[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:07

Ik blijf met mn FB gewoon op bokt hoor, maar vind facebook wel handig om te kijken wat er in een week allemaal word ingezonden. Ik heb trouwens ook flickr, al jaren en sinds kort gebruik ik het ook echt :P mijn 06 nr weten ze ook, heb daar eigenlijk geen problemen mee. Is heel handig als je je ww kwijt bent dan krijg je een sms met een code. Wat betreft het manueel schieten, ik probeer dat al vanaf het begin enkel soms pakte ik dan nog de auto stand en bekeek dan welke instellingen de camera koos voor de foto en zette hem vervolgens weer op manueel om met die getallen verder te gaan en dan eens wat getallen aan te passen. Dan zie je precies wat voor invloed welke instelling heeft :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:12

Ash_ schreef:
Waarmee uploaden jullie zonder veel kwalieitverlies, hier op de pc is mijn foto echt een stuk scherper zie ik.

Ik upload zelf met google+, vind dit superfijn werken! Misschien is het eens de moeite om uit te zoeken of het voor jou ook wat is :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:13

De sportstand heb ik alleen in het begin gebruikt.....puur om de camera en het schieten te leren kennen.
De automaat heb ik alleen gebruikt voor wanneer er snel snel iets geschoten moest worden en ik niet zo snel uit de instellingen kwam of op safe moest spelen.
Maar inderdaad zoals jij zegt murth.......je wilt het gewoon zelf doen anders is de lol er snel af.
De automaat is inderdaad leuk voor mijn man of een kennis die ook even spelen wil.
Verder ben ik geen les of iets gehad....ben gewoon aan het rommelen gegaan maar het kan me ook niet snel genoeg steeds beter gaan. Ik ben erg ongeduldig wat dat betreft.

Bij de NHA heb je nu een leuke aanbieding voor een opleiding in de fotografie.
Ik zit er aan te denken die te gaan doen........iemand ervaring daarmee?

hilly200 mijn camera laat niet zien wat de instellingen zijn op de automaat of op welke scene dan ook.
Daar kan ik dus niet van afkijken........maar dat wil ik ook niet omdat die plaatjes mij ook helemaal niet bevallen dan.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:15

Citaat:
EskeGirl: Mooie blauwe ogen heb je!

Dat ben ik niet, maar een vriendin :D

Bedankt voor de feedback iedereen, wegwerken enzo moet ik nog meer leren :)

Murthul

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:17

Je hebt n 1000D toch quartel? Dan laat ie de instellingen wel zien bij het terugkijken v/d geschoten plaatjes.

MarBri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:18

Ik twijfel ook om mee te gaan naar facebook. Maar ach ik probeer het en als het niet bevalt kan ik altijd weer afmelden toch?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:21

Mijn camera heb ik ook ergens begin vorig jaar gekocht.. ik ging er mee op wedstrijd staan en wilde foto's maken (in de binnenbak, je snapt mijn dilemma meteen al)
Opzich lukte de foto's wel aardig, ik stond in de AV stand of Tv stand. Heb af en toe wel met manual geprobeerd die dag maar ging niet zo lekker. Toen kwam de showfotograaf met de vraag "op welke stand schiet je?" dus ik uitleggen. Toen zei deze "Gewoon op de sportstand zetten joh, is makkelijker. Doe ik ook."

Toen moest ik wel even slikken. := Dat wil je toch niet?! was mijn eerste reactie in gedachten.

Met veel proberen, oefenen, uitdagingen lukt het me nu gewoon wel 9/10 keer zoals ik het wil maar het is nog even zoeken. Duurt allemaal wat langer :') Zit er ook aan te denken om nog ergens een cursus te doen gewoon voor het bevestigen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:23

Murthul schreef:
Je hebt n 1000D toch quartel? Dan laat ie de instellingen wel zien bij het terugkijken v/d geschoten plaatjes.

Op de pc wel ja maar niet tijdens het schieten.
Dus je kunt niet tijdens het schieten vergelijken zeg maar.....daarvoor moet ik ze eerst inladen op de pc

Sicayes.......je wilt niet weten hoe veel fotografen dat op die manier doen.
Autofocus vind ik wel een uitvinding hoor......als ik dat er bij zou moeten leren zou ik denk ik nog minder vooruitgang boeken gewoon omdat het dan erg lastig word.
Maar automaat of sport schieten is dodelijk saai imo

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:24

Quartel: oh wat gek welke camera heb je dan? Bij mijn canon 1100d kun je het terug zien door dubbel op het display knopje te drukken.

Ik schiet liever ook niet op automaat, enkel nog in geval van 'nood'. Maar dankzij die instellingen die je dan ziet leer je ook hoe het niet moet en wat er gebeurd als je het diafragma of sluitertijd aanpast. Heb mijn camera toen ik hem net had, meegenomen naar de grotten in tilburg met kerst toen. Toen was er een beeld gemaakt van zand die heel mooi belicht werd, maar de auto stand pakte de flits erbij. Ben gaan prutsen vanuit de auto instellingen en had ineens voor toen een super mooie foto. Altijd fijn als iets voor de 1e keer lukt :p.
Jullie mannen en vriendjes zijn nog makkelijk, ik moet bij die van mij alle instellingen eerst goed doen want hij vind auto ook niet mooi :+ maar zelf leren ho maar, maar ach hij heeft altijd wel hele creatieve ideen!

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:26

Murthul schreef:
De automaat en sportstand heb ik überhaupt nooit gebruikt. Praktisch alle mensen die echt voor 't fotograferen gaan doen bijna alles in M.
Ik wil immers zelf het plaatje maken, dan wil ik niet dat de camera voor mij gaat denken, maar wil ik zelf nadenken over sluitertijden enz. De enige die de automatische stand gebruikt is mijn vriend op vakantie, en dan altijd klagen dat hij mijn foto's mooier vind _O-

ik heb ook nooit in de automatische of half automatische standen gefotografeerd :p
ik geef je volkomen gelijk dat je er zelf wilt over na denken over de instellingen! daarom heb ik ook alles zelf zitten uitzoeken op mijn camera :)

Sicayes schreef:
Mijn camera heb ik ook ergens begin vorig jaar gekocht.. ik ging er mee op wedstrijd staan en wilde foto's maken (in de binnenbak, je snapt mijn dilemma meteen al)
Opzich lukte de foto's wel aardig, ik stond in de AV stand of Tv stand. Heb af en toe wel met manual geprobeerd die dag maar ging niet zo lekker. Toen kwam de showfotograaf met de vraag "op welke stand schiet je?" dus ik uitleggen. Toen zei deze "Gewoon op de sportstand zetten joh, is makkelijker. Doe ik ook."

Toen moest ik wel even slikken. := Dat wil je toch niet?! was mijn eerste reactie in gedachten.

Met veel proberen, oefenen, uitdagingen lukt het me nu gewoon wel 9/10 keer zoals ik het wil maar het is nog even zoeken. Duurt allemaal wat langer :') Zit er ook aan te denken om nog ergens een cursus te doen gewoon voor het bevestigen.

meen je dat ^^ ik schiet ALTIJD op M op wedstrijden ^^ maar ik heb dan ook graag heeeeeel veeeeel controle over mijn camera, dusja sportstand vind ik dan niet eens een optie ^^
Laatst bijgewerkt door HeavensLove op 12-01-15 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:26

Mensen die volledig automatisch schieten en zichzelf profileren als fotograaf snap ik niet helemaal. Op het moment dat ik een plaatje wil en die zelf ook kan schieten in de automatische stand ga ik daar niet een fotograaf voor inhuren. Evenals mensen die hun camera net hebben en geld gaan vragen voor fotoshoots. Maargoed, dat is wellicht een andere discussie. O:)

Quartel, ik heb een stapje hoger dan jij, maar als ik mijn foto's terugkijk in de camera staan alle instellingen netjes vermeld hoor.

Hilly200, dat doet mijn vriend ook steeds vaker hoor, en dan nog eens trots zijn op de door hem gemaakte foto :))

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:28

Eens quartel, ik moet er niet aan denken om sportfotografie ook nog eens manueel scherp te stellen. Dan zou ik denk ik toch lichtelijk gek worden.

En wederom eens, de foto's zijn dan zo vlak. Saai.

Ik kwam er ook serieus pas afgelopen week achter dat mijn live-view (op het schermpje) zich aanpast naar de instellingen. Als je dan scherpstelt daarmee dat je dan dus ziet hoe de foto er uit komt te zien met de gekozen instellingen (ben ik duidelijk?) :o?

Is wel een leuke manier van oefenen, alleen is scherpstellen met live view niet echt ideaal voor actie natuurlijk.

Ik geef ook jou helemaal gelijk Murthul. Ik wist ook niet zo goed wat ik tegen deze persoon moest zeggen. :')

Betaalde shoots doe ik ook nog niet aan, ik vind mezelf nog niet 'constant goed' genoeg. If that makes any sense. :')

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:29

Ik heb de canon EOS 1000D
In de automaat krijg ik bij ieder knopje wat ik aanraak dat die functie in deze stand niet beschikbaar is.
Bij iedere instelling die ik dan in de display zie staat "automatisch" :')
Daar kan je dus precies niks mee :')
Maar ik vind het niet erg......ik gebruik dat toch niet.
Wel had ik een hogere ISO willen kunnen hebben.
Deze gaat tot 1600 en dan houd het op.....wat mij weer beperkt in de binnen fotografie zonder extra licht toe te voegen.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:31

@Sicayes: live view is gewoon DE uitvinding ^^ ik gebruik die enorm veel maar enkel voor architectuur en landschap (als ik op statief fotografeer), het is dan ook super handig om in liveview je instellingen goed te zetten EN nog eens alles waterpas te kunnen zetten :p

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:32

Zo hoog in de iso moet je ook niet willen vind ik, dan krijg je enorme ruis op je foto's. Mijn iso gooi ik max op 600/800.

Maakt heel veel sense hoor sicayes, ik fotografeer nu ook alweer +-2 jaar denk ik, maar geld vragen daar ben ik niet zo van, 't is voor mij gewoon puur hobbymatig, dat geld kan me niet zoveel schelen. :=

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:33

Jeetje dat van die sportstand vind ik ook wel erg, vraag me dan af waarvoor je het doet. Het doel van een spiegelreflex is toch naar mijn mening meer opties hebben en creatiever te kunnen zijn.

Geld vragen zou ik ook niet doen, kan zelf heel kritisch zijn en zie genoeg mensen om me heen die foto's maken op de auto standen en al geld vragen. Sterker nog ik durf mezelf nog niet eens een fotografie naam oid te geven omdat ik mezelf niet goed genoeg vind.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:34

HeavensLove schreef:
@Sicayes: live view is gewoon DE uitvinding ^^ ik gebruik die enorm veel maar enkel voor architectuur en landschap (als ik op statief fotografeer), het is dan ook super handig om in liveview je instellingen goed te zetten EN nog eens alles waterpas te kunnen zetten :p

Daar heb ik een waterpas op mn statief. :)) Ik gebruik liveview eigenlijk nooit, alleen bij het maken van zelfportretten oid om te kijken of de camera goed staat. :=

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:36

Bij deze nog mijn Week 1!
Mijn allereerste foto van 2015, beetje aan het spelen met reflecties..

Week 2
Met het regenachtige weer, heb ik gisteren in huis maar een foto gemaakt. Ben niet helemaal tevreden, hoop dat ik aankomende week gewoon weer buiten op stap kan met mijn camera, maar wou toch wat inzenden.. :P
Afbeelding

En een poging tot Feedback van Week 2 T/m pagina 25...
Als hobbyfotograaf zal ik proberen om mijn mening en/of opbouwende kritiek/tips over de foto te geven. Ik hoop dat we hier beide van kunnen leren.

glenstorm - Foto; Altijd lastig, in de binnenbak fotograferen! Ik vind het een mooie foto. Goed getimed en mooi standpunt! Helaas oogt de foto wat donker/grauw. Misschien dat je een volgende keer toch de iso nog wat hoger kan zetten en/of de foto in de nabewerking nog wat lichter kan maken.

Sicayes - Foto; Erg mooi en gaaf dat de maan zo dichtbij lijkt!

taarss - Foto - Leuke foto, al vind ik hem misschien wat aan de drukke kant. De achtergrond is mooi onscherp, maar ik denk dat het lampje mij nog wat stoort. Technisch gezien heb ik weinig commentaar, maar wellicht dat de compositie wat anders/spannender kan.

JewEmm - Foto; Mooie foto! Netjes belicht en de lucht is nog mooi (donker)blauw, ipv zwart.

Suuszels - Foto; Mooie foto! Ik vind de achtergrond mooi rustig, maar vind de kleuren misschien niet heel fijn bij elkaar. De zon valt wel mooi op het model. Ik vind je eerste versie wel beter dan de tweede.

Gracezellaa - Foto; Ik zie regendruppeltjes, altijd leuk! Jammer van het onscherpe blaadje op de voorgrond. Misschien kun je de volgende keer scherpstellen op een leuk onderwerp in de voorgrond en een beetje spelen met je standpunt.

Marjoow - Foto; Mooie, warme kleuren en foto! Ik vind het een creatieve foto, alleen jammer dat het paard geschoren (?) is.

Fellow - Foto; Mooie, rustige foto! Mijn aandacht gaat mooi naar het hoofdje en de ogen van de baby!

Asselruiter - Foto; Zelf heb ik (ook) nog nooit juwelen gefotografeerd. Maar ik vind het een mooie foto. Lastig om hier verder echt feedback op te geven, sorry.

WiancaR - Foto; Mooie, herfstachtige kleuren en warme foto. Erg leuk, zo'n laag standpunt en de oortjes naar voren.

Ik hoop binnenkort weer tijd te hebben om nog verder te gaan met feedback geven, maar het is toch wel veel werk.. :+

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:40

Week 2

Ik vind de foto zelf niet geweldig (ISO te hoog, achtergrond kon beter), maar het is beter dan een foto uit de oude doos :+

Afbeelding

Ik moet wel eens leren om elke keer mijn ISO na te kijken als ik mijn fototoestel neem. Dat vergeet ik altijd.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:43

Tesseke, ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar ik kan mijn auto-iso begrenzen. Dus als ik m'n iso op automatisch zet kan ik alsnog instellen dat die b.v. max op 800 gaat. Misschien kun jij dat ook wel? dan hoef je daar minder om te denken.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:44

showteam schreef:
Ash_ schreef:
Waarmee uploaden jullie zonder veel kwalieitverlies, hier op de pc is mijn foto echt een stuk scherper zie ik.

Ik upload zelf met google+, vind dit superfijn werken! Misschien is het eens de moeite om uit te zoeken of het voor jou ook wat is :)

Heb volgens mij ooit al een account aangemaakt, dadelijk even nakijken en proberen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:44

hilly200 schreef:
Jeetje dat van die sportstand vind ik ook wel erg, vraag me dan af waarvoor je het doet. Het doel van een spiegelreflex is toch naar mijn mening meer opties hebben en creatiever te kunnen zijn.

Geld vragen zou ik ook niet doen, kan zelf heel kritisch zijn en zie genoeg mensen om me heen die foto's maken op de auto standen en al geld vragen. Sterker nog ik durf mezelf nog niet eens een fotografie naam oid te geven omdat ik mezelf niet goed genoeg vind.

Ik ga ook vaak zelf achter mijn shoots aan, vraag om modellen of benader mensen die bijvoorbeeld jonge diertjes hebben.
Zo ga ik binnenkort naar een nestje pups........en dat is binnen.....dus dat word weer een uitdaging voor mij. Ik mag ze schieten en de eigenaar noemt dan mijn naam bij het gebruik van de foto`s. Dat is precies net leuk.
Heel af en toe schiet ik iets wat een klein beetje betaald en dat is dan weer omdat die mensen dat zelf zo willen.
Op mijn beurt krijg ik dan weer een beetje van mijn gemaakte kosten terug.
Want sja...fotografie is gewoon ook een dure hobby naast het paard wat ook vriendjes met de DA aan het worden is ^)
Het woord fotograaf komt bij mij ook met pijn in de mondhoeken de mond uit hoor :')
Maar zodra jij die persoon bent die op dat knopje van de camera drukt word je al snel zo genoemd.
Qua inhoud van dat woord vin dik mezelf daar ook echt nog lang niet in passen........maar het beestje moet een naampje hebben, dat is het meer denk ik.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:45

Murthul schreef:
Tesseke, ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar ik kan mijn auto-iso begrenzen. Dus als ik m'n iso op automatisch zet kan ik alsnog instellen dat die b.v. max op 800 gaat. Misschien kun jij dat ook wel? dan hoef je daar minder om te denken.

Nikon D3100. Geen idee of hij die functie ook heeft. Na de examens is op zoek gaan. Bedankt voor de tip!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:58

Bedankt voor de feedback allemaal!

Feedback voor week 2
Mocht iemand er niet bij staan, dan heb ik niets op de foto aan te merken.. Verder vind ik het nog best lastig om feedback te geven, dus gewoon even met een “onervaren” oog :)

glenstorm : qua scherpte vind ik het een nette foto voor in een binnenbak. Echter vind ik het jammer dat de hindernis er niet op staat, je ziet nu niet waar het paard overheen gaat. En daarbij had ik het mooier gevonden als de foto lichter was geweest.

Sicayes, wauw.. Prachtige foto van die maan met de takken ervoor! Heb er helemaal niets op aan te merken.

Taarss, op zich een mooie foto met kerstsfeer. Mis alleen wel wat scherpte in het klokje..

Suuszels, zoals je zelf ook al aangeeft.. Jammer dat het contrast tussen de achtergrond en het t-shirt van je model zo groot is. Ik houd sowieso meer van zachte kleuren.

Gracezellaa, de foto zegt mij niet heel veel. De blaadjes op de voorgrond die onscherp zijn storen voor mij ook iets te veel :o

Marjoow, mooie foto! Ik vind die bokeh op de achtergrond prachtig! Zonder de omheining had het er misschien mooier uitgezien maar het stoort me niet heel erg om eerlijk te zijn.

Fellow, lieve foto! Mooi rustig.. Hij lijkt alleen niet heel mooi nabewerkt, of zie ik dat verkeerd? Het zwarte van de kleding wordt af en toe verstoord door het witte v/d achtergrond. Hoe leg ik dat uit.. :’) Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Asielruiter, mooi scherpe foto!

WiancaR, mooie foto zo met die herfstkleuren! <3

KimdeGroot94, ik mis wat contrast en scherpte in je foto.. Wel leuk om zo’n moment vast te leggen!

Marit, ik denk niet dat ik ooit commentaar op jouw foto’s zal kunnen leveren. Ze zijn elke keer weer prachtig, ook week 2 heb je weer heel mooi neergezet! Heel mooi met die weerspiegeling in het water. Super qua scherpte en kleuren.

ismy, mooie foto. Vind het alleen jammer dat hij niet echt scherp is.

Mariett, leuk idee zo die foto. Had alleen wel graag een stukje van de hals vh paard gezien. En het oor helemaal..

Linda, schattige shet in een lekker wintervachtje!

it_is_me, mooie maanfoto! Vind hem eigenlijk wel heel mooi zoals ‘ie nu is!

MarijeR, mooie foto! Erg leuk, zo’n doorkijkje.

k_m, niks op je foto aan te merken.

verography, jammer dat je camera niet werkt zoals je het graag zou willen. Leuk dier heb je op de foto gezet! Inderdaad mooi dat het een beetje ‘wild’ lijkt door het gras en riet. Vind het alleen wel jammer dat die ene spriet net over het hoofd loopt..

marijepagter, wat een schattige pup! Wat je zelf al aangeeft, het was misschien mooier geweest als je iets meer ruimte had aan de rechterkant. Maar ik weet hoe lastig het is om een drukke pup op de foto te zetten dus vind het knap dat de foto zo scherp is geworden +:)+

Racheel, vind het eigenlijk helemaal niet zo’n rare foto als het vrij donker was. Vind de foto nog best scherp en het paard is ondanks z’n donkere kleur goed te zien.

cathyenbeau, wat een eng dier om te zien := Verder mooi gefotografeerd. Had het denk ik alleen mooier gevonden als je wat minder ondergrond had gefotografeerd..

Bellatrix, mooie foto qua kleur! De achtergrond boven vind ik wel een klein beetje storend door de vouwen. Maar de scherpte op het neusje vind ik echt heel mooi! Die snorharen ook!

billionache, inderdaad een leuk effect.

Jespri, mooie foto zo met die goudkleurige lucht!

manonfleur, leuk om zo een beetje te oefenen met diafragma. Zoals je al aangeeft is het jammer dat het strootje op de voorgrond ook niet helemaal scherp is en de foto is zo wel ietwat saai..

magda_90, vind het een mooie foto! Door het gele op het ei vind ik foto echt een beetje lenteachtig over komen. Fijn, op deze herfstachtige dagen.

Astor, prachtige foto! Wat ontzettend scherp! Vind de gezichtsuitdrukking van je model niet heel erg mooi, maar het doet niets af aan je foto verder imo.

roostoven, leuk idee. Mis alleen wel wat scherpte in je foto en ik vind de zwarte randjes op de nagels nogal storend :o

Jolijnn, lastig onderwerp zeg. Ik heb mijn scherm meerdere keren bewogen om te kijken of ik het dan beter kon zien := Maar ik doe het je niet na!

Joysieee, grappig zo met die modelpaardjes. Vind het alleen jammer dat de foto zo scheef is..

Murthul, leuke foto. Vind het wel jammer dat het vosje er niet iets meer op staat, maar kan me voorstellen dat dat niet meevalt op zo’n locatie.

Kimmetjee04, leuk idee. Zie het wel vaker voorkomen en vind het dan ook mooier om een ‘wat vierkantere kwast te zien dan zo’n ronde.

Agossie, prachtige foto! <3 Wat al meer aangegeven wordt, het was misschien mooier zonder halsband.. Maar het stoort me niet heel erg.

Calice, lieve foto! Knap om dat zo uit de hand te doen. Ik had dan echt gekozen voor statief denk ik, haha

kinky, grappige foto. Wel vind ik het allemaal iets te donker..

XiiaaooNaa, leuke foto. Lekker rustige sfeer zo.. Vind ‘m alleen iets te ‘pixelig’? Alsof de foto te veel verscherpt is naderhand.

monbyou, ik mis wat scherpte en vind de achtergrond vrij storend..

horserider22, ook hier mis ik wat scherpte en is de achtergrond imo storend. Helemaal in de linkerhoek naast het hoofd. Jammer dat de pootjes er net niet helemaal op staan.

MarBri, prachtige foto van een hele mooie kat! <3 Als ik echt iets moet aanmerken is het het rechteroog van de kat (voor de kijker links).. Maar het doet niet af aan de foto, blijf hem mooi om te zien.

Irene96, heel mooi zelfportret. Ontzettend knap gedaan!

Dandy200, mis een echt onderwerp en scherpte..

Sodeletuut, mooie foto! Van mij had er wel iets meer contrast en scherpte in mogen zitten.

LauraBloem, mooi met die oranje lucht en de vogel op de voorgrond! Ik vind hem goed gelukt!

Leonyr, hele mooie aparte foto! Niks op aan te merken :D

wendy1987, inderdaad een beetje een grauwe foto.. Qua kleuren vind ik het een beetje saai om naar te kijken.

Babel, prachtige foto! De rand er omheen had van mij ook niet zo gehoeven, maar de foto an sich vind ik echt heel mooi!

SternPhoto, mooie scherpe foto! Vind het wel jammer van het oor..

SuperLiesje, mooie foto! Heel mooi scherpgesteld op het oog. Wat me meteen opviel, en ik ook bij meerdere mensen terug zag komen, is de achtergrond aan de rechterkant. Dat vind ik ook een beetje jammer, leid iets te veel af. Maar voor de rest is het een fijne foto om naar te kijken!

showteam, mooie foto! Vind ‘m qua scherpte en bokken erg fijn. Jammer dat de kat niet helemaal in de lens kijkt, maar dat is met dieren ook niet altijd even makkelijk..

Kanzi, aparte foto. Vind ‘m wel wat hebben!

HeavensLove, apart.. Net alsof er licht schijnt in de bloem. Mooi gedaan!

Ash_, qua compositie vind ik de foto erg mooi. Had de hond alleen wel liever iets scherper gezien.. Op het hoofd zit vrij veel ruis als ik het zo zie.

Crazymel, leuke foto. Kwaliteit is alleen wel achteruit gegaan door het uploaden denk ik?

hilly200, mooie foto met bijzondere gedachte er achter.

jooproo, weet niet zo goed wat ik hier van moet zeggen. Ik vind het zwarte vliegende ding door de lucht vrij storend en het is net alsof de hele foto uit z’n verband is getrokken.

_Kiki_, lastige foto om commentaar op te geven. hij kijkt een beetje lastig en ik vind het geheel een beetje rommelig met de saus die overal ligt..

MZorro, mensenfotografie lijkt me best lastig. Heb er geen enkele ervaring mee dus probeer zo goed mogelijk commentaar te geven. Ik vind de uitdrukking van je model niet heel mooi en de broek iets te donker. De voorgrond betrekken in deze foto voegt voor mij niet heel veel toe.

Sanne_com, mooie foto!

Killyenn, heel knap.. Zo’n zelfportret! Vind ‘m erg mooi gelukt.

laurajoy15, mooie foto! Vind het ook wel een beetje jammer dat je de lijnen van het ondergoed zo goed ziet. Maar verder vind ik ‘m mooi!

quartel, ik begrijp niet helemaal wat de ruiter aan het doen is met haar hand? Verder mis ik wat scherpte, vooral bij de frontriem valt me dat op. Misschien goed om je ISO de volgende keer iets lager te houden?

EskeGirl, ik heb eigenlijk niet zo veel met foto’s van ogen.. In dit geval storen de oneffenheden en de wenkbrauwen me iets te veel.

jillinda, qua kleuren vind ik het een zachte fijne foto om naar te kijken. De uitdrukking van het model vind ik persoonlijk niet echt mooi.

Jessica_1998, lieve foto. Hij had van mij wel iets lichter gemogen.

_Patriciaa, mooie foto zo met die weerspiegeling in het raam!

NESCAFE, mooie foto!

MyHu, de foto zegt mij niet heel veel.. Mis vooral wat scherpte inderdaad.

ponyaddicted, van mij mag er wel iets meer contrast in de foto zitten. Maar dat is vooral smaak denk ik. Wat de jas van het meisje betreft, doordat het zwart-wit is zie ik “überhaupt niet goed wat het precies is en daardoor vind ik het wel een beetje storend. Had deze foto mooier gevonden zonder ruiter en hoofdstel denk ik. De riempjes die naar buiten uitsteken leiden me een beetje af.

crazy_horses, geweldige foto. Erg leuk, die cavia’s in een mandje!

femmelz, ik weet niet precies wat de foto moet voorstellen eigenlijk.

Deetjeeuh, mooie foto!

Brechtje, je geeft zelf al aan dat je foto wat scherpte mist. Dat idee krijg ik er ook een beetje bij..

Ingvild, leuke foto!

Robin_Rikkie, netjes voor een foto in de binnenbak!

Mb_foto, hele mooie foto!

sorsie, ik mis vooral scherpte in je foto.. En ik vind de bolletjes in je logo niet echt bij de foto passen, stoort voor mij te veel.

Revanches, schattige foto! Mooi gedaan.

Jacobeho, mis wat scherpte maar verder wel leuk om naar te kijken.

tesseke, wat je aangeeft.. De achtergrond had wel iets anders gemogen en inderdaad een lagere ISO. Maar verder vind ik de pose van je kat wel erg leuk en het hoofdje mooi scherp!
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 12-01-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:06

*bijlees*

quartel
Bedankt voor de feedback op mijn foto.
Jouw foto vind ik een leuk spontaan moment, dat de ruiter zo wijst. Wellicht was hij iets mooier geweest als je meer schuinvoor had gestaan. De focus lijkt ook op het gezicht van de ruiter te liggen en minder op het paardenhoofd. Een grotere diafragma-getal had dat kunnen voorkomen.

Leonyr
Ik ben nog erg aan het experimenteren hiermee, het is nog niet naar mijn zin. In de keuken hebben we een RVS wasbak, mogelijk ga ik ook daarmee experimenteren.

EskeGirl
Mijn favoriete onderwerp. Heb je in een studio gestaan? Aangezien ik verder geen reflectie zie namelijk, of is dat bewerkt? Ik lijk scherpte te missen op de iris waardoor de details minder mooi uitkomen. Verder heel mooi van kleur.
Ik werk zelf bewust met reflecties erin waardoor je zoiets kunt krijgen: http://nl.tinypic.com/m/iepm5v/1 & http://nl.tinypic.com/m/ilx2ip/1.

jilinda
Heel leuk portret, heel "typisch". Bij gebrek aan een betere omschrijving van wat ik bedoel. Maar de volgende keer mag je wel minder boos kijken hoor. :j
De achtergrond is mooi, past er goed bij. Alhoewel hij wel scheef is, dus wellicht de foto nog even rechttrekken?

Jessica_1998
Een mooi zacht portret had dit kunnen zijn. De volgende keer zou ik de staart er helemaal opzetten. Ook mag er van mij meer licht bij komen, de foto oogt nu erg donker wat de sfeer imo niet ten goede komt. Wellicht zou je zelf ook op de grond kunnen liggen voor een nog lager standpunt?

Jespri en LinSa
Gefeliciteerd nog met jullie verjaardag! *\o/*

_Patriciaa
Heel mooi en creatief gedaan. Mooi van scherpte, compositie en kleur. Hoewel je er weinig aan kunt doen, stoort het kozijn en dat muurtje buiten wel iets.

NESCAFE
Niets op aan te merken heel mooi, de belijning in de wolken maakt de foto echt af. :j
Bedankt voor de feedback op mijn foto.

MyHu
An sich heb je imo een aansprekende compositie gebruikt, maar dat de foto niet scherp is op het onderwerp en dat grijze op de achtergrond maakt dat de foto helaas niet aansprekend is.
Die balk zou je weg kunnen halen dmv klonen. De kleuren kun je wat opschroeven dmv de saturatie aan te passen. Een goede scherpe foto zou ondanks kwaliteitsverlies ook scherp moeten zijn, waardoor ik denk dat je origineel niet geheel scherp is geweest. Wat waren je instellingen?

ponyaddicted
Zwart/wit heb gekozen zij je, waar zijn dan de zwarte delen? Door het contrast om hoog te doen, of te curven, krijg je echt een zwart/wit foto. Qua compositie vind ik hem ongelukkig gekozen. Imo zou ik deze uitsnede zonder ruiter hebben gedaan. Nu stoort de ruiter alleen maar.

crazy_horses
Een heel vertederend en mooi moment. Jammer vind ik dat de zwarte cavia wat te donker is en je zo duidelijk de schaduwpartijen ziet op de ondergrond.

femmelz
Ik snap je idee en hiervoor is een statief zeker aan te raden inderdaad. :j Voor de volgende keer zou ik ook een uitdagender compositie aannemen, een die de foto aansprekender maakt. Ook zou ik de afwerking de volgende keer netter maken, nu zie ik rechts nog iets bruinachtig staan namelijk.

Deetjeeuh
Heel mooi onderwerp, mooi van dof, compositie en gekaderd. Wel mis ik wat scherpte en hij had van mij een tikkeltje lichter gemogen.

Wordt vervolgd...