord van Nicole.
Het begon al te schemeren, en Marieke en ik stonden al te koken toen de mannen pas terug kwamen. Ik riep Jack, en toen hij in de keuken kwam vertelde ik het hele verhaal. `Maybe they had too much rum` zei hij. Ik dacht na, en geloofde daar niets van. Maar daarintegen, het wàs ook onmogelijk! `I guess…` zei ik, en ging weer verder met koken.

Een week later waren er nog steeds geen schepen langsgekomen. Gelukkig hadden we flink etenswaren ingeslagen voordat we naar Tortuga gingen. Marieke en Will gingen op een dag wat huizen en gebouwen doorzoeken in het dorpje, gewoon omdat ze nieuwsgierig waren wat ze zouden vinden. S`middags kwamen ze thuis met allerlei spullen. Sieraden, zelfs goed houdbare etenswaren, meubelen… We zaten met z`n allen alles te doorzoeken, tot ik een boek tegenkwam. Het zag er mooi, maar oud uit, en ik sloeg het open. Voorin het boek stond een soort teken. Het was een rondje met een kruis erin. Ik vroeg me af wat het zou betekenen, en bladerde verder. Ik blies het stof tussen het boek uit. De rest merkten mij niet eens op, ze waren te druk bezig de spullen te taxeren. Ik vouwde het boek open, op een willekeurige bladzijde. Ik zag blz 216 onderaan de bladzijde staan. Ik keek de bladzijde in, maar er stond zo te zien niets interressants. Ik bladerde het boek even door, tot Kelly opeens zei:`[***], kijk!` Ik keek en lachte. Kelly had een rare hoed opgezet, die haar er leek uitzien als een strenge directeur. Lachend richtte ik mijn blik weer op het boek, maar toen verdween mijn lach. Op deze bladzijde was ik niet gebleven! Ik keek onderaan de bladzijde, en zag staan: 216! Ik keek verbaasd, maar werd toen al gauw afgeleid door het gelach om Nicole, die op de tafel stond te dansen met allerei sieraden om en helemaal verkleed. Ik lachte mee, en we hadden nog een gezellige avond. Iets in dat boek trok mij aan, en ik wilde weten wat het was, dus ik nam het mee naar bed. Ik ging liggen in bed, en legde het boek op mijn kussen. Toen herinnerde ik me dat Kelly me had gevraagd nog even een vlecht in haar haar te maken voordat ik naar bed ging, en ik liep gauw naar haar kamer. `Ow, je hebt al een vlecht` glimlachte ik haar toe, toen ik haar met Nicole op schoot op haar bed zag zitten. `Ja` lachte ze,`heeft Marieke al gedaan..` Ik liep slaperig weer terug naar mijn kamer, maar toen zag ik het boek opeens open op mijn kussen liggen! Ik dacht even dat ik gek geworden was! Ik liep er gauw naartoe, en zag dat het boek alwèèr op bladzijde 216 was geopend! Gauw ging ik in bed liggen, en hield de bladzijde voor me. Op de bladzijde ernaast, bladzijde 215, stond weer het rare teken, de circel met het kruis erdoorheen. Ik las blz 216.

The curse can only be broken once a year, at full moon. Yee must be with seven persons, standing in the circle of Jagua. All shall make a sacrifice, all must suffer, for only than the curse will be broken.

Opeens voelde ik een zuchtje wind naast me, en keek om. Ik zag niets, en richtte mijn blik weer op het boek. Weer voelde ik het, maar toen ik dit keer omkeek, bracht ik meteen mijn handen naar mijn oren. Nicole stond naast mij, en er kwam een onmenselijk geluid uit haar keel. Ze pakte het boek, en ik haalde mijn handen van mijn oren om het terug te pakken. Ze bleef maar doorgillen, en werd hysterisch toen ik het terug probeerde te pakken. In haar ogen zag ik een duivelse blik, en ze waren bloeddoorlopen. Ze krabte me, en ik trok mijn hand terug. Opeens was Kelly achter haar, en trok haar naar achteren. Ze stopte met gillen, en liet het boek per ongeluk vallen. Ik keek Kelly verschrikt aan, die het kind, dat er nu weer helemaal normaal uitzag, stevig vasthad. Ik stapte gauw uit bed, en pakte het boek. Toen ik het opendeed waren alle letters weg! Het waren alleen nog maar lege blaadjes. `What did you do!` gilde ik overstuur naar het kind. `What are you?` Ik was in staat Nicole wat aan te doen, en Kelly trok haar dan ook snel weg, en liep met haar terug naar haar eigen kamer. Ik ging op de rand van het bed zitten, trillend, en hoorde Jack en Will naar boven komen rennen. Jack rende onze kamer in, knielde bij mij en zei:`What is it? What is wrong?` Ik keek hem overstuur aan en zei:`Nicole is. Something is wrong with that child, really wrong!` Will kwam erbij staan, en Marieke en John kwamen ook nieuwsgierig binnen. `I was reading this book, it was about some kind of curse…` legde ik uit. `On some reason it opened on page 216 every time, so I was reading it when Nicole suddenly stood by my bed, and started to scream like hell! She grabbed the book, and I tried to grab it back, but she scratched me!` Ik liet hen mijn arm zien, die zachtjes bloedde. `She also looked at me with a look..` Ik huiverde `I can`t explain it. Then Kelly came and held her. She dropped the book, but when I looked into it, the book was empty!` Ik liet hen de lege bladzijdes zien. Ze keken naar het boek, en toen keken ze me geschrokken aan. `I always said children were trouble` grapte John. Niemand lachte. Toen kwam Kelly binnen. `She`s asleep` zei ze, en ik zuchtte opgelucht. We dachten allemaal na, en ik staarde langs het groepje heen, naar de deuropening. Opeens zag ik Nicole staan, weer met die bloeddoorlopen ogen en een verschrikkelijke grijns op haar gezicht!` Ik wees naar de deuropening en zei:`Look!` Ze keken allemaal om, maar toen was ze al verdwenen. Ik stapte uit bed en rende naar de gang, en toen ik haar daar niet zag, naar Kelly`s kamer. Ik deed de deur open, en zag toen Nicole gewoon in haar bedje liggen. Ik kwam dichterbij, en zag dat ze sliep. Maar die verschrikkelijke grijns zat er nog wel op! Ik deinse achteruit, en liep weer terug naar onze kamer. `You must think I`m crazy` zuchtte ik. `Ofcourse not..` zei Jack. `We will get to the bottom of this..` zei Will. Daarna gingen we allemaal naar bed. Ik sliep niet veel, en werd de volgende ochtend wakker van Marieke, die al beneden behoorlijk in de weer was met pannen om een ontbijt te maken voor ons allemaal. Ik deed mijn ochtendjas aan, die Marieke aan mij had gegeven nadat ze er een paar in de kledingwinkel van het dorpje gevonden had, en ging naar beneden. Zo bij daglicht leek het haast onmogelijk wat ik gisteravond meegemaakt had…
Ik liep gapend de keuken in, en zag dat Marieke een berg meel gemorst had. Ik lachte, en ze zei lachend terug:`Ja sorry hoor, ik slaap nog half…Ik ga de bezem even halen!` Ik wreef de slaap uit mijn ogen, en keek naar de berg meel. Ik wendde mijn ogen weer af, maar toen schoten ze weer terug naar het meel. Wat zag ik daar?! Ik bukte me over de meel heen. In de meel stond het teken! De circel met het kruis erin! Ik schrok, en hoorde Marieke eraankomen. `Heb jij dit gedaan?` vroeg ik overstuur, en wees naar het hoopje meel. Marieke keek me verbaasd aan. `Ja, dat zei ik toch net! Doe niet zo gek!` zei ze lachend. `Ik bedoel die meel niet!` riep ik. `Maar dit!` Marieke boog zich ook over de meel heen, en zag toen het tekentje. `Wat is dat?` vroeg ze. `Dat is een teken dat ik gisteravond ook in het boek zag!` riep ik. Ze trok grote ogen. `Wie heeft dat dan gedaan?` vroeg ze. Ik keek nadenkend in het rond. `Sssst!` zei ik tegen Marieke, en we liepen naar de trap. Zachtjes slopen we de trap op, waar boven nog iedereen lag te slapen. We liepen door de gang naar Kelly`s kamer. Zachtjes deed Marieke de deur open. We keken het kamertje in. Nicole lag er niet! Snel deed Marieke de deur weer dicht, en we keken elkaar angstig aan. `Wat moeten we nu doen? Wat is dat voor een raar kind?` vroeg Marieke toen we zachtjes naar beneden slopen. Ik haalde mijn schouders op, en dacht diep na. Toen we beneden kwamen, liepen we weer naar de keuken. Maar het hoopje meel lag er niet meer! Opeens hoorden we gestommel, en kwam Nicole de keuken in gelopen, met een blik en veger in haar hand… Ze glimlachte naar ons, en wij keken haar verschrikt aan. `I already cleaned it` zei ze met haar zachte, lieve stemmetje…
Laatst bijgewerkt door Monchou op 05-09-06 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:08

Ik snap er ook niet zoveel van hoor, haha.. Haha!
dit wordt 'n halve HK Clown
Edit: IK ZIE NET VOOR MIJN POST EEN NIEUW STUKJE ZO BOVEN VERSCHIJNEN, YES YES YES Cool

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:13

Wil er nog iemand kinderen later? Nagelbijten / Gniffelen

jolijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:15

Pfeew, ik ben bezig het helemaal te lezen, echt geweldig dit Haha!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:18

Geweldige stuk weer! Was het verhaal een beetje kwijt maar ben weer helemaal bij gelezen Haha!

pAardenMeiid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:19

Wauw super stuk weer martine!! Go on girl! Cool

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:21

woooww Haha! vet mooi Haha!

t word wel lekker ingewikkeld, hou ik van !!

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:22

kinderne?
nee bedankt Knipoog
weet niet voor hoe lang ik zo blijf denken Knipoog

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:22

Ik begin het eng te vinden... Tong uitsteken
Raar kindje Bloos!
En geweldige stukje weer Haha!