Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gianti schreef:Flux schreef:Welke lens wil je graag Gianti?
Ik heb net visitekaartjes laten maken. Oeeh, oliebol just got real
Nikon 70-200 2.8E Fl
Niceee! voorbeeld?
Gianti schreef:Helpt niet dat iedereen het hier thuis uit mijn hoofd praat "Je bent nou niet zo'n goede fotograaf dat je een 2000 euro lens nodigt hebt"
Gianti schreef:Je hebt verschillende generatiesVRi, VRii en de nieuwste is de "E". Deze heeft bijvoorbeeld een verbeterde autofocus en is ook scherper. E en Fl staan voor aantal bouw eigenschappen
E = elektromagnetische gecontroleerde diafragma (precieser)
Fl = Fluoriet glass element (lichter en minder chromatische aberratie)
Heel mooi!!! waar heb je hem laten maken?
maaikemuis schreef:@ikke, die Tokina is beroerd. Hij is zo langzaam dat alles dat beweegt al lang en breed 5km verderop vliegt voordat je hebt scherpgesteld. De Oude Nikkor 80-400 had daar al een handje van maar de Tokina is nog langzamer. Wanneer je voor minder geld toch meer zoom wilt en je de 200-500 van Nikkor te duur vind dan kun je beter voor een Sigma 150-500/600 gaan. Kwaliteitsverschil is te zien, maar prijs/kwaliteit is wel goed.
Ik koop alles tweedehands aan camera spul. Zodra je de winkel uitloopt is het al 1/3 minder waard. Ik koop alles op marktplaats en dat gaat eigenlijk altijd goed. Meestal verkoop ik het weer (als ik al verkoop) voor dezelfde prijs. En je leert leuke mensen kennen!
Ik heb maar 1 miskoop gedaan en dat is een 11-16 tokina. Waanzinnig goede lens, maar niet te verkopen lijkt het. Past niet op de D3000 en D5000 lijn en past niet op FF. Mocht iemand nog enorm goedkoop een groot hoek zoeken voor de D7000 lijn, ligt klaar!
Flux schreef:Gianti schreef:Je hebt verschillende generatiesVRi, VRii en de nieuwste is de "E". Deze heeft bijvoorbeeld een verbeterde autofocus en is ook scherper. E en Fl staan voor aantal bouw eigenschappen
E = elektromagnetische gecontroleerde diafragma (precieser)
Fl = Fluoriet glass element (lichter en minder chromatische aberratie)
Heel mooi!!! waar heb je hem laten maken?
Aah, thanks. Ik zal eens kijken wel model ik heb, ben nu toch wel benieuwd.
Bij fotofabriek. Of eigenlijk alleen de tekst daar. Achtergrond heb ik in photoshop gemaaktBedankt!
maaikemuis schreef:Gianti schreef:Gezellig! Waar in Almere? Moeten we keer iets doen!
Ik ga naar Poort! Duurt nog wel een jaartje, dus ik en Almere kan zich voorbereiden![]()
Maar kunnen we zeker doen, genoeg moois te fotograferen!
Myponyhoward schreef:Hier nog een foto van een fotoshoot een paar weken geleden. Ik wou vragen wat jullie ervan vinden.
Helaas moest ik in een les fotograferen dus daarom de achtergrond.
ikke schreef:Daarnaast: bepaal voor jezelf of je het paard in de omgeving wil plaatsen of dat je de omgeving wil laten "verdwijnen" In het laaatse geval neem je een groter diafragma.
Op deze foto: paard zou meer naar rechts op het plaatje mogen staan. Probeer maar wat het effect is door bij z'n achterkant een stukje van de foto af te snijden. Met name de "zooi" op die plek is storend voor de foto.
De zweep zou ik dit geval even weg-shoppen.