Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Murthul schreef:Je hebt n 1000D toch quartel? Dan laat ie de instellingen wel zien bij het terugkijken v/d geschoten plaatjes.
Murthul schreef:De automaat en sportstand heb ik überhaupt nooit gebruikt. Praktisch alle mensen die echt voor 't fotograferen gaan doen bijna alles in M.
Ik wil immers zelf het plaatje maken, dan wil ik niet dat de camera voor mij gaat denken, maar wil ik zelf nadenken over sluitertijden enz. De enige die de automatische stand gebruikt is mijn vriend op vakantie, en dan altijd klagen dat hij mijn foto's mooier vind
Sicayes schreef:Mijn camera heb ik ook ergens begin vorig jaar gekocht.. ik ging er mee op wedstrijd staan en wilde foto's maken (in de binnenbak, je snapt mijn dilemma meteen al)
Opzich lukte de foto's wel aardig, ik stond in de AV stand of Tv stand. Heb af en toe wel met manual geprobeerd die dag maar ging niet zo lekker. Toen kwam de showfotograaf met de vraag "op welke stand schiet je?" dus ik uitleggen. Toen zei deze "Gewoon op de sportstand zetten joh, is makkelijker. Doe ik ook."
Toen moest ik wel even slikken.Dat wil je toch niet?! was mijn eerste reactie in gedachten.
Met veel proberen, oefenen, uitdagingen lukt het me nu gewoon wel 9/10 keer zoals ik het wil maar het is nog even zoeken. Duurt allemaal wat langerZit er ook aan te denken om nog ergens een cursus te doen gewoon voor het bevestigen.
HeavensLove schreef:@Sicayes: live view is gewoon DE uitvinding ^^ ik gebruik die enorm veel maar enkel voor architectuur en landschap (als ik op statief fotografeer), het is dan ook super handig om in liveview je instellingen goed te zetten EN nog eens alles waterpas te kunnen zetten :p
showteam schreef:Ash_ schreef:Waarmee uploaden jullie zonder veel kwalieitverlies, hier op de pc is mijn foto echt een stuk scherper zie ik.
Ik upload zelf met google+, vind dit superfijn werken! Misschien is het eens de moeite om uit te zoeken of het voor jou ook wat is
hilly200 schreef:Jeetje dat van die sportstand vind ik ook wel erg, vraag me dan af waarvoor je het doet. Het doel van een spiegelreflex is toch naar mijn mening meer opties hebben en creatiever te kunnen zijn.
Geld vragen zou ik ook niet doen, kan zelf heel kritisch zijn en zie genoeg mensen om me heen die foto's maken op de auto standen en al geld vragen. Sterker nog ik durf mezelf nog niet eens een fotografie naam oid te geven omdat ik mezelf niet goed genoeg vind.
Murthul schreef:Tesseke, ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar ik kan mijn auto-iso begrenzen. Dus als ik m'n iso op automatisch zet kan ik alsnog instellen dat die b.v. max op 800 gaat. Misschien kun jij dat ook wel? dan hoef je daar minder om te denken.